Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Een hekel aan de auto hebben.
Moderator: moderatorteam
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Een hekel aan de auto hebben.
Hoe kunnen we dit gedrag van Ari ombuigen, vragen we ons af.
Ari heeft een ontzettende weerstand/hekel aan de auto, wil er nooit in, als je zij voorpoten erin zet, gaat hij wel, maar absoluut niet van harte. Hij heeft nu toch al aardig wat ritjes meegemaakt, 1x naar de DA, 3 x naar training en 2x naar het Muiderzandstrand. maar die weerstand tegen de auto blijft. Vanmorgen toen Ria met hem naar buiten ging om naar de training te gaan wilde hij rechtsaf naar de hei, maar ze gingen linksaf richting auto, meneer ging in de steigers. Uiteindelijk is hij de auto wel ingegaan, maar heeft op de heen- en terugweg flink zitten kotsen, dus hij vindt het echt niet leuk.
Ari heeft een ontzettende weerstand/hekel aan de auto, wil er nooit in, als je zij voorpoten erin zet, gaat hij wel, maar absoluut niet van harte. Hij heeft nu toch al aardig wat ritjes meegemaakt, 1x naar de DA, 3 x naar training en 2x naar het Muiderzandstrand. maar die weerstand tegen de auto blijft. Vanmorgen toen Ria met hem naar buiten ging om naar de training te gaan wilde hij rechtsaf naar de hei, maar ze gingen linksaf richting auto, meneer ging in de steigers. Uiteindelijk is hij de auto wel ingegaan, maar heeft op de heen- en terugweg flink zitten kotsen, dus hij vindt het echt niet leuk.

- rose
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
- Aantal honden: 2
Re: Een hekel aan de auto hebben.
Nee en zolang hij blijft overgeven gaat hij het ook niet leuk vinden. Er zijn wel tabletjes voor, weet alleen even niet hoe ze heten
Verder de auto leuk gaan maken, af en toe eens eten geven erin, goed belonen zodra hij erin zit, niet tever rijden als dat kan zodat het negatieve proces omgedraaid kan worden in iets leuks. Succes
Verder de auto leuk gaan maken, af en toe eens eten geven erin, goed belonen zodra hij erin zit, niet tever rijden als dat kan zodat het negatieve proces omgedraaid kan worden in iets leuks. Succes
- thom
- Zeer actief
- Contacteer:
Ver rijden is het ook niet hoor, hooguit zo'n 5 tot 10 minuten. ( afhankelijk van de drukte)rose schreef:Nee en zolang hij blijft overgeven gaat hij het ook niet leuk vinden. Er zijn wel tabletjes voor, weet alleen even niet hoe ze heten![]()
Maar we hebben alle geduld.

- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Wat gek dat hij dat ontwikkelt. Toen ik hem naar jullie bracht, sprong hij zo de auto in, was alleen tijdens de straat uitrijden wat onrustig en heeft verder de hele tocht liggen maffen. Ik zou het inderdaad stap voor stap opbouwen maar wel alsof het de normaalste zaak van de wereld is.

-
Safari
Primatour toevallig?rose schreef:Nee en zolang hij blijft overgeven gaat hij het ook niet leuk vinden. Er zijn wel tabletjes voor, weet alleen even niet hoe ze heten![]()
-
Lizzie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
misschien is jullie auto teveel elektrisch geladen, krijgen jullie wel eens een schok als je de auto aan raakt?
Je kan dit heel makkelijk oplossen door een magnetische strip die je bij halfords kan kopen en die onder je auto bevestigen. Meestal gaat de misselijkheid daarmee weg.
Je kan dit heel makkelijk oplossen door een magnetische strip die je bij halfords kan kopen en die onder je auto bevestigen. Meestal gaat de misselijkheid daarmee weg.

- thom
- Zeer actief
- Contacteer:
We gaan er ook mee om, alsof het de normaalste zaak van de wereld is, maar het lijkt of zijn weerstand groter gaat worden. Maar met veel geduld gaat het vast wel beter worden. En zo niet, dan krijgt hij mettertijd primatour, eerst doen we het op onze eigen manier.alm@ schreef:Wat gek dat hij dat ontwikkelt. Toen ik hem naar jullie bracht, sprong hij zo de auto in, was alleen tijdens de straat uitrijden wat onrustig en heeft verder de hele tocht liggen maffen. Ik zou het inderdaad stap voor stap opbouwen maar wel alsof het de normaalste zaak van de wereld is.

- Marco88
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever
Als hij ging kotsen, is de kans groot dat hij last heeft van wagenziekte, dat hij misselijk wordt in de auto, daar groeit hij wel overheen, maar als hij volwassen is, en het niet meer heeft, blijft hij toch de auto koppelen aan misselijkheid..
Dus als hij toch regelmatig met de auto mee moet, zou ik er als ik jou was asap eraan gaan werken, en even de DA bellen voor iets tegen de misselijkheid ^^
De eerste paar keer koppelde hij misselijkheid misschien niet aan de auto, maar nu waarschijnlijk wel
Dus als hij toch regelmatig met de auto mee moet, zou ik er als ik jou was asap eraan gaan werken, en even de DA bellen voor iets tegen de misselijkheid ^^
De eerste paar keer koppelde hij misselijkheid misschien niet aan de auto, maar nu waarschijnlijk wel
- thom
- Zeer actief
- Contacteer:
Vanmorgen was de eerste keer dat hij ging kotsen hoor, op de heen- en terugweg, daarvoor niet.

- Frederique
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouvier des Flandres
- Contacteer:
Wat cola vantevoren laten drinken zou ook moeten helpen.
Ik heb het zelf nooit geprobeerd overigens maar weet van mensen wiens hond ook wagenziek werd dat het kan helpen
Daarmee krijg je zijn weerstand tegen de auto niet per direct weg maar dan is hij in ieder geval niet meer wagenziek.
Ik heb het zelf nooit geprobeerd overigens maar weet van mensen wiens hond ook wagenziek werd dat het kan helpen
Daarmee krijg je zijn weerstand tegen de auto niet per direct weg maar dan is hij in ieder geval niet meer wagenziek.
Groetjes, Fréderique en mijn Floddertje Babbe
In liefdevolle herinnering: Dayka, Devlin en Vinou, mijn Bouviermeiden. Mis jullie en hou van jullie
In liefdevolle herinnering: Dayka, Devlin en Vinou, mijn Bouviermeiden. Mis jullie en hou van jullie
- rose
- Zeer actief
Safari schreef:Primatour toevallig?rose schreef:Nee en zolang hij blijft overgeven gaat hij het ook niet leuk vinden. Er zijn wel tabletjes voor, weet alleen even niet hoe ze heten![]()
Dat zou best kunnen ja
- rose
- Zeer actief
Mooi, kun je dan niet beter gaan lopen zodat hij voor nu even geen rij ervaringen meer krijgt? Dan kun je ondertussen aan de gang met de auto erg leuk te maken voor het ventje.thom schreef:Ver rijden is het ook niet hoor, hooguit zo'n 5 tot 10 minuten. ( afhankelijk van de drukte)rose schreef:Nee en zolang hij blijft overgeven gaat hij het ook niet leuk vinden. Er zijn wel tabletjes voor, weet alleen even niet hoe ze heten![]()
Maar we hebben alle geduld.
- Lothian
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
- Aantal honden: 3
Toen ik Dalí meekreeg werd gezegd dat hij niet zo van autorijden houdt, maar ik heb er nooit iets van gemerkt. Als ik de deur maar opendoe om iets te pakken probeert hij al langs me heen te worstelen om er in te springen. Maar ik ga dan ook bijna dagelijks met de auto naar een van de losloopgebieden (5 tot 10 minuten rijden) waar hij heerlijk mag rennen, dus de associatie auto = allerlei leuks was snel gelegd. Mijn tip is dus ook om het autorijden doodnormaal te maken en aan iets leuks te koppelen: een lekkere wandeling, een bak voer. Nadat de misselijkheid is opgelost natuurlijk.

- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
Marco88 schreef:Als hij ging kotsen, is de kans groot dat hij last heeft van wagenziekte, dat hij misselijk wordt in de auto, daar groeit hij wel overheen, maar als hij volwassen is, en het niet meer heeft, blijft hij toch de auto koppelen aan misselijkheid..
Maar dat wil niet zeggen dat hij niet de keren daarvoor niet misselijk was.thom schreef:Vanmorgen was de eerste keer dat hij ging kotsen hoor, op de heen- en terugweg, daarvoor niet.
- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
ik heb ook een hond die misselijk word in de auto en wat doe ik eraan?.... helemaal niks. gaat vanzelf over zo niet dan niet. nu ik er geen punt meer van maakt springt smudge gewoon de auto in.
ellen
ellen
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
word je misselijk van elektrische lading ja? nog nooit gehoord..Lizzie. schreef:misschien is jullie auto teveel elektrisch geladen, krijgen jullie wel eens een schok als je de auto aan raakt?
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Nou......................Tamara. schreef:Maar dat wil niet zeggen dat hij niet de keren daarvoor niet misselijk was.thom schreef:Vanmorgen was de eerste keer dat hij ging kotsen hoor, op de heen- en terugweg, daarvoor niet.
Een van mij honden ging al kotsen als de klep van de auto open ging.alm@ schreef:Wat gek dat hij dat ontwikkelt. Toen ik hem naar jullie bracht, sprong hij zo de auto in, was alleen tijdens de straat uitrijden wat onrustig en heeft verder de hele tocht liggen maffen. Ik zou het inderdaad stap voor stap opbouwen maar wel alsof het de normaalste zaak van de wereld is.
Dan was hij echt nog niet misselijk, maar de gedachte alleen al dat hij er in moest deed hem kotsen.
Met hele korte ritjes (2 minuten) naar een veldje waar we dan een tijd gingen spelen en dan weer naar huis ging het steeds beter.
Ik gebruikte er wel een homeopatisch middeltje bij.
En ik heb hem een tijdje voor in de auto vervoerd en niet in de achterbak tot hij de lol er van begon in te zien.
Na ongeveer twee maanden moest hij mee naar Frankrijk (1000 kilometer).
Geen centje pijn
Zo'n strip onder de auto is altijd uit te proberen Thom
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Waar zit Ari als jullie hem meenemen in de auto? In de achterbak, op de achterbank of voorin op de grond voor de bijrijdersstoel? Mijn ervaring met jonge honden die wagenziek zijn is dat je ze het beste voor de bijrijderssstoel kunt zetten op de grond, dan kunnen ze niet alle kanten uit zoals in de achterbak of los op de achterbank. Hier heeft het op die manier vervoeren van pups tot ze wat ouder en groter waren altijd goed geholpen bij pups die wagenziek waren.
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Kay had geen problemen toen hij met 10 weken mee kwam van de fokker, maar daarna ontwikkelde hij weerstand tegen de auto, zeker nadat we hem er ook een keer doodziek in vervoerd hebben. Ik ging een tijdje in principe nergens heen met de auto, maar elke keer dat we naar buiten gingen, gingen we even de auto in en uit. Hij kreeg en ook een paar keer eten. Later ging het beter en uiteindelijk, elke wandeling probeert hij toch nog even of we niet met de auto weggaan..... Hij reed een tijdje zelfs bijna dagelijks mee in de auto. Wil ook mee voor een boodschap of als ik lesgeef. De auto is nu heilig voor hem! Kay zat als jonge hond bij ons op de achterbank en pas later in de kofferbak.

-
Wilm@
Ik heb een kussen bij zooplus gekocht en dat achterin gedaan. Daar ligt Bas op en het kotsen is over. Maar, naar bijna 7 jaar vindt hij de auto nog steeds vervelend.
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Puchu had dit als jonge hond ook: hij was misselijk in de auto en automatisch krijgen ze er dan een hekel aan.
Wij hadden zo hondenrek achter de voorstoelen staan en we hebben die eruit gehaald en vanaf dat moment was het over bij hem: hij kon
zo met zijn kop bij ons komen en deels met de kop tussen de voorstoelen in liggen en zijn misselijkheid was over en zijn weerstand ook.
Dus ik zou zeggen, probeer de oorzaak van de misselijkheid te vinden: is het echt wagenziek of iets in de auto waarvan hij loopt te stressen?
Is het wagenziek, dan pilletjes via de dierenarts, maar probeer zeker ook de voorstoel uit of juist de achterbank (andere plek dus dan dat hij
nu steeds zit).
Als de misselijkheid weg is, zal waarschijnlijk/hopelijk de weerstand tegen de auto ook weg raken.
Wij hadden zo hondenrek achter de voorstoelen staan en we hebben die eruit gehaald en vanaf dat moment was het over bij hem: hij kon
zo met zijn kop bij ons komen en deels met de kop tussen de voorstoelen in liggen en zijn misselijkheid was over en zijn weerstand ook.
Dus ik zou zeggen, probeer de oorzaak van de misselijkheid te vinden: is het echt wagenziek of iets in de auto waarvan hij loopt te stressen?
Is het wagenziek, dan pilletjes via de dierenarts, maar probeer zeker ook de voorstoel uit of juist de achterbank (andere plek dus dan dat hij
nu steeds zit).
Als de misselijkheid weg is, zal waarschijnlijk/hopelijk de weerstand tegen de auto ook weg raken.
- thom
- Zeer actief
- Contacteer:
Ari zit in zijn gordel gewoon voorin op de bijrijdersstoel. Hij heeft de 1e keer op een dek op de bank gelegen, dat was een drama, hij probeerde steeds naar voren te komen, dus na ongeveer 2 minuten hem op de stoel voor gezet en dat leek eigenlijk prima te gaan, een liefhebber van de auto was hij niet echt, maar kosten deed hij tot vandaag niet.

- Tamara.
- Zeer actief
ranetje schreef:Nou......................Tamara. schreef:
Maar dat wil niet zeggen dat hij de keren daarvoor niet misselijk was.![]()
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
fritz was panisch voor de auto. toen we hem haalden probeerd hij nog door een centimeter raam dat openstond te ontsnappen. hij zat letterlijk tegen het raam aan met zijn neus in die gleuf. ik weet niet of hij ook misselijk was maar hij was doodsbenauwd.
ik ben kleine stuikjes gaan rijden naar gebieden waar we los gingen wandelen (dat was het mooiste dat er was voor hem) en het was met 2 weken over. toen sproong hij er zelf in en ging ook in een auto liggen met openstaande deuren om te slapen.
ik ben kleine stuikjes gaan rijden naar gebieden waar we los gingen wandelen (dat was het mooiste dat er was voor hem) en het was met 2 weken over. toen sproong hij er zelf in en ging ook in een auto liggen met openstaande deuren om te slapen.

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
????????????Tamara. schreef:ranetje schreef:Nou......................Tamara. schreef:
Wat bedoel je?
Lijkt me niet dat hij toen misselijk was.alm@ schreef:Wat gek dat hij dat ontwikkelt. Toen ik hem naar jullie bracht, sprong hij zo de auto in, was alleen tijdens de straat uitrijden wat onrustig en heeft verder de hele tocht liggen maffen. Ik zou het inderdaad stap voor stap opbouwen maar wel alsof het de normaalste zaak van de wereld is.
-
bellabeest
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2x kruising spaanse waterhond ratonero
1x kruising labrador border collie
1x kruising erdelyi kopó
1x spaans markiesje - Aantal honden: 5
3 van onze honden waren eerst ook wagenziek, na een aantal keer cerenia tabletten gegeven te hebben werden ze niet meer misselijk van het auto rijden en nu gaan ze allemaal zonder problemen mee in de auto
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Staat het raampje een stukje open voor frisse lucht? En zonder gordel, wat gaat hij dan doen?thom schreef:Ari zit in zijn gordel gewoon voorin op de bijrijdersstoel. Hij heeft de 1e keer op een dek op de bank gelegen, dat was een drama, hij probeerde steeds naar voren te komen, dus na ongeveer 2 minuten hem op de stoel voor gezet en dat leek eigenlijk prima te gaan, een liefhebber van de auto was hij niet echt, maar kosten deed hij tot vandaag niet.
Helpt het allemaal niet, dan zou ik pilletjes halen bij de dierenarts tegen wagenziekte.
- Tamara.
- Zeer actief
????????????ranetje schreef:
Wat bedoel je?
[/quote]
ik het het woordje 'niet' er 1x teveel inzitten waardoor mijn zit niet klopte. Ik dacht dat je mij daarop wees door te quoten
- Hanneke2
- Zeer actief
Dat kan je wel doen, maar kotsen is echt wagenziekte, en Primatour is de beste optie. Ruim vantevoren geven (anderhalf tot twee uur), want het duurt effe voor het werkt en werkt dan heel lang.thom schreef:We gaan er ook mee om, alsof het de normaalste zaak van de wereld is, maar het lijkt of zijn weerstand groter gaat worden. Maar met veel geduld gaat het vast wel beter worden. En zo niet, dan krijgt hij mettertijd primatour, eerst doen we het op onze eigen manier.alm@ schreef:Wat gek dat hij dat ontwikkelt. Toen ik hem naar jullie bracht, sprong hij zo de auto in, was alleen tijdens de straat uitrijden wat onrustig en heeft verder de hele tocht liggen maffen. Ik zou het inderdaad stap voor stap opbouwen maar wel alsof het de normaalste zaak van de wereld is.
Maar ook dan blijf je zitten met niet in de auto willen en de stress door eerdere ervaringen. Dat kan je misschien aanpakken door voorlopig nergens met de auto heen te gaan, maar af en toe een koekie in de auto te leggen. In de auto, koekie vreten, uit de auto.
En als de angst wat minder is, kleine stukjes naar 'iets leuks', dus naar een lekkere wandeling ofzo, en verder weg zoveel mogelijk op de snelweg zonder bochten.
Wat dan ook een beetje helpt, is hond middenop de achterbank iemand ernaast en de hond zoveel mogelijk vooruit laten kijken. Lange einden snelweg zijn sowieso het minst erg. Korte stukkies met veel bochten en remmen en optrekken zijn het ergst. Wij hebben het meerdere malen met Jack meegemaakt dat hij (dik onder de Primatour) de boel toch onder ging kotsen op het moment dat we hier de parkeerplaats op draaiden. Net een bochtje teveel.
Mijn ervaring met Jack (na 11 jaar wagenziekte) is dat je het er niet helemaal uit krijgt. Het is een wereld van verschil met Lilo. Die heb ik jaren terug zonder Jack laten wennen aan auto rijden door samen met mijn vader naar het loslooppark te rijden, lekker een uurtje te wandelen en weer terug. Lilo springt ook zonder problemen in vreemde auto's en gaat gewoon heerlijk ontspannen liggen.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
-
bellabeest
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2x kruising spaanse waterhond ratonero
1x kruising labrador border collie
1x kruising erdelyi kopó
1x spaans markiesje - Aantal honden: 5
dan zou het heel goed aan de auto (geluid of trilling) of aan de rijstijl kunnen liggen waardoor hij het als niet prettig ervaart.ranetje schreef:????????????Tamara. schreef:ranetje schreef:Nou......................Tamara. schreef:
Wat bedoel je?
Lijkt me niet dat hij toen misselijk was.alm@ schreef:Wat gek dat hij dat ontwikkelt. Toen ik hem naar jullie bracht, sprong hij zo de auto in, was alleen tijdens de straat uitrijden wat onrustig en heeft verder de hele tocht liggen maffen. Ik zou het inderdaad stap voor stap opbouwen maar wel alsof het de normaalste zaak van de wereld is.