Hoe oud hij precies is, is lastig te zeggen. In zijn entingsboekje die ik mee kreeg uit het asiel staat dat hij van 29-9-04 is.Maar of dat klopt weet niemand.
Hij is sowieso 7
Maar goed, waar het om gaat.
Billy heeft wat problemen met springen. waar hij tot een aantal maand geleden nog zonder problemen uit stilstand op de bank kon springen, lukt hem dat nu niet goed meer.
En gister gaf hij aan niet meer zelf de trap op te komen. Hij stopte na 4 treden.
Met wandelen valt het ook op dat hij flink waggelt, en ook plassen op 3 pootjes gaat het niet meer zoals het altijd ging (pootje recht omhoog).
Tot oktober vorig jaar fietste ik aardig veel met ze. Zo'n 3/4 keer in de week.
Begin oktober kreeg ik aangepaste schoenen, en het wennen ging gepaard met veel pijn. Het fietsen is dan ook gestopt(grote wandelingen ook).
3 week geleden weer langzaamaan begonnen. Maar het weer werkt niet mee.
Zal het niet meer naast de fiets lopen er wat mee te maken hebben? Dat zijn spieren allemaal wat zwakker worden?
Ik geloof niet dat hij pijn heeft, hij piept niet. Doet ook niet op een andere manier zielig.
En Billy is absoluut geen hond die gewoon maar door gaat op karakter. Die steekt het nooit onder stoelen of banken dat hij pijn heeft, de hele wereld mag het weten.
Wat is nou het verstandigst om te doen? Zodra het weer het toe laat weer meenemen naast de fiets?
En zijn er nog andere dingen die ik kan doen om zijn achterhand sterker te maken die niet weer afhankelijk zijn?
Uiteraard wordt het springen nu beperkt, en til ik hem net als kid de trap op.