Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

De Hij-Doet-Niks-Hoor-Honden & Co

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Re: De Hij-Doet-Niks-Hoor-Honden & Co

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Ja en dan liep ik nog niet eens in losloop gebieden de keren dat hij gegrepen werd ik hield hem toch niet voor niks kort bij me
Afbeelding
Roompie
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Roompie »

Ik heb een keer samen met mijn half zusje door het bos gewandeld. Zij had 2 honden (nu heeft ze er 5) mee en ik had mijn 2 honden bij me.
Zij had toen een podenco (kruizing) en een bastaardje. De podenco racete weg zodra zij van de lijn was en ging jagen en het bastaardje sjeeste op alles af wat ze maar in zicht kreeg.

Dus ik zeg tegen mijn half zusje: jezus dat moet je niet toelaten hoor! Ik denk toch echt niet dat de boeren blij zijn als Meta de koeien opjaagd of een kip te pakken krijgt. Haar antw: tja daar kan ik niks aan doen want Meta blijft gewoon niet in de buurt. Maar ze loopt niet helemaal weg hoor, als we bij de auto zijn dan is ze er wel weer.
:O:

Hetzelfde met Bibi het bastaardje. Bibi is gitzwart en een middelmaat. Dat kneurt dus op alles af, daarbij flink blaffend en grommend. Dus ik zeg weer: jemig, ik zou dat echt NIET cool vinden als er zo,n mormel op mij af komt sjeezen. Waarom lijn je haar niet aan als je volk ziet want dit kan echt niet hoor!
Haar antw: maar Bibi vind kennismaken zo leuk en ze komt toch niet als ik haar roep. Ze mag best loslopen want ze doet niks.

AAARGH!!!

En het moge duidelijk zijn dat ik nooit meer met haar en haar honden ben gaan lopen.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Nanna schreef:Glenn is gisteren nog gebeten door een Aussie. Gelukkig had die alleen maar een bek vol haar.
Doodziek word ik dan van de smoezen die worden aangedragen waaróm dat beest dat doet. Jaaaaaa, hij is angstagressief en dit en dat. Interesseert me geen hol, hou dat valse mormel aan de lijn. :hmmm:
dit soort dingen is dus ook de reden dat ik niet naar drukke gebieden ga, ik heb t allemaal al gehoord, van ik heb een Hernia dus ik kan hem niet vasthouden ( en ja ik weet dat ie alles aanvalt) maar ja mijn rug he. :80:
tot ja maar de jouw is nogal groot, die kan t wel hebben :Q: :S:
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Inge O schreef:ik was vroeger echt jaloers op jullie losloopgebieden maar bedankt, allemaal, ik ben ondertussen grondig van die jaloezie verlost :flower: :mrgreen: .

Nou lijkt het net of het allemaal kommer en kwel is in de losloopgebieden, maar dat is niet zo hoor. :wink:
In de afgelopen 30-plus jaren dat ik met de honden in losloopgebieden kom, zijn de 'incidenten' op één hand af te tellen. Of ik woon in een buitengewoon geciviliseerde streek. Dat kan ook nog. :mrgreen:
Afbeelding
Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

Ik liep ook een keer met Elmo (door de wijk), aan de flex. Die snuffelt overal een beetje, en loopt gewoon rustig door. Komt er een vrouw aanlopen, dus hij kijkt op (doet helemaal niks). En die vrouw helemaal in paniek, arm zwaaien en ze ging bijna hyperventileren. :80: 'oh hou hem bij je, hou hem bij je'. Elmo kijkt eens :hmmm: :piew: ze ging nog gekker doen, dus Elmo kijkt nog eens. Ik had hem ondertussen al naast mij lopen, maar mevrouw was er nog niet rustig onder. "Straks pakt hij mij", dus ik zeg 'nou als je nog meer arm bewegingen maakt en nog gekker gaat doen. Is de kans groot dat honden op je toelopen.'

@inge; Hier nog niet veel problemen gehad in losloopgebied. :ok:
Afbeelding
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Inge O schreef:
lieke schreef:
Inge O schreef:ik was vroeger echt jaloers op jullie losloopgebieden maar bedankt, allemaal, ik ben ondertussen grondig van die jaloezie verlost :flower: :mrgreen: .

Nou lijkt het net of het allemaal kommer en kwel is in de losloopgebieden, maar dat is niet zo hoor. :wink:
In de afgelopen 30-plus jaren dat ik met de honden in losloopgebieden kom, zijn de 'incidenten' op één hand af te tellen. Of ik woon in een buitengewoon geciviliseerde streek. Dat kan ook nog. :mrgreen:
:LOL:

nou ja, ik heb hier toch al teveel gelezen om het af te schuiven op 'incidenteel' en wat nog meer is : zowel ikzelf als een hondenvriendin hebben dit tijdens een (korte) vakantie in nederland ook al meegemaakt - ik had er na één week al de buik van vol :oeps: :oeps: .
Ik vind het heel erg plaatsgebonden, ik heb in Zeist gewoond met een hond die niet al te vriendelijk was, daarmee liep ik vrijwel nooit door een losloopgebied en nog liet iedereen zijn hond op me af lopen (los in aanlijngebieden) en kreeg ik te horen dat als mijn hond vals was, dat ik dan daar niet moest komen :blauwoog: . Bij mijn ouders in Limburg mogen honden overal buiten de bebouwde kom los en maak(te) ik dat nooit mee, iedereen houdt daar zijn hond gewoon bij zich, ongevraagd. En waar we nu wonen mogen de honden niet los, maar doet iedereen dat toch, maar ook daar laat niemand zomaar zijn hond naar een ander toe gaan.
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Pasha is vanmorgen gebeten door eem border collie :roll: . Pasha zat aan de lijn en ik kon die roedel niet ontlopen. De weimen los, die liepen door en ik liep ook stevig door met Pasha. Vliegt die achterlijke neuroot echt vanuit het niets erop, gat boven d'r oog. Ik liep door en wilde de lijn afdoen en zag dat haar kop erg nat was. Dus gekeken en ja hoor, gat boven d'r oogje. Dus ik roep die mensen na dat ze de volgende keer die hond fijn aanlijnen, want de mijne is wel beschadigd nu. Nee, was niet nodig want hij beet toch nooit door. Dus ik zei dat ze dan maar even moest komen kijken. Toen kon er wel een sorry vanaf.
Ik herkende haar wel, maar wist eerst niet waarvan. Maar het is dus de assistente van de dierenarts hierachter :mrgreen:
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
Jacq
Zeer actief
Mijn ras(sen): vubara

Ongelezen bericht door Jacq »

heel goed stuk. slaat de spijker op z'n kop.
Ik loop met mijn kleintjes ook niet meer in het losloopgebied.
Eigenaren lijken het maar normaal te vinden dat hun grote hond
op mijn honden afstormt. Mijn honden vinden dat helemaal niet fijn. 1tje helemaal niet omdat ze blind is.
ze willen gewoon wandelen met mij, beetje rennen met elkaar en lekker snuffelen.
mensen vinden het maar normaal dat hun hond bij hen wegrent op een andere hond af.
doodirritant.
Nadat onze luni ook nog eens maanden moest revalideren omdat haar linkerzij
tot aan spieren en al openlag, was het voor mij gedaan met de pret. en voor hen ook.
we lopen nu lekker in een bos waar niemand komt.
Daar zijn ze veel gelukkiger, ook al moeten ze aan de lange lijn.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

nathalie schreef: Ik herkende haar wel, maar wist eerst niet waarvan. Maar het is dus de assistente van de dierenarts hierachter :mrgreen:

:Q: aparte manier van het aantal DA bezoeken verhogen.
tycha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Smoothies
Contacteer:

Ongelezen bericht door tycha »

dagmar88 schreef:
nathalie schreef: Ik herkende haar wel, maar wist eerst niet waarvan. Maar het is dus de assistente van de dierenarts hierachter :mrgreen:

Nog niet zolang geleden zette ik dit berichtje op mijn facebook:
Waarom antwoorden mensen steevast "hij doet niets hoor!" Als je met twee herders loopt en je vraagt of ze hun hond bij zich willen houden. En iedere keer als ik dan antwoord: "Maar die van mij wel!" zie je paniek in de ogen verschijnen en blijkt die hond ook nog eens voor geen meter te luisteren.
Ik bedoel, ik loop met twee herders, denken mensen nu echt dat ik vraag om hun hond bij zich te houden omdat ik bang ben dat hun hond(je) mijn honden iets aan zal doen? ;)
Waarop mijn DA antwoorde: Gewoon je honden loslaten, hebben wij ook wat te doen. En kijken ze de volgende keer wel uit. :LOL:

(let wel: dit was een grapje van mijn DA) :wink:
Afbeelding
Groetjes Marja
nathalie
Zeer actief
Contacteer:

dagmar88 schreef:

Ik kom daar nooit, 1x geweest in een weekend met Pasha.
Afbeelding
ingrid
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooiker.

Ongelezen bericht door ingrid »

nathalie schreef:Pasha is vanmorgen gebeten door eem border collie :roll: . Pasha zat aan de lijn en ik kon die roedel niet ontlopen. De weimen los, die liepen door en ik liep ook stevig door met Pasha. Vliegt die achterlijke neuroot echt vanuit het niets erop, gat boven d'r oog. Ik liep door en wilde de lijn afdoen en zag dat haar kop erg nat was. Dus gekeken en ja hoor, gat boven d'r oogje. Dus ik roep die mensen na dat ze de volgende keer die hond fijn aanlijnen, want de mijne is wel beschadigd nu. Nee, was niet nodig want hij beet toch nooit door. Dus ik zei dat ze dan maar even moest komen kijken. Toen kon er wel een sorry vanaf.
Ik herkende haar wel, maar wist eerst niet waarvan. Maar het is dus de assistente van de dierenarts hierachter :mrgreen:

Gaat het wel goed met Pasha?
nathalie
Zeer actief
Contacteer:

ingrid schreef:
nathalie schreef:Pasha is vanmorgen gebeten door eem border collie :roll: . Pasha zat aan de lijn en ik kon die roedel niet ontlopen. De weimen los, die liepen door en ik liep ook stevig door met Pasha. Vliegt die achterlijke neuroot echt vanuit het niets erop, gat boven d'r oog. Ik liep door en wilde de lijn afdoen en zag dat haar kop erg nat was. Dus gekeken en ja hoor, gat boven d'r oogje. Dus ik roep die mensen na dat ze de volgende keer die hond fijn aanlijnen, want de mijne is wel beschadigd nu. Nee, was niet nodig want hij beet toch nooit door. Dus ik zei dat ze dan maar even moest komen kijken. Toen kon er wel een sorry vanaf.

Gaat het wel goed met Pasha?
Ja hoor :wink: . Ik heb de wond ontsmet en er zit al een keurige korst op. Ik hou het wel in de gaten op ontstekingen. Verder is ze er zelf ook een kei in om in bepaalde situaties met een hoop herrie op andere honden af te stormen, dus dan zit ze aan de lijn.
Afbeelding
petertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): american staffordshire terrier

Ongelezen bericht door petertje »

SuzieC1970 schreef:
lieke schreef:Ik was vroeger ook zo'n vervelende eigenaar die de honden overal op af liet stieren. :schrik:

Of nou ja, stíeren is een groot woord voor het tempo waarin mijn huidige en vorige colliedames liepen :F: , maar ze mochten wel altijd snuffelen bij andere honden. Want ze deden niks. En da's geen smoes, want ze deden écht niks.
Ik heb daar ook nooit problemen mee gekregen. Al werd ik nooit boos als iemand vroeg de hond(en) bij me te houden. Maar echt begrijpen deed ik het ook niet.
Ik heb pas de andere kant leren kennen toen ik met een hond- en mensagressieve reu liep. Toen pas besefte ik hoe verschrikkelijk irritant het is om continue woeste plaat-voor-de-kop-labradors, patserige ridgebacks, regelneverige herders, fixerende borders of vrolijk huppelende pups met mijn voet te moeten afweren. Ter bescherming van hén, overigens.
Want mijn lieve jongetje zag er geen been in om de hondenbevolking van Nederland drastisch te decimeren.

Ik denk dat de meeste mensen ook zo zijn: ze zíen het gewoon niet. Het is geen onwil, maar domweg onbegrip.
Dit geldt ook voor mij. Vroeger had ik een kruising rotweiller en een maltezer
geen foto`s van the making of? ik kan me er niet zoveel bij voorstellen gezien het verschil in formaat
Afbeelding
petertje
Zeer actief

Pepie schreef:Gisteren liep ik alleen met Vlo en toen kwamen daar plotsklaps twee herders aan lopen.Ze zagen er imposant uit en die man riep dat ze niks deden..de mijne wel riep ik terug. :LOL:
Ze deden exposieve opsporen op schiphol en ze deden inderdaad niks maar Vlo word daar angstig van dus heb ik het liever niet :pffff:
haha, daar schrik ik me soms de kolere van, ze zitten vaak in een nbench in een auto, als je er langs loopt slaan ze soms aan, en je verwacht het niet altijd
Afbeelding
Lief
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lief »

Ik kwam de buurvrouw gisteren tegen met haar buhunden. Ze vroeg me waarom ik nooit meer op het afgesloten losloopveld in de buurt kwam.
Na mijn uitleg betreffende het huis daar vlakbij met het konijnenhok in de tuin en Shadow die zich niet liet tegenhouden door een lullig hekje, kwam het verhaal dat er een nieuwe reguliere bezoeker was, een jonge wolfshond die blijkbaar niet te lullig is om tandjes te gebruiken richting honden maar ook de bijbehorende baasjes, getuige het gat in de hondenuitlaatjas van de buuf, resultaat van een poging tot zelfbediening mbt de koekjes in haar zak.
Buuf wil haar buhunden heel houden maar is bang voor betreffende hond en baasjes hebben duidelijk geen overwicht en denken blijkbaar dat het gedrag acceptabel is of hoort bij onstuimig jonge hondengedoe.
Zo'n hond terroriseert dus gewoon zo'n heel veld. Buuf wist niet wat ze nu moet ( het is de enige plaats waar de buhunden leuk los kunnen) en toen vroeg ik dus of ze Misty wilde lenen, die maakt immers korte metten met onacceptabel gedrag richting haar vrienden...dat ontglipte me zo.
Natuurlijk is dat niet de manier, maar ik vond het zo naar voor de buuf, maar doordringen tot dit soort mensen lijkt welhaast onmogelijk en ze verpesten zoveel. Vooral hun eigen hond, zo jammer!
Irisz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Contacteer:

Ongelezen bericht door Irisz »

Nanna schreef: Ik kan me niet voorstellen dat het een wolfshond (Ier)is. Dat zal wel een wolfhond zijn?
En als het wel een Ierse wolfshond is verbaast me dat enórm. :80:
Dat dacht ik ook meteen Nanna. :wink: Heb niet zoveel Ieren ontmoet, maar degenen die ik tegen ben gekomen waren goedsullen die zich niets eens echt interesseerden voor andere honden.
Kan natuurlijk altijd een 'rotte appel' tussen zitten, maar vind het niet bij de Ier passen.
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Forever loved and in my heart..
Adjani & Tyson
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull terrier
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door Adjani & Tyson »

nathalie schreef: Dus ik roep die mensen na dat ze de volgende keer die hond fijn aanlijnen, want de mijne is wel beschadigd nu. Nee, was niet nodig want hij beet toch nooit door.
:schrik: onbegrijpelijk wat een redenatie . Dat hun hond niet doorbijt wil toch niet zeggen dat geen hond daar op zal reageren? Mijn honden zijn best lief, maar als ze zo vanuit het niets gebeten worden laten ze zo een denk ik echt niet heel

Over het algemeen hier weinig problemen met losgeslagen of irritante honden gelukkig.
Afbeelding
SuzieC1970
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.

Ongelezen bericht door SuzieC1970 »

petertje schreef:
SuzieC1970 schreef:
lieke schreef:Ik was vroeger ook zo'n vervelende eigenaar die de honden overal op af liet stieren. :schrik:

Of nou ja, stíeren is een groot woord voor het tempo waarin mijn huidige en vorige colliedames liepen :F: , maar ze mochten wel altijd snuffelen bij andere honden. Want ze deden niks. En da's geen smoes, want ze deden écht niks.
Ik heb daar ook nooit problemen mee gekregen. Al werd ik nooit boos als iemand vroeg de hond(en) bij me te houden. Maar echt begrijpen deed ik het ook niet.
Ik heb pas de andere kant leren kennen toen ik met een hond- en mensagressieve reu liep. Toen pas besefte ik hoe verschrikkelijk irritant het is om continue woeste plaat-voor-de-kop-labradors, patserige ridgebacks, regelneverige herders, fixerende borders of vrolijk huppelende pups met mijn voet te moeten afweren. Ter bescherming van hén, overigens.
Want mijn lieve jongetje zag er geen been in om de hondenbevolking van Nederland drastisch te decimeren.

Ik denk dat de meeste mensen ook zo zijn: ze zíen het gewoon niet. Het is geen onwil, maar domweg onbegrip.
geen foto`s van the making of? ik kan me er niet zoveel bij voorstellen gezien het verschil in formaat
Euh, als dit voor mij bedoelt was? Geen kruising tussen een rottie en een maltezer hoor. Ik had een kruising rotweiller reu (met iets kleiners want het was een mini rotweiller) en een maltezer teefje...
Lief
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lief »

Nanna schreef:
Lief schreef:... kwam het verhaal dat er een nieuwe reguliere bezoeker was, een jonge wolfshond die blijkbaar niet te lullig is om tandjes te gebruiken richting honden maar ook de bijbehorende baasjes...
Ik kan me niet voorstellen dat het een wolfshond (Ier)is. Dat zal wel een wolfhond zijn?
En als het wel een Ierse wolfshond is verbaast me dat enórm. :80:
Nee inderdaad een wolfhond geen Ier ( die zie ik hier eigenlijk nooit).
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Adjani & Tyson schreef:
nathalie schreef: Dus ik roep die mensen na dat ze de volgende keer die hond fijn aanlijnen, want de mijne is wel beschadigd nu. Nee, was niet nodig want hij beet toch nooit door.
:schrik: onbegrijpelijk wat een redenatie . Dat hun hond niet doorbijt wil toch niet zeggen dat geen hond daar op zal reageren? Mijn honden zijn best lief, maar als ze zo vanuit het niets gebeten worden laten ze zo een denk ik echt niet heel

Over het algemeen hier weinig problemen met losgeslagen of irritante honden gelukkig.
Inderdaad, een redenatie van een zwakbegaafde zou je haast denken.
Die zou je het liefst afstraffen met een enorme vuistslag tussen hun ogen, om vervolgens heel laconiek te zeggen: wat gillen jullie nou, ik sla nooit hard.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Nicoline
Zeer actief
Mijn ras(sen): APBT

Ongelezen bericht door Nicoline »

Pffft ik kwam gister ook weer zo'n baasje met oogkleppen op tegen, dit was nogwel binnen een gebied met aanlijnplicht, z'n hond liep aan een rollijn. Nou is mijn hond meestal niet sociaal naar andere honden, dus uit voorzorg liet ik haar aan de andere kant lopen, en terwijl ik linksaf sla om uit te wijken komt opeens die labrador van achteren aangestormd, gelukkig hield die lijn *net* op tijd op maar het scheelde echt een haartje. Ik snap dat niet, het leek mij vrij duidelijk dat ik bezig was mijn hond onder appel te houden en helemaal aan de andere kant was gaan lopen, dan hou je toch je hond heel even kort? :-S Een tijdje terug hetzelfde idee, dit keer met een husky die uitviel waarop mijn hond ook reageerde, ik hield haar kort maar die man gaf z'n hond gewoon alle ruimte, ik kon echt nog maar net voorkomen dat die husky in zn neus werd gebeten.
Als ik het zo lees hier op het forum heb ik sowieso nog een hoop te leren qua andere honden en baasjes :P
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Ik woon in het walhalla :LOL:

Ik ken overigens wel een hond die uitvalt, die heb ik op training (ringtraining).
Ik zeg dan gewoon: Pas maar op, dat kost je een disk :pffff:
En ik ben sneller dus gebeten ben ik nog nooit ;)
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
petertje
Zeer actief

SuzieC1970 schreef:
petertje schreef:
SuzieC1970 schreef:

Euh, als dit voor mij bedoelt was? Geen kruising tussen een rottie en een maltezer hoor. Ik had een kruising rotweiller reu (met iets kleiners want het was een mini rotweiller) en een maltezer teefje...
haha, ok, dan had ik het verkeerd gelezen :)
Afbeelding
Vitalia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino
Lagotto Romagnolo
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Vitalia »

Leuk stukje!
Wij hebben met onze Ylena letterlijk een hij-doet-niks voorval gehad!
Onze honden lopen altijd los maar als we iemand met hond zien aankomen, houden we ze vast of lijnen we ze aan.
Er kwam dus een man met bouvier aan gewandeld, wij roepen onze twee terug, roept die al van ver, het is niet erg hoor, hij doet niks!
Ok, wij waren toen nog eigenaars zonder enige ervaring met boze honden en lieten Ylena gaan, ze loopt er naartoe en wil gaan snuffelen, valt die bouvier daar uit! En 's mans reactie was : "ik heb niet gezegd dat ze naar hem toe kon komen, dat wil hij niet!" :piew: zeg dan niks hé seg!

Als we nu loslopende honden tegen komen en de bazen maken geen aanstalten hun hond aan te lijnen of terug te roepen, roepen wij al van ver : "als je je hond heel terug wil hebben, roep je hem NU terug!" Dat is wel overdreven, maar liever dat dan de ergernis van wilde, loslopende viervoeters die de onze bespringen! Niké is helemaal geen "verdraagzame" hond en laat iedereen gerust maar ze moeten haar ook met rust laten en dat snappen die baasjes dus niet hé :roll:
Afbeelding
Afbeelding
Lin851
Zeer actief
Mijn ras(sen): Witte herder

Ongelezen bericht door Lin851 »

:80: Nahh! Wat ik nou toch mee maakte..
We liepen in het bos (losloopgebied) waar we vaker komen. Loopt ook een herder rond die het schijnbaar leuk vind om mijn herder op te jagen, en het baasje loopt altijd gewoon door.
Nu zag ik een herder aankomen en stuurde mijn hond (door middel van een luide brul) een zijpad in. Hij lag namelijk al klaar om gezellig met die hond te gaan spelen en daar had ik dus geen zin in, want voor hetzelfde geld is het die klote herder..
Ik zie de baasjes van die herder vol ongeloof achter zich kijken, van "welk groot gevaar komt er achter ons aan?"
Maar ze liepen uiteindelijk door.

Kom ik ze later op de parkeerplaats weer tegen, ze stappen in de auto, rijden weg, en komen weer terug. Raam gaat open en de man vraagt waarom ik mijn hond weg stuurde, want zijn hond is zo lief en aardig en zou nooit wat doen!
Ik was zo overdonderd dat ik nog uitleg gaf ook, maar gelukkig wel zo helder om erbij te zeggen dat zijn hond misschien niets doet,maar de mijne misschien wel.

Maar achteraf gezien vind ik het te belachelijk voor woorden dat ik erop word aangesproken dat ik mijn hond niet met alle andere honden laat spelen. :piew:
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

Ja sommige mensen zien je als een spelbreekster als je hond niet met een andere mag spelen :lol1:
Afbeelding
Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Miezemuis »

Ik erger me sowieso aan opdringerige sujetten. Mijn honden zijn beide watjes. Dushi wordt eigenlijk altijd wel met rust gelaten, maar Lizzie is super vaak de sjaak. Ze wordt nooit gebeten, maar ze wordt wel altijd aangerand. ik kan de hoeveelheid rijende honden die ik van haar af gebonjourd heb niet eens meer tellen. Toppunt was nog wel de vrouw die zei: Nou ja hij deelt alleen maar LIEFDE. Toen ik haar vroeg haar rijende hond van lizzie af te halen (nadat ik het al 3x zelf gedaan had, maar meneer steeds terugkwam).
Afbeelding
Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër

Ongelezen bericht door Flevo Bordertje »

Miezemuis schreef:Ik erger me sowieso aan opdringerige sujetten. Mijn honden zijn beide watjes. Dushi wordt eigenlijk altijd wel met rust gelaten, maar Lizzie is super vaak de sjaak. Ze wordt nooit gebeten, maar ze wordt wel altijd aangerand. ik kan de hoeveelheid rijende honden die ik van haar af gebonjourd heb niet eens meer tellen. Toppunt was nog wel de vrouw die zei: Nou ja hij deelt alleen maar LIEFDE. Toen ik haar vroeg haar rijende hond van lizzie af te halen (nadat ik het al 3x zelf gedaan had, maar meneer steeds terugkwam).
Die is helemaal mooi :80: :LOL: Heb je haar niet voorgesteld dat je man met haar misschien ook wel wat liefde wilde delen door ongevraagd tegen haar aan te rijden? :tongue:
Ik heb sowieso echt hele dikke worst aan wat andere mensen er van denken als ik mijn honden bij me roep of aanlijn als zij er aan komen :19: Laatst in het bos hadden wij de drie honden nog aangelijnd, want net van de parkeerplaats af (wat op zich bijzonder schijnt te zijn, want de meeste mensen laten hun honden als een soort lawine uit de auto springen ongeacht wie of wat er nog meer aanwezig is). Komt er een groepje achter ons aan lopen met vier best wel grote drukke labradors. Freddy hadden we net, dus die ging nog niet los en hield ik kort bij me. Boyke idem dito om dat die niet gediend is van buurtende reuen en dan best wel stevig uit kan pakken. Sidje is bang van grote lompe honden, dus die ook even bij ons. Lijkt me toch een vrij duidelijk signaal: twee mensen die even apart gaan staan van het pad af met drie aangelijnde honden, zodat jezelf met je drukkerds kan passeren. Of toch niet duidelijk genoeg? Die mensen hobbelden kletsend verder, maar helaas zonder honden :oeps: Die sprongen dus allevier rond onze benen en honden, waardoor Freddy gek werd (van enthousiasime) en ons insnoerde met de lijn, Boyke gek werd van boosheid en Sidney niet wist hoe snel ze tussen mijn (ingesnoerde) benen moest komen. Klinkt nu best leuk, maar kon er toen niet echt hard om lachen :LOL:
Uiteindelijk wisten ze met de grootste moeite de honden bij zich te krijgen en konden wij ons ontwarren en rustig verder lopen met weliswaar drukke maar ongeschonden Freddy en de rest allang blij dat ze opgehoepeld waren. Deze honden deden inderdaad niets, maar man wat een onnodige consternatie :hmmm:
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Lin851 schreef::80: Nahh! Wat ik nou toch mee maakte..
We liepen in het bos (losloopgebied) waar we vaker komen. Loopt ook een herder rond die het schijnbaar leuk vind om mijn herder op te jagen, en het baasje loopt altijd gewoon door.
Nu zag ik een herder aankomen en stuurde mijn hond (door middel van een luide brul) een zijpad in. Hij lag namelijk al klaar om gezellig met die hond te gaan spelen en daar had ik dus geen zin in, want voor hetzelfde geld is het die klote herder..
Ik zie de baasjes van die herder vol ongeloof achter zich kijken, van "welk groot gevaar komt er achter ons aan?"
Maar ze liepen uiteindelijk door.

Kom ik ze later op de parkeerplaats weer tegen, ze stappen in de auto, rijden weg, en komen weer terug. Raam gaat open en de man vraagt waarom ik mijn hond weg stuurde, want zijn hond is zo lief en aardig en zou nooit wat doen!
Ik was zo overdonderd dat ik nog uitleg gaf ook, maar gelukkig wel zo helder om erbij te zeggen dat zijn hond misschien niets doet,maar de mijne misschien wel.

Maar achteraf gezien vind ik het te belachelijk voor woorden dat ik erop word aangesproken dat ik mijn hond niet met alle andere honden laat spelen. :piew:

Nou ja, als ik nietsvermoedend met een brave hendrik in een losloopgebied loop (er even van uitgaande dat hun hond idd een brave hendrik is), zou ik ook schrikken van een luide brul. En als die vraag op normale toon gesteld wordt, heb ik daar ook geen moeite mee.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”