Enige nadeel van die dingen vind ik dat ik mn handen niet in mn jaszakken kan doen
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Gotsammebeware
Moderator: moderatorteam
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Re: Gotsammebeware
Ik kan prima met 3 flexen lopen
EN jaaa ook met de honden eraan 
Enige nadeel van die dingen vind ik dat ik mn handen niet in mn jaszakken kan doen
-
teckeltoos
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Monus en het nieuwe pinkstertje
kunnen er met gemak aan lopen.
- rose
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
- Aantal honden: 2
Ja dat is zeker een nadeel, heb altijd koude handen nu ondanks de handschoenen. Maar drie, hoe doe je dat? Hier verwisselen ze nogal eens van plek, lijkt mij erg lastig met drie flexen.Machie schreef:Ik kan prima met 3 flexen lopenEN jaaa ook met de honden eraan
- Ήυs
- Zeer actief
Oh! Dat ding zou ik zo kopen voor Fay en Kaz. Lijkt me ideaal!
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Die koude handen vind ik ook een nadeel, van mij mag er een flex komen met een grotere opening in het handvat, zodat je hand er doorheen kan. Met 3 flexen lopen kan prima hoor, heb ik ook een jaar of drieënhalf gedaan. Je wordt vanzelf handig in het ontvlechten door de handvaten om elkaar heen te draaien in de juiste volgorde. Ik had wel 3 bandflexen in 3 verschillende kleuren, dat maakte het ontwarren eenvoudiger.rose schreef:Ja dat is zeker een nadeel, heb altijd koude handen nu ondanks de handschoenen. Maar drie, hoe doe je dat? Hier verwisselen ze nogal eens van plek, lijkt mij erg lastig met drie flexen.Machie schreef:Ik kan prima met 3 flexen lopenEN jaaa ook met de honden eraan
- Zamunda
- Zeer actief
Ja joh, natuurlijk is dat een grapjeM@rijke schreef:Mag toch hopen dat dit een grapje is.Zamunda schreef:Och, wat een flextrauma's toch, het is me toch wat.
Hier heerlijk een 10m flex, ideaal: beessie kan lekker op alles en iedereen af rennen (mens en dier) zonder dat ik haar kwijt ben. Ik hoef dus helemaal niet meer op te letten waar ze loopt, dus de wandelingen zijn echt relaxed. Ze heeft zelfs ruimte voldoende om om andere honden heen te rennen terwijl de baasjes hen aan de korte lijn houden. Verder struikelt er af en toe iemand door dat ding, maar ja, dan moeten ze maar beter uitkijken hoor.
Ik ben dus enorm blij met deze uitvinding.
Ik maak dit helaas zelf vaak mee en vind dat niet echt leuk en zomers dan snijdt die lijn zo lekker langs je blote benen en regelmatig gebeurt ook dat hun hond die aan zo'n flex zit maar moet spelen met mijn honden want die van mij zijn zo lekker sociaal en dan kijken ze mij vreemd aan dat ik dat niet wil hebben omdat die lijn altijd om hun poot draait.
Momenteel loop ik met Finca ook aan de flex omdat ze niet lekker is maar echt niet dat ik haar op mensen en honden af laat lopen
Sommigen reageren zo overdreven allergisch op de flex, terwijl het gewoon niets met dat ding te maken heeft. Het valt of staat met de baas die eraan hangt
Gel*l als "dóór de flex schoot die hond de straat op", of "dóór de flex kon die hond naar mij toekomen" is gewoon naief en de schuld ergens leggen waar deze niet thuis hoort
Zo ook met de hond die meters de ruimte krijgt om op een andere hond af te stormen: als die baas de hond daar geen kans voor wíl geven, dan gebeurt het ook niet - de flex an sich heeft daar werkelijk niets mee te maken. Kwestie van anticiperen, manieren tonen en de juiste knopjes bedienen
- StormenRoxy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador - Aantal honden: 1
Ik heb mijn etter ook aan de flex 8m zelfs wel 1 voor xl honden met extra dikke lijn en zware haak en kan helemaal opgerold worden, Roxy loopt ook aan de flex 8m nooit problemen mee hoor en andere mensen hebben geen last van ons.
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Ik denk dat je gelijk hebt.lets have fun schreef:Wat natuurlijk ook nog kan is dat het middenstuk mme draait als de hondjes van plek wisselen, zodat de lijnen ook van plek wisselen. Denk het wel eigenlijk als ik de conctructie zo bekijk.....
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
- Aantal honden: 1
Ik heb van die vingerloze handschoenen (smartphonehandschoenenrose schreef:Ja dat is zeker een nadeel, heb altijd koude handen nu ondanks de handschoenen. Maar drie, hoe doe je dat? Hier verwisselen ze nogal eens van plek, lijkt mij erg lastig met drie flexen.Machie schreef:Ik kan prima met 3 flexen lopenEN jaaa ook met de honden eraan

Groetjes,
Sandra
- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
- Aantal honden: 4
noemen wij gewoon polsmoffen[Sandra] schreef:Ik heb van die vingerloze handschoenen (smartphonehandschoenenrose schreef:Ja dat is zeker een nadeel, heb altijd koude handen nu ondanks de handschoenen. Maar drie, hoe doe je dat? Hier verwisselen ze nogal eens van plek, lijkt mij erg lastig met drie flexen.Machie schreef:Ik kan prima met 3 flexen lopenEN jaaa ook met de honden eraan
Enige nadeel van die dingen vind ik dat ik mn handen niet in mn jaszakken kan doen) en ik heb nergens last van.
ellen
- rose
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
Mijn vingers zijn juist het probleem met koud worden, dus dat zal voor mij niet opgaan ben ik bang[Sandra] schreef:Ik heb van die vingerloze handschoenen (smartphonehandschoenenrose schreef:Ja dat is zeker een nadeel, heb altijd koude handen nu ondanks de handschoenen. Maar drie, hoe doe je dat? Hier verwisselen ze nogal eens van plek, lijkt mij erg lastig met drie flexen.Machie schreef:Ik kan prima met 3 flexen lopenEN jaaa ook met de honden eraan
Enige nadeel van die dingen vind ik dat ik mn handen niet in mn jaszakken kan doen) en ik heb nergens last van.
- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Over het algemeen hoor je ook dat mensen er niet mee om kunnen gaan. Als je vlak achter je of vlak naast je ineens een geluid hoort dat klinkt als zzzffffkrsssshhtt! is het vaak een hond aan een flex die een sprint neemt en dan een net iets te traag reagerende eigenaar die op de rem drukt.Nanna schreef:Natuurlijk heeft het niks met het apparaat zelf te maken. En ja, er zijn ook mensen die er prima mee overweg kunnen. De ervaring heeft mij echter geleerd dat het merendeel dat niet kan en die flex als vrijbrief ziet om Poekie maar aan te laten stuiven. Of ie zich nou om jou en je honden heen draait of niet.Zamunda schreef:
Sommigen reageren zo overdreven allergisch op de flex, terwijl het gewoon niets met dat ding te maken heeft.
- Ingrid48
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
- Aantal honden: 3
ik loop regelmatig met 3 flexjes, no problemo
Nu kom je hier ook bijna nooit iemand tegen in de bossen en hebben de schatjes regelmatig een parachuutje gefabriceerd, maar ik ben er erg blij mee 

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt
www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
- Zamunda
- Zeer actief
Daar ben ik het niet mee eens. Die eigenaar vindt het om te beginnen al prima dat poekie aanstuift, die heeft die flex helemaal niet nodig om hem daar een vrijbrief voor te geven. De flex stelt hem wel in staat om de hond in aanlijngebied meer vrijheid te geven dan met een korte lijn, maar diezelfde vrijheid kan ook bereikt worden met een eenvoudige lange lijn.Nanna schreef:Natuurlijk heeft het niks met het apparaat zelf te maken. En ja, er zijn ook mensen die er prima mee overweg kunnen. De ervaring heeft mij echter geleerd dat het merendeel dat niet kan en die flex als vrijbrief ziet om Poekie maar aan te laten stuiven. Of ie zich nou om jou en je honden heen draait of niet.Zamunda schreef:
Sommigen reageren zo overdreven allergisch op de flex, terwijl het gewoon niets met dat ding te maken heeft.
Een eigenaar die weet dat hij/zij het ding niet goed genoeg kan bedienen of de reactiesnelheid er niet voor heeft zou ook gewoon zijn/haar verantwoording moeten nemen door het ding dan niet meer te gebruiken. Het is jammer, ergerlijk en zelfs gevaarlijk dat veel van die mensen de flex toch blijven gebruiken.Branka schreef:Over het algemeen hoor je ook dat mensen er niet mee om kunnen gaan. Als je vlak achter je of vlak naast je ineens een geluid hoort dat klinkt als zzzffffkrsssshhtt! is het vaak een hond aan een flex die een sprint neemt en dan een net iets te traag reagerende eigenaar die op de rem drukt.
- Browny
- Zeer actief
Voor Yuki haar werk, heb ik een 10meter flex gekocht en ik vind het best onhandig. Achteraf spijt dat ik daar 40,- voor heb uitgegeven, voor die enkele keer dat ik het gebruik
Maar dat ontvlechten van dit apparaat in ot, werkt natuurlijk niet meer als beide honden, langs een paal of boom lopen en dan weer om elkaar lopen
Maar dat ontvlechten van dit apparaat in ot, werkt natuurlijk niet meer als beide honden, langs een paal of boom lopen en dan weer om elkaar lopen

- Gaia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xPuli
Het lot wil dat ik gisteren voor mijn Poekie een flex gekocht had omdat er in de morgen zo godvergeten veel konijnen rondlopen en ik dus niet met mijn slaperige kop overal heen getrokken wil worden omdat de Poekie moet poepen. Dus flexie.
Poekie ziet konijn, Poekie denkt niet na en zet het op een lopen, ik nog niet helemaal wakker denk nog 'oh oh' en Poekie rent vol in de riem. Ik blijf wonderbaarlijk staan. Poekie draait zich even om, grijpt riem in bek en knipt de lijn door met één veel te snelle beweging waarna ze terug naar mij toe loopt.. Ik denk nog 'Oh shit' en probeer in alle macht de lijn te ontwijken.
Dat was gelijk de laatste keer dat er een flexie het huis binnen kwam. Duidelijk niet geschikt voor mij in de ochtend.
Poekie ziet konijn, Poekie denkt niet na en zet het op een lopen, ik nog niet helemaal wakker denk nog 'oh oh' en Poekie rent vol in de riem. Ik blijf wonderbaarlijk staan. Poekie draait zich even om, grijpt riem in bek en knipt de lijn door met één veel te snelle beweging waarna ze terug naar mij toe loopt.. Ik denk nog 'Oh shit' en probeer in alle macht de lijn te ontwijken.
Dat was gelijk de laatste keer dat er een flexie het huis binnen kwam. Duidelijk niet geschikt voor mij in de ochtend.

- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Longeerlijn voor paarden. Goedkoper en sterker. Heeft geen oprolfunctie, dat kan een minpuntje zijn.
Maar Poekie heeft wel iets langer nodig om die door te knagen
Maar Poekie heeft wel iets langer nodig om die door te knagen
- Liesbeth
- Zeer actief
Hoe wou je dan op de stopknop drukkenLongFields schreef:Die koude handen vind ik ook een nadeel, van mij mag er een flex komen met een grotere opening in het handvat, zodat je hand er doorheen kan. Met 3 flexen lopen kan prima hoor, heb ik ook een jaar of drieënhalf gedaan. Je wordt vanzelf handig in het ontvlechten door de handvaten om elkaar heen te draaien in de juiste volgorde. Ik had wel 3 bandflexen in 3 verschillende kleuren, dat maakte het ontwarren eenvoudiger.rose schreef:Ja dat is zeker een nadeel, heb altijd koude handen nu ondanks de handschoenen. Maar drie, hoe doe je dat? Hier verwisselen ze nogal eens van plek, lijkt mij erg lastig met drie flexen.Machie schreef:Ik kan prima met 3 flexen lopenEN jaaa ook met de honden eraan
In sommige gevallen kan het makkelijk zijn, zo'n grotere opening. Maar ik voorzie nog veel meer problemen als die nitwits die nu al niet met dat ding om kunnen gaan zo'n (on)ding in handen krijgen.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Ik weet wel zeker dat ze gelijk heeft.gonnie schreef:Ik denk dat je gelijk hebt.lets have fun schreef:Wat natuurlijk ook nog kan is dat het middenstuk mme draait als de hondjes van plek wisselen, zodat de lijnen ook van plek wisselen. Denk het wel eigenlijk als ik de conctructie zo bekijk.....
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Is het een koord- of bandflex? Als het een bandflex is eil ik hem eventueel wel van je overnemen?Browny schreef:Voor Yuki haar werk, heb ik een 10meter flex gekocht en ik vind het best onhandig. Achteraf spijt dat ik daar 40,- voor heb uitgegeven, voor die enkele keer dat ik het gebruik![]()
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Dat gaat inderdaad niet als je je hand er doorheen in je zak hebt zitten.Liesbeth schreef:
Hoe wou je dan op de stopknop drukken??
In sommige gevallen kan het makkelijk zijn, zo'n grotere opening. Maar ik voorzie nog veel meer problemen als die nitwits die nu al niet met dat ding om kunnen gaan zo'n (on)ding in handen krijgen.
Ik heb de stopknop eigenlijk zelden nodig, of zie het van tevoren aankomen en zou dan de tijd nog hebben om gewoon het handvat weer vast te pakken en op de stopknop te drukken. Maar je hebt zeker een punt.
- Browny
- Zeer actief
Het is een band, best zwaar en groot ding dusLongFields schreef:Is het een koord- of bandflex? Als het een bandflex is eil ik hem eventueel wel van je overnemen?Browny schreef:Voor Yuki haar werk, heb ik een 10meter flex gekocht en ik vind het best onhandig. Achteraf spijt dat ik daar 40,- voor heb uitgegeven, voor die enkele keer dat ik het gebruik![]()
Deze is het http://www.huisdierenbazaar.nl/flexi-gi ... d-10m.html
en uit mijn enthousiasme heb ik er ook een tasje omheen gekocht
http://www.schecker.nl/Spullentasje-voo ... &pi=074980
een heel apparaat dus

- Zamunda
- Zeer actief
De flexi giant professional is een superdingBrowny schreef:Het is een band, best zwaar en groot ding dusLongFields schreef:Is het een koord- of bandflex? Als het een bandflex is eil ik hem eventueel wel van je overnemen?Browny schreef:Voor Yuki haar werk, heb ik een 10meter flex gekocht en ik vind het best onhandig. Achteraf spijt dat ik daar 40,- voor heb uitgegeven, voor die enkele keer dat ik het gebruik![]()
![]()
Deze is het http://www.huisdierenbazaar.nl/flexi-gi ... d-10m.html
- Nerazi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg
Ik geloof dat er nu een nieuwe flexi is met een handvat wat je kunt verstellen, daar kwam ik laatst een advertentie van tegen op Facebook.Liesbeth schreef:Hoe wou je dan op de stopknop drukkenLongFields schreef:Die koude handen vind ik ook een nadeel, van mij mag er een flex komen met een grotere opening in het handvat, zodat je hand er doorheen kan. Met 3 flexen lopen kan prima hoor, heb ik ook een jaar of drieënhalf gedaan. Je wordt vanzelf handig in het ontvlechten door de handvaten om elkaar heen te draaien in de juiste volgorde. Ik had wel 3 bandflexen in 3 verschillende kleuren, dat maakte het ontwarren eenvoudiger.rose schreef:Ja dat is zeker een nadeel, heb altijd koude handen nu ondanks de handschoenen. Maar drie, hoe doe je dat? Hier verwisselen ze nogal eens van plek, lijkt mij erg lastig met drie flexen.Machie schreef:Ik kan prima met 3 flexen lopenEN jaaa ook met de honden eraan
Enige nadeel van die dingen vind ik dat ik mn handen niet in mn jaszakken kan doen??
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Handig maar ik heb al eens zo 2 in 1 gehad maar ik kon die knoppen niet indrukken dus weer met de gewone fles aan de wandel