Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Gotsammebeware

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: Gotsammebeware

Ongelezen bericht door Zamunda »

Och, wat een flextrauma's toch, het is me toch wat :knuffel: .

Hier heerlijk een 10m flex, ideaal: beessie kan lekker op alles en iedereen af rennen (mens en dier) zonder dat ik haar kwijt ben. Ik hoef dus helemaal niet meer op te letten waar ze loopt, dus de wandelingen zijn echt relaxed. Ze heeft zelfs ruimte voldoende om om andere honden heen te rennen terwijl de baasjes hen aan de korte lijn houden. Verder struikelt er af en toe iemand door dat ding, maar ja, dan moeten ze maar beter uitkijken hoor :pffff: .
Ik ben dus enorm blij met deze uitvinding :E: .
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

Kruimel53 schreef:FF gegoegelt maar die lijnen zijn maar 3 meter lang, da's wel erg kort. Hier hebben ze 8m p/h en dat bevalt prima.

3 meter is een heul lange politielijn, da's niks. ik heb ook 8 meter
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Met drie vind ik het handiger er twee aan een gewone lijn + splitlijn te doen en 1 aan de flex.
Maar buuf loopt probleemloos met 4 kleine hondjes aan de flex aan haar rugtas vast.
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Ik vind flexriemen ideaal. Ik gebruik hem voor bossen en parken waar een aanlijnplicht is. Kan ze toch rennen en snuffelen.
Adjani & Tyson
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull terrier
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door Adjani & Tyson »

nou zo'n ding lijkt me toch best handig hoor :E
Afbeelding
M@rijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door M@rijke »

Zamunda schreef:Och, wat een flextrauma's toch, het is me toch wat :knuffel: .

Hier heerlijk een 10m flex, ideaal: beessie kan lekker op alles en iedereen af rennen (mens en dier) zonder dat ik haar kwijt ben. Ik hoef dus helemaal niet meer op te letten waar ze loopt, dus de wandelingen zijn echt relaxed. Ze heeft zelfs ruimte voldoende om om andere honden heen te rennen terwijl de baasjes hen aan de korte lijn houden. Verder struikelt er af en toe iemand door dat ding, maar ja, dan moeten ze maar beter uitkijken hoor :pffff: .
Mag toch hopen dat dit een grapje is.
Ik maak dit helaas zelf vaak mee en vind dat niet echt leuk en zomers dan snijdt die lijn zo lekker langs je blote benen en regelmatig gebeurt ook dat hun hond die aan zo'n flex zit maar moet spelen met mijn honden want die van mij zijn zo lekker sociaal en dan kijken ze mij vreemd aan dat ik dat niet wil hebben omdat die lijn altijd om hun poot draait.
Momenteel loop ik met Finca ook aan de flex omdat ze niet lekker is maar echt niet dat ik haar op mensen en honden af laat lopen
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

waar is deze te koop?
Afbeelding
monky555
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door monky555 »

Die wil ik voor Amy en Iza :pffff:
Die kunnen naast de wagen niet meer aan de flex en dat vinden hun en ik helemaal niet leuk. Ik hou van flexi's :ok:
Afbeelding
R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011

R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
ingrid
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooiker.

Ongelezen bericht door ingrid »

Zamunda schreef:Och, wat een flextrauma's toch, het is me toch wat :knuffel: .

:LOL: Zo had ik het nog niet bekeken,denk dat ik er ook eentje aan ga schaffen. Ideaal!!
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Maar het gaat toch ook in de knoop als ze hiermee om mekaar heen draaien? AEn dan nog erger volgens mij.

Ik mot er niks van hebben.
Gisteren op de parkeerplaats, mevrouw met twee boxers en een border terrier, alledrie aan de fles.
Een boxer mocht even hallo zeggen tegen Dinthe maar per abuis drukte ze op de verkeerde knop en vervolgens stonden er twéé boxers. Nou is dat niet erg, maar ze gingen dus wel in de knoop met Dinthe ertussen en ik er ook nog eens tussen. En die border ging de andere kant op.

Dus nee. Ik zie niet direct voordelen, je maakt mij niet wijs dat de gemiddelde baas die knoppen uit elkaar kan houden.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

M@scha schreef: zo'n ding lijkt mij niet handig want ze vlechten dan nog steeds in elkaar en je kunt ze dan minder makkelijk ontvlechten denk ik
Als ik het goed begrepen heb van een site waar ze deze verkopen, draait het grijze deel zelf als de honden van plaats verwisselen en de lijnen bij 2 losse flexen handmatig teruggedraaid zouden moeten worden. Dus dan draaien ze niet meer in elkaar als het goed is, en hoef je dus zelf niets meer daar aan te doen.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Nanna schreef:
Marjoleine schreef: Gisteren op de parkeerplaats, mevrouw met twee boxers en een border terrier, alledrie aan de fles.
:engel:
Het resultaat was niet te onderscheiden :mrgreen:

@Longfields, maar als ze om elkaar heen draaien kan dat grijze deel draaien wat het wil, maar dat helpt toch niet? Het kan wel draaien maar niet over de kop natuurlijk.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ik laat mijn honden nooit met andere honden spelen als ze aan de flex zitten, dan knip ik ze wel even los. En met 3 flexen lopen ging hoer ook prima toen Sjefke er nog bij was.
Dat hij maar maximaal 3 meter lang is vind ik niks, voor de rest lijkt het me een handig ding, voor kleinere honden. In de reviews las ik dat hij bij erg lichte honden niet draait als de honden onderling van plek wisselen, dus voor 2 Chi's zal het ook niet echt gaan werken denk ik.
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Mij lijkt het super handig. Ik loop met 3 of 4 flexen van 5 m. Dus ik wil deze flex wel :E:
monky555
Zeer actief

Suzanne waar heb jij ze gevonden? Ik kan dat via mijn iPad niet zien en ik wil hem :mrgreen:
Al is 3 meter natuurlijk helemaal niks maar beter als 1,5 M korte lijn
Afbeelding

LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Marjoleine schreef: @Longfields, maar als ze om elkaar heen draaien kan dat grijze deel draaien wat het wil, maar dat helpt toch niet? Het kan wel draaien maar niet over de kop natuurlijk.
Volgens mij hoeft hij ook niet over de kop te draaien, maar misschien zie ik het te simpel. Zal eens googlen op een filmpje ervan, misschien is dan het mechanisme goed te zien en ook wat er gebeurt als de honden om elkaar heen draaien.
tycha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Smoothies
Contacteer:

Ongelezen bericht door tycha »

Ik heb die twee van mij altijd aan de flex. Ze hebben van het begin aan af geleerd dat de een alleen aan de rechterkant van mij mag lopen, snuffelen etc, en de ander aan de linkerkant. Nooit flexen die in elkaar draaien. En als er een dreigt over te steken naar de andere kant is een "euh, aan je eigen kant!" genoeg om weer terug te gaan.

Maar goed, ik heb twee niet zulke sociale honden en kom derhalve niet in drukbezochte honden gebieden, en kort ze altijd direct in bij het zien van een andere hond.
Afbeelding
Groetjes Marja
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

monky555 schreef:Suzanne waar heb jij ze gevonden? Ik kan dat via mijn iPad niet zien en ik wil hem :mrgreen:
Al is 3 meter natuurlijk helemaal niks maar beter als 1,5 M korte lijn
Ik heb de post van Nanna even gequote en toen zag ik in de eigenschappen dit staan: dualretractabledog
Die heb ik ingetypt op Google en toen kreeg ik meerdere hits, wel allemaal buitenlandse dus ik weet niet of het in Nederland ook al te koop is. Maar misschien is het vanuit het buitenland wel te bestellen, zou best kunnen. Ze zijn volgens mij alleen verkrijgbaar voor kleine honden, tot een bepaald gewicht (weet niet hoeveel kilo, ik zag iets in lbs staan)
Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër

Ongelezen bericht door Flevo Bordertje »

dagmar88 schreef:Met drie vind ik het handiger er twee aan een gewone lijn + splitlijn te doen en 1 aan de flex.
Maar buuf loopt probleemloos met 4 kleine hondjes aan de flex aan haar rugtas vast.
:80: Vier aan een rugzak????? Dat vind ik wel heel geniaal hoor, dat verdient een oorkonde :mrgreen: Ik zou eindigen als een soort rollade, vrees ik.
Ik loop met twee gewone lijnen en een flexi meestal, maar ben blij als er een of meer ergens een stuk los kunnen, want dit is al een heel gedoe. Ik heb met een zeer groot verschil in tempo te kampen :wink: Boyke sliert achteraan aan de flex, Sidney loopt beschaafd en Freddy wil harder dan iedereen :schrik:
Lizzie.
Zeer actief

ik heb de reviews gelezen en helaas was te mooi om waar te zijn. Rol mechanisme werkt slecht, snelle stop zit er niet op, jammer hoor.
Afbeelding
h a n s
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mastin Espanol

Ongelezen bericht door h a n s »

Valt ook wel op dat er op de foto's alleen maar kleine hondjes aan de flex zitten.
monky555
Zeer actief

Ja helaas 2 X 20 kg gaan ze niet trekken. Nou durf ik met Iza dat risico wel te nemen, maar met Amy niet die gaat ervandoor (jagen). Pvd ze moeten een dubbele giant gaan uitvinden hoor :mrgreen:
Afbeelding

Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Vroeger had ik Ben rechts aan een flex, en Osa links aan een flex toen ze oud en doof was.
Dat ging eigenlijk prima. Maar dan mocht Ben alleen rechts snuffelen, en vv.
Maar ik moest laatst Borus en Apple aan de flex uitlaten, dat was toch wel even een ander verhaal :mrgreen:
Geen aanrader. Ik geloof dat ook niet dat ik interesse heb in het gevaarte in OP
Ik vind trouwens de nieuwere en iets duurdere flexen met een platte lijn, wel echt ideaal qua comfort en gebruik.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Ik vind het van die ondingen. Hoe vaak ik al niet honden op de weg heb zien schieten doordat mensen 'm niet op een stop hadden
staan, vreselijk :schrik:
en laatst ook een Golden (jawel een schattige Golden) die vloog uit naar Kaya. Golden aan de flex natuurlijk dus die had meters de ruimte
om recht voor Kaya d'r neus uit te komen met z'n geblaf. Pfff, hou die hond lekker bij je :S:

Nee, ik vind het niks. Heb ooit het hondje van mijn moeder aan een flex uitgelaten en ik had al direct ruzie met het kreng (de flex dus :Q: ).
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Ik heb ook een flex voor Tessa, maar dan alleen voor in het park naast de deur. Tessa wil er nog wel eens vandoor gaan, op zoek naar lekkere dingen die mensen in hun tuin hebben voor de vogels.
Naar mij luistert ze redelijk goed, maar naar de rest van de familie niet en dus gaat ze bij hen aan de flex. Als het donker is bij mij ook, want madam weet goed dat ik haar dan niet zo goed in de gaten kan houden :tong: .
Op straat en als we richting het bos gaan dan gaan beiden aan een gewone riem, dan heb ik totaal niks met dat (on)ding.

Flexen op straat zouden van mij verboden mogen worden, levensgevaarlijk in veel gevallen. Veel te veel mensen die totaal niet met dat ding om kunnen gaan :devil: .
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
krullie
Zeer actief

Ongelezen bericht door krullie »

LongFields schreef:handig ding, voor kleinere honden. In de reviews las ik dat hij bij erg lichte honden niet draait als de honden onderling van plek wisselen, dus voor 2 Chi's zal het ook niet echt gaan werken denk ik.

ja hoor, gaat prima. :mrgreen:
Lizzie.
Zeer actief

krullie schreef:
LongFields schreef:handig ding, voor kleinere honden. In de reviews las ik dat hij bij erg lichte honden niet draait als de honden onderling van plek wisselen, dus voor 2 Chi's zal het ook niet echt gaan werken denk ik.

ja hoor, gaat prima. :mrgreen:
in de laatste seconde van het filmpje zie je de riemen in de knoop raken :mrgreen:
Afbeelding
bellabeest
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2x kruising spaanse waterhond ratonero
1x kruising labrador border collie
1x kruising erdelyi kopó
1x spaans markiesje
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door bellabeest »

ben bang dat mijn terroristen er door heen trekken, ze zijn welliswaar maar 12 kilo maar als ze nu aan de flex lopen krijgen ze er ook eentje die tot 35 kilo ofzo gaat.
Afbeelding
SuzieC1970
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door SuzieC1970 »

Nee, lijkt me niet handig om twee honden aan 1 flex te hebben... Ik loop wel vaak met flex. Gizmo loopt er altijd aan, Max soms in het bos zodat hij iets meer ruimte heeft. Max trekt er eigenlijk te hard voor, hij neemt na het plassen of snuffelen regelmatig een sprint om vervolgens volop in het eind van de riem te knallen! Is nie fijn.... Daarom hier in het park hem aande gewone riem, Gizje aan de flex.
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

is met Ot en Jet niet handig.

Zeker niet als ik ze alle drie tegelijk uitlaat, dan gaat Saar mee aan een gewone lijn. Nu ben ik al aardig bedreven geraakt in het snel wisselen van die handvatten als de lijnen van Ot en Jet in elkaar wikkelen, en dan tussendoor nog de lijn van Saar achter mijn rug van links naar rechts overgooien als ze achter me langs loopt. Soms maak ik die bewegingen hele stukken lang doorlopend :oeps:

Met zo'n flex als in de OP ben ik bang dat het drama wordt als die lijnen verknupt raken.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”