Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kat plast op kussen van de hond

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

ArjanD
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Duitse staande korthaar
Aantal honden: 1

Kat plast op kussen van de hond

Ongelezen bericht door ArjanD »

Onze Guus is lekker aan het puberen. Zijn hormonen gieren door zijn lijf. Nu heeft Anton (één van onze katers) al een aantal keer op het kussen van Guus geplast. Anton het Guus nooit echt leuk gevonden, maar zou het kunnen dat hij juist nu past omdat Guus anders ruikt?
Mieke-Bo

Re: Kat plast op kussen van de hond

Ongelezen bericht door Mieke-Bo »

Is het plas plas of sproeien?
Punzel
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Punzel »

Ik zou eerst maar uitsluiten of de kat niet ziek is.
ArjanD
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Duitse staande korthaar

Ongelezen bericht door ArjanD »

Plassen, niet sproeien. We zijn al even bij de dierenarts geweest. We moeten een plasje opvangen en brengen voor analyse. Even afwachten dus. Maar ik vond het nogal toevallig dat hij dit nu doet nu Guus puber. Ik vroeg me af of er misschien meer mensen zijn die dit herkennen.
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

ArjanD schreef:Onze Guus is lekker aan het puberen. Zijn hormonen gieren door zijn lijf. Nu heeft Anton (één van onze katers) al een aantal keer op het kussen van Guus geplast. Anton het Guus nooit echt leuk gevonden, maar zou het kunnen dat hij juist nu past omdat Guus anders ruikt?

Nee, ik denk niet dat dat de reden is. Het is mijn ervaring dat wanneer een kat die eerst zindelijk was en dan opeens niet meer veel stress ervaart. Katten zijn daar best gevoelig voor en onzindelijkheid is er een teken van. Je zou ook nog aan dingen als blaasgruis kunnen denken, dus daar zou je even naar kunnen laten kijken.
Saskialappie
Actief
Mijn ras(sen): Een Kruising tekkel/labrador Doris en een labrador-pup Nola
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Saskialappie »

Een tijdje geleden heeft 1 van onze katten ook op plaatsen geplast waar ze dat anders nooit deed, o.a. in de hondenmand en op een hondenkussen. We zijn met haar naar de dierenarts geweest en het bleek dat ze blaasontsteking had. We hebben toen medicijnen mee gekregen, toen de blaasontsteking over was plaste ze weer netjes op de kattenbak :-)
Groetjes Saskia en een pootje van Doris en Nola
Afbeelding
Nawosh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka

Ongelezen bericht door Nawosh »

Mijn katten plasten vooral op de hondenkussens als een van de teven loops was of er tegenaan zat.
Groetjes, Marjan
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

lets have fun schreef:
ArjanD schreef:Onze Guus is lekker aan het puberen. Zijn hormonen gieren door zijn lijf. Nu heeft Anton (één van onze katers) al een aantal keer op het kussen van Guus geplast. Anton het Guus nooit echt leuk gevonden, maar zou het kunnen dat hij juist nu past omdat Guus anders ruikt?

Nee, ik denk niet dat dat de reden is. Het is mijn ervaring dat wanneer een kat die eerst zindelijk was en dan opeens niet meer veel stress ervaart. Katten zijn daar best gevoelig voor en onzindelijkheid is er een teken van. Je zou ook nog aan dingen als blaasgruis kunnen denken, dus daar zou je even naar kunnen laten kijken.
Sluit ik mij bij aan. :ok:
cornelia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar

Ongelezen bericht door cornelia »

Wij hebben een wat vreemde kat die boven op haar eigen appartement woont. Een enkele keer komt ze naar beneden (1 x per 6 mnd) en piest ze uitermate demonstratief op bed van de hond om vervolgens weer naar boven te vertrekken. M.i. puur een teken van haar ongenoegen uiten over de hele "HOND-kwestie". Heeft na een meningsverschil met mijn echtgenoot ook al eens op de zelfde wijze op zijn kant van het bed gepiest.
Afbeelding
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Ik heb een poes gehad die prima zindelijk was, maar na verhuizing in huis plaste. Ze had blaasontsteking en later bleek ook blaasgruis. Het huishouden veranderde (o.a. kay kwam erbij) en ze had daar behoorlijk wat stress van. Ik ben dik een jaar aan het kwakkelen met haar geweest, want steeds bleek er weer ontsteking en blaasgruis te zijn. Op gegeven moment ben ik na het speciale voer overgestapt op Prins Resist, voor extra weerstand, maar is door de kruiden ook rustgevend. Haar versvlees ben ik gaan aanlengen met water en ze kreeg een kattenfontein (ze dronk te weinig, naast de stress). Al deze maatregelen hebben er toe bijgedragen dat ze weer helemaal fit is en er geen last meer van gehad heeft, ondanks dat er nog vele veranderingen gevolg zijn. Ze was toen een kleine 2 jaar. Inmiddels is ze op weg naar de 7 jaar.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”