Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Elke ochtend galspugen! De gouden tip??
Moderator: moderatorteam
-
kleine2758
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Weimaraner, DuitserXMechel, Mechelse Herder
- Aantal honden: 3
Elke ochtend galspugen! De gouden tip??
Mijn teef van 2 jr spuugt elke ochtend gal. Echt geel met een beetje schuim erop.
Het is een erg ranke teef met volgens mij een snelle spijsvertering.
Ik geef ze al twee keer per dag te eten. Vers of brok maakt geen verschil. 'S avonds rond 23u nog een handje brokken geven helpt niet. Evenals twee witte boterhammen geven om die tijd.
Heeft iemand nog een goede tip. Ik vind het zielig en het kan niet gezond zijn als ze dit haar hele leven lang blijft doen.
Het is een erg ranke teef met volgens mij een snelle spijsvertering.
Ik geef ze al twee keer per dag te eten. Vers of brok maakt geen verschil. 'S avonds rond 23u nog een handje brokken geven helpt niet. Evenals twee witte boterhammen geven om die tijd.
Heeft iemand nog een goede tip. Ik vind het zielig en het kan niet gezond zijn als ze dit haar hele leven lang blijft doen.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
Re: Elke ochtend galspugen! De gouden tip??
bij jan en gina hielp het als ik ze 's morgens meteen na het opstaan een halve boterham gaf.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
kleine2758
- Zeer actief
Zij is waarschijnlijk veel eerder wakker, want als ik rond half even beneden kom, ligt het er al.renee-uk schreef:bij jan en gina hielp het als ik ze 's morgens meteen na het opstaan een halve boterham gaf.
- wiebel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herder mix Boef
Ik voer 3 X op een dag. Boef heeft het ook veel gedaan en ook snelle stofwisseling en moeilijk op gewicht te houden. Eventueel direct na wakker worden klein beetje eten geven(boterham, brok, vlees of iets) en na de wandeling pas de echte maaltijd.
In loving memory Tasio ??-??-???? - 29-4-2012 &
Buka 18-12-2000 - 29-9-2012
- wiebel
- Zeer actief
Hoelang zit er dan tussen de laatste en 1steeds maaltijd?kleine2758 schreef:Zij is waarschijnlijk veel eerder wakker, want als ik rond half even beneden kom, ligt het er al.renee-uk schreef:bij jan en gina hielp het als ik ze 's morgens meteen na het opstaan een halve boterham gaf.
Boef krijgt om 11 uur zijn laatste en 9 zijn eerste maaltijd. Ben ik een uurtje later gaat het vaak ookal fout
- Nerazi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg
- Aantal honden: 2
Ik voer nu ook 3x per dag en sindsdien gaat 't goed.
- runninggirl
- Zeer actief
Ik geef 's ochtends vroeg en 's avonds laat een klein hapje eten, dit dus naast de twee maaltijden, omdat ze anders ook gal spuugt. Soms geef ik 3 keer op een dag eten dat helpt ook.
-
kleine2758
- Zeer actief
Echt een maaltijd rond 18u en dan rond 23 nog een beker brokken of wat brood.wiebel schreef:Hoelang zit er dan tussen de laatste en 1steeds maaltijd?kleine2758 schreef:Zij is waarschijnlijk veel eerder wakker, want als ik rond half even beneden kom, ligt het er al.renee-uk schreef:bij jan en gina hielp het als ik ze 's morgens meteen na het opstaan een halve boterham gaf.
Boef krijgt om 11 uur zijn laatste en 9 zijn eerste maaltijd. Ben ik een uurtje later gaat het vaak ookal fout
- wiebel
- Zeer actief
Misschien omdraaien? Beker om 18 uur en volle maaltijd om 23 uur?kleine2758 schreef:Echt een maaltijd rond 18u en dan rond 23 nog een beker brokken of wat brood.wiebel schreef:Hoelang zit er dan tussen de laatste en 1steeds maaltijd?kleine2758 schreef:Zij is waarschijnlijk veel eerder wakker, want als ik rond half even beneden kom, ligt het er al.renee-uk schreef:bij jan en gina hielp het als ik ze 's morgens meteen na het opstaan een halve boterham gaf.
- madred
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador en RSH
Bij mij heeft het geholpen om meer te wisselen met tijdstip van eten geven.
Ze was gewend al iets te krijgen wanneer mijn vriend 's ochtends ging werken.
Haar maag leek daaraan gewend te raken, waardoor ze in het weekend op hetzelfde tijdstip eten moest hebben, anders ook hier gal spugen en gras willen eten.
Nu weet ze niet wanneer er iets te eten gaat komen en dat heeft dus geholpen. Al maanden geen problemen meer.
Haar maag leek daaraan gewend te raken, waardoor ze in het weekend op hetzelfde tijdstip eten moest hebben, anders ook hier gal spugen en gras willen eten.
Nu weet ze niet wanneer er iets te eten gaat komen en dat heeft dus geholpen. Al maanden geen problemen meer.

Happy en Lemmi
- yodi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): rottweiler
- diana25
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitseherder
-
Lindsey
- Zeer actief
Helemaal eens. Variatie in de tijden gaan aanbrengen.madred schreef:Bij mij heeft het geholpen om meer te wisselen met tijdstip van eten geven.
- Hanneke2
- Zeer actief
Ik zou het meer over de dag verspreiden, want ze heeft nou amper haar maaltijd verteerd en er komt weer een maaltijd. Dus ik zou 's ochtends voeren in plaats van om 11 uur 's avonds, en dan voor het naar bed gaan en 's ochtends vroeg alleen een hondenkoekje ofzo.kleine2758 schreef:Echt een maaltijd rond 18u en dan rond 23 nog een beker brokken of wat brood.wiebel schreef:Hoelang zit er dan tussen de laatste en 1steeds maaltijd?kleine2758 schreef:Zij is waarschijnlijk veel eerder wakker, want als ik rond half even beneden kom, ligt het er al.renee-uk schreef:bij jan en gina hielp het als ik ze 's morgens meteen na het opstaan een halve boterham gaf.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- nelleke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): langhaar duitse herder en een kater
Voorheen 2x per dag op geregelde tijden en idd ook dat galbraken. Ben toen onregelmatig gaan voeren en doe nu 1x per dag. Niet steeds dezelfde tijd maar zo tussen 17.00 uur en 19.00 uur (600 gr Kvv. of barf). Dat gaat nu goed. Wanneer ik hem s'nachts hoor rommelen dan geef ik een paar brokjes. Maar dat komt haast nooit meer voor. s'ochtends na de ochtendwandeling rond 6.30 uur krijgt hij een paar brokjes en een kopje karnemelk.

Neeltje
- annicka
- Zeer actief
Om een uur of tien in de avond een boterham geven, dat deed bij ons de truc.
Groetjes van Ellen en een Knuf van Noa, Luna en Fitz.
- Dee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
Bammetje voor t slapen gaan?
- Sucha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Artésien Normand en Dalmatische Hond
Wij geven al jaren 2 maaltijden per dag op wisselende tijden. Maar altijd rond 23 uur een beetje yoghurt met honing voor het slapen gaan. Geen gal meer gezien sindsdien.
-
Winston
- Actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler, Mechelse Herder
Dat dus.Lindsey schreef:Helemaal eens. Variatie in de tijden gaan aanbrengen.madred schreef:Bij mij heeft het geholpen om meer te wisselen met tijdstip van eten geven.
Mijn hond spuugde ook met regelmaat gal, tot ik begreep waarom. Ik gaf haar keurig op een bepaald tijdstip haar eten. Nu geef ik haar op verschillende tijden te eten en ze braakt nooit meer gal.
http://www.barfplaats.nl/forum/index.php?topic=37381.0
- Browny
- Zeer actief
- Aantal honden: 5
Misschien kan ze niet tegen de brok? Browny heeft het altijd als ik hem kip voer dan is het standaard de volgende dag gal spugen in de ochtend en soms in de nacht, ook al geef ik hem een koekje waar kip in zit of gedroogde kip..

-
kleine2758
- Zeer actief
Ander voer heb ik al geprobeerd, zowel andere brok als kvv.
Ik ga haar nu na de laatste wandeling haar avondmaaltijd geven hoop dat dat helpt.
Boterhammen hielpen niet, en ze krijgen hier niet strak op dezelfde tijd te eten, ligt er maar net aan hoe de dag loopt.
Is inderdaad een erg ranke hond die niet vol laat staan dik te krijgen is.
Ik ga haar nu na de laatste wandeling haar avondmaaltijd geven hoop dat dat helpt.
Boterhammen hielpen niet, en ze krijgen hier niet strak op dezelfde tijd te eten, ligt er maar net aan hoe de dag loopt.
Is inderdaad een erg ranke hond die niet vol laat staan dik te krijgen is.
- BaasjevanMilo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
Milo heeft t ook poos gehad, en toen ik 's avond voor het slapen gaan hem nog even zo'n tandenstokje gaf van Pedigree dan deed hij t 's ochtends niet....
Komt er gewoon van dat je hond veel maagzuur aanmaakt en te lang niks gegeten heeft, waardoor hij misselijk wordt en gaat spugen
Hoop dat t snel beter wordt!
Komt er gewoon van dat je hond veel maagzuur aanmaakt en te lang niks gegeten heeft, waardoor hij misselijk wordt en gaat spugen
Hoop dat t snel beter wordt!

- Helga