Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

De rothond is weer terecht!

Is je hond vermist? Vraag hier extra aandacht voor hulp bij het zoeken naar je hond !

Moderator: moderatorteam

Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Aantal honden: 1

Re: De rothond is weer terecht!

Ongelezen bericht door Shibby »

Shib kan een uur naast de fiets mee en na een half uur rusten kan hij dat zo weer een uur. Maar een half uur speuren of door de stad wandelen, appél-oefeningen of weet ik het wat, laat hem de rest van de middag k-o liggen.

Hier in de buurt wonen mensen die zeggen dat ze iedere dag minstens 30 km moeten fietsen met hun beauceron, omdat die hond anders de tent afbreekt. Die hond heeft zo'n conditie opgebouwd dat ze dat fietsen nooit een dag over kunnen slaan. Maar speuren of uberhaupt gewoon wandelen en snuffelen, dat doen ze niet met die hond ;)

Naar mijn idee is geestelijke vermoeidheid van veel groter belang dan lichamelijke vermoeidheid
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Als hij speuren leuk vindt, is dat wel een ideale manier om hem in zijn koppie lekker moe te maken.
Ik merk het verschil ook bij Mila tussen gewoon een balletje apporteren vs. apporteren met oefeningetjes tussendoor. Vooral 'blijf' als ik de bal gooi en de bal verstoppen en haar dan laten zoeken; dan is ze in de helft van de tijd minstens net zo moe. Zelfbeheersingsoefeningetjes maken haar sowieso altijd erg moe, die vragen blijkbaar toch behoorlijk veel van haar.
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Shibby »

Inge O schreef:
Shibby schreef: Hier in de buurt wonen mensen die zeggen dat ze iedere dag minstens 30 km moeten fietsen met hun beauceron, omdat die hond anders de tent afbreekt.
:80:

door al dat gefiets hadden ze vast ook geen tijd meer om hem gewoon op te voeden zodat hun tent blijft staan :engel: ?
Je snapt er helemaal niks van Inge :P. Het ligt helemaal niet aan de opvoeding, maar aan het (zelf gecreeërde) energie-level :engel: :Q:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
beatje

Ongelezen bericht door beatje »

Ik zou toch wat oppassen met adviesen als veel fietsen en bepakking.Je hebt uiteindelijk nog een heel jonge hond die je toch minstens nog 14 jaar of zo wilt houden.

Ik heb in een Asiel gewerkt en husky's waren veel geziene dwaalgasten ;-).Van Kilometers ver kwamen ze vaak.
Ik denk dat speuren beter werkt voor hem.
Als je in nederland bent kan je trouwens een dag curses volgen en vandaar uit verder werken.Bikeyoring zou ik nog niet doen wegens te jong en ik zou beginnen met eerst naast de fiets ,dat is iets wat gecontroleerder.Hoewel ik het biken fantastisch vind ik kom altijd een man tegen met 2 duitse staanders voor zijn fiets.Echt zo gaaf.
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Nanna schreef:Met een type hond als je jouwe wist ik het wel.
Dit is hartstikke leuk. Leer hem de commando's voor links, rechts en stoppen en je kunt gaan met die kraan :ok:

Daar had ik t een aantal postings geleden ook al over ;)
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
empyree
Zeer actief
Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
Aantal honden: 5
Contacteer:

Re: Verdomme, rothond!

Ongelezen bericht door empyree »

Husky_Manu schreef:
marian* schreef:Fijn dat hij bij iemand binnen zit nu, maar ik zou die chip z.s.m. in orde maken en ook een telefoonnummer aan zijn halsband vastmaken voor als het nog eens gebeurt( alhoewel dat laatste natuurlijk weinig helpt als hij er geen om heeft).
Hij heeft normaal een tuig om met telefoonnummer erop. Maar inderdaad, die moet dan wel om :roll: Vriend heeft hier ook van geleerd. We houden hem voorlopig even aan de lijn met al het wild wat nu rond loopt.
De chip hebben we zojuist in orde gemaakt! We konden de website nooit vinden maar gelukkig heeft iemand die mee hielp zoeken ons hier wegwijs in gemaakt. Daar kan het dus niet meer mis gaan!
Fijn dat hij terug is maar via welke website heb je hem nu geregistreerd ? Want normaal gezien zou dat met een verklaring van de dierenarts moeten. Het formulier kan de dierenarts downloaden op de site van I-Cad via deze link https://www.i-cad.fr/images/CP_import_m ... e_2014.pdf (ik weet niet of hij opent zonder wachtwoord)

Anders zou men ook heel makkelijk een gevonden of zelfs een gestolen hond kunnen registreren op zijn naam/adres.
Sandra
Afbeelding
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

We hebben hem zaterdag alsnog door de dierenarts laten registreren, want de chip werd inderdaad niet met de juiste gegevens gevonden.
De website heeft de buurvrouw, zal eens vragen welke. Haar hond staat daar ook geregistreerd en we moesten 6,50 betalen. Komt dat bekend voor?
De dierenarts werkte inderdaad met een formulier. Hij staat dus nu 2x ergens geregistreerd in Frankrijk. Nou dan moet het wel goed komen :lol1:
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

Lief schreef:Angelique kan je daar wel tips over geven. Ik ben hier met ongeveer een jaar begonnen met steppen voor Shadow, toen ik hem met 10 maanden om te oefenen rustig naast de fiets wilde zetten kon ik er nog net op tijd opspringen.... Het zit er gewoon in, zullen we maar zeggen.
Al gebeurt :wink:

9 maanden oud en dat terrein waar zij wonen, niet doen, je verpest meer dan dat je er goed mee doet, wacht daar maar even mee tot hij een jaar geweest is en dan rustig aan gaan opbouwen :wink:
Had ze in nederland gewoond had ik gezegd doen, maar niet waar hun wonen.
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

Oh en ik lees speuren, DOEN ! doen wij ook soms, nergens worden ze zo moe van als van speuren :cheer: :cheer: :mrgreen:
Ik gooi ook zo af en toe ook gewoon vanuit het niets een hand brokken door de kennel heen, ga je vretuh zelf maar zoeken :pffff: vinden ze een waar feestje, maar is niet zo vermoeiend als echt speuren :wink:
mijn goldens
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door mijn goldens »

Speuren doe ik ook met allebei mijn honden. Storm is een hondje die krijg ik niet moe van alleen wandelen.
Fietsen geef ik zelf niets om en daar bouw ik alleen maar conditie mee op.
Storm loopt inmiddels na 10 maanden 2 grote sporen uit en als hij dan thuis komt, dan is hij klaar; ploft neer en is voldaan.

Dus ik kan het je van harte aanbevelen :E:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

mijn goldens schreef:Speuren doe ik ook met allebei mijn honden. Storm is een hondje die krijg ik niet moe van alleen wandelen.

Dat snap ik eigenlijk niet. Die hebben ze toch sowieso? Na het opbouwen ga ik ook niet standaard steeds verder, al kan het best dat we eens een lange tocht maken. :wink:
4 uur wandelen doen ze ook op hun sloffen en dan leggen ze uit zichzelf 5 x meer kilometers af dan ik.
Het gaat bij ons met fietsen ook niet puur om de beweging. Ze kunnen op commando links, rechts, in verschillende "versnellingen" en stoppen.
Ik eis dat ze naast de fiets alleen met mij en het lopen bezig zijn. Niet reageren op honden, katten, mensen, plastic tasjes, konijnen, niet pissen, snuffelen etc. Dat is veel vermoeiender dan het lopen an sich.
Ik kan me niet eens flinke, praktisch gebouwde jonge honden voorstellen die van alleen wandelen echt moe en voldaan zijn :mrgreen:
Het kán hier wel, maar dan toch vooral van veel/nieuwe indrukken en wat ik onderweg van ze vraag.
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Ik heb een beste conditie en na een uur wandelen in ons gebied kom ik met het zweet op mijn rug thuis. Het ligt denk ik ook gewoon aan de omgeving. Als ik in NL een uur zou lopen waar ik opgegroeid ben red ik met gemak een uurtje zonder zweten.
Hier heb je rotspaden, klimmen, dalen, glijden, heel anders. En als het voor mij scheelt zal het voor de hond ook wel schelen neem ik aan.
dagmar88
Zeer actief

Inge O schreef:
dagmar88 schreef: Ik kan me niet eens flinke, praktisch gebouwde jonge honden voorstellen die van alleen wandelen echt moe en voldaan zijn :mrgreen:
ik wel hoor - meer nog, tot een paar decennia terug bestond er nooit zoiets als 'hond entertainen', zelfs amper door wandelen en die honden (mits ze tenminste vrij mochten lopen en niet dag, dag uit in een kennel of aan de ketting lagen) groeiden prima stabiel en mentaal/fysiek voldaan op.

en dat doen ze nu nog, op héél veel plaatsen in de wereld.
Haha, ja, dat snap ik. Hier kunnen ze alleen uit zichzelf niet verder dan villa balkonia.
Konden ze op eigen initiatief hun neus achterna en kostje bij elkaar scharrelen dan hoefde ik inderdaad niets met ze te doen.
Maar dat is dan nog niet puur de beweging.
mijn goldens
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door mijn goldens »

dagmar88 schreef:
mijn goldens schreef:Speuren doe ik ook met allebei mijn honden. Storm is een hondje die krijg ik niet moe van alleen wandelen.

Dat snap ik eigenlijk niet. Die hebben ze toch sowieso? Na het opbouwen ga ik ook niet standaard steeds verder, al kan het best dat we eens een lange tocht maken. :wink:
4 uur wandelen doen ze ook op hun sloffen en dan leggen ze uit zichzelf 5 x meer kilometers af dan ik.
Het gaat bij ons met fietsen ook niet puur om de beweging. Ze kunnen op commando links, rechts, in verschillende "versnellingen" en stoppen.
Ik eis dat ze naast de fiets alleen met mij en het lopen bezig zijn. Niet reageren op honden, katten, mensen, plastic tasjes, konijnen, niet pissen, snuffelen etc. Dat is veel vermoeiender dan het lopen an sich.
Ik kan me niet eens flinke, praktisch gebouwde jonge honden voorstellen die van alleen wandelen echt moe en voldaan zijn :mrgreen:
Het kán hier wel, maar dan toch vooral van veel/nieuwe indrukken en wat ik onderweg van ze vraag.
Zoals jij het beschrijft heb je ook gelijk, maar ik ben gewoon niet van de fiets.
Het aanleren zoals jij het doet en hoort, want dan heb je controle over je hond. Ja dat doe ik dan weer niet, omdat ik het dan zou doen om
alleen "even" te fietsen zodat Storm moe wordt. Dus alleen lichamelijk en niet geestelijk.
En daar zie ik (voor mij dan hoor!) het nut niet van in. Ik moet Storm een aantal keren per week aan het werk zetten en dat doe ik dus met speuren, behendigheid, hersenwerk in het bos en daar haal ik voor ons meer uit.
Ik hoop dat je me een beetje snapt, weet niet goed hoe ik het anders uit moet leggen :ugh:
dagmar88
Zeer actief

mijn goldens schreef: Ik hoop dat je me een beetje snapt, weet niet goed hoe ik het anders uit moet leggen :ugh:

:mrgreen: ja, zeker :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Vermiste honden, help met zoeken!”