Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
De rothond is weer terecht!
Moderator: moderatorteam
- grover
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: Verdomme, rothond!
Och wat een opluchting dat ie er weer is! En lastig, met die kippen.. Voorlopig inderdaad maar aan de lijn houden..
-
Manu
Och moet er niet aan denken! En dat is nog een jack!?Antonetta schreef:Wij hebben een jr gehad die deed het zelfde, zelfs ons eigen geit was niet veilig voor hem. We hebben hierom uiteindelijk een ander thuis voor hem moeten zoeken. Daar wist hij de eerste dag al te ontsnappen, hij vermoorde toen de beide katten van de mensen die hem hadden gevonden en in huis genomen. Uiteindelijk is hij heel goed terecht gekomen, bij twee oudere mensen die op een boerderij woonden. Ze hadden voor als ze hem even niet in de gaten konden houden een grote kennel waaruit geen ontsnappen mogelijk was. Ze zijn nog bij ons geweest, ze waren benieuwd naar zijn geschiedenis. Eind goed al goed voor Bowgi die nu Jock genoemd werd.
Hij blijft of in huis of aan de riem.
We mogen 200 euro neerleggen voor de kippen.
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
-
Manu
Hij is nog steeds een rothond 
Maar oké ik zal het aanpassen
Maar oké ik zal het aanpassen
- mmartinn
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
- Aantal honden: 1
Wat ga je nu doen dan?
Want altijd aan de lijn is ook geen optie voor een hond toch? Lijkt mij.

- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Hij moet wel los bij hun blijven hè en als dat niet werkt dan maar een 20 meter lijn eraan.mmartinn schreef:Wat ga je nu doen dan?

- ** Angela **
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
- Aantal honden: 3
Re: De rothond is weer terecht!
Als je je hond voldoende beweging en geestelijke uitdaging geeft heeft die hond daar geen last van hoor.
Heb er zelf ook eentje gehad die niet los kon ivm hondagressie.
Ik deed veel aangelijnde wandelingen, fietsen en dan ging ze 3x per week mee naar de hondenclub voor speuren , appel en pakwerk ( het laatste jaar ging ze alleen de zondag nog mee )
Thuis lekker veel denkspelletjes en ik had er echt geen kind aan.
Was nog wel een Duitser uit werklijnen
De honden die ik nu heb gaan ook heel veel aangelijnt mee, maar ook daar heb ik hier in huis echt geen kind aan.
Overigens vind ik het heel netjes van je dat je naar die mensen toe bent gegaan , er zullen er vast veel zijn die dat niet doen.
En tuurlijk is €200 veel geld , maar eigenlijk ook een schijntje nu je je kanjer weer veilig thuis hebt
Heb er zelf ook eentje gehad die niet los kon ivm hondagressie.
Ik deed veel aangelijnde wandelingen, fietsen en dan ging ze 3x per week mee naar de hondenclub voor speuren , appel en pakwerk ( het laatste jaar ging ze alleen de zondag nog mee )
Thuis lekker veel denkspelletjes en ik had er echt geen kind aan.
Was nog wel een Duitser uit werklijnen
De honden die ik nu heb gaan ook heel veel aangelijnt mee, maar ook daar heb ik hier in huis echt geen kind aan.
Overigens vind ik het heel netjes van je dat je naar die mensen toe bent gegaan , er zullen er vast veel zijn die dat niet doen.
En tuurlijk is €200 veel geld , maar eigenlijk ook een schijntje nu je je kanjer weer veilig thuis hebt
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
-
Manu
Ik heb een 10 meter lijn en verder mag hij mee hardlopen aan een elastische lijn.mmartinn schreef:Wat ga je nu doen dan?
's Ochtends wandelde ik sowieso al anderhalf uur, dat houden we vol maar dan maar aan een Flexi.
Ik ga denk ik ook een rugzak bestellen voor hem en voor mezelf skates oid.
Los is voorlopig gewoon geen optie meer. Ik wil deze narigheid écht niet nog een keer.
-
Natasja 2005
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse en Hollandse Herdershonden.
Ik ben het vrouwtje van Djiny Duitse x Hollandse herder En Storm (Keeshondje) - Aantal honden: 2
Fijn dat manu weer terug is. Maar wat vervelend dat hij kippen heeft vermoord.
Groetjes,
Sandra
Bayan 08-05-1996 _ 01-08-2014. Slaap zacht mijn kattekop
R.I.P. Snowey 22/10/2002 - 28/03/2011
Sandra
Bayan 08-05-1996 _ 01-08-2014. Slaap zacht mijn kattekop
R.I.P. Snowey 22/10/2002 - 28/03/2011
-
DaniBanani
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising husky/herder
Wat een rottig bericht..
De schrik zal er voorlopig nog wel inzitten. Hopelijk gaat het jullie lukken dit gedrag toch wat onder controle te krijgen, dat hij uiteindelijk wel weer lekker los kan rondscharrelen.

-
Angelique.
Ik ken de verhalen ook, tig...helaas
Zelf dus absoluut niet, ik vraag het me wel eens af hoe het kan, 10 honden, zowel eigen fok, andermans fok als herplaatsers, het gebeurt gewoon niet
nou krijgen ze ook de kans niet maar dat zeggen "die andere eigenaren" ook, geen idee wat ik doe maar ze doen het gewoon echt niet, ze trekken heus wel eens een sprintje achter een konijn aan maar dat duurt nog geen minuut en ze hebben er nog nooit 1 te pakken gehad
Zelf denk ik altijd dat het komt omdat wij ze ECHT afmatten zowel lichamelijk als geestelijk, dat ze gewoon die behoefte niet hebben
anders kan ik het echt niet verklaren 
Zelf dus absoluut niet, ik vraag het me wel eens af hoe het kan, 10 honden, zowel eigen fok, andermans fok als herplaatsers, het gebeurt gewoon niet
Zelf denk ik altijd dat het komt omdat wij ze ECHT afmatten zowel lichamelijk als geestelijk, dat ze gewoon die behoefte niet hebben
- mmartinn
- Zeer actief
Nee begrijp ik.Husky_Manu schreef:Ik heb een 10 meter lijn en verder mag hij mee hardlopen aan een elastische lijn.mmartinn schreef:Wat ga je nu doen dan?
's Ochtends wandelde ik sowieso al anderhalf uur, dat houden we vol maar dan maar aan een Flexi.
Ik ga denk ik ook een rugzak bestellen voor hem en voor mezelf skates oid.
Los is voorlopig gewoon geen optie meer. Ik wil deze narigheid écht niet nog een keer.
Dan maar de Flexi Giant 10 meter aanschaffen he.

-
Manu
Kan hij niet bij jou op strafkamp Angelique? 
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Husky_Manu schreef:Ik heb hem al in bad gestopt! Haha!Lief schreef:En toch, ook al kost hij je klauwen met geld, zijn jij en vriend in een avond 10 jaar ouder geworden ben je blij als je dat stinkende moddermonster weer kunt knuffelen!
Moordenaar of niet, ik ben superblij dat hij terug is. Vriend heeft er nog steeds buikpijn van, kan gern glimlachje vanaf. Ik ben er ook wat beroerd van hoor maar mijn vriend neemt het altijd persoonlijk van Manu..
Ja, mijn man neemt ook altijd alles persoonlijk op als de meiden iets doen.
Als de honden iets flikken krijg ik eigenlijk eerder buikpijn bij de gedachte aan de reactie van mijn man dan over wat de honden geflikt hebben al vind ik dat natuurlijk dan ook niet fijn, maar ja, het zijn nu eenmaal honden.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
-
gonnie
- Zeer actief
Twee honderd euro voor tien kippen dat is nogal wat, in de winkel koop je ze geslacht en geplukt voor rond de 5 euro.
Heb je ze wel meegekregen dan, kan je ze opvoeren aan je hond.
Groetjes Gonnie.
-
Manu
Nouja de 8 meter vind ik al zo lang. De omgeving is hier iets anders dan de Hollandse. Paden van 30cm breed (en vaak lijkt het niet eens op een pad) met een afgrond aan de ene kant en een steile onmogelijke helling aan de andere. Bomen staan ook niet netjes in rijen geplant. Hij kan alleen voor of achter me lopen 
We zien het wel. Meneer ligt nu te snurken.
Ik wacht op een telefoontje. Hij heeft blijkbaar ook een kalkoen gebeten, die zit nu bij de dierenarts. Nekwond.
Ik wacht op een telefoontje. Hij heeft blijkbaar ook een kalkoen gebeten, die zit nu bij de dierenarts. Nekwond.
-
Angelique.
Kom maar, zet hem wel in wheel door de paardenbak heen, wedden dat die geen boe of ba meer kan zeggenHusky_Manu schreef:Kan hij niet bij jou op strafkamp Angelique?
-
Manu
De overlevers zijn letterlijk van de leg en hij had ook een hek gesloopt.gonnie schreef:Twee honderd euro voor tien kippen dat is nogal wat, in de winkel koop je ze geslacht en geplukt voor rond de 5 euro.
- runninggirl
- Zeer actief
Husky_Manu schreef:Nouja de 8 meter vind ik al zo lang. De omgeving is hier iets anders dan de Hollandse. Paden van 30cm breed (en vaak lijkt het niet eens op een pad) met een afgrond aan de ene kant en een steile onmogelijke helling aan de andere. Bomen staan ook niet netjes in rijen geplant. Hij kan alleen voor of achter me lopen
Kalkoennekken lust ze hier ook graag maar die halen we natuurlijk niet levend....
Sterkte met alles, ga maar goed met hem aan de slag!
- -Lilo-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje
gonnie schreef:Twee honderd euro voor tien kippen dat is nogal wat, in de winkel koop je ze geslacht en geplukt voor rond de 5 euro.
Edit: zeker inclusief gesloopt hek
Laatst gewijzigd door -Lilo- op 25 jan 2014 13:52, 1 keer totaal gewijzigd.
- mmartinn
- Zeer actief
Klinkt als muziek in mijn oren. Frankrijk mijn vakantieland. Kan er niet meer heen ivm castorHusky_Manu schreef:Nouja de 8 meter vind ik al zo lang. De omgeving is hier iets anders dan de Hollandse. Paden van 30cm breed (en vaak lijkt het niet eens op een pad) met een afgrond aan de ene kant en een steile onmogelijke helling aan de andere. Bomen staan ook niet netjes in rijen geplant. Hij kan alleen voor of achter me lopen

- lilalila
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): een pippa
Heftig hoor !
Fijn dat je hond terug is, maar wat ontzettend rot dat hij zo aan het moorden is gegaan.
Ben bang dat je hem helemaal niet meer los kunt houden. Want eenmaal echt succes gehad met jagen, word het juist erger.
Ik vind het heel knap van de mensen van de kippen, dat ze jullie hond nog hebben opgevangen. Die kippen zijn wel hun huis/tuindieren. Lijkt me nogal traumatisch om te zien hoe die gedood worden.
Sterkte ermee ! en ook met het gesprek.
Fijn dat je hond terug is, maar wat ontzettend rot dat hij zo aan het moorden is gegaan.
Ben bang dat je hem helemaal niet meer los kunt houden. Want eenmaal echt succes gehad met jagen, word het juist erger.
Ik vind het heel knap van de mensen van de kippen, dat ze jullie hond nog hebben opgevangen. Die kippen zijn wel hun huis/tuindieren. Lijkt me nogal traumatisch om te zien hoe die gedood worden.
Sterkte ermee ! en ook met het gesprek.
-
Manu
Echt heel lieve mensen. Ze hadden zelf 2 honden en 2 jonge kinderen. Arme mensen.
Ze vonden het een normale reactie voor een hond en namen ons helemaal niets kwalijk. We hebben echt geboft. Ze baalden wel enorm natuurlijk. Ik denk dat ze zagen dat het ons zo spijt.
Ze vroegen zelfs waar Manu was, ze vonden hem zo vriendelijk
Ze vonden het een normale reactie voor een hond en namen ons helemaal niets kwalijk. We hebben echt geboft. Ze baalden wel enorm natuurlijk. Ik denk dat ze zagen dat het ons zo spijt.
-
gonnie
- Zeer actief
Aha. Dat is balen voor jullie zeg.Husky_Manu schreef:De overlevers zijn letterlijk van de leg en hij had ook een hek gesloopt.gonnie schreef:Twee honderd euro voor tien kippen dat is nogal wat, in de winkel koop je ze geslacht en geplukt voor rond de 5 euro.
Maar fijn dat hij weer thuis is.
Groetjes Gonnie.
-
Manu
Het is prachtig! Maar raak niet je hond kwijtmmartinn schreef:Klinkt als muziek in mijn oren. Frankrijk mijn vakantieland. Kan er niet meer heen ivm castorHusky_Manu schreef:Nouja de 8 meter vind ik al zo lang. De omgeving is hier iets anders dan de Hollandse. Paden van 30cm breed (en vaak lijkt het niet eens op een pad) met een afgrond aan de ene kant en een steile onmogelijke helling aan de andere. Bomen staan ook niet netjes in rijen geplant. Hij kan alleen voor of achter me lopen![]()
- christina
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een asbakkie* een mix d'amour de Greece, twee katten en kippen.
Is het niet wat om met hem te gaan steppen?
Daar ben ik hier ook voorzichtig mee begonnen, beetje oefenen in de straat. Daar kunnen ze veel energie in kwijt en doordat je laag op de plank staat kan je snel stoppen als het nodig is.
Daar ben ik hier ook voorzichtig mee begonnen, beetje oefenen in de straat. Daar kunnen ze veel energie in kwijt en doordat je laag op de plank staat kan je snel stoppen als het nodig is.

- iones
- Zeer actief
Fijn dat er zoveel mensen in de buurt meeleefden en de hond herkend is.
Dat scheelt een hoop.
Dat scheelt een hoop.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Zoiets kost je jaren van je leven... fijn dat ie weer ongeschonden thuis is... en tja vasthouden maar want 10 kippen is niet niks...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Evertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Parson russell terrier en Roemeense mix
Ja ik heb hier ook zo'n hond. Bij de vorige eigenaar heeft hij ook een aantal kippen en een kat gedood en in stukken getrokken. Hier heeft hij van dag 1 af de kans niet gekregen. Alleen in het bos kan hij nu los, of de afgezette stukken hondenveld. We hebben een aantal afspraken, dat hij op de paden moet blijven bijvoorbeeld. Als er veel wild is (en dat merk je snel genoeg aan hem) blijft hij vast. We hebben een lange weg gehad en nu hebben we een goed midden gevonden dat hij toch los kan lopen maar de kans niet krijgt om ergens achteraan te gaan. Er zijn zat dingen die je kan doen om zijn energie kwijt te raken hoor! Maar het onbezonnen er lekker op uittrekken is er wel wat af, ik blijf altijd op mn hoede voor andere beesten.
-
S@ndr@
- Zeer actief
die mensen moet je koesteren, ik denk dat hij heel veel mazzel heeft gehad,Husky_Manu schreef:Echt heel lieve mensen. Ze hadden zelf 2 honden en 2 jonge kinderen. Arme mensen.