Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Geniale namen
Moderator: moderatorteam
- *Marina*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Cockers Spaniel
- Aantal honden: 2
Re: Geniale namen
Op het cockerforum is er iemand met 2 cockers: Bruce en Willis. Ook iemand die zijn cocker Wellus heeft genoemd... Nietus was waarschijnlijk beter geweest.
Schoonzus heeft twee ragebol kruisingen: Schooier en Nozem.
Vroeger hadden we een zwarte kat thuis, ze heette Dweiltje en de koningspoeder heette Monique, maar dat kon ik niet uitspreken en noemde haar Miekel, beest werd nooit meer anders genoemd.
Schoonzus heeft twee ragebol kruisingen: Schooier en Nozem.
Vroeger hadden we een zwarte kat thuis, ze heette Dweiltje en de koningspoeder heette Monique, maar dat kon ik niet uitspreken en noemde haar Miekel, beest werd nooit meer anders genoemd.
- Miss_Liz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Bulldogs
Oude buuf van ons had een valse chi die heette Tinkerbell.
Wij hebben ratten gehad met de namen, Elmo, Muppet en Fluffy.
In de kroeg liep altijd een bullterrier genaamd trixje.
Wij hebben ratten gehad met de namen, Elmo, Muppet en Fluffy.
In de kroeg liep altijd een bullterrier genaamd trixje.
Friendship isn't about who you have known the longest... It's about who came and never left your side.
- Hanneke2
- Zeer actief
Ik heb ook van een Duitse hond gehoord die Ertutnix heette. Geniaal zoals het bijna Egyptisch klinkt.
Ik blijf Ravage ook een prachtige hondennaam vinden.
Ik blijf Ravage ook een prachtige hondennaam vinden.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- Hanneke2
- Zeer actief
Tara schreef:Ik weet van mensen die een zwerfkat 'hadden' die regelmatig bij hun at, als gast aan tafel zeg maar. Ze hebben het beest Novib genoemd.tekkel schreef:Een vroegere collega had een kat, die heette Komdan
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- WillieH
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 1
Ik ken een labradoodle rue en die heet Woezel. Past wel bij het ras.
-
marina50
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik heb de hond onder de katten, n.l. 5 maine coons ;)
- Contacteer:
Ik heb een kat die Biroe heet (indisch voor blauw) maar dat werd al snel Biertje.
Mijn vriendin heeft een staff die Griezel heet, en een vroegere kennis had twee katten: Muts en Plofkop (en dat waren ze ook
).
Een van mijn andere katten heet Harry, en ik heb ook nog een Sjaan (kater van 9.5 kg die eigenlijk Luciano heet).
Mijn vriendin heeft een staff die Griezel heet, en een vroegere kennis had twee katten: Muts en Plofkop (en dat waren ze ook
Een van mijn andere katten heet Harry, en ik heb ook nog een Sjaan (kater van 9.5 kg die eigenlijk Luciano heet).
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Broer van Doran heet Bulles, is limburgs voor dikke kop, die naam had hij al een uur na de bevalling en dat is het gebleven 
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
- SannePP
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
- Contacteer:
We hadden vroeger trouwens thuis een hamster. Dat was een vals beest en mocht daardoor nooit uit de kooi. Zat ook apart van alle andere hamsters. Dat was best zielig. Daarom heette ze 'ZielepootjeKreng' 
RIP Cena
-
Tallie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie
- Contacteer:
Als kind kwam ik wel eens bij een vriend van mijn vader in zijn telefoon/elektronica winkel en daar liep zijn middenslag Keeshond altijd rond, genaamd Sim(metje). Die blijf ik leuk vinden!
-
Floortje
- Zeer actief
Er schiet me er nog 1 te binnen.
Op mijn werk hebben we een kwakertje (eend) dat ras maakt een ongelofelijke herrie. Haar naam is daarom Decibella
Op mijn werk hebben we een kwakertje (eend) dat ras maakt een ongelofelijke herrie. Haar naam is daarom Decibella
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
HahaTara schreef:Ik weet van mensen die een zwerfkat 'hadden' die regelmatig bij hun at, als gast aan tafel zeg maar. Ze hebben het beest Novib genoemd.tekkel schreef:Een vroegere collega had een kat, die heette Komdan
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
-
Frolic
Ik heb ooit een langharige cavia gehad die Brezjnev heette, had net zulke zware wenkbrauwen als de echte .
En ons konijn dat altijd vol stof en pluizen onder de bank vandaan kwam heette Swiffer
En ons konijn dat altijd vol stof en pluizen onder de bank vandaan kwam heette Swiffer
- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Aantal honden: 0
- Kirry
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
-Saskia- schreef:... en mijn woerden heetten Canard Depardieu, Arnold Quackzenegger en Duck Norris.
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb een geit gehad die Callas heette omdat ze net zo hard en vals kon schreeuwen als Maria Callas 
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
- eveliendepien
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vuilnisbakkie :)
Haha nu ik er zo over denk:
Konijn --> Huppel, mijn tweede konijn heette "Huppel Twee"
Veel ratten gehad maar de leukste namen waren dan toch wel Kleintje en Muis, daarna kwamen Sipje en Sopje (van Bert & Ernie, geen idee of iemand dat kent haha)
Oja en we hebben Hammie de Hamster :p
Ik ken ook een hond die heet Pakse, haha loop je te roepen in het bos: "Pak ze!!!"
Konijn --> Huppel, mijn tweede konijn heette "Huppel Twee"
Veel ratten gehad maar de leukste namen waren dan toch wel Kleintje en Muis, daarna kwamen Sipje en Sopje (van Bert & Ernie, geen idee of iemand dat kent haha)
Oja en we hebben Hammie de Hamster :p
Ik ken ook een hond die heet Pakse, haha loop je te roepen in het bos: "Pak ze!!!"
Groetjes Evelien en een pootje van Sammie

- semmyboy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): De duitse herdershond!
Een kat van een vriendin heette meneer aart.
En mijn kat heette snoezie woezie..
Hoor je ook niet veel
En mijn kat heette snoezie woezie..
Hoor je ook niet veel
- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Ik geloof dat Buurman inmiddels wel van het lijstje 'geniaal' af kan, zo vaak als die naam voorbij komt 
- Shibby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Ohhh, jeugdsentimentTara schreef:en anders De Soto, van Dokter de Soto.![]()
Naar de tandarts gaan was nooit leuk, maar zodra ik daar was kon ik de boeken van dokter de Soto lezen

Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
- Habibi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy) - Aantal honden: 1
Ik ken iemand die -al vrij lang geleden ondertussen- twee kittens in huis haalde. Hij wou ze buiten makkelijk kunnen roepen, dus de dieren kregen de namen Poe en Sies.
Verder heb ik een vriendin met een Rode kat. Een redelijk portret. Dat dier heet Sir Perimones, dat is de rode ridder uit het verhaal van de ridders van de ronde tafel. Roepnaam Perry of Purre.
De wedstrijdnaam van haar paard is Veni Vidi. Dat vind ik ook grappig vanwege het missende Vici.
Mijn paard heet Tweety. Die naam had hij al toen ik hem kocht. (In zijn paspoort Lancelot, maar roepnaam Tweety)
Daar heb ik tijdens een geinwedstrjjd verkleed springen wel eens gebruik van gemaakt om inspiratie vandaan te halen.
gevolg:

Verder heb ik een vriendin met een Rode kat. Een redelijk portret. Dat dier heet Sir Perimones, dat is de rode ridder uit het verhaal van de ridders van de ronde tafel. Roepnaam Perry of Purre.
De wedstrijdnaam van haar paard is Veni Vidi. Dat vind ik ook grappig vanwege het missende Vici.
Mijn paard heet Tweety. Die naam had hij al toen ik hem kocht. (In zijn paspoort Lancelot, maar roepnaam Tweety)
Daar heb ik tijdens een geinwedstrjjd verkleed springen wel eens gebruik van gemaakt om inspiratie vandaan te halen.
gevolg:

- Goldylocks
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): labradors !
hahaha,geweldig!Habibi schreef:Ik ken iemand die -al vrij lang geleden ondertussen- twee kittens in huis haalde. Hij wou ze buiten makkelijk kunnen roepen, dus de dieren kregen de namen Poe en Sies.
gevolg:
Hier een haan ,hij heet ahum : ARIE
Wie treurt om gisteren,geniet niet vandaag.
- Diesel en Loek
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kleine keeshond
Grote grijze keeshond - Aantal honden: 2
Een ruwharige teckel die vriendje heet
Verstuurd vanaf mijn C6603 met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn C6603 met Tapatalk
-
nomo
- Zeer actief
Als klein meisje had ik een konijn genaamd Zwartje (het was een spierwit konijn), konijn daarna was Vlekje en ja, ook die was spierwit, geen vlek te bekennen. Nou ja, ik vond het toen hele passende namen maar van mijn zussen mocht ik volgende huisdieren geen namen meer geven.
De laatste twee konijnen waren Houdini (behoeft geen uitleg denk ik) en Mohammed (die kwam uit het asiel
).
Heb nog een hamster gehad genaamd Deur. Deze naam had hij wel verdiend nadat hij tussen de douchedeur geklemd zat, maar het wonderbaarlijk overleefde
De rooie kater heet Romke. Is vernoemd naar de vroegere dorpsgek. Beide zijn stapelgek dus het past goed bij hem. Was ooit de bedoeling dat hij een normale naam zou krijgen, maar vanaf het moment dat Romke als kitten in huis kwam kreeg ik zo vaak de opmerking dat die kat echt niet deugde en dat het 'rooie Romke' wel leek dat de naam is blijven hangen
Op de hondenschool zat een gigantische Sint Bernard teef genaamd Guusje. Die naam paste zo goed! Guusje ging nogal haar eigen gang en baasje zat met de handen in het haar de hele les Ooooh Gúúsje toe nooouuuu! te roepen. Briljante hond was dat.
De laatste twee konijnen waren Houdini (behoeft geen uitleg denk ik) en Mohammed (die kwam uit het asiel
Heb nog een hamster gehad genaamd Deur. Deze naam had hij wel verdiend nadat hij tussen de douchedeur geklemd zat, maar het wonderbaarlijk overleefde
De rooie kater heet Romke. Is vernoemd naar de vroegere dorpsgek. Beide zijn stapelgek dus het past goed bij hem. Was ooit de bedoeling dat hij een normale naam zou krijgen, maar vanaf het moment dat Romke als kitten in huis kwam kreeg ik zo vaak de opmerking dat die kat echt niet deugde en dat het 'rooie Romke' wel leek dat de naam is blijven hangen
Op de hondenschool zat een gigantische Sint Bernard teef genaamd Guusje. Die naam paste zo goed! Guusje ging nogal haar eigen gang en baasje zat met de handen in het haar de hele les Ooooh Gúúsje toe nooouuuu! te roepen. Briljante hond was dat.
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Vrienden van mij hadden een kater ie Ooidiepoes heette? Het zou vast ergens van zijn. Was volgens mij een stevige rode kater.
Mensen moeten vaak wel lachen om de namen van onze stevige kater (kruising Exotic): de Redband heet. Ja natuurlijk is hij rood. Hij wil ook volledig bij naam genoemd worden: Red reageert hij niet zo goed op als Redband. Zijn zelfs al katten van vrienden vernoemd naar onze Redband.
Moet zeggen dat alle konijnen hier naar kleur vernoemd werden en dat dat vaak ook wel als uniek werd beschouwd. We begonnen met Bobby Brown (een heel chil madagascarkleurige hangoordwergje) en Whitney Houston (wit hittepetitje). Daarna kwamen Earl Grey en Cafe Noir. Cafe Noir overleed vroeg en toen kwam herplaatser Mary Black (soulzangeres) en toen kwam Betty Blue (naar een film?)uit het asiel.
Verder vond ik de teckel langhaar Boris uniek. Ook op zijn naam. Teckel Brut was ook leuk. Voor de rest zie ik veel op de hondenschool voorbij komen, dus verbaas mij ook niet zo snel.
Mensen moeten vaak wel lachen om de namen van onze stevige kater (kruising Exotic): de Redband heet. Ja natuurlijk is hij rood. Hij wil ook volledig bij naam genoemd worden: Red reageert hij niet zo goed op als Redband. Zijn zelfs al katten van vrienden vernoemd naar onze Redband.
Moet zeggen dat alle konijnen hier naar kleur vernoemd werden en dat dat vaak ook wel als uniek werd beschouwd. We begonnen met Bobby Brown (een heel chil madagascarkleurige hangoordwergje) en Whitney Houston (wit hittepetitje). Daarna kwamen Earl Grey en Cafe Noir. Cafe Noir overleed vroeg en toen kwam herplaatser Mary Black (soulzangeres) en toen kwam Betty Blue (naar een film?)uit het asiel.
Verder vond ik de teckel langhaar Boris uniek. Ook op zijn naam. Teckel Brut was ook leuk. Voor de rest zie ik veel op de hondenschool voorbij komen, dus verbaas mij ook niet zo snel.

- Goldylocks
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): labradors !
Oh ,Tara ,dat denk ik ook !Tara schreef:Het is verkeerd uitgesproken, het zou Uidiepoes moeten zijn, naar Oedipus.gyanty schreef:Vrienden van mij hadden een kater ie Ooidiepoes heette? Het zou vast ergens van zijn.
Wie treurt om gisteren,geniet niet vandaag.
- eveliendepien
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vuilnisbakkie :)
Oja kennissen van mij hebben een kat die Volly heet, dat is een afkorting van Volle Zalen (zo noemen ze hem ook wel eens), dit omdat de kat wat trucjes kan haha
Groetjes Evelien en een pootje van Sammie

-
Selena
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): x HH
- Aantal honden: 9
2 hangbuikzwijnen: Babi en Pagang
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!
http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
- wiebel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herder mix Boef
Mijn kat heet wiebel. De kat die nu nog bij mijn ex is splinter.
De kat van een kennis heet vriend (is een poes)
De kat van een kennis heet vriend (is een poes)
In loving memory Tasio ??-??-???? - 29-4-2012 &
Buka 18-12-2000 - 29-9-2012
Buka 18-12-2000 - 29-9-2012
-
Manu
Mijn zusje heeft een rat, Batman.
Verder hebben we een wit konijn gehad met pluisharen: Sprookje. Cinnamon (vernoemd naar een konijnenstoofschotel) en Noël hebben we ook gehad.
Verder hebben we een wit konijn gehad met pluisharen: Sprookje. Cinnamon (vernoemd naar een konijnenstoofschotel) en Noël hebben we ook gehad.
- Ineke
- Actief
- Mijn ras(sen): teckels
hier heetten de konijntjes Ko en Nijn

[/url]