Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ziekjes
Moderator: moderatorteam
- ute
- Actief
- Mijn ras(sen): Puli, Komondor, Basset Artesien Normand
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Re: Ziekjes
Hier hebben ze ook alle 6 sinds ruim een week dunne ontlasting met af en toe bloed er in. Verder lijken ze niet ziek, onze Komondor wilde een paar dagen niet eten , de rest at wel goed. Overgegeven heeft alleen de Komondor 2 keer.. De ontlasting is nu wisselend van vast naar heel zacht ook nog met soms een beetje bloed. Ik dacht ook al dat er misschien iets rond gaat.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Orpa heeft net wat gekookte kip en bouillon op! 
Nu hopen dat het erin blijft.
Ze lijkt wel iets beter nu
Nu hopen dat het erin blijft.
Ze lijkt wel iets beter nu
- MJ
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Jaaa, goed zo ! Is het erin gebleven ? Da's een dansje waard ! 
-
Bulley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Franse bulldog
Bonairse kruising - Aantal honden: 1
Hier is bull bijna weer de ouwe gelukkig, gisteravond met moeite zn eigen eten erin gekregen maar hij at t uiteindelijk wel op en is er ook niet uitgekomen (cerenia inj was natuurlijk uitgewerkt) Het rondje ging vandaag in iets minder snel tempo. Ontlasting is nog steeds normaal. Hoop dat dit t was voor hem. En dat t maar snel overwaait.
Bulley 11.02.2005-24.02.2015
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
En nu is Dinthe aan de diarree.
Ze is wel vrolijk, alleen wat moe. En ze eet ook wel, alleen wel diarree.
Toch maar Finidiar dus. Of Okugest.
Hm. Ben ik nog niet uit.
Ze is wel vrolijk, alleen wat moe. En ze eet ook wel, alleen wel diarree.
Toch maar Finidiar dus. Of Okugest.
Hm. Ben ik nog niet uit.
- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Ik ben toch wel even van die bacterie lozen. En wordt het dan echt te erg iets tegen de diarree.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Jawel, maar zo'n uk droogt zomaar uit.blacky schreef:Ik ben toch wel even van die bacterie lozen. En wordt het dan echt te erg iets tegen de diarree.
Okugest doe ik maar.
En beschuit.
-
beatje
Ik was ook bang voor uitdrogen ,mijn jonge hond is wel geen pup,maar wel een heel hondje aan de magere kant.Ik had wat witte vis gekookt en het kookwater ook gegeven.
Tot mijn grote verbazing stond er vanmorgen een vrolijke hond naast mijn bed die niks in huis had gedaan.Toenik er mee buiten ging draaide hij een nette drol,en speelde of hij nooit ziek is geweest.
Dus als ontbijt toch maar weer wat vis gegeven met een ietsje kvv er door.vanavond ga ik half vis half kvv geven dan kan hij morgen denk ik gewoon zijn vlees weer krijgen.
Tot mijn grote verbazing stond er vanmorgen een vrolijke hond naast mijn bed die niks in huis had gedaan.Toenik er mee buiten ging draaide hij een nette drol,en speelde of hij nooit ziek is geweest.
Dus als ontbijt toch maar weer wat vis gegeven met een ietsje kvv er door.vanavond ga ik half vis half kvv geven dan kan hij morgen denk ik gewoon zijn vlees weer krijgen.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Alleen Orpa is nog aan de kip. Die was zo vreselijk misselijk vanmorgen. Maar honger heeft ze wel.
De rest heeft wat hart gekregen en tot nog toe gaat dat goed.
Ik heb Chaconne wel Okugest gegeven vanmorgen want die was ook nog misselijk. Het gaat nu wel beter.
Maar even afwachten wat er straks aan de andere kant uit gaat komen.
Een mens is er maar druk mee
De rest heeft wat hart gekregen en tot nog toe gaat dat goed.
Ik heb Chaconne wel Okugest gegeven vanmorgen want die was ook nog misselijk. Het gaat nu wel beter.
Maar even afwachten wat er straks aan de andere kant uit gaat komen.
Een mens is er maar druk mee
- MJ
- Zeer actief
En ? Gaat het een beetje ?
-
Neeltje
Lotje was ook weer wat minder toen ik om 12 uur thuis kwam. Ze had vanochtend wel weer wat kipfilet gegeten, maar vanmiddag wilde ze weer niets. Dus toch maar weer de DA gebeld en net even langs geweest. Ze heeft een spuit tegen misselijkeheid gekregen en iets tegen maagzuur. Voor de misselijkheid mag ze morgenavond en zondagavond een half tabletje hebben, tenzij ze weer gewoon eet en ze heeft diarreeremmers gekregen voor een paar dagen, ook gewoon tot het niet meer nodig is. Die probeer ik morgenochtend te geven, in de hoop dat ze dan weer wil eten. Die ga ik nu niet geforceerd geven, een van die spuiten was echt gemeen.
Hoe gaat het met Orpa?
Hoe gaat het met Orpa?
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Orpa is zomaar opeens weer helemaal lekker.
Ze wil weer eten en is vrolijk. Die heeft gewoon zelf uitgeziekt, gewoon twee dagen vasten en dan is het klaar
Gisteren was het bar en boos met de wetters. Ik ben er 's nachts uitgeweest voor Dinthe en Chaconne, waterdun was het.
Gisteren overdag was dat ook nog, dus Finidiar bij allebei er maar in.
Dinthe wilde niet zoveel meer ook, had ook geen trek, en gisteravond was het ook nog dun.
Maar vannacht is het goed gegaan en ze heeft nog niet gepoept, maar ze is wel vrolijk en levendig.
Chaconne voelt zich ook beter, zij heeft nog wel wat slappe ontlasting maar niet meer zo waterdun gelukkig.
Dus ik heb nu hoop dat het einde in zicht is.
Ze wil weer eten en is vrolijk. Die heeft gewoon zelf uitgeziekt, gewoon twee dagen vasten en dan is het klaar
Gisteren was het bar en boos met de wetters. Ik ben er 's nachts uitgeweest voor Dinthe en Chaconne, waterdun was het.
Gisteren overdag was dat ook nog, dus Finidiar bij allebei er maar in.
Dinthe wilde niet zoveel meer ook, had ook geen trek, en gisteravond was het ook nog dun.
Maar vannacht is het goed gegaan en ze heeft nog niet gepoept, maar ze is wel vrolijk en levendig.
Chaconne voelt zich ook beter, zij heeft nog wel wat slappe ontlasting maar niet meer zo waterdun gelukkig.
Dus ik heb nu hoop dat het einde in zicht is.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Wat een gedoe hé als de honden elkaar aansteken.
Hopelijk heb je nu de hele ronde gehad Marjoleine?
Hopelijk heb je nu de hele ronde gehad Marjoleine?
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Ehm, nou.
Te vroeg gejuicht.
Chaconne gaat goed hoor en de rest ook, maar Dinthe heeft net een enorm plakkaat blub neergelegd, weliswaar met stevige delen erin, maar toch.
Het was behoorlijk dweilbaar, zeg maar.
Het zal vast de leeftijd zijn dat ze er zo lang mee tobt, maar sneu is het wel.
Te vroeg gejuicht.
Chaconne gaat goed hoor en de rest ook, maar Dinthe heeft net een enorm plakkaat blub neergelegd, weliswaar met stevige delen erin, maar toch.
Het was behoorlijk dweilbaar, zeg maar.
Het zal vast de leeftijd zijn dat ze er zo lang mee tobt, maar sneu is het wel.
-
Neeltje
He wat balen. De DA zei, dat zo'n virus toch met een dag of 7 klaar zou moeten zijn.
Lotje is goed opgeknapt van de spuiten en paar pilletjes. Ze is weer de oude, alleen haar poepje vanochtend was nog niet helemaal je van het, maar ook niet meer helemaal blub.
Lotje is goed opgeknapt van de spuiten en paar pilletjes. Ze is weer de oude, alleen haar poepje vanochtend was nog niet helemaal je van het, maar ook niet meer helemaal blub.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
7 dagen, dat is het nog niet. Ze werd woensdag ziek, met spugen en ze heeft sinds vrijdagavond diarree.
Maar voor zo'n uk vind ik dat toch te lang, hoor.
Morgen maar voor de grovere maatregelen, ben ik bang. Arme uk.
Wel erg blij dat ik weer volledig thuiswerk, dan hoeft ze niet alleen te zijn.
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Marjoleine schreef:7 dagen, dat is het nog niet. Ze werd woensdag ziek, met spugen en ze heeft sinds vrijdagavond diarree.
-
Neeltje
Sterkte met de uk. Ik ben blij dat ik naar de DA ben gegaan. Lotje heeft ook geen grammetje vet bij te zetten. Ze weegt maar 7,7 kg.Marjoleine schreef:7 dagen, dat is het nog niet. Ze werd woensdag ziek, met spugen en ze heeft sinds vrijdagavond diarree.
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Dat duurt wel lang met Dinthe
Vervelend!
-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
- Aantal honden: 2
Noah is gister begonnen, die is aan de spuitpoep. Vannacht en vanmorgen er extra uitgegaan. Ze oogt niet ziek, ze eet, ze drinkt en ze is levendig. Toch blijft ze dagje thuis van mijn werk.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat worden wel meer dagjes denk ik. Ik hoor van alle kanten dat dit 1 tot 1,5 week duurt.
De stabijs waren wel eerder beter trouwens, maar Chaconne heeft er zes dagen over gedaan en Dinthe is nu aan de zesde dag.
Chaconne is vrijwel in orde weer, Chaconne is vrolijk en speels maar ze heeft nog wel diarree
Ik ben net bij de da geweest, ze is 3 ons afgevallen.
Ik ga door met Finidiar en geef er Psyllium bij, dat schijnt heel goed de darmflora herstellen.
De stabijs waren wel eerder beter trouwens, maar Chaconne heeft er zes dagen over gedaan en Dinthe is nu aan de zesde dag.
Chaconne is vrijwel in orde weer, Chaconne is vrolijk en speels maar ze heeft nog wel diarree
Ik ben net bij de da geweest, ze is 3 ons afgevallen.
Ik ga door met Finidiar en geef er Psyllium bij, dat schijnt heel goed de darmflora herstellen.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Correctie: ik wil er psyllium bijgeven. Dinthe denkt daar anders over.
Eens even denken hoe ik dat er in ga krijgen.
Eens even denken hoe ik dat er in ga krijgen.
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Gewoon over het eten Marjoleine, of eet ze helemaal niks? Luca heeft het als pup veel gekregen omdat ie vaak aan de dunne was. Ik deed een schep over t vlees met in het begin een klein beetje water erbij.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee, dat wil ze dus niet. Eten wil ze wel, maar zodra ik er psyllium over doe (of er doorheen meng) haalt ze haar bevallige neusje op.
Ze is verder niet ziek hoor, maar die diarree moet weg.
Ze is afgevallen in plaats van gegroeid en dat is de bedoeling toch niet.
Ze is verder niet ziek hoor, maar die diarree moet weg.
Ze is afgevallen in plaats van gegroeid en dat is de bedoeling toch niet.
- ranetje
- Zeer actief
Zijn het druppels?
Op een klein stukje brood druppelen en dat stukje in een heel dun plakje kaas wikkelen.
Vervolgens...... stukje kaas geven, dan het voorbereide rolletje kaas en direct een volgende gewoon stukje kaas er achteraan (dus al voor haar neus houden zodat ze snel doorslikt).
Soms werkt dat
Op een klein stukje brood druppelen en dat stukje in een heel dun plakje kaas wikkelen.
Vervolgens...... stukje kaas geven, dan het voorbereide rolletje kaas en direct een volgende gewoon stukje kaas er achteraan (dus al voor haar neus houden zodat ze snel doorslikt).
Soms werkt dat
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Ja of in een stukje worst? Inderdaad eerst een gewoon stuk geven en dan ineens de gevulde er achteraan
Je moet wat!
-
Neeltje
Nee, psyllium zijn vieze droge vezels die alles naar cement doen smaken, kan me helemaal voorstellen dat ze dat niet wil. Ik weet nog goed wat ik moest doen om het zelf weg te krijgen, gatver. Ik begrijp dat je haar darmflora beter wil krijgen, maar waarom niet nu even 'n diarree remmer? Bij Lotje waren 2 halve tabletjes, 1 op zaterdag en 1 op zondag, voldoende om het te stoppen. Vandaag heeft ze prachtige drolletjes gedraaid. Ik weet zelf hoe afschuwlijk beroerd je wordt van al die diarree.
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Boekmaag of pens voor darmflora?
- ranetje
- Zeer actief
JakkesNeeltje schreef:Nee, psyllium zijn vieze droge vezels die alles naar cement doen smaken, kan me helemaal voorstellen dat ze dat niet wil. Ik weet nog goed wat ik moest doen om het zelf weg te krijgen, gatver. Ik begrijp dat je haar darmflora beter wil krijgen, maar waarom niet nu even 'n diarree remmer? Bij Lotje waren 2 halve tabletjes, 1 op zaterdag en 1 op zondag, voldoende om het te stoppen. Vandaag heeft ze prachtige drolletjes gedraaid. Ik weet zelf hoe afschuwlijk beroerd je wordt van al die diarree.
Dan geef ik Dinthe gelijk dat ze dat niet wil
Geef je al probiotica Marjoleine?
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
volgens mij doet psyllium of vlozaad niks voor de darmflora hoor, het brengt rust in de darmen en kan zowel bij diarree als bij verstopping helpen.
beetje hetzelfde als wat isogel doet.
als je de darmflora op peil wil hebben zou ik ook gaan voor probiotica.
beetje hetzelfde als wat isogel doet.
als je de darmflora op peil wil hebben zou ik ook gaan voor probiotica.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love