Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Beetje voor beetje, hij leert het wel (hoop ik)

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Hailfall
Zeer actief
Aantal honden: 1

Beetje voor beetje, hij leert het wel (hoop ik)

Ongelezen bericht door Hailfall »

Vrijlopen was bij Loki altijd wel een probleempje, dit ging toen hij zijn chip had een stuk beter want meneer had (weer) aandacht voor ons.

Daarna begon zijn chip uit te werken en besloot meneer dat snuffelen en naar andere hondjes toe rennen veel leuker was dus mocht hij weer aan de 10 meter lijn met de gedachte dat wij hem waarschijnlijk helemaal niet meer los konden laten.

Nu had mijn vriend hem de laatste paar dagen avonds op het veld los laten lopen waar hij daarna gelukkig wel wilde komen, dus dat is sowieso wel een verbetering.

Het enige aandacht puntje zit er nu in dat wij zijn aandacht niet kunnen krijgen als hij aan het snuffelen is, mijn vriend krijgt die aandacht meestal wel door in zijn handen te klappen maar dat effect gaat bij mij verloren. Dus na wat rondlezen hebben wij het weekend een fluit aangeschaft waarna ik het principe fluit = koekje aan Loki had geleerd. Dat ging gelukkig snel want koekjes zijn leuk dus fluit = koekje = leuk en meneer kon zowaar (wel met de lijn er nog aan) los lopen en kwam netjes aangelopen.

Net op het veld nog eventjes losgegooid, en gekeken of meneer gewoon op een "hier" kwam maar nee, dus fluit gepakt en meneer stond direct naast mij.

Ik ben zo blij dat wij eindelijk ergens komen met hem en hij misschien ooit nog wel echt los kan lopen :cheer: :cheer:

(hij wordt in februari ook gecastreerd dus dan zal zijn aandacht daarna ook wel wat meer bij ons liggen denk ik, hoop ik iig)
Afbeelding
Afbeelding
eveliendepien
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vuilnisbakkie :)

Re: Beetje voor beetje, hij leert het wel (hoop ik)

Ongelezen bericht door eveliendepien »

Goed zeg!

Ik heb eigenlijk hetzelfde met Sammie, zodra ze even niets ruikt of ziet dan komt ze wel bij me. Maar zodra ze iets ruikt dan kan ik roepen maar komt ze niet. Zat zelf ook te denken over een fluitje, denk dat ik die binnenkort ook maar aanschaf. Kan het altijd proberen toch! Hoop dat het ook werkt dan :)!
Groetjes Evelien en een pootje van Sammie

Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Lijkt een goeie oplossing :ok:
Misschien hoort hij niet zo goed en dat die fluit beter doorkomt?
Of is het vooral de combinatie fluit = koekje denk je? :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Chris78
Actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Chris78 »

Lijn je hem direct weer aan als hij komt op t fluitje?
Hailfall
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hailfall »

Of hij niet zo goed hoort dat weet ik niet, hij lijkt gewoon af en toe beetje "afwezig" en dan krijg je zijn aandacht door een luid geluid.

Maar ik vermoed dat hij nu meer komt door het fluit = koekje.. meneer houd heel erg van eten :D

edit:

Nee wij lijnen hem niet direct weer aan, hij krijgt zijn koekje en een "Goed zo" en mag hij weer gaan spelen :)
Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”