Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

tarieven asiel

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Re: tarieven asiel

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Anja schreef:Het afstandsgeld vind ik veel te hoog ( dat werpt een drempel, waardoor er meer mensen met geldnood hun hond gewoon ergens dumpen ) en de prijs voor een pup vind ik echt absurd.
Buiten dat broodfokhondjes nog goedkoper zijn, blijft zo'n hondje dus langer in het asiel zitten waardoor ze meer kosten moeten maken voor allerlei dingen en de pup word er niet beter van. En zodra het diertje de 4 maanden gepasseerd is vragen ze er minder voor :Q:
Ik snap het niet helemaal, hou gewoon 1 prijs aan voor een hond of kat, gecastreerd of niet. En maak het landelijk.. wel zo makkelijk als het overal hetzelfde kost.
Zou alleen kunnen als al de dierenasielen in NL dezelfde eigenaar hadden Anja.
Maar dat is niet zo en je mag in NL geen prijsafspraken maken. Plus dat het zakelijk gezien zelfmoord zou betekenen omdat ieder dierenasiel ander kosten heeft en verschillende bronnen van inkomsten.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Jullie vergeten de doelgroep.
Iedere doelgroep is anders net als iedere doelgroep ander intentie's heeft.
Er zijn altijd mensen die een hond uit het asiel willen halen en ook die alleen van fokker willen.
Zijn ook mensen die bij bepaalde winkels gaan kopen ook al is dat duurder maar wel eerlijke handel of groen . Kijk maar wat vlees aangaat , sommige hebben ook liever eerlijk vlees en hebben daar meer voor over .
Dus ook met dierenasieldieren is het zo dat er altijd een doelgroep is en dez graag de prijs betalen , voor hun liever dan bij een fokker vandaan.
De zeeman bestaat ook al jaren naast P&k of de patatzaak naast het 5 sterrenrestaurant.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
JBK

Ongelezen bericht door JBK »

bouvierpoedel schreef:
Anja schreef:Het afstandsgeld vind ik veel te hoog ( dat werpt een drempel, waardoor er meer mensen met geldnood hun hond gewoon ergens dumpen ) en de prijs voor een pup vind ik echt absurd.
Buiten dat broodfokhondjes nog goedkoper zijn, blijft zo'n hondje dus langer in het asiel zitten waardoor ze meer kosten moeten maken voor allerlei dingen en de pup word er niet beter van. En zodra het diertje de 4 maanden gepasseerd is vragen ze er minder voor :Q:
Ik snap het niet helemaal, hou gewoon 1 prijs aan voor een hond of kat, gecastreerd of niet. En maak het landelijk.. wel zo makkelijk als het overal hetzelfde kost.
Zou alleen kunnen als al de dierenasielen in NL dezelfde eigenaar hadden Anja.
Maar dat is niet zo en je mag in NL geen prijsafspraken maken. Plus dat het zakelijk gezien zelfmoord zou betekenen omdat ieder dierenasiel ander kosten heeft en verschillende bronnen van inkomsten.
BP ben het niet altijd met je eens maar nu .... :ok:

@ Anja: Dan moeten ze ook dezelfde sponsorgelden en donaties ontvangen. De subsidie van de gemeente moet hetzelfde/evenredig zijn etc. Etc.
Onmogelijk!

Er zijn mensen die denken dat het een winstgevende zaak is om een asiel te runnen. Vertrouw mij nou maar, het is op een houtje bijten, roeien met beperkte riemen die je hebt en dan moet je ook nog eens aan alle wet- en regelgeving voldoen.

De prijzen van pups in dit betreffende asiel liggen hoog, maar misschien hebben ze daar wel goede redenen voor. Vraag het ze, voordat je hier belachelijke conclusies trekt.
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

JBK schreef:En @Tineke, het heeft ook wat triests. Maar ik ken een aantal asiels waar die gemotiveerde mensen waar je het over hebt ook meer bieden dan alleen de hokken. Dingen als speelweides, zandweides, wandelingen etc.
Ze doen inderdaad ontzettend hun best met de middelen die ze hebben.
Oh dat weet ik hoor maar de honden verblijven toch een groot aantal uren per etmaal in een hok en dat vind ik triest.
Maar dat er mensen zijn die zich enorm inzetten voor die honden en katten dat weet ik ook hoor en heb ik ook respect voor :wink:

Abra is in opvang geweest bij een asielmedewerkster en die heeft het werkelijk voortreffelijk gedaan iets waar wij de vruchten van plukken :wink:
En zo zijn er vele :ok:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
JBK

Ongelezen bericht door JBK »

Tineke schreef:
JBK schreef:En @Tineke, het heeft ook wat triests. Maar ik ken een aantal asiels waar die gemotiveerde mensen waar je het over hebt ook meer bieden dan alleen de hokken. Dingen als speelweides, zandweides, wandelingen etc.
Ze doen inderdaad ontzettend hun best met de middelen die ze hebben.
Oh dat weet ik hoor maar de honden verblijven toch een groot aantal uren per etmaal in een hok en dat vind ik triest.
Maar dat er mensen zijn die zich enorm inzetten voor die honden en katten dat weet ik ook hoor en heb ik ook respect voor :wink:

Abra is in opvang geweest bij een asielmedewerkster en die heeft het werkelijk voortreffelijk gedaan iets waar wij de vruchten van plukken :wink:
En zo zijn er vele :ok:
Ja dat scheelt enorm! Onze Truus heeft hierdoor ook de mens als maatje leren kennen. Waar ze in de broodfok niet 'aan toe kwam'. Ze heeft leren lopen aan een riem en het kind loopt als een zonnetje. De verdiensten van de medewerkers hoor, want ik heb dr gezien toen ze net in beslag genomen waren en toen was het een zielig hoopje hond.

Maar goed, ik dwaal af... :wink:
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

rose schreef:Hebben jullie gisteren Een vandaag gezien? Er worden nu ook vaak dieren naar het asiel gebracht die honger hebben of ziek zijn, echt sneu :ugh:
Op 10.30 minuut begint het.

http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1390404
Zoals die twee honden erbij lagen, zo gelaten, zo verloren en diep ongelukkig! Dat deed me echt zeer.
Ik weet niet wat erger is, euthanaseren, of dit....

Misschien dat die mensen van die witte hond hem wel weer op gaan halen als ze dit terug zien op tv.....

Het leven is helaas niet gratis. Ook voor dieren in het asiel niet.
Ik vind niet dat je het een asiel moet aanrekenen dat die uit de kosten moet zien te komen zodat alles nog betaald en onderhouden kan worden.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
hondje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russel Terrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door hondje »

Die witte hond zo sneu. Hoop dat ze er snel achter komen wat die mankeert. Beestje moet zich dus al jaren niet lekker voelen.
Afbeelding
Daisy 12-08-2010
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”