Ik weet niet of dat altijd iets met snugger te maken heeft, soms lukt het gewoon niet, dat kan ook toch? Mijn honden luisteren niet voor 100%, hoeft ook niet, het zijn geen robotjes. Wat wel maakt dat ik bitter weinig in losloopgebieden kom, ik heb echt geen zin meer in ellendeSpirit schreef:als jij met een (echt) agressieve hond express in een speelveldje laat lopen op druk tijdstip,
waar je dus beetje vanuit mag gaan dat mensen met gevaarlijk honden daar niet komen (als ze toch geen andere honden dulden, waarom dan zo'n speciale speelveldje in godvredesnaam opzoeken?)
Tja, ik ben het er wel mee eens eigenlijk. Echt agressieve honden hebben op honden speelveldjes niets te zoeken, blijf er lekker weg, doe je iedereen een groot plezier mee.
Maar een groot wandel gebied waar het toegestaan is je hond mits onder appel los te laten (strand, bos, hei) dat is een heel ander verhaal. Dat is geen speelveldje meer. Daar mag iedereen van mij komen, en onder appel staande honden los, mij geen probleem.
En inderdaad, geen enkele loslopende hond zou naar aangelijnde hond moeten gaan, maar helaas is het grootste deel van nederlands hondenbezitters niet zo snugger.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Losloopplek en hondagressieve hondens
Moderator: moderatorteam
- rose
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
- Aantal honden: 2
Re: Losloopplek en hondagressieve hondens
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Of je hond ontglipt je even, of je hond is jong, of je hond is stout, of je loopt de hoek om zonder overzicht, of je hond is een reu en de aangelijnde hond ruikt loops, of je hond rent met een andere hond mee? Wat heeft dat met snugger te maken? Je kan toch niet verwachten dat elke loslopende hond een robot is op straffe van een enorm pak rammel van een agressieve hond? Geen enkele hond staat 100% onder appel vanaf 8 weken. Allemaal vasthouden in een losloopgebied? Alleen de politiehonden nog los? Want welke hond reageert nu alsof hij knoppen en pedalen heeft?Spirit schreef:En inderdaad, geen enkele loslopende hond zou naar aangelijnde hond moeten gaan, maar helaas is het grootste deel van nederlands hondenbezitters niet zo snugger.
-
Manu
Mijn 9 maanden oude reu, erg enthousiast, wil ook altijd even kennis maken. Niet iedere hond heeft daar zin in, vooral als we aangelijnde honden tegen komen lijn ik hem aan.Spirit schreef:als jij met een (echt) agressieve hond express in een speelveldje laat lopen op druk tijdstip,
waar je dus beetje vanuit mag gaan dat mensen met gevaarlijk honden daar niet komen (als ze toch geen andere honden dulden, waarom dan zo'n speciale speelveldje in godvredesnaam opzoeken?)
Tja, ik ben het er wel mee eens eigenlijk. Echt agressieve honden hebben op honden speelveldjes niets te zoeken, blijf er lekker weg, doe je iedereen een groot plezier mee.
Maar een groot wandel gebied waar het toegestaan is je hond mits onder appel los te laten (strand, bos, hei) dat is een heel ander verhaal. Dat is geen speelveldje meer. Daar mag iedereen van mij komen, en onder appel staande honden los, mij geen probleem.
En inderdaad, geen enkele loslopende hond zou naar aangelijnde hond moeten gaan, maar helaas is het grootste deel van nederlands hondenbezitters niet zo snugger.
Maar.. Hij luistert nog niet altijd. Hier werk ik hard aan en dat doe ik in een losloopgebied, zodat we kunnen oefenen.
Je zou best kunnen zeggen dat hij nog wat plaat voor zijn kop heeft. Ben ik dan nu een niet snuggere baas? Ik doe hard mijn best maar heb nu eenmaal een jonge enthousiasteling.
- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Maar het 'waag het eens' verhaal betekent niet dat die hond een andere hond opvreet. Zelfs niet met gegrom erbij. Dus als de honden alleen uitvallen naar andere honden, maar ze niks meer doen dan een snauw geven als jouw hond erbij komt bij wijze van, dan mogen ze daar niet lopen, omdat jij bang bent dat ze jouw hond pakken?Mariss schreef:Mee eens. Zeker over het gedeelte van 'om elke hoek kan er een hond aankomen', Yeti is nu 14 weken, en ondanks dat hij echt goed luistert, soms zijn die honden toch stiekem wel leuker. Hij heeft hondentaal best goed door, dat wil zeggen dat hij niet uit zichzelf naar die ene hond gaat waar nog net geen rode ogen vandaan komen. Wat moet je dan doen?
Voordat ik dit topic opende, gebeurde er namelijk dit:
Ik liep met Yeti, en achter mij waren er 2 honden aan de lijn. Waren geloof ik kruisingen, maar die vrouw kon ze beide amper houden. Ik hoorde gegrom en een 'Waag het eens! Nee! Kom op! Loop even mee', en ik was echt bang dat ze Yeti pakte. Even daarvoor had ik Yeti wel aangelijnd, omdat het wel erg druk werd.
Daarom vroeg ik dus wanneer een hond te agressief is. Is dat met uitvallen, flink snauwen, als hij gaten kan maken, maar een baas heeft die er goed op let of wanneer hij voor de kill gaan? Die laatste lijkt me logisch, maar de andere?
-
Marion.
Ik ook. Omdat ik gewoon liever niemand tegen komDaisy@ schreef:Alleen zoek ik liever een plek waar ik geen kip tegenkom. Gewoon omdat dat relaxter loopt.
Vanochtend in het bos zag ik dat er een man met witte herder ook het bos inliep (dat is 1 pad). Kon het niet goed zien, maar dacht dat hij hem aan de lijn het. Het is ook aanlijnplicht daar. Nou, dan zorg ik dus met onaangelijnde Mieppie dat ze eerst even gaat zwemmen ofzo. Niet dat ze bij de andere hond in de buurt zal komen hoor, zeer zeker niet. Maar dat weet die man natuurlijk niet.
Dus eerst even pootje baden tot hij ver genoeg was om te zien welk pad hij insloeg. Dus ik ging de andere kant op. Heb de man en zijn hond het hele verdere rondje niet meer gespot.
-
Manu
Ik hou van mijn woonplaats
Geen Staffords, hier zijn het de kleine donders die je hond op willen vreten, en ik kom per dag (4 tot 5 wandelingen) misschien 1 hond tegen. Heerlijk rustig!
Mijn hond is alles behalve agressief en geniet volop van zijn wandelingen en alles daar omheen. Daar geniet ook ik van en dat wil ik zo houden.
Geen Staffords, hier zijn het de kleine donders die je hond op willen vreten, en ik kom per dag (4 tot 5 wandelingen) misschien 1 hond tegen. Heerlijk rustig!
Mijn hond is alles behalve agressief en geniet volop van zijn wandelingen en alles daar omheen. Daar geniet ook ik van en dat wil ik zo houden.
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
Ik zit met verbazing het gros van de reacties te lezen. Een jonge jolige buurtende puber of pup in de losloopgebied die maar onder appèl moet staan bij de baas want anders staat er de doodstraf op.Kruimel53 schreef:Nou, dat dus. Ik vind het vreemd om als eigenaar van een agressieve hond van andere eigenaren te verwachten dat die hun honden 100% onder appèl kadavergedisciplineerd hebben terwijl je zelf je hond niet onder controle hebt. Als jouw hond zelfs aan de lijn, waar je als eigenaar dus naast staat, andere honden opvreet staat 'ie dus niet onder appèl lijkt mij zo. Dus dat opvoeden, dat moeten de eigenaren van de agressieve honden zelf ook maar eens ter hand nemen, in plaats van naar anderen te wijzen. En als je je hond niet kunt of wilt opvoeden tot sociaal aanvaardbaar gedrag heb je m.i. idd niks te zoeken in een losloopgebied. Waarbij het mij sowieso een raadsel is wat je daar zou willen als je je hond veiligheidshalve toch niet los kunt laten.laeken schreef:Of je hond ontglipt je even, of je hond is jong, of je hond is stout, of je loopt de hoek om zonder overzicht, of je hond is een reu en de aangelijnde hond ruikt loops, of je hond rent met een andere hond mee? Wat heeft dat met snugger te maken? Je kan toch niet verwachten dat elke loslopende hond een robot is op straffe van een enorm pak rammel van een agressieve hond? Geen enkele hond staat 100% onder appel vanaf 8 weken. Allemaal vasthouden in een losloopgebied? Alleen de politiehonden nog los? Want welke hond reageert nu alsof hij knoppen en pedalen heeft?Spirit schreef:En inderdaad, geen enkele loslopende hond zou naar aangelijnde hond moeten gaan, maar helaas is het grootste deel van nederlands hondenbezitters niet zo snugger.
Mijn honden luisteren geen 100%, het zijn geen robots. Maar als die van mij een keer gaan buurten is het ergste dat de andere hond kan overkomen dat 'ie besnuffeld en belebberd wordt. Ze vreten niks en niemand op, conflicten gaan ze uit de weg, ze jagen geen kleine hondjes en pesten geen bangerds. En ik heb dus echt geen zin om in onze dichtbeboste losloopgebieden, waar je een andere hond pas ziet als 'ie voor je neus staat, voortdurend met die van mij aan de lijn te lopen vanwege mogelijke agressievelingen om de hoek, dan wel de wandeling met ogen op steeltjes en in de rug te volbrengen.
En ja, er is een aardige fractie van de hondebezittende bevolking van het genre 'hij doet niks hoor, hij wil alleen maar spelen', een hele grote groep die nul notie heeft van wat een hond is, hoe die zich gedraagt en waarom, en hoe je zo'n beest manieren bijbrengt. Kun je wel met allerlei ideaalbeelden over hoe de andere hondenbezitter zou móeten zijn door het leven zweven maar het is zinniger de treurige realiteit onder ogen te zien en ernaar te handelen.
Een lichtelijke dementerende ouwe knar als mijn Kyra die in haar sukkeligheid een beetje rondstrompelt en per ongeluk een hondagressieve lammeling tegen het lompe lijf komt en het met de dood mag bekopen.
Lekker dan.
En dan heb ik het niet over chagrijnen die geen geduvel aan het lijf willen en een snauw en een grauw uitdelen. Daar hoor je me niet over. Maar over honden die bij het ontwaren van een soortgenoot een rood waas voor de ogen krijgen en maar één gedachte hebben, nl. DIE HOND MOET DÓÓD!!!, die hoort m.i. niet in het hondenlosloopgebied.
Eerlijk gezegd zou ik liever voor dit soort honden helemaal een verbod op de openbare ruimte willen hebben. Tenzij je een soortement bewijs van deskundigheid eigenaarschap o.i.d. hebt. Eigenaren die een Cesar Milan- of Martin Gauskloon zijn.
Wat moet je met dit soort honden in ons overbevolkte landje?
Ik lees de laatste tijd op het forum steeds vaker van honden die op een gruwelijke manier de dupe zijn van dit soort honden. En ja, het is de schuld van de baas. Túúrlijk.
Maar ónschuldige honden en hun eigenaren betalen hier de tol voor. En die eigenaren houden ook heus heel veel van hun net-voor-de-ogen-verscheurde-Fifi.

- dagmar88
- Zeer actief
lieke schreef: Ik zit met verbazing het gros van de reacties te lezen. Een jonge jolige buurtende puber of pup in de losloopgebied die maar onder appèl moet staan bij de baas want anders staat er de doodstraf op.
Een lichtelijke dementerende ouwe knar als mijn Kyra die in haar sukkeligheid een beetje rondstrompelt en per ongeluk een hondagressieve lammeling tegen het lompe lijf komt en het met de dood mag bekopen.
Lekker dan.![]()
-
laeken
- Zeer actief
Ik ben het met je eens hoor Lieke. Ik lees de laatste tijd zoveel verhalen op internet over verscheurde hondjes dat ik domweg zelf helemaal para begin te worden met Bas. Ik loop nu rond met in mijn achterhoofd dat ik een agressieve hond die haar wil pakken domweg zelf ga aanpakken. Ik neig al naar een wandelstok. Ik was laatst in Nederland, enorme pitbull aan flex in de stad. Bazin met de rug naar me toe starend in een etalage en de hond loerde op Bas, staart vloog omhoog en Bas vloog omhoog. Want die heb ik opgetild. Als die pitbull op me af was gekomen om Bas uit mijn armen te trekken had ik hem een gigantische trap in zijn bek gegeven. Ik was er klaar voor.
Maar dat zou toch zo helemaal niet moeten gaan.
Ik erger me de laatste tijd enorm aan het soort volk en het soort honden dat ik tegen kom. Ik ben dol op stafford en co en heb niets tegen het ras en niets tegen goede baasjes. Maar god he, wat ik tegenkom is niet normaal meer. Ook vaak hele oude mensen met een hele pittige herder. Ook niet al te best als combi. En maar schreeuwen. HIER! HIER! en niks luisteren. Ergelijk!
Ik erger me de laatste tijd enorm aan het soort volk en het soort honden dat ik tegen kom. Ik ben dol op stafford en co en heb niets tegen het ras en niets tegen goede baasjes. Maar god he, wat ik tegenkom is niet normaal meer. Ook vaak hele oude mensen met een hele pittige herder. Ook niet al te best als combi. En maar schreeuwen. HIER! HIER! en niks luisteren. Ergelijk!
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
dagmar88 schreef:lieke schreef: Ik zit met verbazing het gros van de reacties te lezen. Een jonge jolige buurtende puber of pup in de losloopgebied die maar onder appèl moet staan bij de baas want anders staat er de doodstraf op.
Lekker dan.![]()
Waar lees je dat?
Pag. 1 t/m 4 waarin allemaal verontschuldigingen worden aangedragen voor agressief gedrag van eigen hond en dat het de schuld is de niet-opgevoede buurtende honden en uiteraard het recht om daar met agressievelingen ook daar te lopen. Even kort samengevat. Ik heb geen zin om allerlei quotes bij elkaar te zoeken.

- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
Husky_Manu schreef:Mijn 9 maanden oude reu, erg enthousiast, wil ook altijd even kennis maken. Niet iedere hond heeft daar zin in, vooral als we aangelijnde honden tegen komen lijn ik hem aan.Spirit schreef:als jij met een (echt) agressieve hond express in een speelveldje laat lopen op druk tijdstip,
Maar.. Hij luistert nog niet altijd. Hier werk ik hard aan en dat doe ik in een losloopgebied, zodat we kunnen oefenen.
Je zou best kunnen zeggen dat hij nog wat plaat voor zijn kop heeft. Ben ik dan nu een niet snuggere baas? Ik doe hard mijn best maar heb nu eenmaal een jonge enthousiasteling.
inderdaad, en dat moet ook kunnen zonder het risico een stuk vel te missen. als sam vroeger zijn muil lostrok of lola begon te gillen dan draaiden 9 van de 10 honden om en gingen ze weer maar je zal maar net die ene hond hebben die toch doorloopt. moet je niet willen dus ik ben altijd weggebleven uit losloopgebieden

-
korthaar
- Zeer actief
Ja, af en toe denk je wel eens: zou het niet simpeler zijn om een bankstelletje uit te zoeken, wat bij de kleur van een sociale hond past.
- M@scha
- Zeer actief
laeken schreef:Ik ben het met je eens hoor Lieke. Ik lees de laatste tijd zoveel verhalen op internet over verscheurde hondjes dat ik domweg zelf helemaal para begin te worden met Bas. Ik loop nu rond met in mijn achterhoofd dat ik een agressieve hond die haar wil pakken domweg zelf ga aanpakken. Ik neig al naar een wandelstok. Ik was laatst in Nederland, enorme pitbull aan flex in de stad. Bazin met de rug naar me toe starend in een etalage en de hond loerde op Bas, staart vloog omhoog en Bas vloog omhoog. Want die heb ik opgetild. Als die pitbull op me af was gekomen om Bas uit mijn armen te trekken had ik hem een gigantische trap in zijn bek gegeven. Ik was er klaar voor.Maar dat zou toch zo helemaal niet moeten gaan.
eens met jou en lieke.
ik merk het nu met sammes. sam was zo'n teringlijer met als motto MOET DOOD!!! lola niet, die vond andere honden gewoon gruwelijk irritant maar alleen als ze haar etterden en dan waarschuwde ze altijd netjes. sam niet. die ging ervoor. hij heeft nooit de kans gehad en nu hij een ouwe taaie opa is én lola niet meer meeloopt om wel alles op te merken hebben we ineens een oud mannetje met wandelen. andere honden worden, als hij ze opmerkt, goed bekeken maar er wordt niet meer geschreeuwd etc. ik vind het een eng idee dat hij nu slachtoffer kan worden van een hond die nu is zoals hij was maar dan met een dom baasje...

-
Manu
Een grauw of snauw vind ik niet zo erg, die plaat voor zijn kop moet toch ook eens verdwijnen. Al geloof ik heus dat hij over een jaar of 2 wat meer verstand zal hebben gekregen 
Ik vind het echter wel vervelend voor (de eigenaar van) de andere hond. Zo'n rondspringende, likkende puber heb je nou eenmaal niet altijd zin in. Gelukkig gaat hij meestal op zijn rug liggen en de bek likken, of wat er om heen springen en springt er niet bovenop.
Ik zou het wel heel naar vinden als een hond, aangelijnd of niet, hem zou pakken omdat ik mijn hond in een losloopgebied niet 1, 2, 3 terug heb.
En ja, dan word ik kwaad en neem ik het de andere eigenaar ook kwalijk. Ik neem het mezelf kwalijk omdat mijn hond nog niet 100% luistert maar ik vind het dan net zo goed verantwoordelijkheid van de andere eigenaar als die kiest voor een losloopgebied met zijn/haar hondagressieve hond.
Niet dat je weg moet blijven, maar zorg wel dat je kunt voorkomen dat er stukgebeten wordt.
Ik vind het echter wel vervelend voor (de eigenaar van) de andere hond. Zo'n rondspringende, likkende puber heb je nou eenmaal niet altijd zin in. Gelukkig gaat hij meestal op zijn rug liggen en de bek likken, of wat er om heen springen en springt er niet bovenop.
Ik zou het wel heel naar vinden als een hond, aangelijnd of niet, hem zou pakken omdat ik mijn hond in een losloopgebied niet 1, 2, 3 terug heb.
En ja, dan word ik kwaad en neem ik het de andere eigenaar ook kwalijk. Ik neem het mezelf kwalijk omdat mijn hond nog niet 100% luistert maar ik vind het dan net zo goed verantwoordelijkheid van de andere eigenaar als die kiest voor een losloopgebied met zijn/haar hondagressieve hond.
Niet dat je weg moet blijven, maar zorg wel dat je kunt voorkomen dat er stukgebeten wordt.
- runninggirl
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Bij 'onze' uitlaatronde (buiten de stad) komt een reu-agressieve rottweiler die ook nog eens niet naar zijn baas luistert, en die wel los loopt (want aan de lijn houdt ie m niet en is ie nog feller zegt de baas). Die hond is ondertussen door een andere baas in het kanaal geduwd toen hij voor de 6de keer achterelkaar op zijn hond (ook grote reu) wilde klappen. Ja dat soort figuren mogen absoluut weg blijven vind ik. Al kan mijn teef er prima mee, er hebben gewoon veel mensen last van en dat kan niet de bedoeling zijn van lekker wandelen.
Mijn hond wil angstige hondjes opjagen, daarom ga ik ook niet naar drukke uitlaatvelden, daar doe ik toch niemand een plezier mee?
Mijn hond wil angstige hondjes opjagen, daarom ga ik ook niet naar drukke uitlaatvelden, daar doe ik toch niemand een plezier mee?
-
laeken
- Zeer actief
Ik ken ook wel de andere kant van het verhaal. Ik heb pittige honden gehad. Echter, nooit een hond die andere honden zou toetakelen. En als dat risico er wel was had ik die hond onder controle. Ook wel gemuilkorfd. Ik heb ook niks tegen pittige honden. Kunnen schatten van beesten zijn.
Wat heel veel mensen niet bedenken is dat een andere hond uitermate kwetsbaar kan zijn. Stel je eens voor dat je rottweiler of DH belaagd wordt door een hond ter grootte van een paard. Hoe zou je je dan voelen? Dat hebben de mensen die een maltezer of iets dergelijks hebben dus letterlijk aan de hand. Ook als je een oude of gewoon hele zoete hond hebt is het afschuwlijk om eraan te denken dat die hond door een sterke agressieve hond om niks afgerost wordt. Soort van geweld op straat. Bejaarden die in elkaar geslagen worden, kinderen die voor hun gezicht getrapt worden, allemaal onnacceptabel. Dat is het dus bij honden ook die niks doen.
Wat heel veel mensen niet bedenken is dat een andere hond uitermate kwetsbaar kan zijn. Stel je eens voor dat je rottweiler of DH belaagd wordt door een hond ter grootte van een paard. Hoe zou je je dan voelen? Dat hebben de mensen die een maltezer of iets dergelijks hebben dus letterlijk aan de hand. Ook als je een oude of gewoon hele zoete hond hebt is het afschuwlijk om eraan te denken dat die hond door een sterke agressieve hond om niks afgerost wordt. Soort van geweld op straat. Bejaarden die in elkaar geslagen worden, kinderen die voor hun gezicht getrapt worden, allemaal onnacceptabel. Dat is het dus bij honden ook die niks doen.
- dagmar88
- Zeer actief
lieke schreef:dagmar88 schreef:lieke schreef: Ik zit met verbazing het gros van de reacties te lezen. Een jonge jolige buurtende puber of pup in de losloopgebied die maar onder appèl moet staan bij de baas want anders staat er de doodstraf op.
Lekker dan.![]()
Waar lees je dat?
Pag. 1 t/m 4 waarin allemaal verontschuldigingen worden aangedragen voor agressief gedrag van eigen hond en dat het de schuld is de niet-opgevoede buurtende honden en uiteraard het recht om daar met agressievelingen ook daar te lopen. Even kort samengevat. Ik heb geen zin om allerlei quotes bij elkaar te zoeken.
Heb even het hele topic terug gelezen, maar zie niet dat iemand "doodstraffen" rechtvaardigt of vindt dat een agressieve hond met een baas die hem/haar niet onder controle heeft in losloopgebied thuis hoort.
- M@scha
- Zeer actief
grauw of snauw moet ook kunnen. lola ging dus ook gezellig mee op wandeling met forumleden of anderen. ze bleef aan de lijn maar ging wel mee. kwamen er andere honden dan werden die opgevangen door de andere honden van ons groepje. die honden had ze inmiddels leren kennen en als ze doorheeft dat ze haar niet belagen is het goed. zo kon ze zij aan zij, neus aan kont midden in de groep van lieke lopen terwijl ze die vooraf uitschold. en kwam een bezoekende hond dan toch bij haar dan gaf dat kleine ding een enorme leeuwenbrul die ze bewust mis mikte en geen hond die dan niet alsnog het hazenpad koosHusky_Manu schreef:Een grauw of snauw vind ik niet zo erg, die plaat voor zijn kop moet toch ook eens verdwijnen. Al geloof ik heus dat hij over een jaar of 2 wat meer verstand zal hebben gekregen
maar sam is zo niet vaak meegeweest. dat was gevaarlijk

-
Tiny
- Zeer actief
Dit duslaeken schreef:Of je hond ontglipt je even, of je hond is jong, of je hond is stout, of je loopt de hoek om zonder overzicht, of je hond is een reu en de aangelijnde hond ruikt loops, of je hond rent met een andere hond mee? Wat heeft dat met snugger te maken? Je kan toch niet verwachten dat elke loslopende hond een robot is op straffe van een enorm pak rammel van een agressieve hond? Geen enkele hond staat 100% onder appel vanaf 8 weken. Allemaal vasthouden in een losloopgebied? Alleen de politiehonden nog los? Want welke hond reageert nu alsof hij knoppen en pedalen heeft?Spirit schreef:En inderdaad, geen enkele loslopende hond zou naar aangelijnde hond moeten gaan, maar helaas is het grootste deel van nederlands hondenbezitters niet zo snugger.
Akira luistert goed maar niet altijd 100 %. Er zijn momenten dat ze sneller is dan ik en dan staat ze al neus aan neus met een andere hond. Ze komt wel als ik haar roep of gaat zelf weg als de hond bang is of geen interesse in haar heeft maar was het op dat moment een agressieve hond geweest was ze de pisang. Ik heb jaren in afgelegen gebieden gelopen met een agressief hondje, ogen in mijn rug en vooral zorgen dat het overzichtelijk bleef, het was niet altijd leuk of gezellig maar hij kon op deze manier wel lekker los en rennen naar hartenlust zonder dat ik angsten had. Ik had het geluk dat hij niet hard kon rennen met zijn kromme pootjes
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
- sky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border collies en mechelse herders.
Nou heb ik geen hond agressieve hond (meer) en mijn honden negeren andere honden tenzij ze besnuffeld worden.
Een jonge hond blijft hier aangelijnd tot ie niet meer op andere honden afloopt maar eigenlijk train ik daar vanaf dag een op dus heb ik daar nooit moeite voor te doen.
Zelfde geld voor een hond die zich zou laten opjagen.
Puur en alleen voor bescherming van mijn hond/pup, aangezien ik geen vertrouwen in andere mensen en hun honden meer heb.
Mijn (volle) reu speelt zelfs met andere reuen en andere reuen met kwade bedoelingen druipen tot nu toe altijd af.
Worden andere honden van mijn roedel lastig gevallen gaat hij er tussen staan en blokt de hond meer is niet nodig.
Toch ontloop ik zo veel mogelijk mensen en honden omdat ik weet dat mensen hun meest gestoorde honden gewoon lekker los laten lopen.
Gisteren op het strand was ik foto's aan het maken van de honden, in de verte staan mensen met een oude windhond, ik geef de honden vrij en bekijk even snel mijn foto die ik net heb geschoten.
Mijn reu zie ik een speurt maken richting een meeuw die tussen de mensen met windhond en mij in staat.
Ik zie de eigenaar van de hond ineens z'n arm met wandelstok omhoog doen klaar om mijn hond ermee te slaan terwijl deze en niet bezig was met hem of z'n hond, nog een aardig stuk verwijderd was van hun en na een hier van mij gelijk omkeerde.
Dan denk ik ook, mijn hond was aan het rennen niet eens in sluip houden oid gewoon lekker crossen, geen hoge houding of juist lage houden. Toch zag deze man het als bedreiging (omdat het om een grote hond ging?) wat als mijn hond toch naar z'n loslopende hond was gaan buurten met de zelfde neutrale houden was hij dan geslagen met de stok?
Ik weet 100% zeker dat mijn hond niet van die man had heelgelaten had ie dat gedaan.
Nou luisteren mijn honden erg goed en komen ALTIJD na een keer roepen terug maar wat als mijn reu die super hond sociaal is toch even dacht, even kijken wat dat is (hond droeg een rode opvallende jas).
Dat is voor mij wel iets waardoor ik ga nadenken of ik dan helemaal niet meer op plekken moet komen waar mensen zijn om de steeds agressiever wordende mensen.
Een jonge hond blijft hier aangelijnd tot ie niet meer op andere honden afloopt maar eigenlijk train ik daar vanaf dag een op dus heb ik daar nooit moeite voor te doen.
Zelfde geld voor een hond die zich zou laten opjagen.
Puur en alleen voor bescherming van mijn hond/pup, aangezien ik geen vertrouwen in andere mensen en hun honden meer heb.
Mijn (volle) reu speelt zelfs met andere reuen en andere reuen met kwade bedoelingen druipen tot nu toe altijd af.
Worden andere honden van mijn roedel lastig gevallen gaat hij er tussen staan en blokt de hond meer is niet nodig.
Toch ontloop ik zo veel mogelijk mensen en honden omdat ik weet dat mensen hun meest gestoorde honden gewoon lekker los laten lopen.
Gisteren op het strand was ik foto's aan het maken van de honden, in de verte staan mensen met een oude windhond, ik geef de honden vrij en bekijk even snel mijn foto die ik net heb geschoten.
Mijn reu zie ik een speurt maken richting een meeuw die tussen de mensen met windhond en mij in staat.
Ik zie de eigenaar van de hond ineens z'n arm met wandelstok omhoog doen klaar om mijn hond ermee te slaan terwijl deze en niet bezig was met hem of z'n hond, nog een aardig stuk verwijderd was van hun en na een hier van mij gelijk omkeerde.
Dan denk ik ook, mijn hond was aan het rennen niet eens in sluip houden oid gewoon lekker crossen, geen hoge houding of juist lage houden. Toch zag deze man het als bedreiging (omdat het om een grote hond ging?) wat als mijn hond toch naar z'n loslopende hond was gaan buurten met de zelfde neutrale houden was hij dan geslagen met de stok?
Ik weet 100% zeker dat mijn hond niet van die man had heelgelaten had ie dat gedaan.
Nou luisteren mijn honden erg goed en komen ALTIJD na een keer roepen terug maar wat als mijn reu die super hond sociaal is toch even dacht, even kijken wat dat is (hond droeg een rode opvallende jas).
Dat is voor mij wel iets waardoor ik ga nadenken of ik dan helemaal niet meer op plekken moet komen waar mensen zijn om de steeds agressiever wordende mensen.
- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Mwahhh... hoe lees jij dit dan als je weet dat ze aangeeft met 5 aangelijnde honden te lopen waar een aantal hond agressief van zijn?dagmar88 schreef:Heb even het hele topic terug gelezen, maar zie niet dat iemand "doodstraffen" rechtvaardigt of vindt dat een agressieve hond met een baas die hem/haar niet onder controle heeft in losloopgebied thuis hoort.lieke schreef:Pag. 1 t/m 4 waarin allemaal verontschuldigingen worden aangedragen voor agressief gedrag van eigen hond en dat het de schuld is de niet-opgevoede buurtende honden en uiteraard het recht om daar met agressievelingen ook daar te lopen. Even kort samengevat. Ik heb geen zin om allerlei quotes bij elkaar te zoeken.dagmar88 schreef:lieke schreef: Ik zit met verbazing het gros van de reacties te lezen. Een jonge jolige buurtende puber of pup in de losloopgebied die maar onder appèl moet staan bij de baas want anders staat er de doodstraf op.
Lekker dan.![]()
Waar lees je dat?
Demi schreef:Losloop plek MAG je hond los, mits je deze onder controle hebt. Dus als je een hond hebt die los loopt en alle kanten op vliegt en bijvoorbeeld mijn roedel invliegt ben jij degene met een probleem.
Heel toevallig vorige week helemaal uitgezocht
- runninggirl
- Zeer actief
Ook dat. Ik heb zo ook één keer iets heel vervelends meegemaakt. Een hond die zich bedreigd voelde doordat er ineens een stuk of wat mensen langs liepen om die hond heen van achteren, en vervolgens uit viel naar mijn hond die net er naar toe aan het lopen was om kennis te maken. Vervolgens schopte die baas mijn hond, pakte haar tuig vast en smeet haar echt twee meter verderop voordat ik er bij was.sky schreef:
Eén en al stress dus wat niet nodig was geweest, een baas die de situatie verkeerd inschatte, en mijn hond die door de lucht werd geslingerd... Dat was voor mij de druppel om mijn hond nooit meer op drukke plaatsen los te hebben ter zelfbescherming.
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Ik begrijp niet dat je met een erg hondagressieve hond in een losloopgebied gaat lopen ( de hei of zo dus).
Je kunt toch niet verwachten dat alle andere bezoekers daar maar rekening met jou gaan houden? Als ik iemand met een aangelijnde hond spot of ik zie dat iemand een beetje nerveus wordt als die Kiki spot ben ik echt wel genegen om haar aan te lijnen, maar helaas heb ik geen robot en luistert ze maar voor 99,9% op tijd zodat het kan voorkomen dat ze op jou en je hond af komt.
Als ze in de gaten heeft dat die hond geen aardige hond is is ze meteen weg trouwens.
Je kunt toch niet verwachten dat alle andere bezoekers daar maar rekening met jou gaan houden? Als ik iemand met een aangelijnde hond spot of ik zie dat iemand een beetje nerveus wordt als die Kiki spot ben ik echt wel genegen om haar aan te lijnen, maar helaas heb ik geen robot en luistert ze maar voor 99,9% op tijd zodat het kan voorkomen dat ze op jou en je hond af komt.
Als ze in de gaten heeft dat die hond geen aardige hond is is ze meteen weg trouwens.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- sky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border collies en mechelse herders.
runninggirl schreef:Ook dat. Ik heb zo ook één keer iets heel vervelends meegemaakt. Een hond die zich bedreigd voelde doordat er ineens een stuk of wat mensen langs liepen om die hond heen van achteren, en vervolgens uit viel naar mijn hond die net er naar toe aan het lopen was om kennis te maken. Vervolgens schopte die baas mijn hond, pakte haar tuig vast en smeet haar echt twee meter verderop voordat ik er bij was.sky schreef:
Dat is voor mij wel iets waardoor ik ga nadenken of ik dan helemaal niet meer op plekken moet komen waar mensen zijn om de steeds agressiever wordende mensen.![]()
Eén en al stress dus wat niet nodig was geweest, een baas die de situatie verkeerd inschatte, en mijn hond die door de lucht werd geslingerd... Dat was voor mij de druppel om mijn hond nooit meer op drukke plaatsen los te hebben ter zelfbescherming.
- runninggirl
- Zeer actief
Nou inderdaad. Mijn vriend kon zich echt nog maar net inhouden, die had die kerel bijna wat aangedaan.sky schreef:runninggirl schreef:Ook dat. Ik heb zo ook één keer iets heel vervelends meegemaakt. Een hond die zich bedreigd voelde doordat er ineens een stuk of wat mensen langs liepen om die hond heen van achteren, en vervolgens uit viel naar mijn hond die net er naar toe aan het lopen was om kennis te maken. Vervolgens schopte die baas mijn hond, pakte haar tuig vast en smeet haar echt twee meter verderop voordat ik er bij was.sky schreef:
Dat is voor mij wel iets waardoor ik ga nadenken of ik dan helemaal niet meer op plekken moet komen waar mensen zijn om de steeds agressiever wordende mensen.![]()
- dagmar88
- Zeer actief
Branka schreef: Mwahhh... hoe lees jij dit dan als je weet dat ze aangeeft met 5 aangelijnde honden te lopen waar een aantal hond agressief van zijn?
Gaat helemaal niet om vrolijk huppelende pups, oude hondjes en doostraffen, maar om honden die op mot uit zijn.Demi schreef:Losloop plek MAG je hond los, mits je deze onder controle hebt. Dus als je een hond hebt die los loopt en alle kanten op vliegt en bijvoorbeeld mijn roedel invliegt ben jij degene met een probleem.
Gemeente, politie en verzekering gebeld alle drie hetzelfde antwoord. Je hond MOET niet los, sterker nog als je een hond hebt die totaal zijn eigen gang gaat heb je te zorgen dat je hond leert bij je te blijven.
Ik loop met 5 honden wanrvan 3 echt hondaggresief zijn en 2 daarvan gemuilkorft en alle 5 aan de lijn ver weg van de dames die hun sociale praatje vd dag op het losloopveld doen en totaal niet op hun hond letten. En ja als ik helemaal aan de andere kant loop en er komt er weer een of meer patsend naar mijn aangelijnde honden toe vind ik het wel prima. Ik heb er 5 3 moeilijk en ik ga dus niet op nr 6 7 8 of weet ik het letten. Die krijgen letterlijk een schop richting de praatgroep en die baas mag blij zijn dat zn hond alleen een schop krijgt, want als hij in mijn roedel duikt heeft hij toch echt een probleem.
En ja dat vind ik heel sneu voor die hond, want die trap is eigenlijk bedoelt voor de eigenaar
Ik verlang niet van een ander dat ze omlopen, ik loop om. En als die mensen praten belangrijker vinden dan hun patsende hond naar mij toe te laten komen heel jammer dan.
Hier heb ik geen stukken groen waar honden op mogen wat geen losloopgebied is, is verboden voor honden.
En ik neem ze niet altijd alle 5 mee, Ivy en Cuendo gaan minimaal 1 keer per dag alleen mee en spelen heel normaal dus nemen geen gedrag over van Kenzo, Izzy en Amy
Ik doe er alles aan om een ander niet tot last te zijn, aangelijnd, muilkorf, omlopen, maar ik verdom het om een bekeuring op te lopen, omdat mensen hun honden maar laten gaan en met laten gaan bedoel ik dus uit het gezichtsveld van de eigenaar
Ik zou er zelf niet voor kiezen (en het niet kunnen) met zo veel hond agressieve honden te lopen, maar kan me de instelling van Demi goed voorstellen met wat die heeft meegemaakt.
En als patsers bij mijn zeer vriendelijke honden niet opsodemieteren ben ik daar ook niet meer zo gezellig tegen.
Als er ondanks alle voorzorgmaatregelen die ik neem één los op een aangelijnde Charlie knalt, ik de boel uit elkaar moet plukken en de andere agressieve hond wat zou mankeren, zie ik mezelf (en die gemeente, politie en verzekering) niet als verantwoordelijke. Dat is wat er volgens mij staat.
Laatst gewijzigd door dagmar88 op 20 jan 2014 15:22, 1 keer totaal gewijzigd.
- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Zo lees ik die reactie dus niet. En als ik een hond aangelijnd moet houden omdat deze niet los kan door agressie kies ik er voor om loslopende honden niet op te zoeken. Dus losloopgebieden probeer ik dan te vermijden.dagmar88 schreef:Gaat helemaal niet om vrolijk huppelende pups, oude hondjes en doostraffen, maar om honden die op mot uit zijn.
Ik zou er zelf niet voor kiezen (en het niet kunnen) met zo veel hond agressieve honden te lopen, maar kan me de instelling van Demi goed voorstellen met wat die heeft meegemaakt.
En als patsers bij mijn zeer vriendelijke honden niet opsodemieteren ben ik daar ook niet meer zo gezellig tegen.
Als er ondanks alle voorzorgmaatregelen die ik neem één los op een aangelijnde Charlie knalt, ik de boel uit elkaar moet plukken en de andere agressieve hond wat zou mankeren, zie ik mezelf (en die gemeente, politie en verzekering) niet als verantwoordelijke. Dat is wat er volgens mij staat.
En volgens mij ging het niet over agressieve honden die er op uit waren om jouw hond aan te vallen, maar over jeugdige en jolige honden die in hun onbesuisdheid tussen zo'n roedel terecht komen en van de eigenaar (die haar roedel blijkbaar zelf ook niet volledig onder appèl heeft staan) nog een schop na kunnen krijgen.
Heel kort de bocht door: als je zoveel honden niet tegelijk onder controle hebt moet je niet met zoveel honden tegelijk lopen en al helemaal niet op plekken waarbij je kan verwachten dat je loslopende honden tegen komt.
- M@scha
- Zeer actief
Branka schreef: Heel kort de bocht door: als je zoveel honden niet tegelijk onder controle hebt moet je niet met zoveel honden tegelijk lopen en al helemaal niet op plekken waarbij je kan verwachten dat je loslopende honden tegen komt.
kort door de bocht maar het enige logische antwoord op dit topic

- dagmar88
- Zeer actief
Dan lezen we dat kennelijk heel verschillend. Vraag het eens zou ik zeggen; misschien zit ik er wel naast, maar aannames hebben zo weinig nut.Branka schreef: En volgens mij ging het niet over agressieve honden die er op uit waren om jouw hond aan te vallen, maar over jeugdige en jolige honden die in hun onbesuisdheid tussen zo'n roedel terecht komen en van de eigenaar (die haar roedel blijkbaar zelf ook niet volledig onder appèl heeft staan) nog een schop na kunnen krijgen.
Hier kun je overal loslopende honden verwachten. Die van Demi en zij zelf zijn pas behoorlijk te grazen genomen in haar eigen straat door zo'n gezelligerd zonder baas.
- M@scha
- Zeer actief
dagmar88 schreef:Dan lezen we dat kennelijk heel verschillend. Vraag het eens zou ik zeggen; misschien zit ik er wel naast, maar aannames hebben zo weinig nut.Branka schreef: En volgens mij ging het niet over agressieve honden die er op uit waren om jouw hond aan te vallen, maar over jeugdige en jolige honden die in hun onbesuisdheid tussen zo'n roedel terecht komen en van de eigenaar (die haar roedel blijkbaar zelf ook niet volledig onder appèl heeft staan) nog een schop na kunnen krijgen.
Hier kun je overal loslopende honden verwachten. Die van Demi en zij zelf zijn pas behoorlijk te grazen genomen in haar eigen straat door zo'n gezelligerd zonder baas.
en zonder dit een demi topic te laten worden. ook daar ben ik wijselijk weggebleven. want daar heeft ze ook staan vechten om haar eigen honden maar vast te kunnen houden. dan heb je er gewoon teveel vast, zeker als ze van dit kaliber zijn. meer is het niet.