Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat zouden jullie doen met een slecht achterpootje?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Roompie
Zeer actief
Aantal honden: 1

Re: Wat zouden jullie doen met een slecht achterpootje?

Ongelezen bericht door Roompie »

Wat hierboven al geopperd wordt. Een foto enkel en alleen om te weten wat er zit in dat pootje.
Afbeelding
krullie
Zeer actief

Ongelezen bericht door krullie »

ik zou er ook een foto aan wagen.
dan weet je waar je staat en waar je eventueel rekening mee moet
houden en wat je kan doen ter ondersteuning in de toekomst.
M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rleen »

Een foto laten maken lijkt me een goed idee, dan weet je het in elk geval..
Mocht ze nou over jaaaaren toch slechter gaan lopen, dan heb je gelijk vergelijkingsmateriaal, denk ik.

Verder opereren ofzo zou ik niet doen, als ze er nu geen last van heeft.
yuki
Zeer actief

Ongelezen bericht door yuki »

Ik kan je geen advies geven, zit hier ongeveer met hetzelfde....... een raar loopje, zet voorpootjes beetje als eend neer maar kan alles. De dierenarts zegt dat het van alles kan zijn, van artrose, ED verwante aandoening tot oude breuk o.i.d.
Hij heeft alles gebogen, gestrekt en gevoeld en ze lijkt nergens last van te hebben. Zijn redenatie was: ja we kunnen foto's maken, maar aan de meeste dingen kan niet veel gedaan worden, en waarom zou je?

Het zit toch in me om het te willen weten....... dus ik ga misschien toch ook voor fotos.
In jouw geval zou ik het denk ik ook doen, achterpoot is meer aan te verhelpen, mocht je dat willen. Je kunt na fotos alsnog een afweging maken? Is er een (geschatte) leeftijd van Bas bekend?
Eventhough you're gone, we're still a team'.
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)

Esther
M@rijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door M@rijke »

krullie schreef:ik zou er ook een foto aan wagen.
Zo denk ik er ook over.
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

yuki schreef:Ik kan je geen advies geven, zit hier ongeveer met hetzelfde....... een raar loopje, zet voorpootjes beetje als eend neer maar kan alles. De dierenarts zegt dat het van alles kan zijn, van artrose, ED verwante aandoening tot oude breuk o.i.d.
Hij heeft alles gebogen, gestrekt en gevoeld en ze lijkt nergens last van te hebben. Zijn redenatie was: ja we kunnen foto's maken, maar aan de meeste dingen kan niet veel gedaan worden, en waarom zou je?

Het zit toch in me om het te willen weten....... dus ik ga misschien toch ook voor fotos.
In jouw geval zou ik het denk ik ook doen, achterpoot is meer aan te verhelpen, mocht je dat willen. Je kunt na fotos alsnog een afweging maken? Is er een (geschatte) leeftijd van Bas bekend?
Jong hondje, een jaar of 3.
Afbeelding
Lindsey
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lindsey »

krullie schreef:ik zou er ook een foto aan wagen.
Plus 1.
Nu gaat het misschien nog goed, maar een slechte heup kan sneller gaan slijten.
Dan kun je maar beter weten, en evt. voorkomen dan genezen.
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

ellen en de birmanen schreef:ik zou voor een foto gaan en aan de hand daarvan gaan bepalen of je er wat aan wil of kan doen.
ellen
Scheelt mij schrijven.

Onze kleine Spanjaard liep ook wat mank toen ze er net was, maar kon prima mee met de rext.
We hebben toen wel foto's laten maken, gewoon om te weten hoe en wat. Bleek dat ze geen heupkop (meer) had aan die kant.
Verder niets aan gedaan.
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Badu »

Gekke vraag voor iemand die altijd eigen plan trekt :F:
Doe je ding zou ik zeggen :mann:
Afbeelding
'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

fes/lou schreef:Ik kan me voorstellen dat je wilt wetenwat er aan de hand is. Ik zou er alleen niks aan laten doen als ze nu geen last heeft. Het hondje functioneert nu goed, het lijfje heeft balans gevonden, en als je laat opereren verstoor je die balans weer, en het zou mij niet verbazen als ze er uiteindelijk slechter uitkomt als dat ze er in gaat...
Precies, ik ben in dit geval banger voor een overijverige dierenarts dan voor dat pootje :schrik:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Zamunda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zamunda »

tekkel schreef:
fes/lou schreef:Ik kan me voorstellen dat je wilt wetenwat er aan de hand is. Ik zou er alleen niks aan laten doen als ze nu geen last heeft. Het hondje functioneert nu goed, het lijfje heeft balans gevonden, en als je laat opereren verstoor je die balans weer, en het zou mij niet verbazen als ze er uiteindelijk slechter uitkomt als dat ze er in gaat...
Precies, ik ben in dit geval banger voor een overijverige dierenarts dan voor dat pootje :schrik:
Je bent er toch zelf bij :U: .
Fabiola17
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Lente: Chihuahua
Famke: Chihuahua mix

Ongelezen bericht door Fabiola17 »

Joy liep laatst te trekken met haar rechter achterpoot.
Dus ik zit nu een beetje met hetzelfde.
We zijn (uiteraard) wel even bij de da langs geweest, bij voelen gaf ze wel pijn aan op de achterhand, zowel links als rechts.
Na een paar dagen pijnstilling geen problemen meer, maar af en toe trekt ze er toch mee.
We laten haar nu zo min mogelijk springen en traplopen, maar ik ben wel heel benieuwd wat er nu is, artrose, slijtage, wat?

Dus ik denk wel dat wij eens een foto laten maken binnenkort.

Bij Bas zou ik het ook doen, gewoon om het te weten, om er rekening mee te kunnen houden voor in de toekomst.
Groetjes Fabiola, Lente & Famke
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Ik zou het lekker laten zoals het is. Voor het interessante kan je een keer een foto laten maken, hoeft helemaal niet onder narcose of met een roesje, gewoon even wachten tot Bas genoeg vertrouwen heeft om effies stil te blijven liggen.

Maar ik zou zeker niet gaan opereren. In het allerergste geval wordt die poot alsmaar slechter en laat je die hele poot amputeren over zoveel jaar. Formaatje Bas kan prima leven met 1 achterpoot, zeker als je in de tussentijd altijd flink hebt gelopen en er goeie spieren op zitten.

Wij moesten destijds wel gaan voor een operatie omdat de andere poot ook niet goed was, en voor Jack is dat waarschijnlijk een goeie beslissing geweest, en uiteindelijk is het die maanden revalidatie ook wel waard geweest. Maar bij een volgende hond met maar 1 rotte poot en wel drie goeie poten zou ik echt geen geld en ellende gaan investeren in die ene poot. Pijnloos lekker lopen is het belangrijkste, en je hond loopt pijnloos lekker. Klaar.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Zamunda schreef:
tekkel schreef:
Je bent er toch zelf bij :U: .
Tuurlijk. En ik laat me niet zomaar wegblazen. Maar als de DA zegt dat er met een ingreep nu mogelijk vreselijke problemen later worden voorkomen, dan wil je ook geen slechte hondenbaas zijn.....
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Plumeau
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 leen-shelties en 1 leen-collie

Ongelezen bericht door Plumeau »

Als de hond niet te moeilijk is met betasten door vreemden, dan wil ik graag weten wat de DA ervan vindt. Insteek: geen medicatie, tenzij ik me vergist heb in het observeren van het gedrag.

De reden dat ik het na zou laten kijken is om sneller in te kunnen grijpen als er iets mis gaat. Als je weet waar het probleem precies zit, kan je scherper kijken of de wandelingen niet te pittig worden en wanneer het tijd wordt om te starten met een behandeling.
Het weekendbaasje van Salina, Pipra en Cayenne.
Het echte baasje van Jasmine (kat), Miss Piggy en Hartje (cavia). Mr en Mrs Blue, Lessa en Vanyel (parkiet)
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Geen pijn, geen actie. Ze is al tijden zo dus ik zou niets doen tot dat anders wordt.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Marjoleine schreef:Geen pijn, geen actie. Ze is al tijden zo dus ik zou niets doen tot dat anders wordt.
Ik heb inmiddels besloten dat mochten wij naar de DA moeten een keer dat ik dan even overleg over wat en hoe er een foto gemaakt kan worden. Ik ga er niet speciaal voor naar de DA en laat dan ook nog het oordeel afhangen van wat de DA zegt. Ze is pas 3, we hebben tijd genoeg om er een keer naar te laten kijken. En zoals je zegt, misschien is ze zelfs zo geboren. :U:
Afbeelding
hewi
Zeer actief

Ongelezen bericht door hewi »

Ik zal Anita onze contactpersoon in Spanje eens vragen of zij weet hoe het komt { das het handige van een stichting he dat je na kan vragen :mrgreen: }
Verder zou ik het idd doen zoals jij, niks maar als je toch een keer bij de da bent gewoon vragen wat hij er van vindt.
Groetjes Heidi
Afbeelding
laeken
Zeer actief

hewi schreef:Ik zal Anita onze contactpersoon in Spanje eens vragen of zij weet hoe het komt { das het handige van een stichting he dat je na kan vragen :mrgreen: }
Verder zou ik het idd doen zoals jij, niks maar als je toch een keer bij de da bent gewoon vragen wat hij er van vindt.
Dat zou natuurlijk erg handig zijn. Wat ik zelf denk, maar dat is speculatie, is dat ze een ongeluk gehad heeft en daarna op straat beland is. Dat het zichzelf geheeld heeft en dat ze daarna in het asiel beland is. Vreemde is ook dat het beter gaat. Ze hupt nu vooral als ze zenuwachtig is. Klinkt heel vreemd maar bij lange wandelingen zie je soms 10 minuten niks. De eerste periode hupte ze veel vaker. Dus het lijkt nog steeds te verbeteren hoe gek dat ook misschien kan klinken. Met de spieren die nu komen komt ook het beter lopen steeds meer. :ok:
Afbeelding
hewi
Zeer actief

Ongelezen bericht door hewi »

Ik ga er ff een mailtje aan wagen Marc, ik houd je op de hoogte, mischien dat Anita het weet.
Spieren is altijd mooi, ze ziet er super uit trouwens { ik heb dr in de armen van Mit geduwd bij de aankomst, leuk hondje!!!}
Leo van mij heeft een nare voorpoot, mankt ook om minste geringste maar met langzaam opbouw van spieren
gaat het stukken beter.
Groetjes Heidi
Afbeelding
laeken
Zeer actief

hewi schreef:Ik ga er ff een mailtje aan wagen Marc, ik houd je op de hoogte, mischien dat Anita het weet.
Spieren is altijd mooi, ze ziet er super uit trouwens { ik heb dr in de armen van Mit geduwd bij de aankomst, leuk hondje!!!}
Leo van mij heeft een nare voorpoot, mankt ook om minste geringste maar met langzaam opbouw van spieren
gaat het stukken beter.
Super! Dat zou erg leuk zijn. En het is een uitermate leuk hondje. Alles waar je aan werkt pikt ze meteen op. Ze luistert als een dolle en doet gewoon alles wat je zegt. Echt heerlijk! En ze wordt steeds vrijer. Daarmee komen ook wel de praatjes maar als ik haar verbied te grommen naar een groep drukke mensen oid dan stopt ze meteen. Echt heel gaaf! :ok: Ook kan ze super naast lopen met wandelen, aan de kant voor auto's en fietsen en ik denk dat als ik het durf ze op den duur zelfs overal en altijd los kan waar dat enigszins mogelijk is. 1 woord is genoeg. Bas, aan de kant! En ze staat als een huis bij passerende mensen, auto's en fietsers. In huis is ze rustig en uitermate beleefd en knuffelig. Ze kan zichzelf amuseren en doet haar ding als ze alleen is. Ze trippelt niet meer overal achter me aan en kan ook prima zelf ergens liggen. Echt een super leuk en gezellig beestje :ok:
Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Sorry, off-topic, maar heerlijk dat ze zo haar plekkie bij jou heeft gevonden.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Samara kwam ook met een rare voorpoot.. ze kreeg al metacam en de mededeling dat de poot gebroken was en dat er niks meer aan gedaan kon worden...
Ik heb toch een foto laten maken om te kijken wat er nu scheelde, overigens kon die gelukkig zonder roesje.. en er bleek inderdaad een oud breuk tezitten in het enkel gewricht, ipv ene mooi gesloten gewricht was het een kommetje en in dat kommetje zat ook nog eens artrose...
Ben heel erg blij dat ik het toch heb gedaan aangezien ik precies wist wat er was en meteen het idee van pijnstilling afbouwen kon laten varen...
Esperanza kwam ook met rare achterkant, die heb ik ook laten op de kiek laten zetten, kon ook zonder roesje werd gedaan in de kikkerhouding (?) dus was ook pijnloos.. kon niet alles op maar voldoende om tezien wat er scheelde...
Als het enigszins kan wil ik weten wat er scheelt, niet omdat ik het idee heb dat er na een operatie nog veel aan kan veranderen, bij Essie was een operatie al helemaal geen optie zelfs niet voor de foto's , maar meer dat ik weet wat er zit, wat ik daarvan kan verwachten... en dat ik weet wat de hond wel of niet zou kunnen zonder pijn aangezien het 2 honden waren die gewend waren aan pijn dus het dan maar voor lief nemen en je er weinig van merkt...
Als ik jou was zou ik dus eens kijken of je niet foto's kan laten maken zonder roesje , kijken of je daar het gebied kan bekijken wat je wil zien...
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”