ranetje schreef:Denk dat die correcties dan ook niet doorkomen?Lief schreef:Ik vraag me dan altijd af hoe mensen die niet aan corrigeren doen omgaan met een hond die echt vervelend agressief gedrag vertoond. Dus je hebt die hond niet van pup af geconditioneerd maar krijgt te maken met een herplaatser die bij het zien van 1 bepaald ras andere hond, compleet uit de stekker gaat en begint hard op die hond af te rennen om hem een kopje kleiner te gaan maken.
Je hebt de hond gelukkig aan de lijn ,maar moet op een smalle dijk die andere hond passeren. Je hond is in een rode waas en niet voer- en speeltjesgevoelig. Hoe doe je dat in godesnaam zonder jezelf ofwel heel dominant op te stellen ofwel te werken met correcties? Die andere hond moet namelijk wel blijven leven.![]()
Dat ligt aan de hond denk ik.
Rio is geen hond met een waas voor zijn eigen maar soms heeft hij ook weleens even de pest in ergens om en wil hij zijn punt maken.
Toen ik laatst op vakantie was met Alma bijv.
Er brak een relletje tussen twee andere honden uit ,Rio had daar niets me te maken nog Micron , maar het gebeurde wel vlak bij mijn stoel.
Rio kwam als een gek uit de slaapkamer gerend met de bedoeling de beide onverlaten die het waagde zo'n herrie te maken eens even een lesje te leren.
Dat mag hij niet ,want Alma houd haar teckel graag heel

Op dat moment ben ik op hem afgelopen heb hem af laten gaan in de kamer waar de twee herriemakers ook waren maar wel op afstand van hun.
Dat afgaan is geen optie op dat moment ,hij moet dat dan van mij en dat merkt hij wel degelijk aan mijn stem.
Ik heb hem met geen vinger aangeraakt maar mijn je gaat nu af brul was wel duidelijk genoeg voor hem om het te doen,met tegenzin dat dan weer wel.
Juist op die momenten vind ik dat je je hond moet kunnen bereiken ,of nee laat ik het anders zeggen juist op die momenten vind ik dat je een hond van het kaliber Rio moet kunnen stoppen