Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

De eerste schooldag van Ari.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Fabiola17
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Lente: Chihuahua
Famke: Chihuahua mix
Aantal honden: 2

Re: De eerste schooldag van Ari.

Ongelezen bericht door Fabiola17 »

Bij mij op de cursus werd dat overgelaten aan baas en hond.
Je moest maar kijken wat bij jou hond werkte, bij sommigen was het voer, bij anderen een speeltje.

Goed bezig Ari!
Groetjes Fabiola, Lente & Famke
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Marjoleine schreef:Ik heb vroeger ook zonder voer getraind, dat was vroeger normaal. Ik probeer me nu te herinneren hoe dat ook weer ging en ja, ik weet het weer.
Als de hond het commando geacht werd te kennen en hij deed het niet corrigeerde je, als ie het wel deed beloonde je met je stem, meer niet.

Ik zit er even over na te denken maar nee, ik zou zo niet meer willen trainen, zeker niet aanleren.
Als ik met het hele spul buiten loop heb ik regelmatig een "aandachtsmoment". Ze moeten zich dan allemaal melden en krijgen daar iets voor.
Uk Dinthe deed dat na een paar dagen al, 7,5 week was ze toen. En ze doet het nog steeds keurig, 12 weken is ze.
Die aandacht er zo intrainen met alleen stem en aai, tja. Het kan wel hoor, maar ik heb toch liever een sterkere motivatie.
Ik had geen idee dat er nog "gewone" hondenscholen zijn die zo trainen trouwens. Heet het wel een positieve training?
Waar Thom traint lopen ze wat achter qua trainen. Zou mijn keuze niet zijn om daar te gaan trainen. Genoeg alternatieven in de buurt waar echt positief getraind wordt.

Knuffel zien mijn honden niet echt als een beloning, die doen alles voor een voer- of spelbeloning.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Apart ja..zonder voer. Ik aai mijn honden sowieso ook niet tijdens het trainen, meeste honden vinden dat helemaal niet fijn tijdens het trainen...ook al zien de baasjes dat niet altijd. Met stem EN met voer.. zou zelf mooi voer meenemen als die het daarmee wel goed doet.
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Ik heb ook altijd getraind met voerbeloning, maar wel om het aan te leren. Daarna was het bij interval en als ze het commando kende
en het niet deed, dan kwam inderdaad de correctie.
Zelfs met voer uit de mond 'spugen' :schrik: zodat ze naar je gezicht kijken en niet naar je hand (dat was dan wel rookworst ofzo, maar
ook niet al te smakelijk om 9.00 uur 's ochtends :mrgreen: ).

Zitten aanleren is simpelweg een brokje in je hand en over de kop van voren naar achter doorhalen en dan gaan ze vanzelf zitten.
Zowel Kaya als Puchu hadden dat razendsnel geleerd. Ik vind het persoonlijker veel effectiever dan het duwtje op de kont, die komt
wel als ze het commando kennen en het dan toch niet doen.
Maar goed, als je een hond hebt die gevoelig is voor stembeloning kan het prima zonder, ik vind het zelf echter wel eenvoudiger en sneller
werken met een voertje.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Mijn eerste 2 honden (18 jaar geleden) heb ik ook getraind zonder voerbeloning maarr door ze in de goede houding te "duwen". Dat was toen heel gebruikelijk. Totdat ik een hond kreeg die daar juist niet goed op reageerde. Toen ben ik over gestapt op voertjes en dat bevalt me eigenlijk veel beter.
rose
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door rose »

Klinkt goed Thom, en you go Ari :cheer:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”