Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Fysiotherapie?
Moderator: moderatorteam
- Eilfy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie - Aantal honden: 5
- Contacteer:
Fysiotherapie?
Weet niet zo goed of ik deze hier moet plaatsen of in "Medisch" dus mocht hij fout staan, feel free to move!
Oryn is nu een jaar. Hij is goed gegroeid, heeft geen zichtbare klachten en doet alles met veel plezier. Zijn voornaamste bezigheid is treibballen, dit ligt nu i.v.m. de winterstop wel stil (thuis oefenen die we bewust niet om hem echt rust te geven). Verder loop ik 1x in de 2 weken (gemiddeld) bij de schapen zo'n 30 minuten. En natuurlijk wandelen we geregeld, meestal 45-60 minuten. Oryn loopt dan het grootste deel van de wandeling los.
In al deze bezigheden merk ik eigenlijk niet dat hij ergens last van heeft maar aangezien het een jonge, actieve hond is waarmee ik in de toekomst wil gaan sporten, wil ik ook voorkomen dat hij klachten krijgt. Voor zover mogelijk natuurlijk. Een bezoek aan een fysiotherapeut werd hierbij aangeraden bij de puppyconsultatie.
Mijn vraag aan jullie: hebben jullie hier ervaring mee? Vanaf welke leeftijd zouden jullie dit doen en eventueel adressen (in de buurt van Utrecht) waar jullie goede ervaring mee hebben. En alle extra informatie is natuurlijk ook welkom
Oryn is nu een jaar. Hij is goed gegroeid, heeft geen zichtbare klachten en doet alles met veel plezier. Zijn voornaamste bezigheid is treibballen, dit ligt nu i.v.m. de winterstop wel stil (thuis oefenen die we bewust niet om hem echt rust te geven). Verder loop ik 1x in de 2 weken (gemiddeld) bij de schapen zo'n 30 minuten. En natuurlijk wandelen we geregeld, meestal 45-60 minuten. Oryn loopt dan het grootste deel van de wandeling los.
In al deze bezigheden merk ik eigenlijk niet dat hij ergens last van heeft maar aangezien het een jonge, actieve hond is waarmee ik in de toekomst wil gaan sporten, wil ik ook voorkomen dat hij klachten krijgt. Voor zover mogelijk natuurlijk. Een bezoek aan een fysiotherapeut werd hierbij aangeraden bij de puppyconsultatie.
Mijn vraag aan jullie: hebben jullie hier ervaring mee? Vanaf welke leeftijd zouden jullie dit doen en eventueel adressen (in de buurt van Utrecht) waar jullie goede ervaring mee hebben. En alle extra informatie is natuurlijk ook welkom
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
-
Sita
- Zeer actief
Re: Fysiotherapie?
Ik ga met mijn honden minimaal 1x per jaar naar de fysiotherapeut om ze even na te laten kijken. Zeker als je sport met je honden vind ik het wel een fijn idee om ze dan even na te laten kijken. Ik heb goede ervaringen met Dierfysio Eemnes, Marianne Krediet. Zij is naast fysiotherapeut ook chiropractor.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

- dre
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Mijn hond begint eerdaags aan de treibball en behendigheid, mijn bedoeling is om haar na elke cursus even na te laten lopen door de fysio. Gewoon voor mezelf en om de controle te houden op haar gezondheid omdat vooral de behendigheid best belastend zal gaan worden uiteindelijk.
Zelf heb ik goede ervaringen met Nanda van Velzen in Gouda
Zelf heb ik goede ervaringen met Nanda van Velzen in Gouda

-
Lizzie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
niet in de buurt van Utrecht, maar Victor Hoogma is een zeer goede fysiotherapeut voor dieren. Hij zit in Nijmegen.

- Leane
- Actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
- Aantal honden: 4
Idem hier, goede ervaringen met haar met verschillende honden.Sita schreef:Ik ga met mijn honden minimaal 1x per jaar naar de fysiotherapeut om ze even na te laten kijken. Zeker als je sport met je honden vind ik het wel een fijn idee om ze dan even na te laten kijken. Ik heb goede ervaringen met Dierfysio Eemnes, Marianne Krediet. Zij is naast fysiotherapeut ook chiropractor.

- Eilfy
- Zeer actief
- Contacteer:
Dank voor de tips!
Heeft de dierfysiotherapie in Eemnes ook een site? En kan je daar naartoe zonder dat de hond iets mankeert / zonder verwijzing van de dierenarts?
Heeft de dierfysiotherapie in Eemnes ook een site? En kan je daar naartoe zonder dat de hond iets mankeert / zonder verwijzing van de dierenarts?
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
-
Sita
- Zeer actief
Ja hoor daar kan je gewoon heen zonder verwijzing van een dierenarts. Haar site is: http://www.dierfysio-eemnes.nlEilfy schreef:Dank voor de tips!
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

- Eilfy
- Zeer actief
- Contacteer:
Top!Sita schreef:Ja hoor daar kan je gewoon heen zonder verwijzing van een dierenarts. Haar site is: http://www.dierfysio-eemnes.nlEilfy schreef:Dank voor de tips!
En dan de vraag... vanaf welke leeftijd hebben jullie de hond na laten kijken door de fysio? Soms krijg ik een beetje het gevoel dat ik een overbezorgde moeder ben en gezien de kosten wil ik wel graag goed afwegen of het wel of geen toevoegende waarde heeft. Begrijp me niet verkeerd, als het echt moet dan gebeurt het gewoon. Maar ik zit nou niet zo goed financieel dat ik dingen onbeperkt kan doen, ongeacht of het wel of niet nodig is
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 2
Nee, ik heb Kay niet spiertechnisch laten nakijken met een jaar en nee ik laat hem niet spiertechnisch jaarlijks nakijken. Ik heb hem wel laten rontgenen (18 maanden)voor ik ging sporten en die dierenarts heeft hem verder ook bevoelt en toen al op zijn beperkte spieren op achterhand gewezen.
Een sporter gaat ook niet vooraf door de medische keuring, iemand heeft talent, blinkt uit en gaat meer trainen en is dan zuinig op zijn lichaam, maar ligt ook niet continue bij een therapeut.
Kay springt wat apart, al vanaf begin. Hij is een jaar uit de running geweest en toen wel onder behandeling van Ronald Mouwen geweest, die hem helemaal bekeken heeft en behalve de al bekende mindere bespiering op achterhand geen andere opmerkingen had. Nu wil ik niet zeggen dat ik topsport met mijn honden. Ik train 1 of 2 x in de week en een enkele keer door workshop een derde keer. Thuis doe ik wel wat kleine oefeningen, maar is dat topsport? Inmiddels wel andere inzichten en anders trainen (op dit moment ben ik om de dag thuis bezig door een seminar), maar minder belastend bezig, voor langer behoud. Kay wordt wel ouder, dus ik sluit een jaarlijks sportfitconsult straks niet helemaal meer uit, zeker vanwege de manier van werken van hem en de wetenschap dat hij wat gebroken botjes in zijn voeten gehad heeft (wat gegarandeerd artrose gaat geven)
Een sporter gaat ook niet vooraf door de medische keuring, iemand heeft talent, blinkt uit en gaat meer trainen en is dan zuinig op zijn lichaam, maar ligt ook niet continue bij een therapeut.
Kay springt wat apart, al vanaf begin. Hij is een jaar uit de running geweest en toen wel onder behandeling van Ronald Mouwen geweest, die hem helemaal bekeken heeft en behalve de al bekende mindere bespiering op achterhand geen andere opmerkingen had. Nu wil ik niet zeggen dat ik topsport met mijn honden. Ik train 1 of 2 x in de week en een enkele keer door workshop een derde keer. Thuis doe ik wel wat kleine oefeningen, maar is dat topsport? Inmiddels wel andere inzichten en anders trainen (op dit moment ben ik om de dag thuis bezig door een seminar), maar minder belastend bezig, voor langer behoud. Kay wordt wel ouder, dus ik sluit een jaarlijks sportfitconsult straks niet helemaal meer uit, zeker vanwege de manier van werken van hem en de wetenschap dat hij wat gebroken botjes in zijn voeten gehad heeft (wat gegarandeerd artrose gaat geven)

- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
Hier ook Marianne Krediet, maar ik ben met Jamey ook bij Ronald Mouwen geweest. Eemnes is alleen een stukkie dichterbij, dus op advies van Sita toen eens geprobeerd en erg tevreden mee.
Ik ga met Jamey naar een chiropractor sinds ik erachter kwam dat haar staak-gedrag door lichamelijke problemen kwamen. Met Cara wilde ik dat voor zijn, die gaat jaarlijks sinds ze 1 was (vlak voor de eerste keer behendigheid). Die moet nu eigenlijk weer eens voor controle.
Ik ga met Jamey naar een chiropractor sinds ik erachter kwam dat haar staak-gedrag door lichamelijke problemen kwamen. Met Cara wilde ik dat voor zijn, die gaat jaarlijks sinds ze 1 was (vlak voor de eerste keer behendigheid). Die moet nu eigenlijk weer eens voor controle.

You'll be in my heart... Always...
- Sandra & Phoebe
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Cavalier king charles spaniel ( Phoebe )
- Aantal honden: 1
Ik ben met Phoebe afgelopen zomer bij Elma Bakker in Kamerik ( bij Woerden www.elmabakker.nl ) geweest. In eerste instantie voor een sportkeuring dus om haar gewoon eens even goed na te laten kijken. Dit omdat ze niet piepjong meer is en natuurlijk niet je typische sporthond
. Ik wilde zeker weten dat ik niet teveel van haar vroeg.
Tijdens de keuring kwam ze er achter dat Phoebe haar rug op verschillende plekken vast zat. Echt totaal niks van gemerkt! Daarna nog 2x geweest om het helemaal op te lossen. Ik was er erg tevreden over. Erg lief naar Phoebe toe en ook vertelde ze goed wat ze precies deed en waar ik zelf op kon letten.
Tijdens de keuring kwam ze er achter dat Phoebe haar rug op verschillende plekken vast zat. Echt totaal niks van gemerkt! Daarna nog 2x geweest om het helemaal op te lossen. Ik was er erg tevreden over. Erg lief naar Phoebe toe en ook vertelde ze goed wat ze precies deed en waar ik zelf op kon letten.
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Ben ik inderdaad ook met Mila geweest voor een sportkeuring.Lizzie. schreef:niet in de buurt van Utrecht, maar Victor Hoogma is een zeer goede fysiotherapeut voor dieren. Hij zit in Nijmegen.
Toen wij overgingen van 1 x behendigheid in de week naar 2 x in de week, wilde ik toch graag even gecheckt hebben of alles in orde was en of er dingen zijn waar ik qua belasting op moet letten.
- Eilfy
- Zeer actief
- Contacteer:
Bedankt voor alle tips!
Ik heb een formulier verzonden naar Elma Bakker met de vraag wat er mogelijk is met het bijbehorende kostenplaatje. Heb uiteindelijk voor haar gekozen omdat Oryn een jonge, gezonde hond is zonder klachten en Elma zit het dichtste bij. Ben benieuwd naar de reactie.
Ik heb een formulier verzonden naar Elma Bakker met de vraag wat er mogelijk is met het bijbehorende kostenplaatje. Heb uiteindelijk voor haar gekozen omdat Oryn een jonge, gezonde hond is zonder klachten en Elma zit het dichtste bij. Ben benieuwd naar de reactie.
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Hier ook goede ervaringen met een hondenfysiotherapeut.
Ivm artrose.
Wil nu misschien met Indy als die mag gaan revalideren. Even afwachten wat de da zegt.
Zij zit in Ouderkerk, maar zit volgens mij ook in s'Gravenzande. (maar er zullen er ook vast in jouw buurt zitten)
Ivm artrose.
Wil nu misschien met Indy als die mag gaan revalideren. Even afwachten wat de da zegt.
Zij zit in Ouderkerk, maar zit volgens mij ook in s'Gravenzande. (maar er zullen er ook vast in jouw buurt zitten)