Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
De eerste schooldag van Ari.
Moderator: moderatorteam
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
De eerste schooldag van Ari.
Vanmorgen rond 10.45 uur moest Ria zich melden voor Ari's klasje. Even kennis maken met de overige studenten en hun baasjes. Leuke kleine groep, waar ook een zeer fanatieke 6 maanden oude Mechelse herder bijzit.
Ari was in het begin danig onder de indruk en bleef met staart strak naar beneden, het liefst achter Ria staan. Maar gelukkig raakte hij al snel gewend en heeft hij dapper meegedaan met alle oefeningen. Volgen en aandachtsoefeningen gingen echt geweldig, dat kan hij prima. Maar bij zit, doet hij het niet, ja hier thuis wel, maar dan heb je wat lekkers in je handen, maar vanmorgen moest je steeds even een duwtje op zijn bevallige kont(je) geven, dan wist hij het wel. Dus thuis even flink aan de slag met zit en af, maar dan zonder lekkers, want hij weet het heus wel. hahahahahaha
Eenmaal thuisgekomen, gaf ik hem KVV met konijn, nou dat blieft het ventje echt niet, het lag overal door de keuken, maar erg weinig in zijn buikje. Dus vanavond maar iets anders geven.
Nu ligt het ventje heerlijk te slapen en te dromen over zijn schoolervaring.
Het is niet mogelijk foto's te maken, want deze cursus zitten de honden nog aan de lijn.
Ari was in het begin danig onder de indruk en bleef met staart strak naar beneden, het liefst achter Ria staan. Maar gelukkig raakte hij al snel gewend en heeft hij dapper meegedaan met alle oefeningen. Volgen en aandachtsoefeningen gingen echt geweldig, dat kan hij prima. Maar bij zit, doet hij het niet, ja hier thuis wel, maar dan heb je wat lekkers in je handen, maar vanmorgen moest je steeds even een duwtje op zijn bevallige kont(je) geven, dan wist hij het wel. Dus thuis even flink aan de slag met zit en af, maar dan zonder lekkers, want hij weet het heus wel. hahahahahaha
Eenmaal thuisgekomen, gaf ik hem KVV met konijn, nou dat blieft het ventje echt niet, het lag overal door de keuken, maar erg weinig in zijn buikje. Dus vanavond maar iets anders geven.
Nu ligt het ventje heerlijk te slapen en te dromen over zijn schoolervaring.
Het is niet mogelijk foto's te maken, want deze cursus zitten de honden nog aan de lijn.

- yuki
- Zeer actief
Re: De eerste schooldag van Ari.
Wat leuk dat hij al naar school is geweest.
Konijn wordt hier trouwens ook niet geblieft, Yoshi kreeg kvv konijn met kerst en heeft 10 min boven haar bang gehangen en kwam tot de conclusie dat je dat niet kunt eten en ging teleurgesteld en hongerig naar haar mand 
Eventhough you're gone, we're still a team'.
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)
Esther
Esther
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Haha, geweldig!
Trainen ze op gras? Misschien heeft Ari een bloedhekel aan nat gras? Puchu gaat daar ook echt niet op zitten
Trainen ze op gras? Misschien heeft Ari een bloedhekel aan nat gras? Puchu gaat daar ook echt niet op zitten
- thom
- Zeer actief
- Contacteer:
Inderdaad, ze trainen op gras. Maar normaal heeft hij er geen enkele moeite mee ergens te gaan zitten, nat of niet, maar dat was hij 'spontaan' dat uur vergeten.Caro. schreef:Haha, geweldig!![]()

- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Aantal honden: 0
- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
- Aantal honden: 4
vergeet niet dat een hond plaatsgebonden leert. dat hij thuis het zit kent wil niet zeggen dat hij het overal begrijpt. dus opnieuw op die plek aanleren met een snoepje.
ellen
ellen
- thom
- Zeer actief
- Contacteer:
Ze trainen daar zonder snoepjes, dus dat is geen optie.ellen en de birmanen schreef:vergeet niet dat een hond plaatsgebonden leert. dat hij thuis het zit kent wil niet zeggen dat hij het overal begrijpt. dus opnieuw op die plek aanleren met een snoepje.
ellen

- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
- Aantal honden: 4
daar zal ik dan mooi bout aan hebben. als mijn hond voer-gevoelig is leer ik ze hetliever aan met voer dan op een fysieke manier zoals een duwtje op de kont (wat erg slecht is voor honden met zwakke heupen)thom schreef:Ze trainen daar zonder snoepjes, dus dat is geen optie.ellen en de birmanen schreef:vergeet niet dat een hond plaatsgebonden leert. dat hij thuis het zit kent wil niet zeggen dat hij het overal begrijpt. dus opnieuw op die plek aanleren met een snoepje.
ellen
ellen
- Evertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Parson russell terrier en Roemeense mix
- Aantal honden: 2
Z'n eerste schooldag heeft hij dus wel aardig overleeft!
Ik weet nog zo goed dat ik met Evert (die was al 5, maar nog erg bleu) op het trainingsveld stond. Tot en met les 7 heeft hij het vertikt om op het natte, koude gras af te gaan. Thuis veel geoefend en dat ging uiteindelijk wel, maar heeft wel even geduurd. Het vroor ook en het zou wel niet zo prettig aan zn buikje hebben gevoeld
Ik weet nog zo goed dat ik met Evert (die was al 5, maar nog erg bleu) op het trainingsveld stond. Tot en met les 7 heeft hij het vertikt om op het natte, koude gras af te gaan. Thuis veel geoefend en dat ging uiteindelijk wel, maar heeft wel even geduurd. Het vroor ook en het zou wel niet zo prettig aan zn buikje hebben gevoeld
- thom
- Zeer actief
- Contacteer:
Duwtje is meer een tikje hoor, we doen hem in elk geval geen pijn.ellen en de birmanen schreef:daar zal ik dan mooi bout aan hebben. als mijn hond voer-gevoelig is leer ik ze hetliever aan met voer dan op een fysieke manier zoals een duwtje op de kont (wat erg slecht is voor honden met zwakke heupen)thom schreef:Ze trainen daar zonder snoepjes, dus dat is geen optie.ellen en de birmanen schreef:vergeet niet dat een hond plaatsgebonden leert. dat hij thuis het zit kent wil niet zeggen dat hij het overal begrijpt. dus opnieuw op die plek aanleren met een snoepje.
ellen
ellen

-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
dat zou voor mij ook niet zo boeien... zonder vreterij had ik Bowie niet zo gekregen als ik nu heb... lekker snaaierij erin...ellen en de birmanen schreef:daar zal ik dan mooi bout aan hebben. als mijn hond voer-gevoelig is leer ik ze hetliever aan met voer dan op een fysieke manier zoals een duwtje op de kont (wat erg slecht is voor honden met zwakke heupen)thom schreef:Ze trainen daar zonder snoepjes, dus dat is geen optie.ellen en de birmanen schreef:vergeet niet dat een hond plaatsgebonden leert. dat hij thuis het zit kent wil niet zeggen dat hij het overal begrijpt. dus opnieuw op die plek aanleren met een snoepje.
ellen
ellen
- Sanne!!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradeitje!
- thom
- Zeer actief
- Contacteer:
Gewoon positief belonen, dat is toch niet zo raar ?Sanne!! schreef:Huh!?
Waarom geen voer?
Wat doen ze dan?
tenminste dat vinden wij niet.

- Ramiek
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): borderterrier
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Klinkt als een goed begin, wel jammer dat snoepjes niet als beloning gebruikt mogen worden. Ik snap niet zo goed waarom dat zo is.
- kaatje888
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boomer & Maltezer.
Goed zo ari ! 
In liefdevolle herinnering
Binky 12-08-2000?, ?-?-2010 en Tycho 20-05-2006, 02-04-2014
Binky 12-08-2000?, ?-?-2010 en Tycho 20-05-2006, 02-04-2014
- yuki
- Zeer actief
ha werken zonder beloning? Daar zou een pei iig niet aan beginnen (ik ook niet trouwens) 
Esther
Esther
- thom
- Zeer actief
- Contacteer:
Wij weten eigenlijk niet beter, te trainen zonder snoepjes, met Yla en de hond ervoor ook altijd zo getraind, dus het komt heus wel goed.

- Sanne!!
- Zeer actief
Maar wat geef je ze dan als beloning?
Of hoe vraag je de aandacht?
Ben ik wel benieuwd naar.
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
- thom
- Zeer actief
- Contacteer:
Een knuffel als beloning, en aandacht vragen via je stem. Zeg ik nu echt zoiets raars ?Sanne!! schreef:Maar wat geef je ze dan als beloning?

- Sanne!!
- Zeer actief
Nee je zegt niks raars maar waarom mag je niet met snoep belonen?
Ik vind dat apart.
Kijk voer is niet het walhalla ofzo maar toch wel een heeeeeel handig hulpmiddel.
Edit: Nala maak ik ook blijer met voer dan met lichamelijk contact.
Ze wil best een knuffel maar dat wil ze als er rust is en niet op een veld vol met honden waar ze het liefst druk mee speelt.
Ik vind dat apart.
Kijk voer is niet het walhalla ofzo maar toch wel een heeeeeel handig hulpmiddel.
Edit: Nala maak ik ook blijer met voer dan met lichamelijk contact.
Ze wil best een knuffel maar dat wil ze als er rust is en niet op een veld vol met honden waar ze het liefst druk mee speelt.
Laatst gewijzigd door Sanne!! op 18 jan 2014 15:23, 1 keer totaal gewijzigd.
- annemick
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boxer
Goed begin Ari
Wij trainden vroeger op puppy en vervolgcursus met beloning, waarbij het nodige gemorst werd tijdens het lopen, halverwege de les had ik een hond die alleen nog maar met haar snufferd in het gras liep te wroeten op zoek naar lekkers, werd dus een soort speurcursus
Wij trainden vroeger op puppy en vervolgcursus met beloning, waarbij het nodige gemorst werd tijdens het lopen, halverwege de les had ik een hond die alleen nog maar met haar snufferd in het gras liep te wroeten op zoek naar lekkers, werd dus een soort speurcursus
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Nee hoor, dat is niet raarthom schreef:Een knuffel als beloning, en aandacht vragen via je stem. Zeg ik nu echt zoiets raars ?Sanne!! schreef:Maar wat geef je ze dan als beloning?
Vanaf het moment dat je hond die stembeloning begrijpt en een knuffel fijn vindt is er helemaal geen probleem met trainen zonder voer........
Als dat voor je hondje genoeg is qua beloning
Alleen zou ik dan thuis of bij je in de buurt op een grasveldje ook niet met voer gaan belonen.
Dan wordt het verschil met "thuis" en school te groot en mogelijk te verwarrend.
Op het kontje een tikje geven bij de zit zou ik dan weer niet doen
Liever een handbeweging.
Enne......waarom is het moeilijk fotograferen als de hondjes aangelijnd trainen?
-
Mieke-Bo
Hihi Annemick, dat is wat voor mijn Bo!
Maar Ari wat doe jij dat goed hondenkind! School is niet altijd even leuk, maar denk aan je toekomst!
Maar Ari wat doe jij dat goed hondenkind! School is niet altijd even leuk, maar denk aan je toekomst!
- Sanne!!
- Zeer actief
Dat bedoel ik meer ja. Dat het dus niet mag maar dat er naar mijn idee genoeg honden zijn die lichamelijk contact gewoon niet als beloning zien...
- yuki
- Zeer actief
Op zich niet hoor, wij doen het nu af en toe ook zo. Begonnen zijn we wel met voerbeloning. Sterker nog, alles maar dan ook echt alle commando's lukten pas bij een stukje pannenkoekthom schreef:Een knuffel als beloning, en aandacht vragen via je stem. Zeg ik nu echt zoiets raars ?Sanne!! schreef:Maar wat geef je ze dan als beloning?
Scheelt misschien ook of je een volwassen hond of pup opvoedt en of het een "pleasing dog" is. Sharpeis zijn weliswaar baasgericht, maar geen echte werkers.
Esther
Esther
- Tineke
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Leuk Thom ,Abra heeft er toevallig ook net haar eerste schooldag opzitten ,zij was uiteraard net als Ari ook de beste van haar klas 

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
-
Corneliana
- Zeer actief
Nou Thom je zal heus wel weten wat je doet dunkt me met wel of niet snoep.
en school is soms stom, ja... dat hoort bij het leven Ari.
en school is soms stom, ja... dat hoort bij het leven Ari.
- thom
- Zeer actief
- Contacteer:
Ari begrijpt heel goed het handgebaar en commando voor zit, hier thuis, op de hei of aan de stoeprand. Maar vanmorgen had hij spontaan 'geheugenverlies'.ranetje schreef:Nee hoor, dat is niet raarthom schreef:Een knuffel als beloning, en aandacht vragen via je stem. Zeg ik nu echt zoiets raars ?Sanne!! schreef:Maar wat geef je ze dan als beloning?
Ben ik wel benieuwd naar.![]()
Vanaf het moment dat je hond die stembeloning begrijpt en een knuffel fijn vindt is er helemaal geen probleem met trainen zonder voer........
Als dat voor je hondje genoeg is qua beloning![]()
Alleen zou ik dan thuis of bij je in de buurt op een grasveldje ook niet met voer gaan belonen.
Dan wordt het verschil met "thuis" en school te groot en mogelijk te verwarrend.
Op het kontje een tikje geven bij de zit zou ik dan weer niet doen![]()
Liever een handbeweging.
Enne......waarom is het moeilijk fotograferen als de hondjes aangelijnd trainen?
Ria doet de cursus alleen, ik kan daar erg moeilijk komen. Dus een hond aan de lijn en je aandacht bij de les houden en ook nog foto's maken is nu even een moeilijke combinatie, snap je ?

- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Ik heb vroeger ook zonder voer getraind, dat was vroeger normaal. Ik probeer me nu te herinneren hoe dat ook weer ging en ja, ik weet het weer.
Als de hond het commando geacht werd te kennen en hij deed het niet corrigeerde je, als ie het wel deed beloonde je met je stem, meer niet.
Ik zit er even over na te denken maar nee, ik zou zo niet meer willen trainen, zeker niet aanleren.
Als ik met het hele spul buiten loop heb ik regelmatig een "aandachtsmoment". Ze moeten zich dan allemaal melden en krijgen daar iets voor.
Uk Dinthe deed dat na een paar dagen al, 7,5 week was ze toen. En ze doet het nog steeds keurig, 12 weken is ze.
Die aandacht er zo intrainen met alleen stem en aai, tja. Het kan wel hoor, maar ik heb toch liever een sterkere motivatie.
Ik had geen idee dat er nog "gewone" hondenscholen zijn die zo trainen trouwens. Heet het wel een positieve training?
Als de hond het commando geacht werd te kennen en hij deed het niet corrigeerde je, als ie het wel deed beloonde je met je stem, meer niet.
Ik zit er even over na te denken maar nee, ik zou zo niet meer willen trainen, zeker niet aanleren.
Als ik met het hele spul buiten loop heb ik regelmatig een "aandachtsmoment". Ze moeten zich dan allemaal melden en krijgen daar iets voor.
Uk Dinthe deed dat na een paar dagen al, 7,5 week was ze toen. En ze doet het nog steeds keurig, 12 weken is ze.
Die aandacht er zo intrainen met alleen stem en aai, tja. Het kan wel hoor, maar ik heb toch liever een sterkere motivatie.
Ik had geen idee dat er nog "gewone" hondenscholen zijn die zo trainen trouwens. Heet het wel een positieve training?
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Snap ikthom schreef:Ari begrijpt heel goed het handgebaar en commando voor zit, hier thuis, op de hei of aan de stoeprand. Maar vanmorgen had hij spontaan 'geheugenverlies'.ranetje schreef:Nee hoor, dat is niet raarthom schreef:Een knuffel als beloning, en aandacht vragen via je stem. Zeg ik nu echt zoiets raars ?Sanne!! schreef:Maar wat geef je ze dan als beloning?
Ben ik wel benieuwd naar.![]()
Als dat voor je hondje genoeg is qua beloning![]()
Op het kontje een tikje geven bij de zit zou ik dan weer niet doen![]()
Liever een handbeweging.
Enne......waarom is het moeilijk fotograferen als de hondjes aangelijnd trainen?![]()
Ria doet de cursus alleen, ik kan daar erg moeilijk komen. Dus een hond aan de lijn en je aandacht bij de les houden en ook nog foto's maken is nu even een moeilijke combinatie, snap je ?
Arie had geen geheugenverlies
Hij had de commando's nog niet gegeneraliseerd (=commando's gelden overal onder alle omstandigheden).
Geeft niet, komt vanzelf, als je zelf ook maar heel gevarieerd oefent (op verschillende plekken en met steeds meer afleiding dus) zodra het commando thuis begrepen wordt.