Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

tarieven asiel

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

kipo
Zeer actief

tarieven asiel

Ongelezen bericht door kipo »

In Limburg zit sinds kort een nieuw asiel, dit vervangt 3 bestaande asielen. Het is onderdeel van een nogal prestigieus project van de dierenbescherming, maar of iedereen er blij mee is, valt te betwijfelen, onder andere vanwege het feit dat
zij ook met een antal gemeenten bedongen hebben dat alleen hun ambulance nog ingezet mag worden zodra het gaat om levende honden en katten, locale dierenambulances zijn daarmee gedegradeerd tot kadaveropruimers en het duurt soms meer dan uur voordat de ambulance ter plaatse is, sta je daar met je gewonde dier.
Maar goed, dat terzijde, er is vandaag open dag en ik was op de site aan het snuffelen voor informatie, kom ik bij het kopje tarieven.
volwassen hond 170
volwassen, gecastreerde hond 210
pup 4 tot 12maanden 270
pup tot 4 maanden 425

afstand doen pup tot 4 maanden 60
ouder dan 4 maanden 150

Ben ik gek, dat ik dat bedrag voor pups en voor afstand doen erg hoog vind? Ik vind het prima dat het niet gratis is, maar nu snap ik waarom je je hond eerder op marktplaats zet dan naar net asiel brengt.
JBK

Re: tarieven asiel

Ongelezen bericht door JBK »

Lang leve de regionalisering...
De bedragen voor afstand vind ik overigens zeer redelijk. De prijs voor pups dan weer buiten proportie.
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

JBK schreef:Lang leve de regionalisering...
De bedragen voor afstand vind ik overigens zeer redelijk. De prijs voor pups dan weer buiten proportie.
Ik heb nog nooit een dier naar het asiel gebracht en hopelijk blijft dat zo, maar 150 voor afstand is dus vrij normaal?
De prijs voor een pup slaat imo nergens op, daar koop je ook een "raspup" bij een broodfokker voor, niet dat mijn keus is, maar ik vind het op deze manier meer gaan om het geld dan omde juiste plaats.
Voor Pol hebben we 75 betaald, in 1 van de oude asiels.
JBK

Ik heb van de week Truus betaald (dat staat wat raar...) en dat kostte €175,- bij een ex-Dierenbeschermingsasiel. Vind ik voor een asiel een mooie prijs. Bij een particulier op MP zou ik dat er nooit voor betalen.

Of de afstandsgelden normaal zijn, weet ik overigens niet maar ik vind het zelf redelijke bedragen als je bedenkt welke kosten er gemaakt worden.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

JBK schreef: Of de afstandsgelden normaal zijn, weet ik overigens niet maar ik vind het zelf redelijke bedragen als je bedenkt welke kosten er gemaakt worden.
Als je bedenkt wat voor kosten buitenlandse stichtingen maken en wat die er voor vragen, lijkt het toch behoorlijk scheef.
Wat voor kosten heb je aan een pup tot vier maanden?
SuzieC1970
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door SuzieC1970 »

En dan vinden ze het raar dat mensen die van hun hond afwillen het beest aan een boom binden of gewoon uit de auto zetten? Mensen die er van af willen gaan meestal echt geen 150 euro afstandsgeld betalen als ze dat er op mp zelfs bij kunnen krijgen! Triest maar waar....
JBK

dagmar88 schreef:
JBK schreef: Of de afstandsgelden normaal zijn, weet ik overigens niet maar ik vind het zelf redelijke bedragen als je bedenkt welke kosten er gemaakt worden.
Als je bedenkt wat voor kosten buitenlandse stichtingen maken en wat die er voor vragen, lijkt het toch behoorlijk scheef.
Entingen, chippen, DA controle.
dagmar88
Zeer actief

JBK schreef:
dagmar88 schreef:

Dat rechtvaardigt geen €485, en zal bij veel volwassen honden niet anders zijn.
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

dagmar88 schreef:
JBK schreef:
dagmar88 schreef:

Het is 425 euro geen 485 :wink:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Hoogste wat ik voor een buitenlandse pup heb betaald is 275... en dat is incl transport, alle entingen..ook rabies, chip enz.. 425 voor een pup uit het asiel zou ik niet betalen en denk wel meer mensen niet.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Tineke schreef: Het is 425 euro geen 485 :wink:

Prijs van de adoptie + afstandskosten.
Tineke
Zeer actief

Mijn ervaring is dat asiels best coulant zijn met dat soort zaken en de belangen van de dieren in de regel toch wel voorop staat.
Wij kregen ooit een opvanghondje aangeboden wat echt per drect weg moest en wij hadden geen opvang voorhanden op dat moment,dame is inmiddels ook al overleden maa het hondje werd zonder kosten direct in het asiel opgenomen ,ondanks dat ze direct ook nog eens een operatie moest ondergaan.
Afbeelding

Tineke
Zeer actief

dagmar88 schreef:
Tineke schreef: Het is 425 euro geen 485 :wink:

Prijs van de adoptie + afstandskosten.
Maar die afstandskosten worden echt niet altijd voldaan.
Nest van Abra bijv. is in beslag genomen,heeft bij een opslaghouder gezeten een tijdje en waren buiten entigen ook nog wat andere dakosten aan.
Dan gaat het best hard hoor met de uitgaven ga ik zomaar vanuit.
De prijs is van te voren bekend en je hoeft het niet te doen uiteraard, al vind ik de prijs ook wel aan de hoge kant moet ik bekennen.
Afbeelding

bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

JBK schreef:
dagmar88 schreef:
Stukje afschrijving personeel, huisvesting, nieuwe gebouw ,schoonmaak, gas, licht ,water, voer, enzovoort.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Je gaat toch niet naar het asiel omdat de honden daar zo lekker goedkoop zijn ? :hmmm:
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
dagmar88
Zeer actief

Tineke schreef: Maar die afstandskosten worden echt niet altijd voldaan.

Nee, dat lijkt me duidelijk bij dat soort prijzen.
Tineke
Zeer actief

dagmar88 schreef:

Ze worden van honden die goedkoper zijn ook niet altijd voldaan en ik ga ervan uit dat ze gewoon een gemiddelde nemen.
Pups zijn in de regel zo geplaast ,andere honden ziten er weer langer en kosten meer dan de aanschafkosten dekken.
Afbeelding

dagmar88
Zeer actief

Tineke schreef:
dagmar88 schreef:

Ze worden van honden die goedkoper zijn ook niet altijd voldaan en ik ga ervan uit dat ze gewoon een gemiddelde nemen.
Ook dat lijkt me duidelijk. €150 is in mijn ogen vragen om wanpraktijken.
Hier kost iedere hond €130 en iedere afstand €55.
rose
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door rose »

Ik vind vooral de pupprijzen belachelijk. Afstand doen tot 4 maanden kost 60 euro en als je dan zo'n pupje wilt kopen kost het 425 euro. Best een verschilletje :hmmm:
Voor de rest kan ik de prijzen wel begrijpen, maar of deze goed zijn voor het afstand doen/opnemen van een hond weet ik nog zo net niet.
Tineke
Zeer actief

dagmar88 schreef:
Tineke schreef:
dagmar88 schreef:

Ook dat lijkt me duidelijk. €150 is in mijn ogen vragen om wanpraktijken.
Hier kost iedere hond €130 en iedere afstand €55.
Ik vind de afstandsprijs ook aan de hoge kant ,maar wellicht dat hier achter de schermen toch wat coulanter mee wordt omgegaan ,tenminste dat is mijn ervaring.
Maar goed als dat niet bekend is dan weten mensen dat uiteraard ook niet.
Wat mij betreft rechtvaardigt niets wanpraktijken en vind ik niet dat je daar de verantwoording bij het asiel kunt leggen.
Afbeelding

JBK

dagmar88 schreef:
JBK schreef:
dagmar88 schreef:

Oh maar dat zei ik al, die bedragen snap ik niet.
Ik had het over het afstandsgeld en de 170 voor een volwassen hond.
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Een asiel krijgt soms een beetje subsidie en voor de rest moet het zich bedruipen met donaties en vrijwilligerswerk. Het is goed dat een pup duur is: deze zijn immers toch het eerste weg dus ze kunnen het geld er voor vragen. En dat geld kunnen ze tevens goed gebruiken. Bovendien kan de prijs mensen er toe aanmoedigen om dan eens naar een oudere, goedkopere hond te kijken. Zo worden de plaatsingskansen van die oudere honden verhoogd.
Honden en katten moeten goede zorg hebben, goed voer, en medische zorg. Dat is ook niet gratis. De mensen die er werken, die zijn meestal gratis omdat ze vrijwilligerswerk doen.
Als mensen verantwoordelijk een hond of kat aanschaften, dan kon het asiel met de helft toekomen. Leg maar bij hen alle schuld.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
JBK

bouvierpoedel schreef:
JBK schreef:
dagmar88 schreef:
Stukje afschrijving personeel, huisvesting, nieuwe gebouw ,schoonmaak, gas, licht ,water, voer, enzovoort.

En dat ook, maar dat kostte me teveel tijd en we gingen net naar de Soesterduinen.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

nou dan gaan mensen straks toch hun honden gratis op de marktplaats aan beiden( zonder enige garantie), als ze er maar vanaf zijn en ik kan t snappen met die prijzen. :piew: ik wist niet dat t zo duur was
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Ik vind dat dieren in het asiel al jaren voor belachelijke prijzen weg gaan en dat ze zich wel eens mogen professionaliseren in die sector. Ik zou het betalen als het asiel bepaalde zaken goed op orde heeft, stukje service heeft. Op zich vind ik het wel goed dat ze pups wat duurder doen. Stukje marktwerking en anders zou elke debiel goedkoop uit asiel een pup halen terwijl iemand misschien beter een wat oudere hond kan nemen. Marktwerking met meteen een stukje ontmoedigingsbeleid. Daarbij bleven de prijzen volgens mij een beetje steken, terwijl onderhoud toch steeds meer eisen heeft, maar ook duurder wordt.
Afbeelding
Punzel
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Punzel »

Ohja ik vind die prijzen van Limburg ook wel een beetje aan de hoge kant. Bij ons kost afstand en adopteren altijd hetzelfde (volgens mij de prijzen die dagmar noemde) en die zijn ook nog een stukken lager. Ik ken trouwens ook een goed asiel die vragen voor verschillende leeftijdscategorieën ook verschillende bedragen, maar dan ook voor honden boven de 10 veel minder, dat mis ik hier dan weer.

De discussie over wel of niet te dure prijzen in asielen al gemeen hebben we hier trouwens al vaker gehad en ik kan daar zo boos om worden. Het lijkt soms bijna alsof het de schuld van het asiel is dat mensen hun dieren overal dumpen en gratis van marktplaats afhalen. Wat wil je dan, dat we alles maar gratis aannemen en voor 20 euro weer weg doen? We hebben verdorie geen miljoenenboompje in onze achtertuin staan. Jij wilt van je beest af, helemaal prima. Maar wij moeten er voor zorgen, wat soms wel maanden of jaren duurt, en dat is nog veel en veel hoger dan de prijs waarvoor je hem later weer kan ophalen.
bellabeest
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2x kruising spaanse waterhond ratonero
1x kruising labrador border collie
1x kruising erdelyi kopó
1x spaans markiesje
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door bellabeest »

ik vind het allemaal vrij duur heb het even vergeleken met ons asiel

Verkoop, geënt en gechipt € 120,-
Verkoop vanaf 8 jaar € 70,-
Verkoop vanaf 10 jaar € 40,-
Verkoop pup, geënt en gechipt € 120,-

Afstand, geënt en gechipt € 80,-
Afstand, alleen geënt € 85,-
Afstand, alleen gechipt € 85,-
Afstand, niet geënt en gechipt € 95,-

Afstand buiten de regio, extra € 20,-
(Alleen mogelijk in overleg)
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Tineke schreef: Wat mij betreft rechtvaardigt niets wanpraktijken en vind ik niet dat je daar de verantwoording bij het asiel kunt leggen.

Dat zeg ik niet.
Het is niet meer dan logisch dat er bij zulke extreme prijzen meer honden worden gedumpt of als gevonden opgegeven worden.
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Ik snap het hele afstandsgeld niet. Dan bind je je hond toch gewoon aan het hek vast, vlak voordat het asiel open gaat?

In Breda hoefde er nooit (nu weet ik het niet) afstandsgeld betaald te worden om dit soort praktijken te voorkomen.
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
Punzel
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Punzel »

nathalie schreef:Ik snap het hele afstandsgeld niet. Dan bind je je hond toch gewoon aan het hek vast, vlak voordat het asiel open gaat?

In Breda hoefde er nooit (nu weet ik het niet) afstandsgeld betaald te worden om dit soort praktijken te voorkomen.
Heel fijn dat er asielen bestaan die dieren opvangen voor mensen die er zelf vanaf moeten, maar ik neem aan dat jij je hond ook niet gratis onderhoudt, dus waarom zijn er dan mensen die verwachten dat asielen wel alles maar zo goedkoop mogelijk of gratis doen? Dat gaat gewoon niet. Die dieren moeten onderdak hebben, een dierenarts zien en voer krijgen voor weet ik veel hoelang. Als iedereen voor nop z'n dier kan dumpen en voor heel weinig een dier kan ophalen kan het asiel z'n deuren wel sluiten. En dan? Dan is het zeker alsnog weer de schuld van het asiel dat iedereen z'n hond aan een boom bindt :piew:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”