Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Aangevallen op de dijk

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Frolic

Aangevallen op de dijk

Ongelezen bericht door Frolic »

Vanochtend liep ik met mijn hond op de dijk, hij liep los. Het gaat altijd goed. 9 maanden oud nu, maar met een 100% hier komen als ik roep. Als we aangelijnde honden tegen komen lijn ik mijn hond aan.
Vandaag zag ik halverwege aan de rechterkant een man met een als dominant bekend staande Airdale lopen. Tegenover mij kwam een vrouw aan met een hondje, ik kende hen niet, zij had de hond aan de riem en liep in tegengestelde richting van de Airdale de dijk af. Die wilde duidelijk contact vermijden.
De Airdale stormt op mijn hond af en zowaar ze spelen en nog leuk ook. Op dat moment ziet de Airdale dat andere hondje onder aan de dijk en stormt er op af. Hondje propt staart ver tussen de benen en om te voorkomen dat mijn hond er ook heen gaat doe ik hem aan de lijn en loop door. Mijn hond volgt mij keurig en heeft alleen aandacht voor mij op dat moment. Maar toen kwam dus ineens die Airdale er aangerend en voor ik het in de gaten had lag mijn hond op zijn rug te gillen en bleef die Airdale maar doorgaan. Ik heb de riem losgelaten en heb tegen die Airdale staan schreeuwen, ben tussen hem en mijn hond gesprongen telkens, maar hij ging gewoon niet weg. En mijn hond maar gillen. Uiteindelijk heeft zijn baas hem opgehaald en ben ik met mijn hond verder gelopen.

Mijn hond is nu 9 maanden, tilt zijn poot nog niet eens op, is echt nog op en top pup.
Had ik anders moeten handelen? Hem misschien niet aan moeten lijnen? Dan had het baasje van de andere hond met twee honden tegenover haar angstige hond gezeten. Op dat moment leek aanlijnen mij het beste.
En wat de volgende keer als ik deze hond tegen kom? Op een dijk kun je niet veel kanten op eigenlijk. Mijn hond is nog zo heerlijk sociaal, ik vind dit heel heel erg vervelend, heb geen idee nog of hoeveel impact dit op hem gehad heeft. Volgende keer dan geen dijk? Dat is toch te idioot voor woorden, dat je om andermans hond je favoriete wandeling niet meer kunt maken?
Na eerste inspectie heb ik trouwens geen wondjes kunnen ontdekken, straks nog maar een keer kijken.
Laatst gewijzigd door Frolic op 17 jan 2014 09:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Nerazi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg
Aantal honden: 2

Re: Aangevallen op de dijk

Ongelezen bericht door Nerazi »

Als je de hond de volgende keer ziet gewoon al vragen of hij aangelijnd kan worden met de waarschuwing dat als dit niet gebeurd dat je er zelf wel voor zorgt dat de hond niet bij jouw hond kan komen. En dat gebeurd dan niet op vriendelijke wijze :S:
Frolic

Meghan schreef:Als je de hond de volgende keer ziet gewoon al vragen of hij aangelijnd kan worden met de waarschuwing dat als dit niet gebeurd dat je er zelf wel voor zorgt dat de hond niet bij jouw hond kan komen. En dat gebeurd dan niet op vriendelijke wijze :S:
Dat klinkt simpel. Als ik die hond zie is de baas nog zeker50 meter of meer weg. Bovendien gebeuren er vaker akkefietjes met deze hond en trekt meneer zich daar niks van aan. Honden moeten het zelf uitzoeken.
Een hele tijd geleden, toen ik "nieuw" was op de dijk, had hij mij al gewaarschuwd dat ik mijn tennisbal in mijn zak moest stoppen, anders pakte zijn hond die uit mijn hand :boos: :boos: :mep: Dat heb ik vanzelfsprekend nog nooit gedaan.
StormenRoxy
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door StormenRoxy »

Vragen om aan te lijnen. Hier is een herder die ook dominant is, zijn baasje vond ook dat zijn hond het zelf moest uitzoeken, meerdere malen gewaarschuwd, storm kan niet met andere honden. Een keer gaat dat fout en dat is gebeurd met gaten aan beide honden. Sindsdien heeft ie zijn hond aan de lijn als wij langskomen.
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

Afbeelding
Frolic

Man moest van ver komen, is zijn hond wel komen halen en mijn grootste zorg op dat moment was om mijn hond daar uit die situatie te halen. Ben met hem weggelopen, heb hem even wat oefeningen laten doen en later kwamen we een heel sociale hond tegen waar hij lekker mee gespeeld heeft. Ik had dus op dat moment geen zin om die die man er op aan te spreken. Man staat net als hond bekend om zijn ego en heeft vaker ruzie met hondeneigenaren over zijn hond. Ik zal hem zeker op zijn hond/ gedrag aanspreken, maar niet waar mijn hond bij is. Die voelt stemmingswisselingen haarfijn aan en ik wil gewoon niet dat hij nog meer negatieve associaties met deze hond/ baas krijgt.

Die man heeft als het even kan een nog groter ego dan mijn hond en als je door andere al gewaarschuwd wordt dat je beter niks kunt zeggen, dan denk ik niet dat er ooit verandering in zijn gedrag zal komen.
Wat niet weg neemt dat ik het er wel met hem over zal hebben, maar niet met mijn hond er bij.
Frolic

Toch een wond op zijn poot ontdekt en één in de lies.
Laatst gewijzigd door Frolic op 17 jan 2014 12:54, 1 keer totaal gewijzigd.
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Frolic schreef:Man moest van ver komen, is zijn hond wel komen halen en mijn grootste zorg op dat moment was om mijn hond daar uit die situatie te halen. Ben met hem weggelopen, heb hem even wat oefeningen laten doen en later kwamen we een heel sociale hond tegen waar hij lekker mee gespeeld heeft. Ik had dus op dat moment geen zin om die die man er op aan te spreken. Man staat net als hond bekend om zijn ego en heeft vaker ruzie met hondeneigenaren over zijn hond. Ik zal hem zeker op zijn hond/ gedrag aanspreken, maar niet waar mijn hond bij is. Die voelt stemmingswisselingen haarfijn aan en ik wil gewoon niet dat hij nog meer negatieve associaties met deze hond/ baas krijgt.

Die man heeft als het even kan een nog groter ego dan mijn hond en als je door andere al gewaarschuwd wordt dat je beter niks kunt zeggen, dan denk ik niet dat er ooit verandering in zijn gedrag zal komen.
Wat niet weg neemt dat ik het er wel met hem over zal hebben, maar niet met mijn hond er bij.
Werpstok meenemen en de volgende keer hond én baas er mee om de horen slaan. :wink:

Sterkte met jouw hond!
Afbeelding
nathalie71

Ongelezen bericht door nathalie71 »

Hè...getverderrie!!!

Ik weet waar het over gaat helaas,in tussen ook al meerdere bazen er over gehoord..

En die man moet altijd van ver komen,net zo als die van de Ridgeback.Dat zijn twee honden en twee bazen die je zo ver mogelijk van je vandaan moet houden.

Maar ja...die honden duiken op uit het niks.

Zo zielig voor je hond!

Romy gilde het uit bij die Ridge back..

Nee je hebt goed gehandeld..je kunt verder ook bijna niks,die twee mannen...die doen er niks aan hoor,schijnt al jaren zo te zijn.

Ik durf daar niet meer over de dijk...inderdaad omdat je geen kant op kunt.

Ik loop er ook niet meer elke dag in het park,ga nu een andere weg.

Als ik in het park ben kunnen de hondjes even los op het veldje na dat ik 100x om me heen heb gekeken.

En er lopen zo veel mensen met grote honden,en Romy is veel angstiger geworden na dat ze belaagd is door de Ridge back.

Een buurman vertelde dat mensen de politie moesten bellen en de wijkagent had hem gevraagd om foto`s van de honden te maken op plekken waar ze los liepen....maar dat wil mijn buurman niet.

En ik zei al,je hebt je handen vol aan je hond helpen en dan heb je geen tijd om foto`s te maken.

Ik vind het ook echt NIET leuk meer,zeker niet met die kleintjes.

Loop ik de ene kant op moet ik uit kijken dat ik die AB niet tegen kom,loop ik de andere kant uit dan moet ik mijn oren goed open houden of de schutting niet open wordt gedaan en er vliegt een dominante Mechel teef uit achter mijn hondjes aan op het pad.

En van de week deed mijn over buurman de schutting open en had ik twee Stafs achter mijn hondjes aan...En vooral Romy is zooooo bang,die begon te gillen toen de Staf aan haar kont wilde ruiken.

En die honden moeten allemaal Romy hebben omdat ze blijkbaar altijd heel lekker ruikt...

IK loop nergens meer lekker,moet ogen en oren overal hebben.En veel grote honden zijn heel erg opdringerig naar die van mij.NIET leuk...

En zulke types als de eigenaar van de Airedail en de Ridgeback moeten ze verbieden....

Ik hoop dat jouw hond er niks aan over houdt en dat het wondje ook mee valt.
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

lieke schreef:
Frolic schreef:Man moest van ver komen, is zijn hond wel komen halen en mijn grootste zorg op dat moment was om mijn hond daar uit die situatie te halen. Ben met hem weggelopen, heb hem even wat oefeningen laten doen en later kwamen we een heel sociale hond tegen waar hij lekker mee gespeeld heeft. Ik had dus op dat moment geen zin om die die man er op aan te spreken. Man staat net als hond bekend om zijn ego en heeft vaker ruzie met hondeneigenaren over zijn hond. Ik zal hem zeker op zijn hond/ gedrag aanspreken, maar niet waar mijn hond bij is. Die voelt stemmingswisselingen haarfijn aan en ik wil gewoon niet dat hij nog meer negatieve associaties met deze hond/ baas krijgt.

Werpstok meenemen en de volgende keer hond én baas er mee om de horen slaan. :wink:

Sterkte met jouw hond!
Een werpstok komt niet hard genoeg aan :wink: een leren riem, dat kletst goed door.

@ts: ik vind ontegenzeggelijk de Airedale fout in dit verhaal, maar met negen maanden is jouw hond geen op en top pup meer, ook al tilt hij zijn poot nog niet op.
nathalie71

kipo schreef:
lieke schreef:

Sterkte met jouw hond!
Een werpstok komt niet hard genoeg aan :wink: een leren riem, dat kletst goed door.

@ts: ik vind ontegenzeggelijk de Airedale fout in dit verhaal, maar met negen maanden is jouw hond geen op en top pup meer, ook al tilt hij zijn poot nog niet op.

Die Airedale en de Ridgeback doen dit bij elke hond....deze honden zouden niet los mogen omdat het niet goed gaat met de meeste honden!!

En alles wat speels of klein is zien ze geloof ik als prooi of zo
Hayley84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier

Ongelezen bericht door Hayley84 »

Frolic schreef: Die man heeft als het even kan een nog groter ego dan mijn hond en als je door andere al gewaarschuwd wordt dat je beter niks kunt zeggen, dan denk ik niet dat er ooit verandering in zijn gedrag zal komen.
Tot hij een keer de verkeerde hond tegenkomt, dan is het huilen.
Afbeelding
Woezel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Woezel de Shetland Sheepdog

Ongelezen bericht door Woezel »

Hayley84 schreef:
Frolic schreef: Die man heeft als het even kan een nog groter ego dan mijn hond en als je door andere al gewaarschuwd wordt dat je beter niks kunt zeggen, dan denk ik niet dat er ooit verandering in zijn gedrag zal komen.
Tot hij een keer de verkeerde hond tegenkomt, dan is het huilen.
Je zou er bijna op hopen.. :ugh:
Afbeelding
nathalie71

Frolic je pb functie staat uit ,ik kan je geen bericht terug sturen!!

Enkele gebruikers konden niet worden toegevoegd, omdat ze hun PB-functie hebben uitgeschakeld.

Romy was Ridgeback

antwoord op je tweede vraag;weet ik niet precies wel daar in de omgeving,beide
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

heel vervelend, maar ook een kleine correctie, met 9 maanden is je hond echt wel pup af :engel: , of hij nu een poot optilt of niet
nyckle
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 airedale terrier

Ongelezen bericht door nyckle »

Weet je wat mij zo vervelend lijkt, dat er blijkbaar hondeneigenaren rondlopen, die hun hond niet kunnen inschatten. Of zijn deze hondeneigenaren zo braaf, dat ze het bordje losloop gebied zo interpreteren, dat hun hond los moet lopen? :devil:

Ook in een losloop gebied zal een hond aan bepaalde regels moeten voldoen om ook daadwerkelijk zonder riem te kunnen. De eerste regel lijkt mij dan wel, luisteren. Doet Fikkie dat niet, dan moet ie aan de lange lijn.
Dat zou al veel ergernissen en ongelukken voorkomen.
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Het heeft geen zin om horken met autistische trekjes op hun asociale gedrag aan te spreken.

Hun eigen taal verstaan ze het beste. Een hardhouten werpstok (escrima, te koop in sportzaken) verbrijzel je met een klap een kokosnoot mee.
http://www.fma-bremen.de/assets/images/Stock03.JPG

Een sleutelhanger (kubotan) is ook geen wapen.
http://www.budokanitalia.it/img/p/103-172-large.jpg

Voor de wat ouderen is een wandelstok erg effectief. Zonder ijzeren punt wordt het niet als wapen aangemerkt.
Bij voorkeur een van hickory hout.
http://fanboygaming.com/wp-content/uplo ... h-cane.jpg

Hopelijk heb je het nooit nodig.
Laatst gewijzigd door Wolfsblut op 17 jan 2014 13:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
jans&co
Zeer actief

Ongelezen bericht door jans&co »

ken je die luchttoeters bij de action???????? reken maar als je die tegen de kont van de airdale drukt en ff toetert deze wel weg is.
Afbeelding
nyckle
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 airedale terrier

Ongelezen bericht door nyckle »

Wolfsblut schreef:Het heeft geen zin om horken met autistische trekjes op hun asociale gedrag aan te spreken.

Hun eigen taal verstaan ze het beste. Een hardhouten werpstok (escrima, te koop in sportzaken) verbrijzel je met een klap een kokosnoot mee.

Voor de wat ouderen is een wandelstok erg effectief. Zonder ijzeren punt wordt het niet als wapen aangemerkt.

Een schroevendraaier is ook geen wapen. Totdat je het als wapen gebruikt. Breng mensen niet op ideeën. Voor je het weet is het middel erger dan de kwaal.
Frolic

S@ndr@ schreef:heel vervelend, maar ook een kleine correctie, met 9 maanden is je hond echt wel pup af :engel: , of hij nu een poot optilt of niet
Ja, misschien ook wel. Ruikt hij dan naar reu? Het is niet alleen zo dat hij zijn poot niet op tilt. Heel zijn gedrag is nog zo pup, spelen, rennen en ontdekken. Spel met andere honden is voornamelijk rennen, als hij honden treft die willen stoeien of hun bek willen gebruiken dan haakt hij af, dat is niet zijn manier van spelen. Valt me op dat hij het voornamelijk speelt met jachthonden, die rennen allemaal net als hij gewoon van hot naar her. Meestal reageert hij geeneens op een andere hond, is vooral met bij bezig en op mij aan het letten.
Hij heeft ook totaal geen dominante houding naar andere honden toe. Dus ik geloof best dat hij geen pup meer is, maar ik zie het niet en ik ben benieuwd wat hem voor een andere hond dan pup -af maakt. Of is dat enkel en alleen de leeftijd? En in dit geval de grootte misschien?

@ Nathalie, ik vind het gewoon schandalig dat de dijk en het park zo gedomineerd worden door die twee honden en bazen dat jij er niet meer wilt lopen. Ik ga er ook maar eens over nadenken wat ik ga doen. Ga ook melding doen bij de wijkagent.
PB staat weer aan trouwens, bedankt voor de tip. Ik ben aan het prutsen geweest laatst. :roll:
S@ndr@
Zeer actief

In mijn ervaring, is tussen de 9 en 13 a 14 maanden de periode dat ze war vaker op hun klote krijgen zeg maar, ze gedragen zich nog als pup, alleen de andere honden pikken t puppy gedrag niet meer van een puber hond. hij moet zich dan volwassener gaan gedragen.
maar dat heeft waarschijnlijk niets met dir incident te maken, maar ik zeg t omdat je toch iets anders naar hem moet gaan kijken :wink:
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

Op zo'n moment denk je volgens mij nooit na maar handel je alleen.
Ik had denk ik mijn hond de lucht ingetild.
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
Frolic

Wolfsblut schreef:Het heeft geen zin om horken met autistische trekjes op hun asociale gedrag aan te spreken.

http://fanboygaming.com/wp-content/uplo ... h-cane.jpg

En ik weiger het om een hork in zijn eigen taal aan te spreken, ik ben namelijk geen hork en verlaag me daar ook niet toe. Ik ga maandag ook naar de wijkagent om melding te doen. Ben vandaag al drie mensen tegen gekomen die daar niet meer lopen om die hond.
nathalie71

Dit zijn mensen die het voor een ander verpesten.Officieel mogen ze alleen los op dat kleine veldje verder nergens.Terwijl veel honden gewoon lekker los KUNNEN rennen op de dijk zonder problemen te geven krijg je straks dat die honden dat ook niet meer kunnen doen.

Melden bij de wijkagent is altijd goed anders weten ze van niks als zich weer eens wat voor doet.

Zo`n persoon kan dan aanlijn plicht krijgen uiteindelijk.

Ik vind het ook erg dat ik niet meer lekker genietend van de omgeving kan wandelen maar overal op moet letten...bah!

En honden slaan kan ik niet....ik neem tegenwoordig een stevige losse riem mee,het enige wat ik kan bedenken is de hond een strop om te doen als hij op een hond duikt en dan wachten op de baas.
S@ndr@
Zeer actief

is er al eens iemand gewoon met die man gaan praten, soms hebben mensen de meest vanzelf sprekende dingen niet zomaar door :idea:
Frolic

S@ndr@ schreef:In mijn ervaring, is tussen de 9 en 13 a 14 maanden de periode dat ze war vaker op hun klote krijgen zeg maar, ze gedragen zich nog als pup, alleen de andere honden pikken t puppy gedrag niet meer van een puber hond. hij moet zich dan volwassener gaan gedragen.
maar dat heeft waarschijnlijk niets met dir incident te maken, maar ik zeg t omdat je toch iets anders naar hem moet gaan kijken :wink:

Maar als hij nog niet zo ver is dat hij zich volwassener kan gedragen, dan is hij dus gewoon de pineut? Omdat al die anderen vinden dat hij volwassen moet zijn? Hij bemoeit zich niet eens met hen, das niet eerlijk :cry: :cry:

Ik zal er eens op gaan letten. Dit was zijn eerste aanvaring met een andere hond en dus nog een vervelende ook. Wat ik vooral vervelend vond was dat die Airdale niet stopte toen mijn hond op zijn rug lag en dat was vrijwel meteen.
nathalie71

Ja hoor,deze man heeft zelf een keer excuus aangeboden voor zijn eigen gedrag.Hij ging enorm te keer tegen zijn hond en ik moet daar haast met open mond van verbazing hebben gestaan.

Toen kwam hij ,met hond aan de lijn mij weer tegen en zei;Ja je zal wel gedacht hebben,sorry maar hij luistert niet als ik roep.

En gaf de andere man de schuld want die zou hebben gefloten (naar zijn eigen hond) en vrolijk hebben gedaan....Tja,zei hij en dan komt mijn hond niet terug,dus ik moest wel even heel erg boos op hem worden...Ik liep op de dijk,zei hij,en hij stormt zo naar beneden,ja zo snel kan ik niet lopen.

Boos in de zin van...de hond gooien met de flexi,schreeuwen en van alles tegen hem roepen...

Andere baas zei dat hij vaak erg last heeft van zijn rug en daarom nog wel eens humeurig is...

hmm??
S@ndr@
Zeer actief

je omschrijft ook dat je hond blijft gillen, gillen is geen voergave- Ik praat t gedrag van de Airdale niet goed :neenee: hoor,( absoluut niet) maar daar kan dus een verklaring in liggen
nathalie71

Frolic schreef:
S@ndr@ schreef:In mijn ervaring, is tussen de 9 en 13 a 14 maanden de periode dat ze war vaker op hun klote krijgen zeg maar, ze gedragen zich nog als pup, alleen de andere honden pikken t puppy gedrag niet meer van een puber hond. hij moet zich dan volwassener gaan gedragen.

Maar als hij nog niet zo ver is dat hij zich volwassener kan gedragen, dan is hij dus gewoon de pineut? Omdat al die anderen vinden dat hij volwassen moet zijn? Hij bemoeit zich niet eens met hen, das niet eerlijk :cry: :cry:

Ik zal er eens op gaan letten. Dit was zijn eerste aanvaring met een andere hond en dus nog een vervelende ook. Wat ik vooral vervelend vond was dat die Airdale niet stopte toen mijn hond op zijn rug lag en dat was vrijwel meteen.

Romy is zoooooo lief,te lief en bang,en ze loopt weg als er een hond achter haar aan komt.Ze ruikt blijbaar lekker....maar er wordt gewoon mee gesolt alsof het een speelgoed konijn is door dit soort honden.

Wat mij op valt is dat de Airedale en de Ridgeback reageren op honden die lekker vrolijk spelen of voor ze weg lopen.
Dan duiken ze er zo op....Romy zegt niks terug.
Frolic

S@ndr@ schreef:is er al eens iemand gewoon met die man gaan praten, soms hebben mensen de meest vanzelf sprekende dingen niet zomaar door :idea:
Hij vindt dat je je er niet mee moet bemoeien, dat honden het zelf op moeten lossen. Ik moet mijn bal op bergen van hem als zijn hond er aan komt, want anders pakt zijn hond MIJN bal uit MIJN hand.
Ik weet niet waar hij woont, maar gewoon praten is hier denk ik niet aan de orde.
nathalie71

S@ndr@ schreef:je omschrijft ook dat je hond blijft gillen, gillen is geen voergave- Ik praat t gedrag van de Airdale niet goed :neenee: hoor,( absoluut niet) maar daar kan dus een verklaring in liggen

Romy lag bij de ridgeback ook op haar rug,ze was heel bang,kwam niet van de hond af,ging met de buik bloot op haar rug liggen gillen(janken) paniek.....en dat vond de hond nog veel leuker!
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”