Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond word gek

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

smokey
Actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 1

Hond word gek

Ongelezen bericht door smokey »

Hallo allemaal !

Als wij op de computer een filmpje afpelen met andere honden / katten en onze Pup hoort dit word hij echt helemaal gek , hij rent dan heen en weer door het huis en kijkt dan ook omhoog op de kasten of hij iets kan vinden .

Moet ik dit gedrag negeren of hem afleiden met een speeltje of wat dan ook , opzicht nogal moeilijk tijdens het computeren :denken:

Graag hoor ik van jullie :lees:
kloesje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Jack Russell Terriër Macho
Australian Kelpie Timber en Bindi
Duitse Herder Benthe (co-own)
Aantal honden: 4

Re: Hond word gek

Ongelezen bericht door kloesje »

Niet meer zo'n filmpje met geluid aan afspelen :engel:
Afbeelding
smokey
Actief

kloesje schreef:Niet meer zo'n filmpje met geluid aan afspelen :engel:
haha , ja dacht ik zelf ook al aan alleen ik ik nogal een dierenliefhebber en vind de filmpjes altijd zo leuk om te kijken !

Als hij onze eigen kat hoort die nu zelfs KROLS is dus veel lawaai maakt :boos: doet hij helemaal niks , maar als de kat van de buren eens even langs komt vliegt ie weer door het hele huis heen. :U:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

smokey schreef:
kloesje schreef:Niet meer zo'n filmpje met geluid aan afspelen :engel:
haha , ja dacht ik zelf ook al aan alleen ik ik nogal een dierenliefhebber en vind de filmpjes altijd zo leuk om te kijken !

Als hij onze eigen kat hoort die nu zelfs KROLS is dus veel lawaai maakt :boos: doet hij helemaal niks , maar als de kat van de buren eens even langs komt vliegt ie weer door het hele huis heen. :U:
Dat is heel normaal.

Ik zou het geluid bij de filmpjes ook gewoon afzetten.
Of eventueel een koptelefoon op?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
kloesje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Jack Russell Terriër Macho
Australian Kelpie Timber en Bindi
Duitse Herder Benthe (co-own)
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door kloesje »

Dan bewust trainen op deze geluiden.
Eerst het geluid zachtjes aan en dan trainen, trucjes doen die hij goed beheerst.
Dan geluid langzaam steeds harder doen en niet teveel in 1 keer willen.. Dus echt in kleine stapjes opbouwen, verdeeld over meerdere dagen/weken.
en tot die tijd geen filmpjes kijken of enkel kijken wanneer de hond aan de wandel is met een ander.
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Wat te denken om hem beter op te voeden en onder appél te zetten.?
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
rose
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door rose »

Vroeger deed Sam dit ook, die vond ik meestal grappiger dan het filmpje :lol1:
Met andere woorden, ik zie het probleem er niet van in :wink:
smokey
Actief

rose schreef:Vroeger deed Sam dit ook, die vond ik meestal grappiger dan het filmpje :lol1:
Opzich vind ik het ook geen probleem , maar ik vind het zielig voor mijn hond om hem te laten denken dat er andere honden / katten zijn waar hij oh zo graag mee wilt spelen .

Hij rent door de kamer en maakt ook huilende geluiden zoals wolven dat doen :oohja:
rose
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door rose »

smokey schreef:
rose schreef:Vroeger deed Sam dit ook, die vond ik meestal grappiger dan het filmpje :lol1:
Opzich vind ik het ook geen probleem , maar ik vind het zielig voor mijn hond om hem te laten denken dat er andere honden / katten zijn waar hij oh zo graag mee wilt spelen .

Hij rent door de kamer en maakt ook huilende geluiden zoals wolven dat doen :oohja:
Nee, Sam had het niet in die mate, dat zou ik ook zielig vinden denk ik :wink:
gyanty
Zeer actief

Ongelezen bericht door gyanty »

Ze mogen best reageren, het nadeel bij border collies is alleen nog wel eens dat ze dat dan ook weer overdrijven. Gedrag wat uit de hand loopt rem ik af. Even kalmeren, want er is niks om je druk over te maken, dat het raar is is prima, maar niet volledig over je toeren raken.
Afbeelding
Charlotte*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Charlotte* »

smokey schreef:Hallo allemaal !

Als wij op de computer een filmpje afpelen met andere honden / katten en onze Pup hoort dit word hij echt helemaal gek , hij rent dan heen en weer door het huis en kijkt dan ook omhoog op de kasten of hij iets kan vinden .

Moet ik dit gedrag negeren of hem afleiden met een speeltje of wat dan ook , opzicht nogal moeilijk tijdens het computeren :denken:

Ik las net je andere topic over staart bijten. Volgens mij is het beter om die filmpjes zonder geluid af te spelen of een koptelefoon op te doen.
Als je hond zo heftig reageert op geluiden kun je hem beter wat rust geven.
Groetjes van Charlotte
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Wat is er moeilijk om tijdens het computeren bezig te zijn met je hond zijn ongewenste gedrag.? Je ligt toch niet aan de beademing en hartbewaking of aan de ketting.?
Zou wat meer met je hond gaan doen , bij dit soort rassen kan het tonen van bepaald gedrag iets zijn als uiting van onvrede en frustratie, Bijvoorbeeld te weinig aan zijn behoefte voldoen.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
gyanty
Zeer actief

Ongelezen bericht door gyanty »

Ja en ik zou dit soort rassen niet te snel van normale geluiden ontdoen, ze hebben al de neiging om gevoelig op verschillende geluiden te reageren. Kan je ze beter mee om leren gaan, anders moet je straks op je tenen op zijde slofjes door huis lopen. Counterconditionering is wederom ook hier een mogelijkheid.
Afbeelding
smokey
Actief

Charlotte* schreef:

Ik las net je andere topic over staart bijten. Volgens mij is het beter om die filmpjes zonder geluid af te spelen of een koptelefoon op te doen.
Staart bijten is niet meer gebeurt nadat hij het 2 of 3 keer gedaan had en zijn mooie pluim is al flink aangegroeid weer *gelukkig .

Het is al weer even geleden dat ik dit topic heb aangemaakt en we zijn veel bezig geweest met hem ,
Als we nu filmpjes kijken is hij al een stuk rustiger , hij kijkt even om zich heen en gaat dan weer verder met waar hij mee bezig was. :E:
smokey
Actief

bouvierpoedel schreef:Wat is er moeilijk om tijdens het computeren bezig te zijn met je hond zijn ongewenste gedrag.? Je ligt toch niet aan de beademing en hartbewaking of aan de ketting.?
Zou wat meer met je hond gaan doen , bij dit soort rassen kan het tonen van bepaald gedrag iets zijn als uiting van onvrede en frustratie, Bijvoorbeeld te weinig aan zijn behoefte voldoen.
Er is opzicht niks moeilijks aan , maar wel als je aan het werk bent achter de computer en de kids bezig zijn met het kijken van de filmpjes :)
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

smokey schreef:
Charlotte* schreef:

Staart bijten is niet meer gebeurt nadat hij het 2 of 3 keer gedaan had en zijn mooie pluim is al flink aangegroeid weer *gelukkig .

Het is al weer even geleden dat ik dit topic heb aangemaakt en we zijn veel bezig geweest met hem ,
Als we nu filmpjes kijken is hij al een stuk rustiger , hij kijkt even om zich heen en gaat dan weer verder met waar hij mee bezig was. :E:
Fijn, hij begint er dus aan te wennen :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”