Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
leuke camping ardennen of luxemburg?
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.
- Aantal honden: 2
leuke camping ardennen of luxemburg?
Wij gaan van de zomer misschien naar de ardennen of luxemburg. Heeft er iemand hier misschien ervaring met een leuke camping daar? Er hoeft niet veel te zijn, behalve schoon sanitair, en het liefst geen enorm grote camping want daar houden we niet van. We kamperen graag op een SVR camping ofzo maar die zitten er maar een paar en hebben niet altijd een website zodat het heel moeilijk is om een impressie te krijgen van de camping... vandaar dat ik ervaringen zoek. Hondjes moeten wel welkom zijn natuurlijk!
- Plumeau
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 leen-shelties en 1 leen-collie
Re: leuke camping ardennen of luxemburg?
Wij gingen altijd naar camping Bissen bij Esch sur Sure. Ik dacht dat we daar ook honden zagen, maar dat weet ik niet 100% zeker meer. Sanitair was prima in orde en lopend naar de 'stad' was best ver, maar vooral heel mooi 

-
- Zeer actief
Heb net op de website van camping Bissen gekeken. Ziet er leuk en netjes uit en de recensies zijn geweldig maar de prijzen niet...pff.... Kost me daar 46 euro per nacht! (meestal zitten we op de helft van dat bedrag...)
- maranoa
- Actief
- Contacteer:
Bij ons in de Ardennen zijn alle honden van harte welkom in onze Bed & breakfast
http://www.chezmaranoa.be"

http://www.chezmaranoa.be"

- Nawosh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka
Camping Martbusch in Berdorf is een absolute aanrader. Kleine rustige camping in een prachtig gebied.
Je loopt meteen vanaf de camping de natuur in.
Je loopt meteen vanaf de camping de natuur in.
Groetjes, Marjan
PB anders Gerda even (Elmo hier, volgens mij). Die zoeken ook altijd zulke campings en zijn regelmatig in Luxemburg of de Ardennen te vinden!
- Rebble
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Wij zijn in 2012 op camping hohenbusch in de Belgische Ardennen geweest. Wij zaten in een stacaravan maar er was ook zat kampeerplek. Kleine camping met een snackbar en (zeer goed) restaurant. Honden zijn welkom, wij hadden Izzy mee. De camping ligt aan een riviertje, dit kun je met een trekvlotje oversteken en dan loop je heerlijk in het bos en over de velden. Grappig was dat toen wij aankwamen bleek dat de eigenaresse een dorpsgenoot van ons is geweest.

-
- Zeer actief
Die eurocamping lijkt wel leuk en is echt niet duur. Het enige nadeel is dat er maar 1 hond mee mag...

- Nawosh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka
Nog even de link van Martbusch.
http://nl.camping-martbusch.lu
http://nl.camping-martbusch.lu
Groetjes, Marjan
- Jeannettebo
- Zeer actief
- Maartje
- Zeer actief
Camping Bissen is ook niet echt SVR-achtig. Het is een behoorlijk grote camping met ook rijen stacaravans. Sommige tentplekken zijn wel erg mooi.Plumeau schreef:Wij gingen altijd naar camping Bissen bij Esch sur Sure. Ik dacht dat we daar ook honden zagen, maar dat weet ik niet 100% zeker meer. Sanitair was prima in orde en lopend naar de 'stad' was best ver, maar vooral heel mooi
Hetzelfde geldt voor de camping ernaast, Le Moulin. Het voordeel van deze camping is wel dat je als kampeerder in het voorseizoen bijna alleen staat op het veld direct aan de Sur en dat je (zolang er geen groep motorrijders komt) heel rustig staat, want van de rest van de camping merk je door het hoogte verschil weinig. Wij stoppen daar op doorreis regelmatig. Het steile wandelpad aan de overkant van de rivier is wel geweldig. En honden zijn toegestaan.
-
- Zeer actief
39,50

-
- Zeer actief
Alvast bedankt voor het meedenken! Ik ben alles aan het nakijken.....voorpret voor de vakantie is altijdleuk he! En het hoeft niet perse svr ofzo te zijn hoor. Eigenlijk maakt het niet zo veel uit maar op een kleinere camping is de sfeer vaak wat gemoedelijker. Ook betaal je op hele grote campings vaak voor faciliteiten waar je toch geen gebruik van maakt. Disco, animatieteams en andere gekkigheden worden zowel door ons als door onze kids niet echt gewaardeerd.
- sybertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Terriermix
Camping sauer-our in wallendorf.
wij zijn er 2 jaar geleden geweest. Erg gezellig en wij stonden direct aan het water. Honden meer dan welkom en het is er niet duur.
wij zijn er 2 jaar geleden geweest. Erg gezellig en wij stonden direct aan het water. Honden meer dan welkom en het is er niet duur.
-
- Zeer actief
We hebben ook de pech dat we midden in het hoogseizoen zitten. Dat heb je met schoolgaande kids he....
- sybertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Terriermix
Wij zitten ook nog eens vast aan de bouwvak, dubbelop.SuzieC1970 schreef:We hebben ook de pech dat we midden in het hoogseizoen zitten. Dat heb je met schoolgaande kids he....
Wij zijn 2x op een camping in Houffalize geweest. Heerlijk! Naast het water staan. Geen svr camping, maar er was verder ook niets te doen. En de eigenaren waren zeer hondvriendelijk (hadden zelf ook een leuke hond). Geweldige wandelingen op loopafstand.SuzieC1970 schreef:Alvast bedankt voor het meedenken! Ik ben alles aan het nakijken.....voorpret voor de vakantie is altijdleuk he! En het hoeft niet perse svr ofzo te zijn hoor. Eigenlijk maakt het niet zo veel uit maar op een kleinere camping is de sfeer vaak wat gemoedelijker. Ook betaal je op hele grote campings vaak voor faciliteiten waar je toch geen gebruik van maakt. Disco, animatieteams en andere gekkigheden worden zowel door ons als door onze kids niet echt gewaardeerd.
We weten alleen niet meer hoe de camping heet. Zal eens gaan zoeken.
Edit. Camping du Viaduc, denken wij. En we hebben net besloten dat wij er ook nog een keer heen gaan

- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik ben daar 10 jaar geleden geweest. Ligging is leuk maar sanitair was niet fris. En toen er schoongemaakt werd werden de wastafel met hetzelfde doekje als waar net de wc mee was gedaan.SuzieC1970 schreef:39,50per nacht.... En ik vond het er wel mooi uitzien...
Wellicht is het ondertussen verandert... Want toen was het nog wel een stuk goedkoper.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
-
- Zeer actief
Mooie camping maar ook hier zijn we 46 euro per nacht kwijt voor 4 personen, een caravan en 2 honden. Misschien ben ik een pietlut maar meestal kamperen wij voor ongeveer 20 a 25 euro per nacht. Dat me dat in het buitenland niet gaat lukken snap ik, maar dit is echt te gek voor ons...Rebble schreef:Wij zijn in 2012 op camping hohenbusch in de Belgische Ardennen geweest. Wij zaten in een stacaravan maar er was ook zat kampeerplek. Kleine camping met een snackbar en (zeer goed) restaurant. Honden zijn welkom, wij hadden Izzy mee. De camping ligt aan een riviertje, dit kun je met een trekvlotje oversteken en dan loop je heerlijk in het bos en over de velden. Grappig was dat toen wij aankwamen bleek dat de eigenaresse een dorpsgenoot van ons is geweest.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie
- Contacteer:
Kiekjes van onze vakantie in Luxemburg 2012.
We zaten op camping Martbusch, naar aanleiding van de tip van Nawosh
Schitterende plek en fijne camping, op het kleine sanitair gebouw na. Hopelijk hebben ze daar onderhand wat aan gedaan, zo niet dan is het hoofdgebouw alsnog prima.
We zaten op camping Martbusch, naar aanleiding van de tip van Nawosh

-
- Zeer actief
Mooie foto's! De omgeving is daar prachtig he! Wij zijn er vroeger wel eens geweest toen we nog geen kids hadden. Omdat dat goed bevallen was willen we nu graag terug. Echt buitenland maar niet ver weg. Jammer genoeg hoefden we vroeger met zijn tweetjes nog niet zo op de prijs te letten, nu met twee tieners en twee honden erbij is dat wel anders. Vooral de prijzen per persoon en per hond verschillen echt ontzettend heb ik wel gezien. Op de ene camping betaal je een euro per hond en op de andere vijf euro! Ik ben lekker al jullie genoemde tips aan het napluizen en zal ze straks eens voorleggen aan mijn wederhelft, eens kijken wat zij er van denkt....Tallie schreef:Kiekjes van onze vakantie in Luxemburg 2012.
We zaten op camping Martbusch, naar aanleiding van de tip van NawoshSchitterende plek en fijne camping, op het kleine sanitair gebouw na. Hopelijk hebben ze daar onderhand wat aan gedaan, zo niet dan is het hoofdgebouw alsnog prima.
- Rebble
- Zeer actief
Haha, wat dom van mijSuzieC1970 schreef:Mooie camping maar ook hier zijn we 46 euro per nacht kwijt voor 4 personen, een caravan en 2 honden. Misschien ben ik een pietlut maar meestal kamperen wij voor ongeveer 20 a 25 euro per nacht. Dat me dat in het buitenland niet gaat lukken snap ik, maar dit is echt te gek voor ons...Rebble schreef:Wij zijn in 2012 op camping hohenbusch in de Belgische Ardennen geweest. Wij zaten in een stacaravan maar er was ook zat kampeerplek. Kleine camping met een snackbar en (zeer goed) restaurant. Honden zijn welkom, wij hadden Izzy mee. De camping ligt aan een riviertje, dit kun je met een trekvlotje oversteken en dan loop je heerlijk in het bos en over de velden. Grappig was dat toen wij aankwamen bleek dat de eigenaresse een dorpsgenoot van ons is geweest.

Laatst gewijzigd door Rebble op 13 jan 2014 09:46, 1 keer totaal gewijzigd.

- Elmo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Dog en Dalmatische hond
- Contacteer:
Ja wij kamperen graag maar dan wel zo goedkoop mogelijkMarion. schreef:PB anders Gerda even (Elmo hier, volgens mij). Die zoeken ook altijd zulke campings en zijn regelmatig in Luxemburg of de Ardennen te vinden!

Heel veel hondvriendelijke en goedkope campings staan op onze site http://pegematla.nl/campertrips/camper_trips.htm
De website van Sanja en Femie

Elmo 18-7-2001 † 23-5-2009 Ostara 31-5-2002 † 15-7-2013 voor altijd in ons hart

Elmo 18-7-2001 † 23-5-2009 Ostara 31-5-2002 † 15-7-2013 voor altijd in ons hart
-
- Zeer actief
Nou, ik weet nu wel wat het kost.....ook 46 euro per nacht.....zucht..Rebble schreef:Haha, wat dom van mijSuzieC1970 schreef:Mooie camping maar ook hier zijn we 46 euro per nacht kwijt voor 4 personen, een caravan en 2 honden. Misschien ben ik een pietlut maar meestal kamperen wij voor ongeveer 20 a 25 euro per nacht. Dat me dat in het buitenland niet gaat lukken snap ik, maar dit is echt te gek voor ons...Rebble schreef:Wij zijn in 2012 op camping hohenbusch in de Belgische Ardennen geweest. Wij zaten in een stacaravan maar er was ook zat kampeerplek. Kleine camping met een snackbar en (zeer goed) restaurant. Honden zijn welkom, wij hadden Izzy mee. De camping ligt aan een riviertje, dit kun je met een trekvlotje oversteken en dan loop je heerlijk in het bos en over de velden. Grappig was dat toen wij aankwamen bleek dat de eigenaresse een dorpsgenoot van ons is geweest.Ik haal 2 campings door elkaar
Ik beschrijf de één maar noem de ander. De beschrijving hoort dus niet bij Hohenbusch maar bij camping Kohnenhof in Luxemburg. Camping Hohenbusch in de Ardennen beviel ons juist niet zo, al vond onze dochter het daar wel weer geweldig. Maar ja, camping Kohnenhof en die is dus in Luxemburg past wel bij de beschrijving, kleine camping, weinig te doen maar wel leuk wandelen en een goed vertrekpunt om dingen te ondernemen. Volgens mij was het sanitair daar prima, van wat ik gezien heb maar wij hadden natuurlijk douche en toilet in de stacaravan. Overigens geen idee wat het hier kost.
-
- Zeer actief
,,Elmo schreef:Ja wij kamperen graag maar dan wel zo goedkoop mogelijkMarion. schreef:PB anders Gerda even (Elmo hier, volgens mij). Die zoeken ook altijd zulke campings en zijn regelmatig in Luxemburg of de Ardennen te vinden!![]()
Heel veel hondvriendelijke en goedkope campings staan op onze site http://pegematla.nl/campertrips/camper_trips.htm
Ja, ik ben al aan het genieten van je foto's!

-
- Zeer actief
Heb voor nu een lichte voorkeur voor Martbusch... De ligging van de camping is heel mooi, recensies zijn ook goed. Prijs is voor ons met ruim 30 euro ook wel redelijk vergeleken met andere campings. Het is alleen wel een grote camping hoor! Ik zoek verder met deze in mijn achterhoofd, de rest van het gezin moet er ook blij mee zijn he..
- Niek
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bink en Puck
1 x Border Collie
1 x Border Terrier
Altijd in gedachten:
Max (13 jaar) 16-9-2005
Bob (13 jaar) 12-9-2011
Beau(15,5 jaar) 13-9-2011 - Aantal honden: 2
Camping Moulin de Rensiwez bij Houffalize.
Mooi tegen een bos aan en aan het water.
Prima wandelmogelijkheden, de camping is in terrassen opgebouwd.
Er lopen veel wandelroutes direct over de camping, dus eigenlijk meteen vanuit de tent/caravan de bossen in.....
Geen vaste plekken.
Soms wel groepen, die meestal overdag gaan fietsen of met een kano de rivier op.
Houffalize is een mooie plaatsje, maar daar moet je wel met de auto heen.
Ook ander plaatsen in de buurt zijn zeer de moeit waard.
Wij reizen met een camper en meerdere honden. We vinden dit sort kleinere campings ook ideaal.
Geen gezeur en geen 'kindervermaak'...... Je kan zelfs in de oude watermolen eten en broodjes krijgen. Meer hebben wij eigenlijk niet nodig.
We zijn er door de jaren heen verschillende keren geweest.
(en eigelijk moeten we er weer eens naar toe, maar er is nog zoveel te moeten.....)
Camping Moulin de Rensiwez
M. de Rensiwez 1
6663 Houffalize
België
+32 (0)61-289027
Er kunnen ook kant en klare 'huisjes' gehuurd worden:
http://www.lescabanesderensiwez.be/

Het domein van de Molen van Rensiwez ligt vlak in het bos langs de oostelijke Ourthe. Tussen La-Roche-en-Ardenne en Houffalize geeft de Ourthe een van haar mooiste gezichten prijs,
met een erg besloten vallei en schitterende uitkijkpunten.
De site maakt deel uit van het natuurpark Parc Naturel des deux Ourthe en de onmiddellijke omgeving is geklasseerd als Natura 2000:
Het Parc Naturel des deux Ourthes dekt een oppervlakte van 75.998 hectaren en is het meest uitgestrekte van de negen natuurparken van Wallonië.
Een kleine greep uit zijn talloze rijkdommen:
In het noorden is er de beschermde zone van het ‘Plateau des Tailles’, met een hoogte van 652 meter.
In dit paradijs voor natuurkenners vindt men een uitgestrekt veen, heidevelden en bossen die een uitzonderlijke fauna en flora herbergen door het koude en vochtige klimaat dat er heerst.
Op drie kilometer ten zuiden van Rensiwez bevindt zich het meer van Nisramont, een enorm watervlak van 47 hectaren te midden van de bossen.
Hier kan men vissen, zwemmen en kajakken.
Verder stroomafwaarts bevindt zich Le Hérou waar zich een van de meest opmerkelijke, ingesloten en bochtige trajecten van de Ourthe-vallei ontvouwt.
Deze site is geklasseerd sinds 15 oktober 1937.
Verder naar het westen biedt het dichte gebladerte van de uitgestrekte en diepe bosmassieven beschutting aan herten, reeën, everzwijnen en wilde katten.
In het oosten doorkruisen de bronnen van de oostelijke Ourthe en haar zijriviertjes het plateau via enkele verreikende semibosrijke zones, de favoriete voedingsplaats van zwarte ooievaars.
In zuidelijke richting bieden talloze kleine en grote valleien en vochtige gebieden rond de oostelijke Ourthe en haar verschillende zijriviertjes verrassende
landschappen die uitkijken over een ongerept platteland.
Tot slot wordt deze uitzonderlijke streek opgevrolijkt door tal van kleine dorpjes en gehuchtjes met schitterende typische gebouwen,
die door de oorlog werden gespaard.
Mooi tegen een bos aan en aan het water.
Prima wandelmogelijkheden, de camping is in terrassen opgebouwd.
Er lopen veel wandelroutes direct over de camping, dus eigenlijk meteen vanuit de tent/caravan de bossen in.....
Geen vaste plekken.
Soms wel groepen, die meestal overdag gaan fietsen of met een kano de rivier op.
Houffalize is een mooie plaatsje, maar daar moet je wel met de auto heen.
Ook ander plaatsen in de buurt zijn zeer de moeit waard.
Wij reizen met een camper en meerdere honden. We vinden dit sort kleinere campings ook ideaal.
Geen gezeur en geen 'kindervermaak'...... Je kan zelfs in de oude watermolen eten en broodjes krijgen. Meer hebben wij eigenlijk niet nodig.
We zijn er door de jaren heen verschillende keren geweest.
(en eigelijk moeten we er weer eens naar toe, maar er is nog zoveel te moeten.....)
Camping Moulin de Rensiwez
M. de Rensiwez 1
6663 Houffalize
België
+32 (0)61-289027
Er kunnen ook kant en klare 'huisjes' gehuurd worden:
http://www.lescabanesderensiwez.be/

Het domein van de Molen van Rensiwez ligt vlak in het bos langs de oostelijke Ourthe. Tussen La-Roche-en-Ardenne en Houffalize geeft de Ourthe een van haar mooiste gezichten prijs,
met een erg besloten vallei en schitterende uitkijkpunten.
De site maakt deel uit van het natuurpark Parc Naturel des deux Ourthe en de onmiddellijke omgeving is geklasseerd als Natura 2000:
Het Parc Naturel des deux Ourthes dekt een oppervlakte van 75.998 hectaren en is het meest uitgestrekte van de negen natuurparken van Wallonië.
Een kleine greep uit zijn talloze rijkdommen:
In het noorden is er de beschermde zone van het ‘Plateau des Tailles’, met een hoogte van 652 meter.
In dit paradijs voor natuurkenners vindt men een uitgestrekt veen, heidevelden en bossen die een uitzonderlijke fauna en flora herbergen door het koude en vochtige klimaat dat er heerst.
Op drie kilometer ten zuiden van Rensiwez bevindt zich het meer van Nisramont, een enorm watervlak van 47 hectaren te midden van de bossen.
Hier kan men vissen, zwemmen en kajakken.
Verder stroomafwaarts bevindt zich Le Hérou waar zich een van de meest opmerkelijke, ingesloten en bochtige trajecten van de Ourthe-vallei ontvouwt.
Deze site is geklasseerd sinds 15 oktober 1937.
Verder naar het westen biedt het dichte gebladerte van de uitgestrekte en diepe bosmassieven beschutting aan herten, reeën, everzwijnen en wilde katten.
In het oosten doorkruisen de bronnen van de oostelijke Ourthe en haar zijriviertjes het plateau via enkele verreikende semibosrijke zones, de favoriete voedingsplaats van zwarte ooievaars.
In zuidelijke richting bieden talloze kleine en grote valleien en vochtige gebieden rond de oostelijke Ourthe en haar verschillende zijriviertjes verrassende
landschappen die uitkijken over een ongerept platteland.
Tot slot wordt deze uitzonderlijke streek opgevrolijkt door tal van kleine dorpjes en gehuchtjes met schitterende typische gebouwen,
die door de oorlog werden gespaard.
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Moulin de Rensiwez heeft onlangs een nieuwe eigenaar gekregen las ik ergens.
Wij hebben er ook met veel plezier gekampeerd, lekker ongecompliceerd volk
http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 178&hilit=
Wij hebben er ook met veel plezier gekampeerd, lekker ongecompliceerd volk

http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 178&hilit=
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
- Niek
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bink en Puck
1 x Border Collie
1 x Border Terrier
Altijd in gedachten:
Max (13 jaar) 16-9-2005
Bob (13 jaar) 12-9-2011
Beau(15,5 jaar) 13-9-2011 - Aantal honden: 2
Fijn hoor die foto's.....hoe komen we nu weer die maanden door, je krijgt er meteen zin van.....
Wij willen nog wel eens buiten het seizoen op stap gaan met de camper, dan is er helaas niet zoveel open.
l' Eau Rouge in Stavelot vonden we ook altijd aardig, ook daar nieuwe uitbaters. En ook in de winter open.
De molen in Houffalize moet maar weer eens bezocht worden.......
Wij willen nog wel eens buiten het seizoen op stap gaan met de camper, dan is er helaas niet zoveel open.
l' Eau Rouge in Stavelot vonden we ook altijd aardig, ook daar nieuwe uitbaters. En ook in de winter open.
De molen in Houffalize moet maar weer eens bezocht worden.......