Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
ach, wat triest...
Moderator: moderatorteam
- Ingrid48
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
- Aantal honden: 3
ach, wat triest...
Noodkreet voor herder Jack:
AMSTERDAM -
De Duitse herder Jack (5) dreigt een spuitje te krijgen nu zijn bazin op sterven ligt. Vrienden van de eigenaresse van de hond hebben een noodkreet op Facebook geplaatst om zo snel mogelijk een nieuw baasje voor de hond te vinden.
"Lieve Facebookvrienden, Ik roep jullie hulp in omdat het hier letterlijk een deadline is op vrijdag. Deze mooie herdershond is van een vrouw in mijn vriendenkring die stervende is. Ik ben persoonlijk benaderd om mee te helpen om een nieuw baasje te vinden voor Jack anders krijgt hij een spuitje aanstaande vrijdag", schrijft Peter van Wijk.
Van Wijk omschrijft de hond als een 'dominante herder die kan uitvallen naar andere honden en vreemden'. "Het is een hond die een standvastige baas nodig heeft en ondanks zijn tekortkomingen de moeite wil en kan nemen om Jack nog een aantal goede jaren te geven", schrijft hij.
De noodkreet op Facebook is inmiddels zo'n 15.000 keer gedeeld. Van Wijk liet dinsdagavond weten nog geen geschikt baasje te hebben gevonden voor Jack.
AMSTERDAM -
De Duitse herder Jack (5) dreigt een spuitje te krijgen nu zijn bazin op sterven ligt. Vrienden van de eigenaresse van de hond hebben een noodkreet op Facebook geplaatst om zo snel mogelijk een nieuw baasje voor de hond te vinden.
"Lieve Facebookvrienden, Ik roep jullie hulp in omdat het hier letterlijk een deadline is op vrijdag. Deze mooie herdershond is van een vrouw in mijn vriendenkring die stervende is. Ik ben persoonlijk benaderd om mee te helpen om een nieuw baasje te vinden voor Jack anders krijgt hij een spuitje aanstaande vrijdag", schrijft Peter van Wijk.
Van Wijk omschrijft de hond als een 'dominante herder die kan uitvallen naar andere honden en vreemden'. "Het is een hond die een standvastige baas nodig heeft en ondanks zijn tekortkomingen de moeite wil en kan nemen om Jack nog een aantal goede jaren te geven", schrijft hij.
De noodkreet op Facebook is inmiddels zo'n 15.000 keer gedeeld. Van Wijk liet dinsdagavond weten nog geen geschikt baasje te hebben gevonden voor Jack.

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt
www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
- vivian
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): flatcoated retriever
- Aantal honden: 2
Re: ach, wat triest...
Triest voor de hond maar ik voel mij altijd een beetje gechanteerd met wat ik wel vaker lees....anders krijgt hij een spuitje.
- Eilfy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie - Aantal honden: 5
- Contacteer:
Trieste situatie, alleen ik snap wel dat een herder die al beschreven wordt als "dominant" en waarbij het bekend is dat hij uitvalt niet gemakkelijk herplaatst wordt.
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Makso's Stars op Facebook
- Marco88
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever
- Aantal honden: 1
hij is gewoon agresief, en verder klinkt het idd wel apart, anders krijgt ie spuitje, zouden ze er ook geld voor vragen?
-
Manu
Word een gezonde hond werkelijk ingeslapen als er niet direct een baas voor is?
Waarom kan de hond niet naar een asiel als er vrijdag nog niemand voor hem is?
- Sanchis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herder / Border collie
Ja dat snap ik ook niet. Precies voor dit soort situaties zijn asiels in het leven geroepen toch?Husky_Manu schreef:Word een gezonde hond werkelijk ingeslapen als er niet direct een baas voor is?
Er zijn genoeg asiels waar plek is.
Mijn dierenarts zou er niet aan meewerken. Die wilde mijn konijn niet eens in laten slapen terwijl het hele gebit niets meer aan te redden was.
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
- kipo
- Zeer actief
Hangt van de da af. Vergis je niet in asielen, de asielen hier in de regio accepteren niet elke hond en als het asiel weigert en je vindt niemand die zo´n hond, al dan niet tijdelijk, kan hebben, wat moet je dan?Husky_Manu schreef:Word een gezonde hond werkelijk ingeslapen als er niet direct een baas voor is?
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
zo te lezen is het een gewone dh reu met een veel te groot ego, die niet al te veel opvoeding gehad heeft en daardoor zo heeft kunnen groeien.
een hond die gezellie op veldjes speelt zal het niet worden maar hij is best weer op het goede spoor te krijgen door iemand die weet wat ie doet.
ik begrijp dat niet naar het asiel niet en ik ben ook allergisch voor die emotionele chantage.
bovendien moet zo'n hond helemaal niet geadopteerd worden uit medelijden, dat is wachten op grote problemen, waarna hij alsnog ingeslapen kan worden.
zo'n hond moet je alleen adopteren als je ook kans ziet om dat ongewenste gedrag aan te pakken en tot normale proporties terug te brengen.
en zo'n beslissing neem je beter met je hoofd dan met je hart.
een hond die gezellie op veldjes speelt zal het niet worden maar hij is best weer op het goede spoor te krijgen door iemand die weet wat ie doet.
ik begrijp dat niet naar het asiel niet en ik ben ook allergisch voor die emotionele chantage.
bovendien moet zo'n hond helemaal niet geadopteerd worden uit medelijden, dat is wachten op grote problemen, waarna hij alsnog ingeslapen kan worden.
zo'n hond moet je alleen adopteren als je ook kans ziet om dat ongewenste gedrag aan te pakken en tot normale proporties terug te brengen.
en zo'n beslissing neem je beter met je hoofd dan met je hart.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
dit staat erbij op facebook: Please niet de opmerkingen dat deze naar asiel etc moet. Dit is allemaal overwogen en door mij besproken.kipo schreef:Hangt van de da af. Vergis je niet in asielen, de asielen hier in de regio accepteren niet elke hond en als het asiel weigert en je vindt niemand die zo´n hond, al dan niet tijdelijk, kan hebben, wat moet je dan?Husky_Manu schreef:Word een gezonde hond werkelijk ingeslapen als er niet direct een baas voor is?

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
Coockie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): jachthonden + mix Border C
Oh jawel hoor : zo'n DA bestaan echt wel ( heb het onlangs nog mee gemaakt met een hond die een nieuwe thuis zocht : kreeg ineens de melding dat de hond ingeslapen was ..... ) .Husky_Manu schreef:Word een gezonde hond werkelijk ingeslapen als er niet direct een baas voor is?
-
Manu
Ah oké ik dacht dat dierenartsen geen gezonde dieren in lieten slapen.
-
Corneliana
- Zeer actief
een konijn kan ook zonder gebit wel leven.Sanchis schreef:Ja dat snap ik ook niet. Precies voor dit soort situaties zijn asiels in het leven geroepen toch?Husky_Manu schreef:Word een gezonde hond werkelijk ingeslapen als er niet direct een baas voor is?
Mijn dierenarts zou er niet aan meewerken. Die wilde mijn konijn niet eens in laten slapen terwijl het hele gebit niets meer aan te redden was.
- ** Angela **
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
Emotionele chantage is het , en helaas zie ik het de laatste tijd veel meer voorbij komen.
Hij moet voor dan en dan een baas hebben want anders laten we hem inslapen.
Kan daar zelf een beetje slecht tegen..
Overigens laat een DA een gezonde hond wel inslapen , maar dan moet je wel een hele dikke portemenee of een goeie reden hebben.
Elena van mij was kerngezond, maar toen ik belde om haar te laten inslapen was dat geen probleem.
Ze wisten daar wel van haar extreme hondagressie , en dat dat de reden van inslapen was.
Anders hadden zij het niet gedaan , maar je moet veel dierenartsen eens de kost geven die zonder opgaaf van reden er zo een roze spuit in jassen
Overigens laat een DA een gezonde hond wel inslapen , maar dan moet je wel een hele dikke portemenee of een goeie reden hebben.
Elena van mij was kerngezond, maar toen ik belde om haar te laten inslapen was dat geen probleem.
Ze wisten daar wel van haar extreme hondagressie , en dat dat de reden van inslapen was.
Anders hadden zij het niet gedaan , maar je moet veel dierenartsen eens de kost geven die zonder opgaaf van reden er zo een roze spuit in jassen
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
- rose
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
- Aantal honden: 2
** Angela ** schreef:Emotionele chantage is het , en helaas zie ik het de laatste tijd veel meer voorbij komen.
Vreselijk is dat, en als ik het zo lees deel ik het al niet eens meer, idioot gedoe
- Sanchis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herder / Border collie
Ja deze herder overleeft het ook wel zonder zn baas.Corneliana schreef:een konijn kan ook zonder gebit wel leven.Sanchis schreef:Ja dat snap ik ook niet. Precies voor dit soort situaties zijn asiels in het leven geroepen toch?Husky_Manu schreef:Word een gezonde hond werkelijk ingeslapen als er niet direct een baas voor is?
Toch gaat die spuit er dus in?
Ik ben de laatste tijd een beetje allergisch voor dit soort 'NOOD SPOED HELP HELP ANDERS IS HIJ DOOD' acties.
Ik zou hun graag als tip meegeven om meer dan 1 asiel te bellen. Hier zijn er genoeg die een herder willen opvangen waarvan de eigenaar is overleden.
Als je zat bent van je hond, dan zit de kans er dik in dat je hem weer mee terug moet nemen ja. Maar dit zijn situaties waar asiels voor in het leven zijn geroepen.
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)