Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Als je hond thuis over de regenboogbrug gaat...

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Als je hond thuis over de regenboogbrug gaat...

Ongelezen bericht door Jacky »

we hebben Odin laten cremeren, nog dezelfde avond konden we daar terecht (warm weer dus niet een dag gewacht).
We hebben een goede ervaring met het dierencrematorium in Drachten Thea. Bij ons ligt wel een kat van mijn dochter in de tuin begraven maar persoonlijk ben ik er geen voorstander van. Tenzij je zeker weet dat je daar altijd blijft wonen en het je eigen huis is.
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
teckeltoos
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door teckeltoos »

Onze vorige teckels hebben we bij de DA achtergelaten. Nu pas realiseer ik me wat er dan mee gebeurt. :ugh:
We hebben een eigen huis dus als het ooit zover is blijft ze gewoon dichtbij ons.
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Tyson is thuis ingeslapen en die hebben we zelf naar het crematorium gebracht.
De andere 2 zijn bij de da ingeslapen maar ook die hebben we meteen meegenomen en naar het crematorium gebracht...
Voelt niet goed om ze achter te laten of ze op de grote hoop te cremeren , weet een beetje hoe ze er mee omgaan bij de da als ze eenmaal dood zijn en dat wil ik gewoon niet.. het liefst schuif ik ze zelf op de plaat ook... mijn gedachte is dat ik ze alle 3 zelf hebt gehaald en het laatste stukje breng ik ze zelf weg ook.
Heb er alleen nooit rekening meegehouden dat ik dode dieren dus echt ranzig vind.. en ja ook die van mezelf en dat vind ik best wel afschuwelijk eigenlijk, ik herken mijn dieren er niet meer in als ze eenmaal dood zijn :(:
Maar toch doe ik de laatste dingen allemaal zelf, voor mezelf goed afsluiten en voor het respect naar de hond toe.
Afbeelding
Safari

Ongelezen bericht door Safari »

Als ik een grotere tuin zou hebben zou ik ze ook in de tuin begraven. Helaas heb ik dat niet en bij Molly had ik de keuze gemaakt om haar bij de DA te laten. Dit voelde achteraf toch niet goed dus bij Bommel hebben wij hem na het inslapen naar Utrecht gebracht om hem aan de wetenschap te doneren. Dat voelde wel goed want daarmee is een proefdier (hond) gered. De volgende keer zou ik het weer net zo doen.

Edit: Utrecht haalt ook op binnen een straal van 30 km. Dierenambulance kan ook brengen maar voor mij voelde het beter om hem zelf weg te brengen.
Laatst gewijzigd door Safari op 15 jan 2014 14:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Biet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull Mastiff, Border Terrier, XHollandse Herder

Ongelezen bericht door Biet »

teckeltoos schreef:Onze vorige teckels hebben we bij de DA achtergelaten. Nu pas realiseer ik me wat er dan mee gebeurt. :ugh:
We hebben een eigen huis dus als het ooit zover is blijft ze gewoon dichtbij ons.
Ja mag dus.
Belangrijkste is dus dat je een echt diepe kuil maakt (: Biet ligt op 1m40, ook vanwege de aanwezigheid van vossen en dassen in dat gebied. En voor een Bull mastiff is dat een behoorlijke kuil die dan gegraven moet worden. Een Teckel is wat minder werk).
En ja, dat plastic.
Kwam niet in me op dat mensen misschien een vuilniszak zouden kunnen gaan gebruiken, maar dat is dus niet slim.
Biet ligt in een oude wollen deken, maar alleen omdat ik die nodig had had om 'm in m'n eentje naar beneden te kunnen laten zakken.
Wiel
Kipper
Zeer actief
Mijn ras(sen): dwerg-pincher, australian cattle-dog, border collie x australian cattle-dog en een mechelse herder
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Kipper »

Ik heb mijn honden ook begraven in de tuin.
Eentje verliet ons in de winter toen het flink vroor :ugh: , wonder boven wonder was de overbuurman net met een klein graafmachientje in de tuin bezig en was zo lief om een gat te graven, anders was ik nog verdrietiger geweest dan wat ik al was... :cry:
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gyanty »

Een meter is behoorlijk diep, ik vraag mij af of de meeste dat bereiken. Ik durf wel toe te geven dat de konijnen, cavia's, hamsters, muizen niet zo diep liggen denk ik. Wel dieper dan 50 cm, maar dat is al best diep hoor. Zeker als je een gat moet graven voor een groter dier. Honden gaan hier naar crematorium. Zo'n groot dier wil ik nu ook weer niet begraven in mijn tuin.
Afbeelding
Ariane
Erelid
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Ariane »

IngeK schreef:Pas wel op als je in een gebied met vossen woont :( Santha is eind oktober overleden en hebben we ook begraven in de tuin en een dag of 5 later was het graf opengegraven en kon ik plukken haar opruimen.
Vreselijk :(
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.

Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Al was Saar bij de DA overleden, dan nog had ik haar mee terug genomen naar huis. Ze ligt hier dus in de tuin. Hier waar ze vanaf 7 weken oud heeft rondgehuppeld, en waar ze hoort. En tja, als we (moeten) verhuizen dan is dat maar zo. Dan nog hoort ze gewoon hier.
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Mijn honden begraaf ik in de tuin. Dat is ook wettelijk toegestaan, maar zo niet, had ik me er niets van aan getrokken.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel

Ongelezen bericht door Jacksel »

Ik zou niet weten wat ik wil. Ik hoef absoluut geen urn met as, of hangertje met as te hebben, ik vind dat bijzonder onprettig en zou het dus ook niet fijn vinden om te hebben. Ik denk dat ik maar gewoon doorga met mijn kop in het zand steken, en dan zie ik wel als het zover is...
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
Tanja Simba&Bella
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tanja Simba&Bella »

Bella is thuis ingeslapen door de da en haar heb ik zelf weggebracht naar het crematorium. Als simba komt te overlijden zal ik hem ook zelf wegbrengen. Ik kies er wel altijd voor om ze in een groepje te cremeren. Aan as hecht ik geen waarde.

In de tuin begraven zal ik niet zo snel doen. Als ik dan verhuis, laat ik voor mijn gevoel iets achter...
Groetjes, Tanja

Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015

Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
Canecorsosultan
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso
Contacteer:

Ongelezen bericht door Canecorsosultan »

De eerste ingeslapen hond van ons was onverwacht bij de DA. We hebben Irina mee naar huis genomen zodat Sultan en de katten afscheid konden nemen. Intussen afspraak gemaakt met het crematorium waar zij individueel is gecremeerd.
Sultan is in de nacht van zaterdag op zondag zelf overleden, thuis op de bank. Het was een uitzonderlijk warme begin oktober en we konden hem pas aan het eind van de middag wegbrengen naar het crematorium. Niet fijn om die aftakeling van zijn lichaam te zien... Toch wel zelf weggebracht naar het crematorium waar ook hij individueel is gecremeerd.

Inmiddels weet ik dat er crematoria in de omgeving zijn die wel dag en nacht bereikbaar zijn.
Afbeelding
Cane Corso: a love that lasts a lifetime!!
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Achteraf hoorde ik dat inmiddels ook begraven mag worden in de tuin. Dat had ik denk ik het liefst gedaan. Maar het thuis afscheid nemen is mij ook heel dierbaar geweest. We hebben mooi het af kunnen sluiten in alle rust. Het moment dat ik Finn het huis uit droeg naar de auto die hem meenam was voor mij het moeilijkst. De laatste knuf voor ik zijn lijf de wagen induwde was het moment dat ik brak. Dat was voor mij het definitieve. Het had hetzelfde gevoel geweest als ik de aarde over hem heen had gestort om te begraven denk ik zomaar.
Ik zei het destijds al, ik heb niets met as, niets met verstrooien. Ik heb zo genoten van hem, ik had hem graag willen begraven. Maar dat ik hem heb laten gaan en niet gekozen heb om as terug te krijgen is puur omdat ik daar zelf echt niets mee heb. Hij heeft een mooi leven met me gehad, het afscheid en zijn laatste maanden waren mooi en dat is wat ik me herinner, en met name het afscheid samen voelde gewoon goed, zwaar, de laatste week en de laatste dagen nadat ik wist dat de da thuis zou komen zeker. Maar het afscheid was zo mooi. Dat is wat me bijblijft, hoe hij bij me kwam, alle mooie momenten samen, en samen berusten in dat het de tijd was. En dat is thuis gebeurd, met een fantastische da, zijn eigen bekende da, en mensen en dieren om hem heen waar hij gek op was. Het was goed zo thuis zijn laatste rust vinden. Nogmaals ik had begraven als ik wist dat het mocht. Maar dit afscheid was voor mij ook ok. Finn heb ik de auto na een laatste knuffel ingeduwd en brak toen de auto de hoek omreed, maar het was goed. Hij was er immers niet meer. :jank:
Anja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua

Ongelezen bericht door Anja »

Mijn honden en katten zijn gecremeerd, die bij de dierenarts ingeslapen zijn werden daar opgehaald door het crematorium en Max die thuis ingeslapen is, is door de dierenarts meegenomen en ook daar opgehaald door het crematorium.
Kleine diertjes zoals de muizen en gerbils rol ik in stukje fleeceplaid en die gaan in een plastic zakje de kliko in.
Afbeelding
Hanna - Mica - Jop
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Als het gevroren had dan hadden we lola bij de da gebracht. Nu hebben we geluk gehad met het warme weer en ligt madam dicht bij ons begraven. Als we ooit verhuizen dan weten we waar ze is, in de tuin die al meer dan 60 jaar in de familie is.
Afbeelding
Plumeau
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 leen-shelties en 1 leen-collie

Ongelezen bericht door Plumeau »

Hier gaan ze de tuin in. Onze graven halen de meter niet qua diepte, maar de grafsteen (een zwerfkei van ca 20 kg) schuift steeds een stukje op waardoor er geen recent begraven dieren worden opgegraven. Ik denk dat de eerste dieren (cavia, hamsters, fretje) na 2-3 jaar wel zijn vergaan op de grootste botten na. De recenste (kat) ligt nu een paar maanden onder de steen.

Onze begraafplaats ligt achter een grote aalbessenstruik, dus heb ik geen risico dat ik dieren uitgraaf bij het spitten in de tuin.
Het weekendbaasje van Salina, Pipra en Cayenne.
Het echte baasje van Jasmine (kat), Miss Piggy en Hartje (cavia). Mr en Mrs Blue, Lessa en Vanyel (parkiet)
Afbeelding
Kimmie

Ongelezen bericht door Kimmie »

blondi,was het dan geen idee geweest om hem te laten cremeren en de as te begraven? dat hebben wij ook gedaan met 1 hond hier,het was toen begin 2010,alles al maanden bevroren en onder de sneeuw,toen alfa dood ging,deze hebben we laten cremeren,en zouden we dan als het ging dooien zijn as bij de andere honden begraven,inmiddels staat zijn asbus hier nog steeds,maar de bedoeling is dat hij ooit bij de andere hondjes begraven gaat worden...

de laatste 2 honden die dood gegaan zijn heb ik niet kunnen begraven ,die staan hier in een urn,en daar wordt hun eigen urn voor gemaakt,die zijn in bestelling...ik kon het gewoon niet,hun 2 te begraven.. :(
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Aangezien ik Rana niet zelf weg kon brengen is ze opgehaald door de Dierenambulance.
Keurig netjes op een brancard meegenomen.
Wel meteen afrekenen zowel voor het ophalen als voor het crematorium.
Dat vond ik niet erg.
De mensen waren gewoon heel rustig en vriendelijk.

De kosten hangen af van de afspraak die je maakt over de wijze van cremeren.
(samen of alleen enz.)
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”