Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Sportkeuring

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

AnneMarie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Leeuwhondje
Aantal honden: 1

Sportkeuring

Ongelezen bericht door AnneMarie »

Mensen hier die een sportkeuring hebben laten doen bij hun hond? Ik ben op zoek naar een goede, uitgebreide keuring, incl Patella.
Ga behendigheid doen en wil zeker weten dat alles goed in orde is.
Ervaringen/namen hoor ik graag!
Peter27
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador
Aantal honden: 2

Re: Sportkeuring

Ongelezen bericht door Peter27 »

Weet niet wat voor hond je hebt en op welk niveau je gaat sporten maar een sportkkeuring lijkt mij wat overdreven hoor. Behalve als je twijfels hebt over de gezondheid van je hond.

Sent from my LG-P760 using Tapatalk
blablabla :)
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

Peter27 schreef:Weet niet wat voor hond je hebt en op welk niveau je gaat sporten maar een sportkkeuring lijkt mij wat overdreven hoor. Behalve als je twijfels hebt over de gezondheid van je hond.

Nou, bij zware belasting als agility oid, en dan dus als je wedstrijden wil lopen of zo, dan kan het toch wel handig zijn, tenzij je röntgenogen hebt natuurlijk
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Jeannettebo schreef:
Peter27 schreef:Weet niet wat voor hond je hebt en op welk niveau je gaat sporten maar een sportkkeuring lijkt mij wat overdreven hoor. Behalve als je twijfels hebt over de gezondheid van je hond.

Nou, bij zware belasting als agility oid, en dan dus als je wedstrijden wil lopen of zo, dan kan het toch wel handig zijn, tenzij je röntgenogen hebt natuurlijk
Mijn idee!

Suzanne
luna2906
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie

Ongelezen bericht door luna2906 »

Voor de reguliere behendigheid training heb ik Luna ook niet laten keuren. Ze was gezond, vitaal en had nooit een centje pijn ondanks de andere activiteiten die we deden. Ik heb inderdaad geen röntgenogen, maar aangezien TS zegt te beginnen met behendigheid lijkt mij niet dat ze volgende week al wedstrijden loopt. Evenmin wordt dat als ambitie genoemd, dus ik ga met peter27 mee. Als je aan de gezondheid van je hond twijfelt zou ik laten keuren, anders niet. Ervan uitgaan dat er gestart wordt met een cursus en niet met wedstrijden.
Peter27
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door Peter27 »

Heb je nou een 9 jarige Berner ofzo dan zou ik wel ff aan de da vragen of hij het nog trekt. :)
Maar bij een jonge hond van een "gezond" ras/kruising zou ik dat zelf niet doen.

Ga jezelf na. Een marathon loper laat zich medisch keuren. Iemand die 2x per week bij de basic fit zit niet.
Hangt mijns inziens dus echt af van de situatie en je ambitie.

Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk
blablabla :)
bellabeest
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2x kruising spaanse waterhond ratonero
1x kruising labrador border collie
1x kruising erdelyi kopó
1x spaans markiesje
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door bellabeest »

mijn honden heb ik laten keuren bij jyoti, dit is een holistisch dierenarts met chiropractie.
ik laat dit minimaal 1 keer per jaar doen ook al loop ik op recreatie basis behendigheid en flyball (wel in competitie)
Afbeelding
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

ik laat 2 maal per jaar een check up doen bij een osteopaat,even alles los en terug op zijn plaats.
Schitterend resultaat en een absolute aanrader.

Ik vraag heel wat van mijn honden, het minste dat ik kan doen is nakijken of hetgeen ik van ze vraag, ze ook lichamelijk aankunnen.
Bij elke check up zijn er altijd wel een paar blokkages trouwens.
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Ik heb mijn honden niet laten rontgenen, daar zie ik het nut niet van in. Maar laat ze wel jaarlijks nakijken door een fysiotherapeut/chiropractor. Alle blokkades worden dan weggehaald en tot nu toe hebben beide honden waarmee gesport wordt geen blessures gehad. Zeker voor Rowan is behendigheid een vrij grote belasting gezien zijn bouw en gewicht, maar op deze manier kunnen we het in mijn ogen verantwoord doen.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
joyce83
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer en Engelse Springer Spaniel

Ongelezen bericht door joyce83 »

Meeste kom ik tegen die gaan naar:
Waterhof.com, Meemortel in budel, Kranendonk Putten en
Ronald Mouwen kom ik vaak tegen.

Zelf zal ik bij onze volgende hond ook een sportkeuring laten doen. Bij huidige hond niet gedaan en pas bij klachten onderzoek gedaan bleek ze spondylose en artrose te hebben. Duurde lang voordat ik iets doorhad omdat ze heel wisselend was bij de trainingen. Dan sprong ze wel dan niet, die hindernis wel de ander weer niet enz enz. Meende dat het onzekerheid was, dat ik onduidelijk was enz enz. Ze liep verder ook niet mank of erg stijf of zo dus bijna niet te zien.
those we loved don't go away they walk beside us everyday
unseen, unheard, but always there still loved still missed still very dear
Linsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Linsey »

Ik heb hier sportkeuring laten doen:
http://www.hetwaterhof.com/dogs/index.asp

PL heb ik bij de dierenarts laten doen (en heupen, ellebogen,...).
AnneMarie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Leeuwhondje

Ongelezen bericht door AnneMarie »

Ziet er goed uit, Linsey. Wel end weg voor mij. Mijn vorige hond heeft een nekhernia gekregen en dat wil je echt niet meemaken. Met deze bij de fysiotherapeut geweest (had een waardebon daarvoor) en er was veel spanning in de nek, zat vast en ik zag ook dat er een groot verschil was tussen links en rechts bij tricks. Hij tilt zijn linkervoorpoot ook veel hoger op dan zijn rechtervoorpoot. Bovendien heeft ie een 'huppeltje' wat er op KAN duiden dat er sprake is van Patella. Verder is ie fit en heel sterk en handig in zijn lijfje. Ik vraag best veel van hem en als iets niet zo goed zou zijn dan vermijd ik dat liever. Een hond kan niet praten, je ziet wel wat maar een onderzoek vind ik dus niet overdreven.
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Sterker nog: ik ben met Kay niet begonnen te sporten voordat hij geröntgend was. Maar goed hij was nogal een brokkenpilootje, met een werktemperament waar je u tegen zegt. Ik voorzag problemen als hij niet 100% een goed lijf zou hebben. Maar mijn vorige hond heb ik niet laten röntgenen, maar was daar wel minder fanatiek mee.

Norah wil ik komende zomer wel laten röntgenen. Nog voor ze überhaupt een wedstrijd ga lopen. Ik ben wel al bezig met behendigheid, maar probeer de belasting daarbij nog wel laag te houden. Maar zij is niet zo'n brokkenpiloot als Kay en heeft niet dat werktemperament als Kay. Zij is in het werk toch iets terughoudender en voorzichtiger dan Kay. Ze laat een mooi lichaamsbeweging zien met enorme souplesse, dat ik mij niet kan voorstellen dat er iets uit zal komen(laat haar overigens niet officieel beoordelen, gaat mij puur om dat ik veilig kan sporten). Zodra ik overigens ook maar iets merk sta ik bij Ronald Mouwen en niet bij mijn gewone huis-tuin-keukendierenarts. Maar tot nu toe nog maar 1 x langdurig nodig geweest. Doe dus niet jaarlijks een sportkeuring, al wil ik het mogelijk toch wel nog gaan doen.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”