Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

De Hij-Doet-Niks-Hoor-Honden & Co

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Irisz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Aantal honden: 2
Contacteer:

De Hij-Doet-Niks-Hoor-Honden & Co

Ongelezen bericht door Irisz »

Berichtje van 'De Hondenbescherming'.
Leuk omschreven en zooooo herkenbaar!
Ik heb het 'geluk' dat ik sociale reuen heb, maar zelfs Xavi wordt het een keer zat als de zoveelste 'hij-is-nog-maar-een-pup' reu van zijn achterkant af moet werken. Vaak is pup ruim een jaar en niet zo onschuldig als zijn baasje denkt.
Moet zeggen dat ik nog steeds in losloopgebieden loop, maar af en toe zou het inderdaad fijn zijn als mensen hun honden ook een beetje opvoeden.

Meer hondenlosloopgebieden….? Nee, bedankt!

Niet zolang deze ‘losloopgebieden’ met name bezocht worden door losgeslagen vierpotigen wier bazen als enige rol voor zichzelf zien Prins Hond naar het gebied te vervoeren en voor hem de deur van de auto te openen. Hun ijdele hoop is dat Prins Hond na een minuut of dertig genegen is in te stappen opdat hun eigen werkdag hervat kan worden. In dit halve uur mag Prins Hond zijn goddelijke gang gaan en gaat dan dus ook ‘lekker los’ op alles wat hem in de kop komt en geen mens of hond die hem daarvan weerhoudt, ha!

Het zijn de ‘hij doet niks hoor’-honden, de ‘laat ze maar gewoon los hoor’-honden, de ‘hij wil alleen maar spelen’-honden en de ‘hij is nog maar een pup’-honden waar menig andere hondenbezitter een broertje aan dood heeft.

De ‘hij doet niks hoor’-hond komt vanaf grote afstand op hoge snelheid aangestormd, slaat geen acht op de signalen die de bestormde partij uitzendt. Nee, Prins Hond wil contact en wel zo snel mogelijk en dat gaat dus ook NU gebeuren. En niemand die hem dat beletten zal. Zijn baas vindt het gedrag van zijn hond vaak wel een beetje beschamend en vindt het ‘net goed’ als de ‘hij doet niks hoor’-hond van een medehond te verstaan krijgt ‘rot op, weg jij!’. De opvoeding aan een ander overlaten is immers de weg van de minste weerstand.

De ‘laat ze maar gewoon los hoor’-hond, komt op stramme poten aangezet, zijn staart staat fier overeind en hij kijkt de ander nadrukkelijk aan. Zijn baas, ervan overtuigd dat hij de liefste hond van de wereld bezit, wil er niet aan dat hondlief bij veel honden op ruzie aanstuurt met dit gedrag.

De ‘hij wil alleen maar spelen hoor’- hond is een nogal infantiel wezen. Een dergelijke hond dringt zich zonder aftasten en kennismaken op aan iedere andere hond en weet niet van ophouden. Dat er honden zijn die geen zin hebben in spelen, komt in zijn woordenboek niet voor. Ook niet overigens in dat van zijn eigenaar…hij beschouwt de andere hond als een flauwe spelbreker die zijn hond zijn lolletje misgunt.

De ‘hij is nog maar een pup’-hond is meestal een reu en meestal zo rond een jaar. Zo’n hond die borrelend van hoogmoed en energie van de een naar de ander rent, kleine hondjes opjaagt, teven bestijgt en reuen uitdaagt armpje te drukken. Zo’n hond in een losloopgebied vormt vaak de lont in een kruitvat. Zijn eigenaar vergoelijkt het gedrag van zijn hond altijd onder het mom van pupzijn.

Mensen, wake up call!

We leven met onze honden niet in Lalaland….! In Lalaland is het gras altijd groen, de lucht altijd blauw en zijn honden allemaal elkaars vriendjes. In Nederland echter pakken zich boven de bruinige postzegelgebieden die losloopgebied heten, steeds meer donkere wolken samen. Donkere wolken van irritaties, frustraties , onbegrepen honden en zelfs veel erger, dat van gewonde en zelfs gedode honden. In Lalaland lopen honden geen gevaar en verloopt elk contact met respect. In Nederland hebben de brutalen en ongemanierden, ook de honden, de halve wereld. En zo zou het toch niet moeten zijn…….?!
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Forever loved and in my heart..
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Re: De Hij-Doet-Niks-Hoor-Honden & Co

Ongelezen bericht door lieke »

O, die is idd. leuk. Mag ik 'm jatten voor FB?
Afbeelding
Irisz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Contacteer:

Ongelezen bericht door Irisz »

lieke schreef:O, die is idd. leuk. Mag ik 'm jatten voor FB?
Ja hoor, tuurlijk. Hij staat ook op de FB pagina van de Hondenbescherming, kun je 'm delen:
https://www.facebook.com/Hondenbescherming
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Forever loved and in my heart..
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

En dus idd. gedeeld. :ok:
Afbeelding
Suzanneke
Actief
Mijn ras(sen): Het liefste kruisinkje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Suzanneke »

Voordat ik een hond had dacht ik dat dit wel wat meeviel, maar nu ik met mijn ukje elke dag door een stukje losloopgebied loop, kan ik niet anders dan dit beamen.
Voed toch alsjeblieft je hond op of laat hem aan de riem...
Ik ben ondertussen aan het denken om een andere route te nemen, zonder dit soort honden, of moet ik zeggen baasjes?
Afbeelding
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.

Ongelezen bericht door pioenroos »

Ik heb soms idd het idee dat het steeds vaker voorkomt: mensen die geen enkele controle over hun hond hebben, geen flauw benul hebben van hondengedrag en van mening zijn dat 'honden dat zelf wel uitzoeken'.
Of misschien is dat altijd zo geweest, maar het lijkt vooral of mensen steeds minder bereid zijn rekening met een ander te houden?

Laatst liep ik in de stad langs een singel. Absoluut geen losloopgebied dus. Verderop zag ik een Beagle reu loslopen die duidelijk zelfverzekerd rondstapte. Ik steek dus gelijk de straat over maar toen Beagle ons zag stak hij ook straat over :ugh:
Recht op ons af op stramme poten. Ik gooi Diem en Mies achter me want beiden willen dan heel graag heel duidelijk maken wat ze van dat patsen vinden :oeps:
Ik maak gelijk vriendelijk duidelijk aan eigenaar dat dit niet goed gaat. 'Hij doet niks hoor' aldus eigenaar vanaf overkant. Ik: 'Jawel, hij is onbeleefd en mijn stel gaat daar niet vriendelijk op reageren'. Hij: 'Oh, dat is goed voor hem, daar leert hij van'. Ik: 'Ik wil niet dat mijn honden zo lastig gevallen worden, wilt u hem roepen alstublieft'. Hij: 'Pff, zie je niet wat voor ras het is? Het is een beagle hoor, die luisteren niet'. Ik: (nu dan maar in viswijf modus geschoten) 'U moet een hond niet loslaten als hij niet luistert. Als u wilt dat uw hond niet gebeten wordt moet u NU uw hond komen ophalen.' Pas toen kwam meneer de straat (waar auto's rijden!) over om zijn hond vast te pakken. Tot spijt van Mies overigens. Die stond al met geslepen messen in blijde verwachting klaar.

(Nu zou Mies zeker en ook Diem bij deze hond (castraat reu) niet direct gaatjes maken hoor, maar ik hoop meer indruk te maken als ik zeg dat ze bijten)
Afbeelding
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Hier wordt het steeds erger en ik merk dat ik al snel een ander pad insla als ik mensen zie lopen in het bos.

Chuck had vorige week een kooikerreu in zijn kont hangen. De prul rende jankend weg en dat monster hing er gewoon in. En die man maar roepen:" niks aan de hand, hij doet echt niks..".
Toen Chuck langs kwam gerend heb ik die kooiker eraf geschoft. Oprotten met je kuthond. Vent kwaad, maar dat maakt me dan ook niks meer uit.
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

pioenroos schreef: Ik maak gelijk vriendelijk duidelijk aan eigenaar dat dit niet goed gaat. 'Hij doet niks hoor' aldus eigenaar vanaf overkant. Ik: 'Jawel, hij is onbeleefd en mijn stel gaat daar niet vriendelijk op reageren'. Hij: 'Oh, dat is goed voor hem, daar leert hij van'. Ik: 'Ik wil niet dat mijn honden zo lastig gevallen worden, wilt u hem roepen alstublieft'. Hij: 'Pff, zie je niet wat voor ras het is? Het is een beagle hoor, die luisteren niet'. Ik: (nu dan maar in viswijf modus geschoten) 'U moet een hond niet loslaten als hij niet luistert. Als u wilt dat uw hond niet gebeten wordt moet u NU uw hond komen ophalen.' Pas toen kwam meneer de straat (waar auto's rijden!) over om zijn hond vast te pakken. Tot spijt van Mies overigens. Die stond al met geslepen messen in blijde verwachting klaar.

(Nu zou Mies zeker en ook Diem bij deze hond (castraat reu) niet direct gaatjes maken hoor, maar ik hoop meer indruk te maken als ik zeg dat ze bijten)

:mrgreen: Je bent echt veel te aardig. Ik ga helemaal niet met bazen in discussie.
miriam
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever.

Ongelezen bericht door miriam »

Er was een tijd dat ik het jammer vond dat we zo weinig honden tegenkwamen.....met de nadruk op "was".
Als ik de verhalen de laatste tijd lees, voel ik me zeer gezegend met de uitgestrekte wandelgebieden hier.
We komen zelden loslopende honden tegen.....heerlijk rustig.
Afbeelding
Miriam, Pleun en Pelle
Tibbe 24-03-2004*20-03-2017
Melissa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Am. Staff. & Chineesjes
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Melissa »

Herkenbaar helaas.. Maar wel een leuk stukje!
Afbeelding
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.

Ongelezen bericht door pioenroos »

dagmar88 schreef: :mrgreen: Je bent echt veel te aardig. Ik ga helemaal niet met bazen in discussie.
Ik ben ook aardig :pffff:

Wat zou jij doen? Direct viswijf of doorlopen en hond hardhandig wegsturen of Mies het laten oplossen? Ik had al geroepen tegen hond. Maarja, onopgevoede beagle, die was niet onder de indruk :mrgreen:
Afbeelding
semmyboy
Zeer actief
Mijn ras(sen): De duitse herdershond!

Ongelezen bericht door semmyboy »

Herkenbaar!
Ook mijn grootste irritatie.
Wij hebben een buurthond, en het is "ik-mag-alles"- hond.
Die hond valt fietsers aan, dood schapen en konijnen. En de baasjes doen er niks aan, ze krijgen er niet eens een gevoel bij dat dit niet kan.
De hond word vaak uitgelaten door een jongetje van 6 die de hond niet kan houden (logisch)
En het jongetje laat de hond ook wel is los, en dan langs de weg. Net nog geen ongeluk gebeurd met een auto. De hond loopt van de ene naar de andere kant over de drukke weg.
De hond schijt altijd in onze tuin, en heeft zo brutaal als hij is gewoon eten gejat van ons.

Voor mij dus ook een herkenbaar verhaal. Mensen moeten eerst alles inlezen voordat ze de verantwoordelijkheid nemen voor een hond.
En ook voor honden geldt, niet alles kan of mag wat de hond wilt.
Leer nooit een taal af, die je zelf niet spreekt!
Afbeelding
[/URL]Afbeelding[/url]
Ήυs
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ήυs »

Leuk beschreven!
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Ik voel me aangesproken. Manu is nog steeds te overenthousiast bij andere honden. Niet bij allemaal overigens. Gelukkig komen we hier zelden honden tegen maar ik heb ogen op stokjes. Als ik zie dat er een hond aan komt lijn ik hem aan maar ik ben wel eens te laat geweest.
Hij vindt nog steeds andere honden leuker dan dat hij mij vindt.

Maar goed, ik ben niet zo'n baas die ontkent dat de hond irritant of onbeschoft is.
En op drukke tijden gaat hij alleen aangelijnd mee. Meneer is alleen los als we alleen zijn.
Mijn onopgevoede Hus moet nog een beetje leren voordat hij tussen vreemde honden mag.

Het stukje is trouwens geweldig geschreven! Prins Hond :LOL:
primera
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Bullterrier

Ongelezen bericht door primera »

Ik heb het ook gedeeld, hoop dat het goed doordringt maar dat zal maar hoop wel blijven.
Je kan mensen blijven waarschuwen maar sommige hebben het pas door als er wat gebeurd is, dan is het ook nog eens de schuld van de ander natuurlijk, zeker met mijn ras... Dan heb ik opeens een valse hond en ben het niet nadenkende baasje ;)... Leuk voor op forums natuurlijk om even aan te stampen dat het om een vals ras gaat, helaas hoor je dan maar een kant van het verhaal.
ik loop wel op stukken waar het kan en zelden iemand anders tegen kom als het over loslopen gaat ;)
Gaat ook steeds verder, paar weken terug had iemand zijn engelse staff loslopen waar ik net de lift uit wilde stappen, deur open staff ziet mijn jongste reu en komt adhd vrolijk spelend de lift in stormen, geen kwaad in de staff maar de mijne had het niet verwacht en zeker met vreemde honden is hij geen held... Iemand trok snel die staff weg en natuurlijk had ik een valse hond, hij vond zichzelf de redder maar had ff niet gezien dat ik gelijk mijn hond omhoog trok dat die niets kon doen. Heb me heel erg ingehouden maar wie gooit zijn hond nou los in een flatgebouw op de begaande grond
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

pioenroos schreef:
dagmar88 schreef: :mrgreen: Je bent echt veel te aardig. Ik ga helemaal niet met bazen in discussie.

Wat zou jij doen? Direct viswijf of doorlopen en hond hardhandig wegsturen of Mies het laten oplossen? Ik had al geroepen tegen hond. Maarja, onopgevoede beagle, die was niet onder de indruk :mrgreen:
:mrgreen: Zorgen dat je wel indruk maakt. Maar als ze echt niet weg willen en vervelend zijn stuur ik ze gerust fysiek weg ja.
Roo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roo »

Zal wel de enige zijn die hier vrijwel nooit last van heeft..
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Gelukkig herken ik het hier in de buurt nog niet. Iedereen kent elkaar en houden honden bij zich die niet met elkaar kunnen. Hopelijk blijft dat zo. :ok:
Heb in het bos al wel twee 'hij-doet-niks' honden gehad. Erg irritant, probeer ze weg te sturen en netjes uit te leggen - maar die mensen halen vaak hun schouders op en lopen door.
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Hij is goed!
krullie
Zeer actief

Ongelezen bericht door krullie »

goed stukje.
soms is er maar 1 vervelende hond in je buurt voor nodig om je lol in
honden te verpesten.
jammer dat ik er over denk geen hond meer te nemen door dat soort mensen.
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Iets met een spijker en een kop :ok: Helaas zien de eigenaren van dergelijke honden meestal niet hoe irritant hun hond is, of ze willen het niet zien.
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Ik denk dat de indruk die mensen krijgen en de werkelijkheid, wel eens niet parallel lopen.
dat verklaart waarom t best vaak fout gaat of waarom mensen van een redelijk onschuldige hond soms een hele foute indruk hebben :19:
en dan heb ik t niet alleen over de eigenaren :Q:
runninggirl
Zeer actief

Ongelezen bericht door runninggirl »

pioenroos schreef:

:goeie:

Bij vervelende honden en baasjes die er niet naar omkijken doe ik ook echt niet zo aardig. Dan schreeuw ik wel "opgef*** met die hond!"

Jonge onstuimige honden heb ik wat meer begrip voor, dan laat ik het wegjagen rustig aan Jura over. :lol1:
Magic
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door Magic »

Goed stukje :ok: .

En er is maar één goed antwoord op 'hij doet niks hoor'.
Namelijk: "maar de mijne wel" :mrgreen: .

Altijd leuk hoe dat soort baasjes dan rood aanlopend en al zwetend de hele trukendoos opentrekken om te proberen zo snel mogelijk de (uiteraard niet luisterende) hond te pakken te krijgen en aan te lijnen.

(Maar nog leuker zou zijn als het helemaal niet nodig was ;) ).
Afbeelding
Iedere dag feest!
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

en dat zijn dus precies de honden waar Kaya dan een flinke snauw aangeeft en dán hoor je de eigenaar wel ineens 'kuthond van
jou, valse %$# hond, die 'mot' je laten inslapen'.
En dus wandel ik met mijn hond die graag met enig respect behandelt wil worden door andere honden, dan maar niet in de drukke gebieden.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Inge O schreef: wake-up call, hoe leuk je ook bent, in de omgeving zijn altijd leukere dingen - opvoeden red je dus niet alleen met leuk-zijn.
Inderdaad.
Ik ben zelden boos op het spul maar áls ik het ben, zo eens per kwartaal, is dat ook direct helder en weten ze weer precies dat ik niet in ben voor grappen als het op luisteren aankomt.
Maar dat schijnt niet te mogen.
Ik ben de leukste baas van de wereld hoor en reuze positief, maar wie van mijn bord jat krijgt een soejang. Heel simpel.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

Inge O schreef:prima geschreven stukje, hoed af voor de auteur :ok: .
Husky_Manu schreef: Hij vindt nog steeds andere honden leuker dan dat hij mij vindt.
en jammer maar helaas, dat zal hij waarschijnlijk blijven vinden. of het konijn in de bosjes, of de loopse teef van de buren.

het is de grootste misvatting van de laaatste jaren dat alle opvoeding staat of valt met het feit of je hond jou leuker vind dan de omgeving. ik zal ook eens zo'n stukje moeten schrijven, maar dan daarover : wake-up call, hoe leuk je ook bent, in de omgeving zijn altijd leukere dingen - opvoeden red je dus niet alleen met leuk-zijn.
komt me bekend voor. een vriendin van mij had een jack hussel en die hing in de luxaflez. zegt ze: ik moet leuker zijn dan de luxaflex, waarop mijn reactie was: brul eens NEE naar je hond ipv alles goed te vinden. verrek zegt ze een dag later "het helpt"
ellen
Afbeelding
joline
Zeer actief

Ongelezen bericht door joline »

Goed stukje :ok:

Ik zoek ook geen drukke gebieden meer op, loop op tijden dat er geen of weinig andere honden lopen in het bos of door de polder. Mijn honden mogen ook niet met vreemde honden contact maken, ik heb teveel vervelende dingen daarvoor meegemaakt. Nog niet zo heel lang geleden een grote reu die mijn oude hond die al niet meer zo stabiel op zijn achterpoten staat van achteren aanviel en zo op de grond werkte. En dan zegt het baasje nog dat het aan mijn hond lag. Daarom ontwijk ik mensen met honden die ik niet ken, 9 van de 10 mensen die hier lopen kennen hun eigen hond niet goed.
kloesje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Jack Russell Terriër Macho
Australian Kelpie Timber en Bindi
Duitse Herder Benthe (co-own)

Ongelezen bericht door kloesje »

Zeker een goed stukje en vreselijk herkenbaar!
Heb m ook gedeeld op FB! :ok:
Afbeelding
Lief
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lief »

Ik heb er geen last van, mijn honden stralen iets uit waardoor andere honden direct snappen dat bepaald gedrag niet getolereerd wordt. De meest bord-voor-de-kopperige honden snappen het zelfs.

Mijn eigen honden zijn ook op bepaalde gebieden sociaal onaangepast en dan doe ik mijn best ze bij me te roepen. Soms lukt het me niet en dan biedt ik mijn verontschuldigingen aan.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”