Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
lieke schreef: Hoe had ik de signalen kunnen missen?
Omdat je redenen vindt vindt voor dingen.
Rinne had last van de warmte, de aankomende loopsheid, noem maar op.
Legitieme dingen die heel goed kunnen. Alleen was het dus niet zo, maar dat komt niet bij je op.
Het menselijk brein is een raar iets.
Onze da begreep toen ze de foto zag niet dat Rinne zelfs nog kon ademen.
En toen ze haar zag, kwispelend en wel, ging ze aan de foto twijfelen.
Onvoorstelbaar maar wel waar.
Ik had dat ook met Moritz dat ik toen dacht 'hoe kan dat nu, ik let altijd zo goed op, hoe heb ik het niet kunnen zien'.
Hij had weliswaar niet hetzelfde, maar was dus ook doodziek. Toen ik naar de dierenarts ging met hem, vond bijna iedereen
het zelfs onzin 'hond is kerngezond, je ziet ze vliegen' en dus ik in mijn uppie naar de dierenarts, waar na bloedonderzoek al
direct meegedeeld werd dat hij doodziek was: kanker of leishmania/ehrlichia.
Ik kon mezelf wel voor m'n kop slaan, zat steeds maar terug te denken wat ik dan over het hoofd gezien heb... ja, wat diarree, maar
ja met ander voedsel was dat opgelost en maar denken en denken.
Honden zijn vaak keihard (net zoals katten) en soms laten ze pas wat merken als ze echt al doodziek zijn, tot die conclusie ben ik
gekomen. Hoe goed je ook oplet, soms valt er niets of nauwelijks iets te merken.
Ja, dat is ook zo. Maar het is ook heel menselijk om je verschrikkelijk schuldig te voelen.
Mascha, heel, heel veel sterkte de komende dagen en de tijd daarna.
ik heb sam in zijn flaporen geknoopt dat als hij dan al zo'n eigenwijze zak is dat hij haar overleeft hij dit dan ook met minimaal een jaar moet doen omdat ik hem anders terughaal en alsnog zijn nek breek. ik kreeg een kus van hem, dus ik denk dat we een afspraak hebben.
Sterkte, hele goede beslissing. Zo hebben wij het ook met Dapper gedaan. Die zei piep en piep is auw. Auw is niet eerlijk en dus is hij toen direct ingeslapen. Het is hard, maar dit is het laatste wat je voor haar kan doen. En het beste. Sterke met alles straks.
laeken schreef:Sterkte, hele goede beslissing. Zo hebben wij het ook met Dapper gedaan. Die zei piep en piep is auw. Auw is niet eerlijk en dus is hij toen direct ingeslapen. Het is hard, maar dit is het laatste wat je voor haar kan doen. En het beste. Sterke met alles straks.
dat is inderdaad precies de redenatie. het voelt ook als een goede beslissing ook al zal het nog moeilijk zijn morgen. ben zo benieuwd hoe het sammekind het gaat doen zonder zijn zus. misschien laat hij wel helemaal niks merken en is hij blij dat hij zijn speelgoed zomaar in huis mag? ik heb geen idee
Jullie hebben Lola met liefde in je huis gehaald en jullie laten haar met liefde inslapen, heel veel sterkte en ook Sam zal dit zeker wel door hebben, laat hem afscheid nemen en betrek hem er bij, dat is echt belangrijk.
ik denk morgen aan jullie om 14 uur.. geef Lola nog maar een dikke knuffel van me en hou je taai!
www.maasduyn.nl, een natuurgeneeskundige dierenpraktijk bij klachten als: hooikoorts, oormijt, jeuk, spijsverteringsklachten etc maar ook bloesemremedies bij gedragsproblematiek.
een dier faket nooit...is zoals het is, kunnen we een voorbeeld aan nemen.
DP Maasduyn schreef:Jullie hebben Lola met liefde in je huis gehaald en jullie laten haar met liefde inslapen, heel veel sterkte en ook Sam zal dit zeker wel door hebben, laat hem afscheid nemen en betrek hem er bij, dat is echt belangrijk.
ik denk morgen aan jullie om 14 uur.. geef Lola nog maar een dikke knuffel van me en hou je taai!
hij doet al steeds zoiets wat lijkt op afscheid nemen. loopt regelmatig naar haar toe om even aan haar te snuffelen en zo.
moet ik hem er morgen gewoon bij laten als de dierenarts er is? (vraagje voor iedereen eigenlijk, ik heb geen idee..)
wij hebben dat wel gedaan toen Miss Tumble ingeslapen werd, ze is eerst op mijn schoot met inleidende spuit verdoofd, daarna hebben we haar op haar kussen gelegd en met Blew erbij laatste spuitje.. zuchtje en ze was weg.
we zijn toen een grote wandeling met Blew en de kinderen gaan maken en hebben haar toen begraven. Blew is er bij geweest, heeft aan haar gesnuffeld en ook toen ik er een mooi plantje bij zette is ze er bij gebleven. Maar daarna heb ik niet veel gemerkt, wel dat Blew een stuk rustiger was omdat er geen concurrentie meer was denk ik..
maar elke situatie is anders dus doe wat je hart je ingeeft.
www.maasduyn.nl, een natuurgeneeskundige dierenpraktijk bij klachten als: hooikoorts, oormijt, jeuk, spijsverteringsklachten etc maar ook bloesemremedies bij gedragsproblematiek.
een dier faket nooit...is zoals het is, kunnen we een voorbeeld aan nemen.
DP Maasduyn schreef:Jullie hebben Lola met liefde in je huis gehaald en jullie laten haar met liefde inslapen, heel veel sterkte en ook Sam zal dit zeker wel door hebben, laat hem afscheid nemen en betrek hem er bij, dat is echt belangrijk.
hij doet al steeds zoiets wat lijkt op afscheid nemen. loopt regelmatig naar haar toe om even aan haar te snuffelen en zo.
moet ik hem er morgen gewoon bij laten als de dierenarts er is? (vraagje voor iedereen eigenlijk, ik heb geen idee..)
Dat zou ik beslist wel doen. We hebben Miep zelf laten kiezen wat ze deed, en die bleef op de bank liggen. Ook goed.
DP Maasduyn schreef:wij hebben dat wel gedaan toen Miss Tumble ingeslapen werd, ze is eerst op mijn schoot met inleidende spuit verdoofd, daarna hebben we haar op haar kussen gelegd en met Blew erbij laatste spuitje.. zuchtje en ze was weg.
we zijn toen een grote wandeling met Blew en de kinderen gaan maken en hebben haar toen begraven. Blew is er bij geweest, heeft aan haar gesnuffeld en ook toen ik er een mooi plantje bij zette is ze er bij gebleven. Maar daarna heb ik niet veel gemerkt, wel dat Blew een stuk rustiger was omdat er geen concurrentie meer was denk ik..
maar elke situatie is anders dus doe wat je hart je ingeeft.