Hier is sinds de ellende met Xito duidelijk Xavi een treetje geklommen in de hiërarchie...Marjoleine schreef:Ik geloof wel in een zekere hierarchie maar niet in het gegeven dat zoiets heel rigide is.
De een is beter in dit en de ander in dat. Dus de een neemt het voortouw bij het ene, de ander bij het andere.
Ik doe er nooit zo moeilijk over: ik maak de dienst uit maar ik hoef echt niet voortdurend bewezen te hebben dat de honden hier dat accepteren en respecteren.
Ik ben duidelijk en daar voelen ze zich allemaal senang bij. Daar gaat het toch om, een algemeen gevoel van welbevinden?
Wat ik wel leuk vind is dit:
Als de roedel zich verplaats loopt hij niet vooraan om de weg aan te geven, maar achteraan zodat hij in de gaten kan houden of de kust veilig is en iedereen goed mee kan komen.
Daar heb ik eens een topic over geopend omdat ik me dat afvroeg. Rinne Roos was duidelijk degene die aangaf hoe de zaken moesten gaan maar die liep dus altijd achteraan. En ik vroeg me toen af waar de leider eigenlijk loopt.
Tegenwoordig loopt Orpa achteraan trouwens. Ze was er niet zo blij mee in het begin en ik heb een tijd achteraan gelopen, maar nu doet zij het.
Maar goed ook, zij is vlotter ter poot dan ik
Xito staat nu onder hem. Hij gelooft het wel wat ik zo merk alleen ik moet Xavi wel in de gaten houden dat hij het niet probeert nog even te verduidelijken.
Verder is sinds die tijd wel heel duidelijk te zien dat Xavi alles buiten in de gaten houd, observeert wat er waar loopt. Natuurlijk is het een hond wat altijd al alles zag (denk aan het tuinkabouterverhaal

Vooraan loopt er eigenlijk niemand, ik loop zo goed als nooit over hele smalle paden dus ze lopen wat verwaaierd naast elkaar eigenlijk en Xavi fladdert er een beetje omheen gedurende de wandeling.