Hopelijk gaat het goed met de prednison en mag ze nog een tijdje bij jullie blijven!
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Lola heel ziek. *woensdag is het voorbij*
Moderator: moderatorteam
-
M@rleen
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- Contacteer:
Re: Ervaring gezocht met hartproblemen * update: het is mis*
IK lees het topic nu pas, wat afschuwelijk zeg..
Hopelijk gaat het goed met de prednison en mag ze nog een tijdje bij jullie blijven!
-
moniek&bo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
- Aantal honden: 1
Heel erg veel sterkte 
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Potver, wat een ellende. Zo plotseling en dan gaat het zo hard. Hopelijk gaat het met de pred nog een tijdje goed.
Sterkte Mascha
Sterkte Mascha
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
- Shima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Jee, sterkte met het op het juiste moment nemen van de beslissing. 
- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
Ik lees het allemaal nu pas.
Heel veel sterkte

Heel veel sterkte
-
Marion.
Wij hebben hier 2 Golden-beelden op het terras staan. Een Saar en een Miep. Zo gelijkend, dat we ze móesten kopen toen we Miep erbij kregen (de oudere hond is dubieus, volgens de verkoper was het een Spaniël, maar volgens ons was het exact Saar).
Afijn, de beelden staan hier dus al dik 11 jaar op het terras bij de keuken. Vanochtend roept Pieter me, "kom eens kijken!". Piept er tussen de voorpoten van 'Saar' (en achter de kont van 'Miep') zomaar een kerstroosje tussen de tegels door....

Op de plek waar ze ligt begraven bloeien nog wat kleine roosjes, dus ik ga deze kerstroos niet verplanten. Deze mag hier blijven groeien.
Afijn, de beelden staan hier dus al dik 11 jaar op het terras bij de keuken. Vanochtend roept Pieter me, "kom eens kijken!". Piept er tussen de voorpoten van 'Saar' (en achter de kont van 'Miep') zomaar een kerstroosje tussen de tegels door....

Op de plek waar ze ligt begraven bloeien nog wat kleine roosjes, dus ik ga deze kerstroos niet verplanten. Deze mag hier blijven groeien.
-
laeken
- Zeer actief
Dan zou ik haar snel laten gaan. Maargoed, dat zullen jullie ook wel doen denk ik. Heel veel sterkte, arme hond en arme jullieM@scha schreef:Haar longen zitten helemaal vol tumoren Marc, dat bleek vrijdag toen ze een foto gemaakt hebben
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
laeken schreef:Dan zou ik haar snel laten gaan. Maargoed, dat zullen jullie ook wel doen denk ik. Heel veel sterkte, arme hond en arme jullieM@scha schreef:Haar longen zitten helemaal vol tumoren Marc, dat bleek vrijdag toen ze een foto gemaakt hebben
jep, we hebben het over dagen, niet over weken. maar god wat is het makkelijk om dat te zeggen.. tot je een concrete dag moet noemen
en verwennen gaat goed.. gisteren heeft de verjaardagsvisite haar bedolven onder de knuffeltjes en samen met haar grote liefde het baasje heeft ze een bakje filet american op en olijfjes

- Zamunda
- Zeer actief
Pf, verschrikkelijk om de beslissing daadwerkelijk te moeten nemenM@scha schreef:laeken schreef:Dan zou ik haar snel laten gaan. Maargoed, dat zullen jullie ook wel doen denk ik. Heel veel sterkte, arme hond en arme jullieM@scha schreef:Haar longen zitten helemaal vol tumoren Marc, dat bleek vrijdag toen ze een foto gemaakt hebben
jep, we hebben het over dagen, niet over weken. maar god wat is het makkelijk om dat te zeggen.. tot je een concrete dag moet noemen![]()
Helemaal goedM@scha schreef:en verwennen gaat goed.. gisteren heeft de verjaardagsvisite haar bedolven onder de knuffeltjes en samen met haar grote liefde het baasje heeft ze een bakje filet american op en olijfjes![]()
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Het is zo'n afschuwelijke ziekte. Ik heb het met Liesje meegemaakt. De ene week stond ik nog op het trainingsveld en was ze volop aan het racen en een week later zat ik bij de dierenarts en kreeg dezelfde diagnose. En een paar dagen later was het al voorbij.
Ik heb nog heel lang met het ongeloof rondgelopen. Hoe had ik de signalen kunnen missen?
Verwen je meisje nog maar lekker en nogmaals heel veel sterkte.
Ik heb nog heel lang met het ongeloof rondgelopen. Hoe had ik de signalen kunnen missen?
Verwen je meisje nog maar lekker en nogmaals heel veel sterkte.

- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Fijn dat het verwennen goed gaat! Wat is het klote en moeilijk 
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Vreselijk moeilijk om echt te plannen wanneer het klaar is. Ik denk dat ik zou kijken hoe goed (of slecht) ze het doet
op de prednison. Gaat dat echt zodanig goed dat ze nog lekker hond kan zijn, zou ik het afwachten en slaat het niet genoeg
aan, dan zou ik de vreselijke beslissing nemen.
Maar goed... het is altijd mooi redeneren totdat je ervoor staat
op de prednison. Gaat dat echt zodanig goed dat ze nog lekker hond kan zijn, zou ik het afwachten en slaat het niet genoeg
- M@scha
- Zeer actief
Caro. schreef:Vreselijk moeilijk om echt te plannen wanneer het klaar is. Ik denk dat ik zou kijken hoe goed (of slecht) ze het doet
het probleem is dat ze 's nachts goed slaapt, overdag redelijk tot goed is. alleen de avonden zijn zwaar. ik denk dat het gewoon ook heel vermoeiend is.

- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Dat zal zeker meespelen. Kan je de prednison nog zo verdelen dat het s'avonds optimaal werkt of is dat een rare gedachte van mij?M@scha schreef:Caro. schreef:Vreselijk moeilijk om echt te plannen wanneer het klaar is. Ik denk dat ik zou kijken hoe goed (of slecht) ze het doet
het probleem is dat ze 's nachts goed slaapt, overdag redelijk tot goed is. alleen de avonden zijn zwaar. ik denk dat het gewoon ook heel vermoeiend is.

- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
M@scha schreef:
- ** Angela **
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
Verwen je meisje maar goed , en als t moment daar is weet je wat je moet doen
Heel veel sterkte
Heel veel sterkte
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
-
Mieke-Bo
M@scha en familie, heel veel sterkte! De keuze maken over leven of dood voor je lieveling lijkt mij zo zwaar!
Ik hoop dat de prednison goed zijn werk gaat doen, een juiste moment is er toch niet.
Ik hoop dat de prednison goed zijn werk gaat doen, een juiste moment is er toch niet.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Omdat je redenen vindt vindt voor dingen.lieke schreef: Hoe had ik de signalen kunnen missen?![]()
Rinne had last van de warmte, de aankomende loopsheid, noem maar op.
Legitieme dingen die heel goed kunnen. Alleen was het dus niet zo, maar dat komt niet bij je op.
Het menselijk brein is een raar iets.
Onze da begreep toen ze de foto zag niet dat Rinne zelfs nog kon ademen.
En toen ze haar zag, kwispelend en wel, ging ze aan de foto twijfelen.
Onvoorstelbaar maar wel waar.
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik had dat ook met Moritz dat ik toen dacht 'hoe kan dat nu, ik let altijd zo goed op, hoe heb ik het niet kunnen zien'.Marjoleine schreef:Omdat je redenen vindt vindt voor dingen.lieke schreef: Hoe had ik de signalen kunnen missen?![]()
Rinne had last van de warmte, de aankomende loopsheid, noem maar op.
Legitieme dingen die heel goed kunnen. Alleen was het dus niet zo, maar dat komt niet bij je op.
Het menselijk brein is een raar iets.
Onze da begreep toen ze de foto zag niet dat Rinne zelfs nog kon ademen.
En toen ze haar zag, kwispelend en wel, ging ze aan de foto twijfelen.
Onvoorstelbaar maar wel waar.
Hij had weliswaar niet hetzelfde, maar was dus ook doodziek. Toen ik naar de dierenarts ging met hem, vond bijna iedereen
het zelfs onzin 'hond is kerngezond, je ziet ze vliegen' en dus ik in mijn uppie naar de dierenarts, waar na bloedonderzoek al
direct meegedeeld werd dat hij doodziek was: kanker of leishmania/ehrlichia.
Ik kon mezelf wel voor m'n kop slaan, zat steeds maar terug te denken wat ik dan over het hoofd gezien heb... ja, wat diarree, maar
ja met ander voedsel was dat opgelost en maar denken en denken.
Honden zijn vaak keihard (net zoals katten) en soms laten ze pas wat merken als ze echt al doodziek zijn, tot die conclusie ben ik
gekomen. Hoe goed je ook oplet, soms valt er niets of nauwelijks iets te merken.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Herkenbaar, bij Sjefke merkte ik ook pas echt iets toen het al te laat was en de tumor bij haar endeldarm te groot was. Daarvoor had ze wel meer moeite gekregen met poepen maar dat weten we aan ouderdom en wellicht rugklachten, waar ze nog voor bij een dierfysiotherapeut is geweest. Veel honden zijn gewoon knetterhard voor zichzelf en laten pas zien dat er wat is als het eigenlijk al te laat is. 
-
Safari
Gewoon even een
want verder weet ik het ook niet. 
- Inne
- Zeer actief
Rotziekte, een tijdbom. Sterkte en geniet nog samen!

Madison
Boris, voor altijd in mijn hart
-
Manu
Bah ook al zo ziek
Wat ontzettend lastig, je lieve vriendinnetje.. Ik wil je heel veel sterkte wensen.
Wat ontzettend lastig, je lieve vriendinnetje.. Ik wil je heel veel sterkte wensen.
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Hoe is het vandaag ?
Ik hoop toch zo iedere keer dat ik hier iets lees dat ze een beetje lekker opkrabbelt op die prednison...
Ik hoop toch zo iedere keer dat ik hier iets lees dat ze een beetje lekker opkrabbelt op die prednison...
-
S@ndr@
- Zeer actief
Re: Lola heel ziek. *woensdag is het voorbij*
sterkte morgen en vandaag en de tijd die komen gaat 
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Ik denk aan jullie en wens jullie ontzettend veel sterkte toe morgen...
Ik hoop dat jullie vandaag, hoe moeilijk en verdrietig ook, nog even optimaal kunnen genieten van jullie meisje en koppeltje...
- M@scha
- Zeer actief
helaas hilje. ze begint pijn te krijgen.. we dachten gisterochtend al dat ze een piep gaf toen ze opstond maar hebben dat weggewuifd. zal wel niks zijn. gistermiddag heeft ze weer een piep gegeven en toen ze gisteravond bij mij op bed lag en ik haar een beetje wilde verleggen omdat ze al mijn dekens had gilde ze....
en toen kwam wat MJ me al aan de telefoon zei en hier ook mensen: als het klaar is weet je het en is de beslissing niet meer zo wanhopig moeilijk. en dat gebeurde ook.
ik heb net gebeld en morgen komt de dierenarts om 2 uur. we gaan niet meer vechten hiertegen. meisje verdient beter.
enorm verdriet en opluchting dat dat moment zich inderdaad aandeed en we het besluit konden nemen wisselen elkaar af.
en toen kwam wat MJ me al aan de telefoon zei en hier ook mensen: als het klaar is weet je het en is de beslissing niet meer zo wanhopig moeilijk. en dat gebeurde ook.
ik heb net gebeld en morgen komt de dierenarts om 2 uur. we gaan niet meer vechten hiertegen. meisje verdient beter.
enorm verdriet en opluchting dat dat moment zich inderdaad aandeed en we het besluit konden nemen wisselen elkaar af.

-
Marion.
Sterkte Mascha, geniet nog van je meisje 
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Heel veel sterkte straks

Uit het oog maar nooit uit het hart