Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Toch maar de moed gezocht.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Aantal honden: 1
Contacteer:

Toch maar de moed gezocht.

Ongelezen bericht door thom »

Vorige week vrijdag belde de verzekering van de aanvallende hond, nou ja zeg maar de hond, die Yla vermoord heeft naar Ria. Alles is rond, binnen 5 werkdagen kunnen we het geclaimde bedrag verwachten, zodat wij ook de rekeningen kunnen betalen.
Maar 1 ding moest ik nog doen, de verzekering van ons meisje bij Proteq gaan stopzetten, dat vonden we beide erg moeilijk, dus stelden we uit.
Vandaag toch maar gaan bellen, en dan krijg je natuurlijk de vraag, waarom ??
Godsamme, wat kost het toch een moeite die vreselijke moordpartij zo zakelijk mogelijk te beschrijven.
Maar dat hebben we ook weer achter de rug, ze betalen de teveel betaalde premie terug. Dat boeit ons voor geen meter, maar je moet iets wel stopzetten natuurlijk.
Volgens mij hebben we nu alles afgehandeld.
Afbeelding
Marion.

Re: Toch maar de moed gezocht.

Ongelezen bericht door Marion. »

Nanna schreef:
thom schreef: Vandaag toch maar gaan bellen, en dan krijg je natuurlijk de vraag, waarom ??
Godsamme, wat kost het toch een moeite die vreselijke moordpartij zo zakelijk mogelijk te beschrijven.
Kon je niet volstaan dan met de mededeling dat ze overleden was?
Nou, dat lijkt me toch ook?
thom
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
thom schreef: Vandaag toch maar gaan bellen, en dan krijg je natuurlijk de vraag, waarom ??
Kon je niet volstaan dan met de mededeling dat ze overleden was?
Nee helaas, dat had ik gehoopt.
Ze hebben zelfs de rekening vanuit Utrecht nodig, waarop het woordje euthanasie staat.
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Dan willen ze toch weten hoe dat zat in verband met de schuldvraag.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Van verzekeringsmaatschappijen hoef je geen menselijkheid te verwachten. Die zitten op hun geld en proberen vooral om niet uit te hoeven keren.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Marion.

Marjoleine schreef:Dan willen ze toch weten hoe dat zat in verband met de schuldvraag.
Hoezo???? Je wilt gewoon een verzekering opzeggen omdat je hond niet meer leeft. Schuldvraag lijkt me in deze totaal niet aan de orde. Of als jezelf je hond doodgeslagen hebt, moet je nog een jaar premie betalen???
Marion.

iones schreef:Van verzekeringsmaatschappijen hoef je geen menselijkheid te verwachten. Die zitten op hun geld en proberen vooral om niet uit te hoeven keren.
Het gaat over de "zorg"verzekering. Proteq hoeft niets uit te keren, de verzekering moet alleen stop gezet worden omdat de hond niet meer leeft.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

thom schreef: Nee helaas, dat had ik gehoopt.
Ze hebben zelfs de rekening vanuit Utrecht nodig, waarop het woordje euthanasie staat.

Ja, dat is altijd zo; ze hebben gewoon een overzicht nodig om te weten wat er precies uitgekeerd moet worden.
Aan de telefoon vroegen ze ook verder niet door bij ons; alles netjes declareren, telefoontje om de verzekering op te zeggen (vriendelijke vent, sterkte mevrouw huppeldepup) en omdat dat vanwege sterfte was de premie vanaf de sterfdatum terugbetaald.
thom
Zeer actief
Contacteer:

Nou ja, hoe dan ook.
Ik vond het nogal moeilijk om te doen.
Afbeelding
thom
Zeer actief
Contacteer:

dagmar88 schreef:

Ja, dat is altijd zo; ze hebben gewoon een overzicht nodig om te weten wat er precies uitgekeerd moet worden.
Aan de telefoon vroegen ze ook verder niet door bij ons; alles netjes declareren, telefoontje om de verzekering op te zeggen (vriendelijke vent, sterkte mevrouw huppeldepup) en omdat dat vanwege sterfte was de premie vanaf de sterfdatum terugbetaald.
Als de verzekering van de tegenpartij de volledige claim gaat uitkeren, dan hoeft Proteq helemaal niks uit te keren. We willen geen dubbel geld ontvangen over de rug van onze oma Yla.
Afbeelding
Marion.

Snap er niets van. Als ik mijn auto in de prak rij, dan bel ik ook de verzekering dat die gestopt kan (moet) worden. Staat volgens mij in alle polisvoorwaarden dat je de verzekering kunt stoppen indien "het verzekerde" er niet meer is dat je dan op kunt zeggen.
Proteq heeft toch helemaal niets met deze kwestie te maken? Als mijn hond doodgebeten wordt, dan moet dat via de WA van de schuldige en via mijn WA. Dat je aan hun alle details moet vertellen lijkt me logisch. Maar daar heeft Proteq helemaal niets mee te maken.
(voor de duidelijkheid, wij hebben helemaal geen DA-verzekering voor de honden)
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

thom schreef:
dagmar88 schreef:

Als de verzekering van de tegenpartij de volledige claim gaat uitkeren, dan hoeft Proteq helemaal niks uit te keren. We willen geen dubbel geld ontvangen over de rug van onze oma Yla.

Dat regelen ze onderling neem ik aan. Je betaalt nu tijdens de verdere afhandeling al even premie terwijl Yla daar niets meer aan heeft.
Dat krijg je als het goed is teruggestort en daar zal het je verzekering om gaan; dat zij geen geld vangen voor een hond die er niet meer is.
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Marion. schreef:
Marjoleine schreef:Dan willen ze toch weten hoe dat zat in verband met de schuldvraag.
Hoezo???? Je wilt gewoon een verzekering opzeggen omdat je hond niet meer leeft. Schuldvraag lijkt me in deze totaal niet aan de orde. Of als jezelf je hond doodgeslagen hebt, moet je nog een jaar premie betalen???
Je moet een euthanasieverklaring hebben omdat ze anders niet accepteren dat je hond dood is.
Je moet een uitleg geven voor geval niet alles wordt voldaan en er dingen bij proteq geclaimd gaan worden. Want die hond is wel nog uitgebreid behandeld voor men zag dat het geen haalbare kaart was.
Dacht je dat dat gratis was dan?
En bij zoiets vragen ze dus wat er dan is gebeurd dat die behandeling nodig was. En om te weten of er dingen elders vergoed zouden kunnen worden.
Het zijn verzekeringsmaatschappijen. Dat soort dingen weten en beoordelen is hun werk.

Afbeelding

mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Dat was wel weer even een moeilijk stap...
knuffel voor jullie..
Marion.

Marjoleine schreef:Dacht je dat dat gratis was dan?
Ja, dat dacht ik echt :roll:

Wij hebben dus geen huisdierverzekering. Als mijn hond wordt doodgebeten, dan gaat het tussen de WA van de ene persoon en de WA van de andere persoon. Een huisdierverzekering heeft daar niets mee te maken. IMHO.
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Marion. schreef:
Marjoleine schreef:Dacht je dat dat gratis was dan?
Ja, dat dacht ik echt :roll:

Wij hebben dus geen huisdierverzekering. Als mijn hond wordt doodgebeten, dan gaat het tussen de WA van de ene persoon en de WA van de andere persoon. Een huisdierverzekering heeft daar niets mee te maken. IMHO.
Wel als die hond eerst door een dierenarts is behandeld.
Als je althans, zoals Thom, een huisdierverzekering hebt.

Afbeelding

thom
Zeer actief
Contacteer:

Marjoleine schreef:
Marion. schreef:
Je moet een euthanasieverklaring hebben omdat ze anders niet accepteren dat je hond dood is.
Je moet een uitleg geven voor geval niet alles wordt voldaan en er dingen bij proteq geclaimd gaan worden. Want die hond is wel nog uitgebreid behandeld voor men zag dat het geen haalbare kaart was.
En bij zoiets vragen ze dus wat er dan is gebeurd dat die behandeling nodig was. En om te weten of er dingen elders vergoed zouden kunnen worden.
Het zijn verzekeringsmaatschappijen. Dat soort dingen weten en beoordelen is hun werk.
Dit dus.
Afbeelding
Marion.

thom schreef:
Marjoleine schreef:
Marion. schreef:
Dit dus.
Toch vraag ik me dat af. Want je hebt eerder bij je verzekering een volledige verklaring moeten geven. Dat was volgens mij bij je WA. En daar hoort het ook. Die 'vechten' dat uit met de WA van die mensen.
Het is duidelijk dat alle behandelingskosten voortkomen uit dat incident, en dat heeft met Proteq niets te maken. Enige wat zij moeten doen is de verzekering stop zetten voor een hond die niet meer leeft. Een euthanasieverklaring snap ik, het verhaal erom heen hebben ze niets mee te maken.
christina
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een asbakkie* een mix d'amour de Greece, twee katten en kippen.

Ongelezen bericht door christina »

Lastig! Wat ik ook lastig vond was het uitschrijven van onze hond bij de NDG, i.v.m. de chip.
En nu zit ik mij net te bedenken dat ik nog steeds het pension, waar ze af en toe een dagje naar toe ging, moet informeren. :(:
Afbeelding
thom
Zeer actief
Contacteer:

Marion, dat was niet onze verzekering, maar de verzekering van de tegenpartij.
Afbeelding
Marion.

thom schreef:Marion, dat was niet onze verzekering, maar de verzekering van de tegenpartij.
Maar jij moest het geval toen toch ook beschrijven voor jouw verzekering? Zo gaat dat namelijk tegenwoordig. Als ik iets stuk maak van de buurman, dan vullen we formulieren in en dan gaat het toch via zijn verzekering. Al ben ik schuld (en betaalt dus uiteindelijk mijn WA).
Eilfy
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eilfy »

Ik snap wel dat de verzekering het wil weten, je sluit ook een contract af voor een bepaalde tijd en om tussentijds zonder kosten op te kunnen zeggen moet je nou eenmaal een "geldige" reden hebben. Dat ze daar bewijs van willen hebben vind ik ook nog wel logisch.

Maar ik snap Thom ook heel goed, weet helaas ook hoe het voelt (gelukkig niet na zo'n rotincident). Het zijn de laatste loodjes... en die zijn nog verrekte zwaar.
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

thom schreef:Nou ja, hoe dan ook.
Ik vond het nogal moeilijk om te doen.
Ik snap het. Dat had ik toen ik de papieren op de post deed om de hondenbelasting aan te geven dat Finn er per een bepaalde datum niet meer was. Het is ineens definitief, ik heb de euthanasieverklaring ook pas een tweetal maanden later op de post gedaan.
:J:
johanna68
Zeer actief
Mijn ras(sen): kr bouvier

Ongelezen bericht door johanna68 »

hoe dan ook thom...blijft idd moeilijk..het is steeds afsluiten en steeds meer definitief...zal als stapje achteruit gaan voelen terwijl het een stapje verder is.. Sterkte..
Laatst gewijzigd door johanna68 op 14 jan 2014 08:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Marion. schreef:Het is duidelijk dat alle behandelingskosten voortkomen uit dat incident, en dat heeft met Proteq niets te maken. Enige wat zij moeten doen is de verzekering stop zetten voor een hond die niet meer leeft. Een euthanasieverklaring snap ik, het verhaal erom heen hebben ze niets mee te maken.
Ja, daar heeft proteq wel mee te maken. Want die hond is behandeld in de periode dat er nog geen claim was.
Dus dat is vergoed en vervolgens moeten die claims weer wederzijds worden vergoed en waar van toepassing terugbetaald aan degenen die het hebben voorgeschoten.

Wat heb jij in vredesnaam dat je in twijfel gaat lopen trekken wat Thom hier zegt?
Zoals hij het vertelt en zoals ik het uitlegde, zo gaat het.
Er zijn kosten gemaakt, daarna ging de hond dood en dus moet dat allemaal teruggedraaid worden. En daarvoor willen ze weten wat er is gebeurd, want er zijn zat mensen die de boel tillen. Zo simpel is het.

Afbeelding

jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Dat zijn inderdaad geen makkelijke dingen Thom.. je sluit het allerlaatste wat je van Yla hebt nu af.... gelukkig zullen jullie haar nooit vergeten en blijft ze zo altijd bij jullie!
Afbeelding
Roompie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roompie »

Oh gets. Dat zijn inderdaad die laatste rotdingen die je nog moet doen. En dat maakt het allemaal erg definitief en voorbij. Sterkte! :roos:
Afbeelding
teckeltoos
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door teckeltoos »

Het is een laatste bladzijde van het boek van haar leven.
Op het moment dat jullie er emotioneel aan toe zijn kan het kaft ook dicht en kan
het boek van haar leven in de "boekenkast" van jullie leven gezet worden.
Regelmatig kunnen jullie je hand over het kaft laten gaan en ooit in de verre toekomst staan jullie eigen boeken
naast de hare.
Afbeelding
johanna68
Zeer actief
Mijn ras(sen): kr bouvier

Ongelezen bericht door johanna68 »

teckeltoos schreef:Het is een laatste bladzijde van het boek van haar leven.
Op het moment dat jullie er emotioneel aan toe zijn kan het kaft ook dicht en kan
Regelmatig kunnen jullie je hand over het kaft laten gaan en ooit in de verre toekomst staan jullie eigen boeken
naast de hare.
Afbeelding
wat lief en mooi verwoord :flower:
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

teckeltoos schreef:Het is een laatste bladzijde van het boek van haar leven.
naast de hare.
Afbeelding
prachtig verwoord idd
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”