Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

"rothonden altijd"

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Boerenfoxfan
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Boerenfox, terrier/malteser-kruising
Aantal honden: 3

"rothonden altijd"

Ongelezen bericht door Boerenfoxfan »

Gisteren in het bos gelopen met kids en echtgenoot, en één van de honden. Teefje thuis gelaten bij oudste dochter want ze is loops en op zondag is het altijd zo druk, dan wordt ze alleen maar de hele tijd lastig gevallen, zo zielig. En dan toch weer een voorbijganger die mompelt "rothonden altijd" omdat mijn hond voor d'r voeten liep. Ik voel me dan toch zo beledigd, maar sta toch weer met mijn mond vol tanden. Frustrerend. :tong:
Afbeelding
Gos
Zeer actief

Re: "rothonden altijd"

Ongelezen bericht door Gos »

Maak je niet druk. Niet iedereen houdt van honden, logisch toch? Gewoon lekker genieten van je honden, rekening proberen te houden met een ander en het verder gewoon wat luchtiger opvatten.
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies

Ongelezen bericht door Hilde »

Ach, dat soort opmerkingen negeer ik ook altijd, hoor. Zonde van je energie om er tegenin te gaan :wink:
Afbeelding
Boerenfoxfan
Vaste gebruiker

Het is gewoon een beetje kwetsend, da's alles. Mijn honden zitten in mijn hart en het doet gewoon best zeer als iemand dat wegzet als "rothond". Je kunt er inderdaad niet tegenin gaan. Wat kun je zeggen?
Afbeelding
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door kooi »

Geraakt worden in wat voor jou zo dierbaar is, is altijd pijnlijk.
Lekker hier komen, hier wordt er wel van gehouden.
Plaats ter compensatie een paar leuke foto's!
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

:U: ga je op zondag ergens anders lopen.
Odi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border collie
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Odi »

Ik ga op dagen dat het druk zal zijn met wandelaars en andere honden niet daar wandelen.
En mijn honden moeten altijd bij mij lopen als er iemand aankomt. Er zijn mensen die echt bang zijn voor honden.
Ik ben een keer een mevrouw tegen gekomen in het bos, die echt heel erg bang was. Ze riep of ik mijn honden niet naar haar toe liet komen. Maar die lagen al naast me en ik heb ze laten liggen en ben even naar die mevrouw gelopen om te kletsen.
Ze zei dat ze eigenlijk nooit in een bos durfde lopen, omdat ze zo bang was voor honden.
Afbeelding
Odi, Meagan, Judy, Macey, Jade (Jace *)
Boerenfoxfan
Vaste gebruiker

Ik woon in Den Haag, dus het aantal losloopgebieden is beperkt. Er zijn wel zat gebieden waar geen honden mogen komen of waar ze aangelijnd moeten zijn. Als niet-hondenliefhebber zou ik dan daarheen gaan, maar goed. Ik trek het me natuurlijk weer veel te veel aan. Misschien is Den Haag wel gewoon te vol, zeker op zondag.
Afbeelding
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Boerenfoxfan schreef:Het is gewoon een beetje kwetsend, da's alles. Mijn honden zitten in mijn hart en het doet gewoon best zeer als iemand dat wegzet als "rothond". Je kunt er inderdaad niet tegenin gaan. Wat kun je zeggen?
Hoeft toch ook niet. Je weet zelf wel wat je aan je honden hebt en andere mensen hoeven ze niet leuk te vinden.
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Boerenfoxfan schreef:Ik woon in Den Haag, dus het aantal losloopgebieden is beperkt. Er zijn wel zat gebieden waar geen honden mogen komen of waar ze aangelijnd moeten zijn. Als niet-hondenliefhebber zou ik dan daarheen gaan, maar goed. Ik trek het me natuurlijk weer veel te veel aan. Misschien is Den Haag wel gewoon te vol, zeker op zondag.
Iemand die niks met honden heeft, denkt daar vaak niet over na. Die wil gewoon ergens rustig wandelen.

En één tip: Niet op vrije dagen met mooi weer ergens gaan wandelen en dan verwachten dat er geen irritaties zijn. ;) Ik wandel op zulke dagen dus niet in gebieden waar andere mensen komen.
mmartinn
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler

Ongelezen bericht door mmartinn »

Boerenfoxfan schreef:Gisteren in het bos gelopen met kids en echtgenoot, en één van de honden. Teefje thuis gelaten bij oudste dochter want ze is loops en op zondag is het altijd zo druk, dan wordt ze alleen maar de hele tijd lastig gevallen, zo zielig. En dan toch weer een voorbijganger die mompelt "rothonden altijd" omdat mijn hond voor d'r voeten liep. Ik voel me dan toch zo beledigd, maar sta toch weer met mijn mond vol tanden. Frustrerend. :tong:
Als het een losloopgebied was, zou ik me niet stil houden.
Zo niet dan mag castor niet zomaar op iemand af lopen. Nou ja bij losloop ook niet, maar als er een hondje is dat dan voor je gaat lopen kun je daar niet wat van zeggen, vind ik.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

tja, ik zeg t zelf ook wel eens, :engel: :LOL: dus ik neem t niemand kwalijk, kan me er wel iets bij voorstellen
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

Om die reden moet mijn hond altijd rechts lopen (ik loop ook rechts van het pad). Dan loopt hij ook niet in de weg, en op stukken waar er fietsers en auto's rijden is het nog veiliger ook.
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Meestal wanneer we mensen passeren, zeker op wat smallere stukken, roep ik de honden gewoon even bij me. Voor mij geen moeite en dan lopen de honden ook geen mensen voor de voeten :19:
mmartinn
Zeer actief

Domor schreef:Om die reden moet mijn hond altijd rechts lopen (ik loop ook rechts van het pad). Dan loopt hij ook niet in de weg, en op stukken waar er fietsers en auto's rijden is het nog veiliger ook.
Huh maar op stukken waar autos en fietsers rijden loop je toch altijd links.
Afbeelding
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Ach, als ik een ander zijn hond zat ben zeg ik ook wel eens iets onaardigs. Iedereen heeff toch zijn irritatie grens. Wie weet was het al de 10de hond die de voorbijganger voor de voeten liep.
Domor
Zeer actief

Ik loop altijd rechts. Mijn ervaring is dat het passeren dan veel soepeler gaat. En om gezien te worden draag ik in het donker een lampje op mijn rug.
mmartinn
Zeer actief

Domor schreef:Ik loop altijd rechts. Mijn ervaring is dat het passeren dan veel soepeler gaat. En om gezien te worden draag ik in het donker een lampje op mijn rug.
Ik weet niet anders dat als er bv autos rijden dat je dan links moet gaan lopen, dit om te voorkomen dat autos (die rechts rijden) je dan in de rug rijden.
Ik heb niet bij de padvinders gezeten, maar dat leer je daar wel.
Afbeelding
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Dat heb ik ook geleerd, als je loopt op een weg met auto's en fietsers, dan links lopen. Zo kan je zelf nog uitwijken als iemand je niet ziet.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

mmartinn schreef:
Domor schreef:Ik loop altijd rechts. Mijn ervaring is dat het passeren dan veel soepeler gaat. En om gezien te worden draag ik in het donker een lampje op mijn rug.
Ik weet niet anders dat als er bv autos rijden dat je dan links moet gaan lopen, dit om te voorkomen dat autos (die rechts rijden) je dan in de rug rijden.
Ik heb niet bij de padvinders gezeten, maar dat leer je daar wel.
Zo heb ik het ook geleerd :ok:
Bij afwezigheid van een speciaal voetgangers pad (stoep o.i.d.) ............. altijd tegen het verkeer inlopen, dus links.
Dan zie je tenminste wat er aan komt.
Reuze handig :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Boerenfoxfan schreef:Gisteren in het bos gelopen met kids en echtgenoot, en één van de honden. Teefje thuis gelaten bij oudste dochter want ze is loops en op zondag is het altijd zo druk, dan wordt ze alleen maar de hele tijd lastig gevallen, zo zielig. En dan toch weer een voorbijganger die mompelt "rothonden altijd" omdat mijn hond voor d'r voeten liep. Ik voel me dan toch zo beledigd, maar sta toch weer met mijn mond vol tanden. Frustrerend. :tong:
Wie vindt het nou leuk als een hond met bemodderde poten tegen je nieuwe jas staat op te springen?
Ik als hondenliefhebber ook niet.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Wolfsblut schreef:
Wie vindt het nou leuk als een hond met bemodderde poten tegen je nieuwe jas staat op te springen?
Waar lees je dat?
Afbeelding
mmartinn
Zeer actief

Pemba schreef:
Wolfsblut schreef:
Waar lees je dat?
Dat vroeg ik me ook al af!

Verstuurd van mijn GT-I9001 met Tapatalk
Afbeelding
Domor
Zeer actief

Ik heb het ook zo geleerd (links lopen i.v.m. het aan zien komen van de auto's), maar mijn ervaring is anders dus ik loop al jaren rechts na enig uitproberen. Maar het principe werkt hetzelfde, alleen leer je je hond dan altijd links te lopen. Ik zette dat ik rechts loop er alleen maar bij omdat ik zei dat mijn hond altijd rechts moet lopen.
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Als iemand dat zou zeggen dan zeg ik " rotmensen ook altijd" .... of als ze een blauwe jas aan hebben " stomme mensen met stomme blauwe jassen altijd" ... en dan steek ik mijn tong uit :tong:
Afbeelding
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Ach maakt me niks uit, af en toe zijn mijn honden ook rothonden. Hahaha.

Vrijdagochtend gingen ze weer in de knok alledrie en dat omdat er twee wat lekkers roken en daar ruzie om kregen, alledrie zijn ze gewond niet erg gelukkig, maar op dat moment vond ik het ook rothonden.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Tanja Simba&Bella
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tanja Simba&Bella »

Laat je vooral niet meetrekken in iemand anders zijn/haar negatieve energie. Als ik zoiets hoor dan zeg ik altijd uitermate vrolijk; u ook een fijne dag :-) en ga vervolgens weer verder met het genieten van onze wandeling.
Groetjes, Tanja

Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015

Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Ach... ik had gisteren weer eens een aanvaring met een groep mountainbikers... :hmmm:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

malinois schreef:Ach... ik had gisteren weer eens een aanvaring met een groep mountainbikers... :hmmm:
ben je Nico tegen gekomen en hem de groeten gedaan :mrgreen:
ellen
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

ellen en de birmanen schreef:
malinois schreef:Ach... ik had gisteren weer eens een aanvaring met een groep mountainbikers... :hmmm:
ben je Nico tegen gekomen en hem de groeten gedaan :mrgreen:
ellen
Nou ik weet zeker dat dit allemaal broertjes waren van hem :cool2: net zo dom en net zo'n plank voor hun kop. Heb gezegd dat ze het prototype mountainbiker waren en dat snapten ze niet :mann: Al scheldend en vloekend hebben ze hun pad vervolgd uiteindelijk...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”