Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat is dit?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

petertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): american staffordshire terrier
Aantal honden: 1

Re: Wat is dit?

Ongelezen bericht door petertje »

ik blijf het leuk vinden om te zien :) Ik kreeg laatst dit van iemand, ik had niet het idee dat de begeleiders nou echt lekker veel overwicht hebben oop de meeste honden, of dat die honden goed luisteren, dan zie ik liever die filmpjes hierboven :)

Afbeelding
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

ranetje schreef:
maart schreef:
ranetje schreef:Ik zit me suf te kijken om het verschil te zien tussen een "trekbeet" en een "duwbeet" :mrgreen: :lol1:
Leuk filmpje van Numa :ok:

trekbeet = zoals je een trekspelletje zou spelen, hond trekt dus achteruit.
Duwbeet = hond duwt vooruit, duwt vb de arm weg, terwijl in een trekbeet de arm vooruit zou getrokken worden.
Dank :ok:
Zijn dit dan dus allebei duwbeten op het filmpje?
Numa's beet is inderdaad een duwbeet, is vooral goed te zien bij het bijten op het been, hij probeert de helper echt vooruit te duwen.
Helper steunt hem een beetje door het been waarin hij bijt ook wat van de grond te halen zodat hij succes heeft bij het duwen, je ziet de helper dan echt even uit zijn evenwicht raken.
Binnen de KNPV zie je graag dat een hond probeert bij te pakken in zijn beet, dus duwt om meer grip te krijgen. Bij de IPO moet de hond bijten en mag niet meer bijpakken, kost punten als ik het goed heb onthouden. Vandaar misschien dat ze trekken in hun beet?
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Inge schreef:Bij de IPO moet de hond bijten en mag niet meer bijpakken, kost punten als ik het goed heb onthouden. Vandaar misschien dat ze trekken in hun beet?
ze moeten meteen vol zitten, bijpakken kan dus niet meer.
Nu, een goede hond pakt toch bij als die een keer niet vol zit uiteraard, dat ziet de keurmeester over het algemeen dan wel graag en maakt daar ook een opmerking over. Maar het kwaad is dan al geschied en de punten zijn dan inderdaad weg.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Dank voor de uitleg Inge en maart :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”