Even een vraagje.
We hebben een 10 maand oude labrador Thor, hij is enorm lief maar ooh zo speels en enthousiast. Op zich niet erg maar nu hebben we er een 5 maand oude Cavalier kind Charles spaniel bij genomen. Op zich loopt alles goed. Maar Thor is soms wat enthousiast en dan laat hij zich wat gaan. Hierdoor komt het wel eens voor dat hij de Cavalier overrompeld. Hij is dan gewoon lomp en wilt spelen. Hij loopt er dan naartoe en soms gebeurd het eens dat hij er op trapt. De Cavalier jankt dan wel even om te laten merken dat hij het niet leuk vind. Maar Thor is op dat moment zo enthousiast dat hij soms gewoon niet weet van ophouden. Nu weet ik niet goed hoe ik hiermee moet omgaan. Normaal lossen honden dit zelf op en merken de honden wanneer er een puppy in de buurt is, dan passen ze hun gedrag aan. Thor niet. Hij blijft enorm speels en is soms met zijn grootte en gewicht ronduit gevaarlijk voor onze kleine ukkepuk. Ik neem de Cavalier niet op , ander wordt ie misschien angstig en gaat hij een angst opbouwen. Maar nu weet ik niet of ik tussen beiden moet komen als de Cavalier jankt en Thor maar blijft voordoen.
Ik ken de hondentaal vrij goed. Cavalier toont geen tekenen van angst maar wordt gewoon overrompeld. 1 maal heeft hij zich volledig onderdanig opgesteld maar Thor is gewoon te enthousiast en ziet/wilt dit dan niet zien.
Ene kant van me zegt "Ja, mijn huis, mijn regels, als ik vind dat het te ruw is moet ik ingrijpen." Mijn andere kant zegt "neen , ze zullen het zelf wel oplossen.".
Wat zouden jullie doen?
Bedankt!