Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Lekkers na uitlaten?
Moderator: moderatorteam
- kaatje888
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boomer & Maltezer.
- Aantal honden: 1
Lekkers na uitlaten?
Wie geven hun hond(en) na elke uitlaatronde iets lekkers?
En is dit goed om te doen, of niet?
Graag jullie mening!
En is dit goed om te doen, of niet?
Graag jullie mening!
In liefdevolle herinnering
Binky 12-08-2000?, ?-?-2010 en Tycho 20-05-2006, 02-04-2014
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Re: Lekkers na uitlaten?
Er is geen goed of fout, zolang het maar past bij de hond (en de baas). Mijn mening
.
-
Manu
Na de laatste ronde krijgt hij een reepje gedroogde kip. Dat is rond 1 uur 's nachts.
Verder neem ik onderweg zijn voer mee of kleine snacks omdat we constant oefenen dus na het wandelen krijgt hij alleen zijn bak voer
Verder neem ik onderweg zijn voer mee of kleine snacks omdat we constant oefenen dus na het wandelen krijgt hij alleen zijn bak voer
- kaatje888
- Zeer actief
Mijn vraag, doe jij dit of niet?Zamunda schreef:Er is geen goed of fout, zolang het maar past bij de hond (en de baas). Mijn mening.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
PreciesZamunda schreef:Er is geen goed of fout, zolang het maar past bij de hond (en de baas). Mijn mening.
-
Safari
Dat deed ik ook altijd bij het laatste rondje, totdat ik doorkreeg dat ze dan alleen een snel rondje voor de show liepen. Doel was zo snel mogelijk naar huis voor dat lekkertje en dan kon ik de volgende ochtend ruimen. 
- kaatje888
- Zeer actief
Dus het kan geen kwaad om een hond na elke wandeling iets lekkers te geven?Zamunda schreef:Er is geen goed of fout, zolang het maar past bij de hond (en de baas). Mijn mening.
- P-tt
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kaninchen Teckel
- Aantal honden: 2
- dagmar88
- Zeer actief
kaatje888 schreef:Dus het kan geen kwaad om een hond na elke wandeling iets lekkers te geven?Zamunda schreef:Er is geen goed of fout, zolang het maar past bij de hond (en de baas). Mijn mening.
Ik geef tijdens het wandelen vrij vaak kleine snoepjes of hun eigen brokken.
Na niet specifiek, ligt er aan wat ik handig vind.
- Zamunda
- Zeer actief
Dat kun je zo niet stellen, dat bedoel ik dus ook met mijn eerste opmerking. Je moet kijken naar de hond (en je moet kijken naar wat je zelf als baas wil).kaatje888 schreef:Dus het kan geen kwaad om een hond na elke wandeling iets lekkers te geven?Zamunda schreef:Er is geen goed of fout, zolang het maar past bij de hond (en de baas). Mijn mening.
Geef je na de ronde een koekje en gaat je hond daardoor steeds sneller poepen en plassen en naar huis willen dan moet je bedenken of je dat wenselijk vindt. Zoja, dan blijf je lekker een koekje geven (misschien vindt je het namelijk wel handig). Zonee (want je vindt het niet gezellig oid), dan stop je ermee.
Is je hond te dik en geef je verder ook al veel voer, dan kan het wel 'kwaad'.
Nouja, zo zijn er nog tal van redenen te bedenken waarom het wel/niet kan. Kijken naar de hond dus
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Hier krijgen ze regelmatig wat na het wandelen.

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
-
Tallie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie
- Contacteer:
Ik geef na de lange wandeling 's middags vaak wat lekkers. Als ze er wat meer moeite voor moet doen dan hap-slik-weg laat ze het meestal liggen tot later 
- Maltezers
- Zeer actief
Ja wij geven Mel ook altijd wat lekkers na een rondje en ik denk inderdaad dat ook wij wel eens in de maling genomen worden. Ik heb echt wel het idee dat Mel zo soms ineens bedenkt dat ze wel iets te snaaien wil maar acht ze is bijna 16 en nee geen gram te dik nooit geweest trouwens. Ze eet goed maar soms ook wel eens een dagje minder tot niets wij denken wel eens dat ze stiekem op de weegschaal gaat staan en zich dan te dik vind of bedenken we nou te veel menselijke trekjes in haar. 
- Sanne!!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradeitje!
Hier eigenlijk nooit.
Ze krijgt tijdens de wandelingen haar brokken als beloning.
En verder zie ik het nut van iets krijgen na een wandeling niet zo....?
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Ooit een lezing over een geheel andere manier van voeren gevolgd. Dit ging over het niet regelmatig eten, maar pas eten als er honger ontstaat (bij zowel mens als hond) Maar in feite als een dier honger krijgt maakt het lichaam zich gereed voor actie (jagen). Allerlei hormonen en lichaamsfuncties staan helemaal paraat voor actie. Na die actie/jacht veranderen die hormonen en lichaamsfuncties en zijn ze helemaal gericht op eten en verteren.
Nu ben ik om deze lezing niet gaan voeren op basis van honger, maar ben ik wel bewust geworden van het ritme (wat ik al had, maar niet onderbouwd. Na 2 wandelingen krijgen ze gewoon hun maaltijd. Na de andere wandeling krijgen ze niet bewust wat lekkers ofzo. Ik ben niet zo van het lekkers voeren in het algemeen. Ik kan geen reden bedenken waarom ik na een wandeling iets lekkers moet geven. Doe ik dan liever tijdens wandeling
Nu ben ik om deze lezing niet gaan voeren op basis van honger, maar ben ik wel bewust geworden van het ritme (wat ik al had, maar niet onderbouwd. Na 2 wandelingen krijgen ze gewoon hun maaltijd. Na de andere wandeling krijgen ze niet bewust wat lekkers ofzo. Ik ben niet zo van het lekkers voeren in het algemeen. Ik kan geen reden bedenken waarom ik na een wandeling iets lekkers moet geven. Doe ik dan liever tijdens wandeling

-
S@ndr@
- Zeer actief
Alleen als ze zich goed gedragen hebben , als ik boos ben vergeet ik t 
- dagmar88
- Zeer actief
Sanne!! schreef:Hier eigenlijk nooit.
-
Tiny
- Zeer actief
Na en tijdens de wandeling geef ik Akira iets lekkers, bij thuiskomst gaat ze ermee de tuin in en kluift een beetje tot ze in slaap valt. Haar eten staat hier 24/7 en daar eet ze af en toe een hapje van en er liggen verschillende kauwbotten waar ze ook af en toe aan kluift. Ze bepaalt eigenlijk zelf wanneer ze wat neemt.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Ik ben best van lekkers als ze een opdracht goed uitvoeren.gyanty schreef:Ooit een lezing over een geheel andere manier van voeren gevolgd. Dit ging over het niet regelmatig eten, maar pas eten als er honger ontstaat (bij zowel mens als hond) Maar in feite als een dier honger krijgt maakt het lichaam zich gereed voor actie (jagen). Allerlei hormonen en lichaamsfuncties staan helemaal paraat voor actie. Na die actie/jacht veranderen die hormonen en lichaamsfuncties en zijn ze helemaal gericht op eten en verteren.
Als pup kregen ze daarnaast aan het einde van de wandeling als ze definitief werden aangelijnd een heel lekker stuk worst.
Voordeel:
Ik zat allang thuis achter de koffie als anderen nog woest bezig waren hun hond te overtuigen om mee te komen
Iedereen om me heen noemde het omkopen.
Maar vrijwel altijd als ik aan het einde van de wandeling de riem van mijn schouder haal staat de hond al bij me.
Ik hoef niet eens te roepen.
Dus laat mij maar lekkers geven.
Verder moet iedereen die beslissing voor zichzelf nemen.
Het is niet goed of slecht, het is je eigen beslissing.
Het hoeft ook niet speciaal nut te hebben.
Niet alles hoeft nut te hebben, het kan ook gewoon leuk zijn.
- runninggirl
- Zeer actief
Jura krijgt wat lekkers (pensstaaf/hoefje/ iets anders om te kauwen) als ze zelf aangeeft dat ze dat wil, dat is ongeveer 1 keer per dag. Dan gaat ze bij de kast staan waar al het lekkers in staat en mag ze uitzoeken waar ze zin in heeft. Zij blij, ik blij.
En verder krijgt ze lekkere brokken en worst tijdens de wandeling, als beloning of in de voerdummy.
En verder krijgt ze lekkere brokken en worst tijdens de wandeling, als beloning of in de voerdummy.
- yodi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): rottweiler
Ik heb altijd een handvol brokken in mijn jaszak, als ze goed luistert krijgt ze 1.

- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
ranetje schreef:Ik ben best van lekkers als ze een opdracht goed uitvoeren.gyanty schreef:Ooit een lezing over een geheel andere manier van voeren gevolgd. Dit ging over het niet regelmatig eten, maar pas eten als er honger ontstaat (bij zowel mens als hond) Maar in feite als een dier honger krijgt maakt het lichaam zich gereed voor actie (jagen). Allerlei hormonen en lichaamsfuncties staan helemaal paraat voor actie. Na die actie/jacht veranderen die hormonen en lichaamsfuncties en zijn ze helemaal gericht op eten en verteren.
Als pup kregen ze daarnaast aan het einde van de wandeling als ze definitief werden aangelijnd een heel lekker stuk worst.
Voordeel:
Ik zat allang thuis achter de koffie als anderen nog woest bezig waren hun hond te overtuigen om mee te komen![]()
Iedereen om me heen noemde het omkopen.![]()
Maar vrijwel altijd als ik aan het einde van de wandeling de riem van mijn schouder haal staat de hond al bij me.
Ik hoef niet eens te roepen.
Dus laat mij maar lekkers geven.
Verder moet iedereen die beslissing voor zichzelf nemen.
Het is niet goed of slecht, het is je eigen beslissing.
Het hoeft ook niet speciaal nut te hebben.
Niet alles hoeft nut te hebben, het kan ook gewoon leuk zijn.
Maar dat is toch niet na de wandeling. Dat is tijdens wandelen. Ik 'koop ze ook vaak om' op dat punt hoor. Bij mij leer ik ze zelf de neus in de jachtlijn te steken (of door halsband of tuig). En ja dat gaat gepaard met lekkers. Is dus leuk kunstje! En honden die heel graag bij mij komen. Overigens heb ik sinds Norah altijd ballen bij mij, die werken ook als koekjes
Maar waarom ik geen reden kan bedenken, is omdat het mijn honden dus niet dat extra plezier oplevert als ik ze na elke wandeling iets lekkers geef. Dat ik geen reden kan bedenken, betekend voor ons meer dat wij er dus geen noodzaak toe zien, maar dat gaat puur om onze eigen situatie op dit moment. (bij pups doe ik het wel, na elke wandeling eten en of een botje)

- Sanne!!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradeitje!
Ja oke.dagmar88 schreef:Sanne!! schreef:Hier eigenlijk nooit.
na het wandelen op de plaats met een kluifje of gevulde kong kan (zeker met jonge honden) best handig zijn
Toch heb ik het met Nala niet gedaan.
Nu gaat ze ook gewoon rustig liggen.
En pas als ze rustig is word ze soms beloond met lekkers. En soms gewoon met een aai.
Maar ieder zijn ding
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Tijdens het wandelen neem ik wat lekkers mee, soms gebruik ik dat en soms ook niet. Ligt aan de situaties die we tegen komen. Na de lange wandeling krijgen ze vaak wat om op te kauwen, maar na de kortere rondjes krijgen ze niks.
- rose
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
Zamunda schreef:Er is geen goed of fout, zolang het maar past bij de hond (en de baas). Mijn mening.
Ben het hier mee eens, en bij ons past het uitstekend dus hier een stukje leverworst of appel na de wandeling
-
S@ndr@
- Zeer actief
Ik doe t ook omdat ik zelf weet als ik gesport heb een een stuk gewandeld heb, t heel lekker is om te herstellen als je even iets eet, lijkt me voor de honden ook wel zo werkenrose schreef:Zamunda schreef:Er is geen goed of fout, zolang het maar past bij de hond (en de baas). Mijn mening.
Ben het hier mee eens, en bij ons past het uitstekend dus hier een stukje leverworst of appel na de wandeling
-
Jacq
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): vubara
Hier krijgen ze altijd iets na de wandeling.
Het lijkt mij ook dat je gewoon moet kijken hoe het voor jou voelt en of het gewicht ok blijft.
Het lijkt mij ook dat je gewoon moet kijken hoe het voor jou voelt en of het gewicht ok blijft.
- Riboet
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Franse bulldog
- Aantal honden: 13
- Contacteer:
Ze krijgen hier nooit na het wandelen, nooit voor het wandelen en nooit voor het in een verblijf gaan of voor het slapen gaan
.
Ze krijgen hier ook nooit wat tussendoor voor de heb...
Hmm, als ik zo eens bedenk, krijgen ze hier zelden om niets... Het is meestal toch een beloning of omkoping zo je wilt. En dat laatste hoeft niet eens iets eetbaars te zijn...
Hugo krijgt zijn favoriete bal bijvoorbeeld als hij ECHT niet meteen wil terugkomen voor het wandelen, dan zwaai ik even met zijn (dus eigenlijk 'mijn' ) blauwe bal en dan is ie rap bij me en die mag hij dan naar huis dragen.
. En in de gang mag hij hem weer afgeven
.
Wel vaak snoepjes of favospeeltje mee tijdens het wandelen en van pups af aan wordt geleerd dat bij de baas komen leuk en vaak ook nog lekker(s) is en dat werkt goed en als volwassen bull gebruik ik dat nog als intervalbeloning. Maar ik ga niet zomaar lekkers geven als we weer thuis zijn.
Zie geen reden om het te doen (overigens ook geen reden om het niet te doen
).
Ze krijgen hier ook nooit wat tussendoor voor de heb...
Hmm, als ik zo eens bedenk, krijgen ze hier zelden om niets... Het is meestal toch een beloning of omkoping zo je wilt. En dat laatste hoeft niet eens iets eetbaars te zijn...
Hugo krijgt zijn favoriete bal bijvoorbeeld als hij ECHT niet meteen wil terugkomen voor het wandelen, dan zwaai ik even met zijn (dus eigenlijk 'mijn' ) blauwe bal en dan is ie rap bij me en die mag hij dan naar huis dragen.
Wel vaak snoepjes of favospeeltje mee tijdens het wandelen en van pups af aan wordt geleerd dat bij de baas komen leuk en vaak ook nog lekker(s) is en dat werkt goed en als volwassen bull gebruik ik dat nog als intervalbeloning. Maar ik ga niet zomaar lekkers geven als we weer thuis zijn.
Zie geen reden om het te doen (overigens ook geen reden om het niet te doen
- Lin-C
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Russische Toy Terriër
Niet standaard maar meestal wel. Na zijn ochtendwandeling krijgt hij zijn eten, dus dan geen lekkers.
Als we 's middags gewandeld hebben ga ik kort daarna vaak weer naar mijn werk, dan krijgt hij wel wat lekkers.
Als we 's middags gewandeld hebben ga ik kort daarna vaak weer naar mijn werk, dan krijgt hij wel wat lekkers.
- JML
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Nee, 'iets lekkers' nooit.
Ik heb wel altijd wat brokjes of iets in mijn zak zitten om te belonen tijdens het uitlaten.
Na het uitlaten krijgen ze soms hun eten, maar dat is dan meer toevallig dan 'regel'.
Als ik weg ga krijgen ze wel iets, ook als ik ga slapen.
Ik heb wel altijd wat brokjes of iets in mijn zak zitten om te belonen tijdens het uitlaten.
Na het uitlaten krijgen ze soms hun eten, maar dat is dan meer toevallig dan 'regel'.
Als ik weg ga krijgen ze wel iets, ook als ik ga slapen.