Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Waarom voeren jullie juist die brok die jullie voeren
Moderator: moderatorteam
- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Aantal honden: 0
Waarom voeren jullie juist die brok die jullie voeren
Geen pro rauw discussie graag..maar ik wil graag weten waarom jullie voor dat merk brok wat je geef gekozen hebben 

- yodi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): rottweiler
- Aantal honden: 1
Re: Waarom voeren jullie juist die brok die jullie voeren
Mera-dog, op aanraden van de fokker, Nelle is bijna 2 jaar en doet het er erg goed op, daarbij krijgt ze ook smuldier!!!

-
lets have fun
Profine zalm aardappel omdat 1 van mijn honden heel veel voedselintolleranties heeft en dit 1 van de weinige brokken is waar ze niet van aan de schijt gaat. De ander voer ik dan voor het gemak hetzelfde.
- KarinW
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Middenslag Poedel
taste of the wild,lekker afwisseling in smaken en hoog vlees gehalte
- Habibi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy) - Aantal honden: 1
Toen we Habibi net hadden als pup ben ik naar de dierenwinkel gegaan. Ik kreeg pedigree mee van de fokker (Ja ja, achteraf geen goed teken.)
Met dat merk had ik niet zulke goede ervaringen, dus een uitgebreid gesprek aangegaan in de speciaalzaak. Ik zocht een goed merk voer, hoefde niet per se de allergrootste naam of het allerduurste te zijn. Maar wel "gewoon goed". Voor een wat actievere hond, die waarschijnlijk een leuke middenmaat zou worden.
Na overleg kwamen we op Prins Pro care super uit. Dat ben ik gaan voeren, en ze heeft het er meteen vanaf het begin prima op gedaan.
Glanzend, weinig nodig, weinig ontlasting van mooie kwaliteit.
Ik heb dus nooit reden gehad om over te stappen op iets anders, en nu nog niet.
Naast haar basisvoer krijgt ze regelmatig gedroogde pens. En allerlei verschillende beloningssnoepjes. Net wat uitkomt wat dat aan gaat.
En regelmatig runderkophuid. Dat vindt ze erg lekker, en bovendien houdt ze haar tanden er mooi schoon mee.
Ik moet het na een half uur tot een uur wel afpakken, anders vreet ze zich er haast ziek aan...
Dus dat zijn mijn overwegingen.
Met dat merk had ik niet zulke goede ervaringen, dus een uitgebreid gesprek aangegaan in de speciaalzaak. Ik zocht een goed merk voer, hoefde niet per se de allergrootste naam of het allerduurste te zijn. Maar wel "gewoon goed". Voor een wat actievere hond, die waarschijnlijk een leuke middenmaat zou worden.
Na overleg kwamen we op Prins Pro care super uit. Dat ben ik gaan voeren, en ze heeft het er meteen vanaf het begin prima op gedaan.
Glanzend, weinig nodig, weinig ontlasting van mooie kwaliteit.
Ik heb dus nooit reden gehad om over te stappen op iets anders, en nu nog niet.
Naast haar basisvoer krijgt ze regelmatig gedroogde pens. En allerlei verschillende beloningssnoepjes. Net wat uitkomt wat dat aan gaat.
En regelmatig runderkophuid. Dat vindt ze erg lekker, en bovendien houdt ze haar tanden er mooi schoon mee.
Ik moet het na een half uur tot een uur wel afpakken, anders vreet ze zich er haast ziek aan...
Dus dat zijn mijn overwegingen.

- Pepie
- Zeer actief
Kijken jullie dan ook of er bv granen inzitten en stap je dan over?.Ik geef Dol nu in de ochtend een handje brokken van Purizon en dat bevalt mij wel een handje brokken geven :
Laatst gewijzigd door Pepie op 11 jan 2014 15:13, 2 keer totaal gewijzigd.

- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik voer Dr Clauders vis en rijst. De hondjes vinden het lekker en doen het er goed op.
Daarbij koopt een vriendin van me het groot in, dus kan ik er redelijk voordelig aan komen.
http://www.guppy.nl/hondenvoeding/6737- ... e-4kg.html
Deze brok
Daarbij koopt een vriendin van me het groot in, dus kan ik er redelijk voordelig aan komen.
Deze brok
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
- Rikoy
- Zeer actief
Denkadog glutenvrij micro protein.
Omdat hij allergisch is voor gluten en eiwitten.
Eindelijk na een lange lijdensweg eindelijk een brok gevonden waar drollen van worden gedraaid.
Wat een ramp was het, spuitpoep een jaar lang!
Voor mij niks anders meer dan dit.
Omdat hij allergisch is voor gluten en eiwitten.
Eindelijk na een lange lijdensweg eindelijk een brok gevonden waar drollen van worden gedraaid.
Wat een ramp was het, spuitpoep een jaar lang!
Voor mij niks anders meer dan dit.
Laatst gewijzigd door Rikoy op 11 jan 2014 17:48, 1 keer totaal gewijzigd.

- Pepie
- Zeer actief
Nog nooit van gehoordfes/lou schreef:Ik voer Dr Clauders vis en rijst. De hondjes vinden het lekker en doen het er goed op.
Deze brok

- bandolero
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 5
Royal Canin, omdat ze het er al meer dan 15 jaar goed op doen...
En ze ook oud op geworden zijn, zonder ooit een dag ziek geweest te zijn (behalve dan op het einde, bij 3 van de 4 door de kanker waaraan ze gestorven zijn).
De 2 BC teven krijgen Platinum, 70% vlees, en super voor hun vacht.
En ze ook oud op geworden zijn, zonder ooit een dag ziek geweest te zijn (behalve dan op het einde, bij 3 van de 4 door de kanker waaraan ze gestorven zijn).
De 2 BC teven krijgen Platinum, 70% vlees, en super voor hun vacht.
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik ook niet hoor voordat zij het had...Pepie schreef:Nog nooit van gehoordfes/lou schreef:Ik voer Dr Clauders vis en rijst. De hondjes vinden het lekker en doen het er goed op.
Deze brok
Maar bevalt goed!!
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
-
Safari
Bosch adult vis en aardappel. Ik zocht een betaalbare brok waar geen rijst in zat ivm allergie Rakker. Ze vinden het heerlijk en de ontlasting is weinig, compact, donker en stinkt niet heel erg.
Toch overweeg ik nu een uitstapje te maken naar Meradog omdat er toch nog een lichte verkleuring van de oksels te zien is bij het Bosch voer. Ik lees hier goede dingen over Meradog, ook zonder rijst verkrijgbaar, dus die ga ik binnenkort proberen.
Toch overweeg ik nu een uitstapje te maken naar Meradog omdat er toch nog een lichte verkleuring van de oksels te zien is bij het Bosch voer. Ik lees hier goede dingen over Meradog, ook zonder rijst verkrijgbaar, dus die ga ik binnenkort proberen.
- Pepie
- Zeer actief
Ik loop mij wezenloos te googlen op al die merknamen

-
Safari
Jij begonPepie schreef:Ik loop mij wezenloos te googlen op al die merknamen![]()
- Pepie
- Zeer actief
Ja ik ben er ook zeer blij meeSafari schreef:Jij begonPepie schreef:Ik loop mij wezenloos te googlen op al die merknamen![]()

-
S@ndr@
- Zeer actief
waar om je voert toch geen brok, vanwaar die belangstelling
- Pepie
- Zeer actief
Staat er toch?...in de ochtend geef ik Dol een handje brokjes en dat bevalt mij welS@ndr@ schreef:waar om je voert toch geen brok, vanwaar die belangstelling

-
S@ndr@
- Zeer actief
sorry, even gemist, jij leek me zo`n vervent vervoerder, die iets had tegen( vreemde ) toevoegingen

- Pepie
- Zeer actief
Daarom mijn vraag aan jullieS@ndr@ schreef:sorry, even gemist, jij leek me zo`n vervent vervoerder, die iets had tegen( vreemde ) toevoegingen![]()

- krullie
- Zeer actief
ik geef prins procare croque sensitive omdat ze het daar het beste op doen.
geen diarree of rommelende darmen meer, geen overgeven en een mooie vacht en tanden en ze vinden het ook nog lekker,wat wil je nog meer.
geen diarree of rommelende darmen meer, geen overgeven en een mooie vacht en tanden en ze vinden het ook nog lekker,wat wil je nog meer.
- -Lilo-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje
Ik geef ook prins, de blauwe zak. Maar die blijkt voor actieve honden, dus de rode voor normale honden staat klaar. Lola doet het er goed op en heeft geen jeuk + constant lekkende anaalklieren meer.
-
Sita
- Zeer actief
Na vele merken geprobeerd te hebben, geef ik nu naar volle tevredenheid Denkadog. Ze doen het er goed op en wij kunnen er voordelig aan komen. Voor ons voorlopig geen ander merk meer.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

- runninggirl
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Tijd geleden overgestapt van Farmfood geperst naar Dog lovers Gold Passion graanvrij.
Ik gaf altijd al kvv/barf naast en zocht eigenlijk een brok die wat beter was qua samenstelling (zonder graan) en die ze ook lekker vindt. De geperste brokken vond ze namelijk niet lekker genoeg voor beloning onderweg tijdens de wandeling. Dus daarvoor had ik dan bijv. Taste of the Wild maar wisselde ook wel steeds af.
Nu op Dog lovers Gold vind ik haar ontlasting beter lijken, het is een stuk minder (nu poept ze één keer per dag, heel soms twee keer, dat was eerst altijd wel 3 keer) en de drollen zijn ook nog eens kleiner. En ze vindt ze heel erg lekker, en ze zijn klein genoeg ook voor beloning vind ik.
Ik gaf altijd al kvv/barf naast en zocht eigenlijk een brok die wat beter was qua samenstelling (zonder graan) en die ze ook lekker vindt. De geperste brokken vond ze namelijk niet lekker genoeg voor beloning onderweg tijdens de wandeling. Dus daarvoor had ik dan bijv. Taste of the Wild maar wisselde ook wel steeds af.
Nu op Dog lovers Gold vind ik haar ontlasting beter lijken, het is een stuk minder (nu poept ze één keer per dag, heel soms twee keer, dat was eerst altijd wel 3 keer) en de drollen zijn ook nog eens kleiner. En ze vindt ze heel erg lekker, en ze zijn klein genoeg ook voor beloning vind ik.
-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Pro Plan, kreeg ze bij de fokker dus verder gevoerd.
Even de massa graan- en geperste brok voerders gevolgd en wat andere merken geprobeerd, maar de fokker had ruimschoots gelijk, dus al weer een paar jaar terug pro plan.
Even de massa graan- en geperste brok voerders gevolgd en wat andere merken geprobeerd, maar de fokker had ruimschoots gelijk, dus al weer een paar jaar terug pro plan.
- P-tt
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kaninchen Teckel
- Aantal honden: 2
Sinds een tijdje krijgt goof purizon. Wilde een keer wat anders proberen dan proplan en profine en van purizon hadden ze van die handige proefzakjes. Goof vindt ze erg lekker
-
Tamaartje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terrier
Mijn jack russell krijgt carocroc.
We hebben lang gezocht naar brokken die hij blijft eten.
Echt alles gehad en met carocroc gaat het nog steeds goed.
Enige nadeel is dat hij veel poept.
We hebben lang gezocht naar brokken die hij blijft eten.
Echt alles gehad en met carocroc gaat het nog steeds goed.
Enige nadeel is dat hij veel poept.
-
empyree
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Jaren Eukanuba gevoerd met tussendoor een uitstapje naar Proplan bij de eerste GBGV omdat ze dat bij de fokker kreeg. na een nestje waarvan de pups geen Eukanuba leken te willen eten overgestapt naar Royal Canin, volwassen honden de goedkoopste variant in verband met overgewicht, en dat krijgen ze nu nog steeds alleen een slechte eter krijgt Proplan omdat ze daar minder van hoeft te eten om dezelfde hoeveelheid calorien binnen te krijgen.
Sandra

- Hilly45
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schapendoes
Pro plan zalm...... zalm vanwege de vis wat goed is voor de vacht.
Verder; omdat Sam het lekker vindt.
Maar Sam krijgt 80% vlees, verhoudingsgewijs weinig brokken.
Verder; omdat Sam het lekker vindt.
Maar Sam krijgt 80% vlees, verhoudingsgewijs weinig brokken.

-
Sanne123
- Vaste gebruiker
Ik geef Versele Laga's Bento Kronen Zalm en rijst omdat ik een brok zocht met een normaal eiwitgehalte en waar geen tarwe in zat omdat mijn ene hond een gevoelige huid heeft.en we zijn erg tevreden erover de honden hebben er maar weinig ontlasting van.en de huid ziet er goed uit en de brok word graag gegeten.
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Alleen vetsin is niet lekker volgens PepieS@ndr@ schreef:sorry, even gemist, jij leek me zo`n vervent vervoerder, die iets had tegen( vreemde ) toevoegingen![]()