Gisteren heb ik te horen gekregen dat mijn hondje Roxy een maltezer van 11 cushing heeft, ik ben helemaal aangeslagen, maandag krijg ik de gehele bloeduitslag en gaan we dan starten met de urineonderzoeken. Nadat ze gisteren bloed hadden afgenomen en in een machine hadden gedaan kwam er "yoki" uit. Bloed met veel vet en suiker. Ik liet gisteren de bloed afnemen omdat er eind deze maand aan de eerste van haar twee achterpootjes geopereerd zou worden aan Patella Luxatie. Ook heeft ze haar hele leven al last van allergieën dus een slechte vacht en bijt en krabwonden was ik al aan gewend. Ze werd wel zwaarder en begon meer te drinken maar dat gooide ik op ouderdom.
Ik ben nu vooral heel bang, ik heb eind 2012 mijn eerste Maltezer in moeten laten slapen vanwege hartklachten ze was 12 geworden. Moet nu eerst afwachten en daar ben ik niet goed in
Ben nu al aan het nadenken of ze na de uitslag wel vetoryl zal gaan geven, heb gehoord dat het als bijwerking artrose geeft (wat ze ook al heeft) en het last af te stellen is. En dan heb ik het niet eens over de kosten van al dit alles (ze heeft geen verzekering vanwege haar patella en allergieen). Ik vind kwaliteit van haar leven het belangrijkste.
Misschien ben ik nu wel heeeeel snel maar zou ze als ze eenmaal is ingesteld op de medicijnen nog geopereerd kunnen worden aan haar beide pootjes? Ik ben afgelopen avond en grote deel van de nacht info aan het verzamelen om internet en ik zit nu ook al op een forum voor speciaal dit onderwerp maar op die forum krijg ik steeds een foutmelding.
Ik wil zoveel mogelijk info verzamelen zodat ik de juiste beslissing kan nemen, ik wil mijn meisje niet kwijt.