Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Honden verzekering

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

smokey
Actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 1

Honden verzekering

Ongelezen bericht door smokey »

Hallo allemaal !

Ik ben aan het rond neuzen naar een verzekering voor onze Border maar de keuze is nog niet zo makkelijk.
Veel mensen zeggen te zijn verzekerd bij PROTEC maar dit vind ik toch best wel duur +-36 euro per maand
Ik zit nu net op de site van OHRA te kijken bij de hondenverzekering en deze lijkt een stuk meer te vergoeden , bij de TOPDEKKING (bevat heup-elleboog) betaal je 18 euro per maand.

Heeft iemand ervaring met de Verzekering van OHRA ?

(( ik heb hier even een linkje naar de polisvoorwaarden van OHRA voor degene die hier eens naar willen kijken :

http://www.ohra.nl/binaries/Polisvoorwa ... ing%20ohra ))
nathalie71

Re: Honden verzekering

Ongelezen bericht door nathalie71 »

Ik heb het totaalpakket van Petplan...duur maar heel erg veel wordt vergoed en hoef niks voor te schieten.

Als je het wel kunt voorschieten blijkt de verzekering van het Kruidvat een hele goede optie en is niet duur
smokey
Actief

Ik dacht dat Petplan altijd heup-elleboog in het basispakket had zitten maar helaas niet , en 38 euro vind ik toch flink wat geld maandelijks :(

Mag ik je vragen hoe het zit met betalen als je een bezoek gehad hebt bij de dierenarts aangezien je zelf niks hoeft voor te schieten ?
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

De laatste 2 honden had ik verzekerd bij Proteq, maar ik neig nu toch wel heel erg naar OHRA.
Afbeelding
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

Shib is bij de Hema verzekerd. Ik moet inderdaad wel zelf voorschieten, maar ze betalen ook wel heel snel uit. ;)
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Julisca
Zeer actief
Mijn ras(sen): Veel te dure kruising :-)

Ongelezen bericht door Julisca »

Hier ook Hema. Ik spaar alles een jaar op (de rekeningen) en laat het dan in 1x uitkeren. Je moet nl per keer indoen een eigen risico betalen van ik meen 45 euro. Iets om even in de gaten te houden.
Groeten Julisca
trotse bezitter van Indy
thom
Zeer actief
Contacteer:

Ik berekende voor Ari even bij Proteq 32,40 p/mnd en Ohra 21.50 p/mnd. Lijkt me duidelijk welke verzekering we gaan kiezen.
Afbeelding
johanna68
Zeer actief
Mijn ras(sen): kr bouvier

Ongelezen bericht door johanna68 »

Ben ook zoekende...voor wanda nooit verzekering gehad. Aangezien ik niet weet hoe verder gaat met Puck lijkt me het wel verstandig.
Maar zijn er eisen aan een verzekering?

Bedoel nu dat Puck mss al aangeboren afwijking heeft en inmiddels kwaaltjes die blijvende schade kunnen hebben veroorzaakt? Kun je dan wel gewoon verzekeren?
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

johanna68 schreef:Ben ook zoekende...voor wanda nooit verzekering gehad. Aangezien ik niet weet hoe verder gaat met Puck lijkt me het wel verstandig.

Bedoel nu dat Puck mss al aangeboren afwijking heeft en inmiddels kwaaltjes die blijvende schade kunnen hebben veroorzaakt? Kun je dan wel gewoon verzekeren?
Je kunt wel een verzekering afsluiten, maar alles waarvoor Puck tot nu toe al is behandeld zal worden uitgesloten van dekking. Dat pakt in jullie geval dus niet zo gunstig uit.
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
johanna68
Zeer actief
Mijn ras(sen): kr bouvier

Ongelezen bericht door johanna68 »

Tamara/Bayko schreef:
johanna68 schreef:Ben ook zoekende...voor wanda nooit verzekering gehad. Aangezien ik niet weet hoe verder gaat met Puck lijkt me het wel verstandig.

Je kunt wel een verzekering afsluiten, maar alles waarvoor Puck tot nu toe al is behandeld zal worden uitgesloten van dekking. Dat pakt in jullie geval dus niet zo gunstig uit.
Dus omdat Puck pancreatitis had? en zou ze het weer krijgen dan dekken ze dat niet?
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Ja, dat klopt. Anders even goed navragen. Als je het niet doorgeeft, komen ze er toch via de dierenarts achter. Vandaar als je ook maar enigszins denkt om misschien je hond te verzekeren, kun je dat het beste doen zo gauw je ze krijgt. Maar goed, aangeboren afwijkingen zullen altijd discutabel blijven.
binkebobbel
Actief
Mijn ras(sen): kruising bull terrier x boerenfok
yorkshire terrier
kruising vlinder/keeshondje
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door binkebobbel »

Ik zou ook uitkijken met die OHRA verzekering daar zij nog helemaal geen ervaring hebben met dit soort verzekeringen. Ouder wordende honden en katten kosten vaak meer en daar hebben ze nog geen ervaringen mee
Nu willen ze natuurlijk zo snel mogelijk klanten met een lage premie lokken maar Kijk naar proteg en petplan die begonnen allenmaal zo laag met de premie en zijn daarvan teruggekomen door strengere eisen en minder te vergoeden. Nu lijkt Ohra nog voordeliger maar denk
dat dat binnen een jaar al zal veranderen.
Groetjes Angela en Bucka, Cindy en Sterre
thom
Zeer actief
Contacteer:

binkebobbel schreef:Ik zou ook uitkijken met die OHRA verzekering daar zij nog helemaal geen ervaring hebben met dit soort verzekeringen. Ouder wordende honden en katten kosten vaak meer en daar hebben ze nog geen ervaringen mee
Nu willen ze natuurlijk zo snel mogelijk klanten met een lage premie lokken maar Kijk naar proteg en petplan die begonnen allenmaal zo laag met de premie en zijn daarvan teruggekomen door strengere eisen en minder te vergoeden. Nu lijkt Ohra nog voordeliger maar denk
dat dat binnen een jaar al zal veranderen.
Bij de prijs die ik eerder schreef, heb ik een polis van 4 jaar, daarna zie ik wel weer.
Afbeelding
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Julisca schreef:Hier ook Hema. Ik spaar alles een jaar op (de rekeningen) en laat het dan in 1x uitkeren. Je moet nl per keer indoen een eigen risico betalen van ik meen 45 euro. Iets om even in de gaten te houden.
dit dus, zo doe ik het ook, het is een goedkope verz met andere verz vergeleken en ze vergoeden heel veel uit ;)
Afbeelding
nathalie71

smokey schreef:Ik dacht dat Petplan altijd heup-elleboog in het basispakket had zitten maar helaas niet , en 38 euro vind ik toch flink wat geld maandelijks :(

Mag ik je vragen hoe het zit met betalen als je een bezoek gehad hebt bij de dierenarts aangezien je zelf niks hoeft voor te schieten ?
Mijn dierenarts heeft een contract met petplan. Stuurt de rekening meteen door.Ik krijg dan binnen twee weken een rekening van de DFA met eventuele eigenbijdrage.Was vroeger 17,50 per behandeling vanaf 2013 is dat 15% van het totale factuur bedrag.

Dus als je een rekening krijgt van 200 euro moet je daar zelf 30 euro van betalen.100 euro maar 15 euro.

Je hebt dan nog 30 dagen de tijd om deze te voldoen.

Voor mij ideaal.Toen Dydo zo ziek was had in binnen een paar maanden tijd 3 rekeningen van 200 euro,400 euro en 800 euro....Toen der tijd moest ik daar zelf 3x 17,50 voor betalen.Als ik de verzekering niet had gehad had ik die totaal 1400 euro nooit op kunnen brengen.
nathalie71

[
Laatst gewijzigd door nathalie71 op 07 jul 2014 10:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Neeltje

Hier ook de Hema en daar zeer tevreden over. Lage eigen bijdrage en betalen snel uit.
gz
Actief
Mijn ras(sen): Boxer

Ongelezen bericht door gz »

Vroeger Dier en zorg (nu Proteq) maar vindt hun belachelijk duur geworden. Heb nu Petplan maar (nog) geen gebruik gemaakt van de verzekering gelukkig. Ik zag laatst dat de Jumper ook een huisdierenverzekering heeft: http://www.jumper.nl/huisdierenverzekering. Heb er geen ervaring mee en wat ze vergoeden maar die is er dus ook.
esenhazel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door esenhazel »

We hebben Bloem verzekerd bij OHRA. Heb de top dekking, met aanvullend voor enten en tanden.
Tot nu toe bevalt het prima en keren ze ook heel snel uit.
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Tanja Simba&Bella
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tanja Simba&Bella »

Ik heb nog steeds gewoon een aparte rekening waar ik elke maand wat op stort. Tot nu toe is dat altijd nog voordeliger geweest dan een verzekering.

Ben eigenlijk ook wel eens nieuwsgierig of de mensen die een verzekering hebben, aan het einde van het contract/ jaar wel eens een vergelijk hebben gemaakt: wat was het bedrag van alle rekeningen - betaalde premie.
Groetjes, Tanja

Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015

Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Tanja Simba&Bella schreef:Ik heb nog steeds gewoon een aparte rekening waar ik elke maand wat op stort. Tot nu toe is dat altijd nog voordeliger geweest dan een verzekering.

Ben eigenlijk ook wel eens nieuwsgierig of de mensen die een verzekering hebben, aan het einde van het contract/ jaar wel eens een vergelijk hebben gemaakt: wat was het bedrag van alle rekeningen - betaalde premie.
Ik heb toevallig vorige maand alle rekeningen van Cyntha er eens bij gepakt. Met de eigen bijdrage er bij opgeteld was de premie nog steeds veel lager dan wat Proteq in totaal heeft uitbetaald. Als je een chronisch zieke hond hebt, loont een verzekering al snel. De bedragen die ik met grote regelmaat voor Cyntha naar de dierenarts breng, kan ik echt niet zelf sparen.

Bayko mankeerde zelden iets groots. Bij hem speelde ik ongeveer quitte. Tot z'n laatste weekend , toen haalde ik er nog even de premie voor een jaartje of drie uit. Het heeft hem helaas niet meer mogen redden.
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
smokey
Actief

Tanja Simba&Bella schreef:Ik heb nog steeds gewoon een aparte rekening waar ik elke maand wat op stort. Tot nu toe is dat altijd nog voordeliger geweest dan een verzekering.

Daar heb ik ook wel eens aan gedacht, alleen voor een dure operatie bijv een gebroken poot iets aan heupen etc betaal je gauw 2000euro+ dan zou ik dus meer als 100 maanden mijn premie bedrag aan de kant moeten zetten .
Neeltje

Laat ik geval Yentle nemen. Premie was €10 per maand. Ze is jong gestorven, 19 maanden was ze. De castratie heb ik zelf betaald. Echter toen ze net één jaar was brak ze haar poot. Totale kosten alle operaties: € 1600. Daarna de kosten van haar laatste dag, de epileptische aanval waar ze niet meer is uitgekomen + inslapen: € 600. Totaalplaatje: €2500. Daarvan heb ik zelf €135 betaald. Het had € 45 minder kunnen zijn, maar ik had niet kunnen voorzien dat de de metalen pin in haar poot zou gaan afstoten, waardoor ze nog een keer moest worden geopereerd en ik had de eerste € 1300 (eerst gips zetten toen operatie) al gedeclareerd.

En ja, dit is een uitzondering, maar dit zijn juist de dingen waarvoor je je hond verzekert, voor de dingen die onverwacht gebeuren, niet voor de oorontsteking of andere kleine dingen die kunnen gebeuren.
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

Via de Hema en daarnaast zet ik zelf ook wat opzij.
esenhazel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door esenhazel »

ik betaal voor Hazel bij Proteq 270 euro per jaar. 1ste jaar allemaal van die rare kleine dingen gehad, dus toen had ik de premie
er net uit. 2de jaar heb ik aan de max van de 5000 euro vergoeding gezeten, dus dit jaar heb ik 'm er dik uit.
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Maartje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maartje »

Ik heb nu zo'n 15 jaar honden. De eerste 10 jaar zou ik de premie er bij lange na niet uit gehaald hebben. Toch zou ik graag mijn hond van nu 13 toen al verzekerd hebben, want die heeft dat de laatste 6 jaar wel ingehaald. Een spaarpotje ter hoogte van de premie, zou de kosten niet gedekt hebben. En dan heeft ze geen absurt hoge rekeningen van duizenden euro's per keer, maar wel een constante stroom aan rekeningen die aardig oplopen. En met één hond is dat voor mij op te brengen, maar dit maal 3 zou wel een ander verhaal worden.
De jongste twee honden zijn dus wel verzekerd. Ik denk nu een jaar of 4. Vorig jaar was het eerste jaar dat de premie van één van de twee hoger was dan de kosten. Dit jaar ga ik bij een hond er weer overheen en, afkloppen, met de andere zal het ongeveer gelijk zijn.
Maartje
Lupa, Puk en Abby
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Ik heb even zitten lezen bij de VZ-voorwaarden van de Kruidvat, maar ik vind dat echt een flutverzekering, ik snap echt niet waarom iemand daarvoor zou kiezen eigenlijk :hmmm: .
Ellebogen en heupen zijn compleet uitgesloten van dekking (dus ook in geval van een ongeval?!) alsook alle aandoeningen van de voortplantingsorganen :piew: . Dus een bmo is gewoon niet verzekerd?! Ook de operatie bij een bmo niet, want dat leidt tot castratie/sterilisatie (en heeft met de vpl-organen te maken) en dat sluit dekking van de operatie direct uit. Bizar vind ik het.
Is dit bij meerdere verzekeringen zo of is dit een briljante vondst van het Kruidvat?

Edit: zie nu bij de Hema ook dat alle aandoeningen aan elleboog en heup uitgesloten zijn en jawel hoor: ongeacht de oorzaak. Dus ook bij een ongeval... Noem mij maar raar, maar ik vind dat laatste echt belachelijk. En nee, ik hoef er geen VZ af te sluiten (en zal dat ook zeker niet doen), maar het is weer zo typisch VZ-mambo jambo :ugh: .
Gelukkig worden hier wel alle aandoeningen van de voortplantingsorganen gedekt, dat uitsluiten lijkt dus een vondst van het Kruidvat. Alhoewel ik me wel afvraag of een operatie igv een BMO wel gedekt wordt, want sterilisatie/castratie (wat je dus uitvoert bij zo'n operatie) is uitgesloten van dekking.
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

240 euro betaald aan premie. 1 keer 45 euro aan declaratiekosten en 557 euro vergoed gekregen.
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Ik heb dus petplan nu maar zit te kijken naar OHRA, dat scheelt best veel geld en dan is bij OHRA nog meer verzekerd.. alleen je moet het voorschieten... maar dat is geen punt en anders betalen ze hij OHRA redelijk snel uit en bij mijn da moet ik binnen 30 dagen betalen. dus het zal elkaar niet veel ontlopen.
Heb nu bij OHRA opgevraagd wat ik in totaal moet gaan betalen voor Bowie en als dat echt gunstiger blijkt stap ik over.
Afbeelding
Bulley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Franse bulldog
Bonairse kruising

Ongelezen bericht door Bulley »

Ik betaal voor mn bull 23,41 bij petplan, en heb even zitten kijken bij ohra daar zou ruim 30 euro kwijt zijn. Dus Petplan is voor een fr bull voordeliger.
Ik heb m nu bijna 5 jaar verzekerd en dus ongeveer 1200 euro premie betaald(toen ik m afsloot was de premie lager) en 200 euro gedeclareerd :mrgreen: Ben er niet wijzer van geworden haha maar ja betaal t graag voor niks :mrgreen:
Bulley 11.02.2005-24.02.2015
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”