Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dierenartsen extra belonen

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Pepper en Lucy
Zeer actief
Aantal honden: 1

Dierenartsen extra belonen

Ongelezen bericht door Pepper en Lucy »

Beloon jullie ook weleens je dierenarts als hij /zij teveel voor je zieke dier zich inzet?
Gisteren kreeg m'n dierenarts een bord boerenkool als avondmaaltijd van een hondeneigenaar. De hond kreeg een bacterie in z'n lijf door een kattenbeet.
Of vind je gewoon normale gang van zaken en dat je dierenarts geen extra beloning hoeft te hebben. Want ze verdienen wel genoeg aan je.

Hoe denken jullie eigenlijk hierover?
[size=40]In nood leert men z'n vrienden kennen.
Hoe beter je mensen leert kennen des te meer dat je van honden
Mieke-Bo

Re: Dierenartsen extra belonen

Ongelezen bericht door Mieke-Bo »

Nou ik heb gelukkig nog nooit met levensbedreigende dingen naar de dierenarts gehoeven en enkel de standaard controles/prikjes etc....
Maar om in de artsen wereld te blijven heb ik wel mijn huisarts een bedank brief gegeven voor al zijn inzet in 2013 met een mooie kaart erbij! Dat werd heel erg gewaardeerd...
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Belonen? Bedanken, dat wel. Bloemetje voor de goede zorgen.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Ik beloon helemaal niemand met een bord boerenkool, en al helemaal niet mensen waar ik al gewoon commerciele prijzen voor betaal. Je gaat die dierenarts toch ook geen eurootje in zijn zak stoppen omdat hij zo lief was voor Fikkie?
Laura84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laura84 »

stel er zou iets zijn waar ik mijn DA heel dankbaar voor zou zijn, dan zou ik wel even een bloemetje langs brengen
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Nope, hij krijgt zijn honorarium (en dat is doorgaans ruim voldoende) en een bedankje
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Wij hebben de DA trouwens 'bedankt' bij de omschrijving van de betaling. Als zij het al gezien heeft, dan kreeg ze denk ik een glimlach om haar mond. Ik ben haar enorm dankbaar over hoe Saar is ingeslapen, maar no way dat ik daar met een bord boerenkool aan de deur ga staan.
Hilly45
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schapendoes

Ongelezen bericht door Hilly45 »

Ja, ik tracteer wel. Toen Sam een operatie kreeg en ik vol angst zat, werd ik goed opgevangen, bleef toen hele dag in de kliniek en toen ik hoorde dat Sam langzaam wakker werd moest ik gewoon wat lekkers halen. Na 2 jaar behandeling en een afscheid wilde ik ook trakteren voor altijd hun aandacht voor mij en Sam en goede zorg. Of ze een goed salaris krijgen doet er voor mij niet toe. Als ik voel dat ik wat wil, meer dan nota betalen, dan doe ik dat.
Afbeelding
Pepper en Lucy
Zeer actief

Ik had met m'n vorige hond 2 keer gehad levensbedreigende situaties meegemaakt. Ze kwam wel weer bovenop maar alleen m'n buurvrouw / moeder vindt het niet nodig om ze extra's te geven. Een taart, eten of een fles wijn of iets dergelijks aan hun te geven. Want zij verdienen wel genoeg aan je.

Alleen toen de dierenarts aantal handelingen voor niets deed bij diezelfde hond kreeg hij toen wel een fles wijn. Bij hem hoefde ik alleen de operatie te betalen toen ze een voorpoot brak. De foto's, diverse spalkverwisselingen met gipsverband. Alleen wat ik niet meer bij hem mocht is hem assisteren bij de verwisselingen. Ik ging toen onderuit. De operatiewond zag toen net of het rauwvlees was waar Betadine erover ging. En vele collega's gingen toen ook onderuit.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

ja mijn supergeweldige dierenarts krijgt van mij een kerstcadeautje.
ik ben hartstikke blij met haar en dat mag ze best weten!
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Pino01
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door Pino01 »

Mijn dierenarts heb ik wel eens bedankt met een mooie kaart en een doos chocola niet alleen voor hem maar ook voor de assistentes. Hij heeft mijn honden vaak geholpen zonder kosten in rekening te brengen.
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

in woorden wel, dat ik op bepaalde momenten heel blij was met haar, bv. met het inslapen van Bo.
maar niet dat ik of een fooi geef of een bloemetje oid heb gebracht, misschien zou dat wel eens vaker mogen.
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Zeker wel. Als zij zich extra inzetten voor mijn dieren dan bedank ik ze met een bloemetje en wat lekkers. Klein gebaar.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Pepper en Lucy
Zeer actief

renee-uk schreef:ja mijn supergeweldige dierenarts krijgt van mij een kerstcadeautje.
ik ben hartstikke blij met haar en dat mag ze best weten!

Wat een leuk gebaar
Ze mogen inderdaad best weten dat ze gewaardeerd worden. Ze moeten toch wel heel vaak van alles doorstaan met de patiëntjes. Zoals bijten en gekrabd te worden als honden en katten niet al te vriendelijk zich gedragen naar hun toe. Hoe vaak hij niet gesnapt is als hij zo aardig wilt zijn naar Demi toe om haar op de tafel te zetten. Alleen Pepper vindt alles geweldig en gedraagt zich ook uitermate vrolijk naar ze.
rose
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door rose »

Ik doe dat eigenlijk nooit in de materiële zin, ik bedank haar altijd wel woordelijk.
Maar nu vraag ik mij af, bedanken jullie jullie huisarts ook met een attentie of wat zoals in dit topic besproken?
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

rose schreef:Ik doe dat eigenlijk nooit in de materiële zin, ik bedank haar altijd wel woordelijk.
Maar nu vraag ik mij af, bedanken jullie jullie huisarts ook met een attentie of wat zoals in dit topic besproken?
Als de situatie daar naartoe is ja.

Mijn eerste dierenarts heb ik inderdaad wel eens bedankt voor dingen die ze voor al mijn dieren heeft gedaan met zelf gebakken hondenkoekjes.
Pino01
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door Pino01 »

rose schreef:Ik doe dat eigenlijk nooit in de materiële zin, ik bedank haar altijd wel woordelijk.
Nee want daar kom ik nooit
renee-uk
Zeer actief

Pino01 schreef:
Nee want daar kom ik nooit
sterker nog, ik heb niet eens een huisarts :?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Pepper en Lucy
Zeer actief

Ik doe met m'n huisarts veel minder alleen wel persoonlijke gesprekken. We kenden mekaar nog van vroeger in onze pubertijd.
En dit heb ik ook met de dierenartsen.

Bij beiden is onze afstand vrij klein.
Magic
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door Magic »

Volgens mij trakteert mijn dierenarts zichzelf wel, aan de nota te zien :mrgreen: .

Stoppen jullie ook de kassameisjes wat extra's toe, omdat ze zo netjes de boodschappen voor je aanslaan? ;)
Afbeelding
Iedere dag feest!
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

De extra aandacht die onze dierenarts geeft, de tijd die ze neemt, de dingen die ze doet zonder daar extra voor te vragen, daar ben ik blij mee.
Als ze hier is krijgt ze koffie.
En als ik haar bedank zegt ze dat ik niet zo raar moet doen.
We snappen elkaar en denken hetzelfde en daar is ze al best blij mee. En wij ook.
En dat laat ik ook gewoon merken.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Mijn huisarts heb ik nog nooit bedacht met een extra attentie omdat ik dat nog niet nodig vond, maar de cardioloog die me het leven gered heeft heeft een paar flessen heel goede wijn gekregen.
Bij mijn dierenarts heb ik het ook nog nooit nodig gevonden maar als zoiets zich aandient doe ik het wel.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
renee-uk
Zeer actief

Magic schreef:Volgens mij trakteert mijn dierenarts zichzelf wel, aan de nota te zien :mrgreen: .

Stoppen jullie ook de kassameisjes wat extra's toe, omdat ze zo netjes de boodschappen voor je aanslaan? ;)
dat kassameisje staat niet met mij mee te huilen als ze mijn hond in laat slapen, komt niet terug in haar eigen tijd om mijn andere hond ook in te slapen en ze verzint ook niet allerlei manieren om mijn haast niet te behandelen angstagressieve flippende herplaatser-met-verleden toch zo stressvrij mogelijk te kunnen behandelen.

tegen de tijd dat die kassameisjes dat ook allemaal doen krijgen ze ook een kerstcadeautje :lol1:
Afbeelding

Magic
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door Magic »

renee-uk schreef:
Magic schreef:Volgens mij trakteert mijn dierenarts zichzelf wel, aan de nota te zien :mrgreen: .

dat kassameisje staat niet met mij mee te huilen als ze mijn hond in laat slapen, komt niet terug in haar eigen tijd om mijn andere hond ook in te slapen en ze verzint ook niet allerlei manieren om mijn haast niet te behandelen angstagressieve flippende herplaatser-met-verleden toch zo stressvrij mogelijk te kunnen behandelen.

tegen de tijd dat die kassameisjes dat ook allemaal doen krijgen ze ook een kerstcadeautje :lol1:
Klinkt goed :ok:

Nee, voor mij geldt eigenlijk wat hierboven ook al gezegd wordt. Ik heb nooit iets aan de hand gehad waarbij ik het zou overwegen mijn DA iets extra's te geven of op andere wijze te belonen, maar ik kan me wel situaties indenken dat ik dat wel zou doen. En ik hoop dat die zich nooit gaan voordoen ;).
Afbeelding
Iedere dag feest!
Kimmie

Ongelezen bericht door Kimmie »

wij brengen ze nog weleens wat lekkers,die mensen hebben al zoveel voor mijn honden gedaan,en zo goed voor ze gezorgd...is gewoon leuk om daar af en toe eens wat heen te brengen ( meestal doen we dat bv met pasen/kerst of dit jaar met sinterklaas daar lekkers gebracht)
Pepper en Lucy
Zeer actief

Alleen de kassameisjes krijgen van wel een vriendelijke woord van werk ze / een hele fijne ..............
En taarten wordt bij de warme bakker gehaald
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Ik persoonlijk zou het niet doen, maar mijn man heeft twee keer op gebak getrakteerd, maar dan voor iedereen in de dierenkliniek. Niet alleen voor de dierenarts.
Omdat ze af en toe niks rekent voor een consult. Of maar een klein consult.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

renee-uk schreef:

:ok: Precies. We hebben met Pluisje zo veel aan die man gehad en hij was er zelf ook echt niet goed van.
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Ik ben er op zich niet zo van. Maar als hij Indy nu opgelapt krijgt zou ik die beste man wel kunnen zoenen., denk alleen dat ze liever een taart hebben, haha.
Laatst gewijzigd door Daisy@ op 12 jan 2014 12:33, 1 keer totaal gewijzigd.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Pepper en Lucy schreef:Beloon jullie ook weleens je dierenarts als hij /zij teveel voor je zieke dier zich inzet?
Gisteren kreeg m'n dierenarts een bord boerenkool als avondmaaltijd van een hondeneigenaar. De hond kreeg een bacterie in z'n lijf door een kattenbeet.
Of vind je gewoon normale gang van zaken en dat je dierenarts geen extra beloning hoeft te hebben. Want ze verdienen wel genoeg aan je.

Hoe denken jullie eigenlijk hierover?
Hoezo, wil jij je chirurg ook verblijden met een bord boerenkool nadat hij je boom en baarmoeder heeft verwijderd.? :mann:

Een blijk van waardering is dat de rekening betaald word en een dank je wel.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”