Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Lastig hoor! demente bejaarde honden
Moderator: moderatorteam
- tycha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Smoothies
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Lastig hoor! demente bejaarde honden
We hebben nieuwe gordijnen en dus ook weer een gordijn tot op de grond voor de tuindeur waar het hondenluik in zit. Maar nu kan Shendor het luik dus niet meer vinden. Staat daar een een beetje moeilijk te doen. Ik heb hem al een paar keer de weg gewezen, maar het helpt allemaal niet echt. Schuif ik net het gordijn maar weer opzij. Gaat hij naar de deur en mij staan kijken van: "kun jij dan ook die deur even open doen"? Hij denkt dat het luik met de komst van het gordijn verdwenen is
Maar weer even oefenen. Het is wat hoor, van die ouwe honden. 

Groetjes Marja
-
Safari
Re: Lastig hoor! demente bejaarde honden
Ja het is lastig maar ergens ook wel weer heel schattig die oudjes. Rakker van mij verdenk ik er ook van dat hij beginnend dementerend is. Ik had het slaapkussen verplaats omdat mij dat beter uit kwam. Ineens zat ik met een hond die op vreemde plekken ging liggen of ons de hele tijd aan ging zitten staren. Het duurde even voor ik een verband zag tussen het verplaatsen en zijn vreemde gedrag. Het kussen ligt nu weer op de oude plek (zucht
) en hij is weer tevreden 
- tycha
- Zeer actief
- Contacteer:
Hij ziet en hoort ook minder. Maar ik heb ook echt het idee dat hij in de war raakt van dit soort veranderingen. Het lijkt ook dat hij niet op zicht door het luik gaat maar op gevoel. En nu zit daar dus het gordijn voor. Arme ziel 
Als ik Shendor zijn plek zou verplaatsen zou hij ook echt heel erg van slag zijn.
Als ik Shendor zijn plek zou verplaatsen zou hij ook echt heel erg van slag zijn.

Groetjes Marja
- Rea
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor - Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Herkenbaar, maar denk dat er wel meer zullen zijn die met een gordijn ervoor niet meer weten waar ze eruit kunnen.
Hier Teun een oog blind, duidelijk minder gehoor en zo nu en dan van het padje.
Kan NAAST het hondenluik in de keuken bij de achterdeur gaan staan wachten tot de deur open gaat.
En gaat die open zie je hem opgelucht door de deur naar buiten gaan en ff later weer door 't luik naar binnen.
Hier Teun een oog blind, duidelijk minder gehoor en zo nu en dan van het padje.
Kan NAAST het hondenluik in de keuken bij de achterdeur gaan staan wachten tot de deur open gaat.
En gaat die open zie je hem opgelucht door de deur naar buiten gaan en ff later weer door 't luik naar binnen.

- tycha
- Zeer actief
- Contacteer:
Haha, dat kan Shendor ook doen. Maar dan als we van de tuin naar binnen gaan en de deur voor zijn neus dicht doen. Dan gaat hij staan blaffen of we de deur open kunnen doen. Als we dan even tegen het luik aan tikken dan zie je gewoon het lampje weer gaan branden 

Groetjes Marja
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
Ach ja, zo herkenbaar. Onze heidewachtel was ook zo'n dusselig oudje geworden
Maar jonge honden kunnen er ook wat van. Onze Havanezer weet na 3 jaar heel goed waar de schuifpui opengaat maar zit soms toch met zijn pootje tegen de dichte kant aan te tikken. Als ik de pui dan openschuif kijkt hij heel dommig en blijft zitten tikken. Soms helpt het als ik dan mijn hand naar buiten steek
maar meestal moet ik hem naar binnen 'drijven".
Of hij wil door de achterdeur naar buiten en door de pui meteen weer naar binnen. Ik krijg in elk geval wel genoeg beweging met hem
Maar jonge honden kunnen er ook wat van. Onze Havanezer weet na 3 jaar heel goed waar de schuifpui opengaat maar zit soms toch met zijn pootje tegen de dichte kant aan te tikken. Als ik de pui dan openschuif kijkt hij heel dommig en blijft zitten tikken. Soms helpt het als ik dan mijn hand naar buiten steek
Of hij wil door de achterdeur naar buiten en door de pui meteen weer naar binnen. Ik krijg in elk geval wel genoeg beweging met hem
-
Corneliana
- Zeer actief
tja zou dat dementie zijn? of is dat honds?
wij hadden een keer de konijnenkooi op de plek van de bench gezet en Sky ging op de konijnenkooi liggen. nou ja bijna, want ik was hem voor gelukkig. hele avond geoefend met naar de plek sturen en voertjes en toen wist ie het weer. maar de eerste 10 keer liep hij mooi verkeerd. daarna nog een paar keer verkeerd en halverwege goed en toen pas snapte hij het.
wij hadden een keer de konijnenkooi op de plek van de bench gezet en Sky ging op de konijnenkooi liggen. nou ja bijna, want ik was hem voor gelukkig. hele avond geoefend met naar de plek sturen en voertjes en toen wist ie het weer. maar de eerste 10 keer liep hij mooi verkeerd. daarna nog een paar keer verkeerd en halverwege goed en toen pas snapte hij het.
- Kipper
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): dwerg-pincher, australian cattle-dog, border collie x australian cattle-dog en een mechelse herder
- Aantal honden: 4
Mijn hond is nog maar anderhalf jaar, maar ik heb deze week ongeveer hetzelfde meegemaakt. ( dus oowee als die nog ooit dement wordt
)
Ik heb altijd drie benches in de bus staan, twee beneden en een erop.
Eerst links erop en sinds vorige week na een lading hooi in mijn bus te hebben gehad, dacht ik dat die bench er beter rechts bovenop kon.
Springt die hond er steeds links op, daar waar er geen op staat.....( het is nog wel een halve border-collie
)
Ze gaat maar een keer per week bovenop, dus hoe lang zal dat duren voordat ze weet dat ze op de rechterbench moet springen?
Ik heb altijd drie benches in de bus staan, twee beneden en een erop.
Eerst links erop en sinds vorige week na een lading hooi in mijn bus te hebben gehad, dacht ik dat die bench er beter rechts bovenop kon.
Springt die hond er steeds links op, daar waar er geen op staat.....( het is nog wel een halve border-collie
Ze gaat maar een keer per week bovenop, dus hoe lang zal dat duren voordat ze weet dat ze op de rechterbench moet springen?