Mijn vader is een grote hondenvriend en zorgt in de regel goed voor Evert maar heeft hier niet zo handig gehandeld. Hij heeft ze direct hierna uitgebreid uitgelaten inclusief ballen gooien( het was immers uitlaattijd) en ze hebben uitgebreid mogen drinken.
Maar goed ik kwam thuis en in plaats van een vrolijke begroeting kwam hij lastig van de bank af en kwam er rustig aan gelopen. Ik vond dat zn mooie lijntje slecht was te zien en zn buik was dik en aan zn hele houding zag ik dat er iets was. Ik zei dit tegen mn vriend en hij zei dat Evert bij mn oma wel wat koekjes uit de kast had gehaald. Toen ging bij mij het alarm al lichtelijk af na een andere hond verloren te zijn aan een maagtorsie.
Hij gaf duidelijk pijn aan en ik ben een stukje met hem gaan lopen. Daarvoor gaf hij al een hele hoop over. Buiten heeft hij veel geplast en had hij ook diarree (maar hij had ontlasting!). Vanavond heeft hij nog 2 keer heel veel overgegeven met grote stukken herkenbare botjes en koekjes (van die gekleurde staafjes) er in. Nu ligt hij te slapen en is zn buik een stuk soepeler. Vanavond nog maar een paar keer naar buiten en gelukkig ben ik morgen een dagje thuis. Maar ik kneep hem wel een beetje om eerlijk te zijn.