Er komt hier sowieso geen derde hond, maar ik vind ze toch wel erg leuk.

Ik wil me er dus wel een beetje in verdiepen voor ooit.
Moderator: moderatorteam
Maeve schreef:Rasechte takketerriërs![]()
Heb er eentje getrimd en elke keer weer was dat een groot drama. Met twee personen de hond in bedwang houden en dan nog toe komen aan plukkenEn als de eigenaar haar dan kwam ophalen en het ging mevrouw niet snel genoeg hapte ze gewoon in kuiten van de baas
Laat ik het zo zeggen, ik ben nog geen hond tegen gekomen met meer karakter..
Ik denk dat je van een Terriër geen zachtaardig karakter moet verwachtenSaskia241 schreef:Dat is minder dan.
Hier woont er een in de flat en dat is een heel zachtaardig hondje juist. Oscar is helemaal weg van haar.
oh kort door de bocht hoor Manon, ik heb dus zelf een kudde terriers en daar zitten hele zachtaardige tussen, heb jaren geleefd met fox terriers, lakekand terriers, airedale terriers, dus wat dat betreft kun je wel zeggen, dat ik terriers ken. En zachtaardig is zeker iets, wat ook gewoon bij een terrier kan. zoals er ook felle etterbakken van retrievers kunnen zijn zakmaarzeggenMaeve schreef:Ik denk dat je van een Terriër geen zachtaardig karakter moet verwachtenSaskia241 schreef:Dat is minder dan.
Hier woont er een in de flat en dat is een heel zachtaardig hondje juist. Oscar is helemaal weg van haar.Het zijn leuke honden hoor, het heeft wel wat vind ik. Maar ik zou er nooit een zelf willen
Ik heb nooit beweerd dat álle Terriërs fel zijn, en al helemaal niet dat alle retrievers zachtaardig zijnyamie schreef:oh kort door de bocht hoor Manon, ik heb dus zelf een kudde terriers en daar zitten hele zachtaardige tussen, heb jaren geleefd met fox terriers, lakekand terriers, airedale terriers, dus wat dat betreft kun je wel zeggen, dat ik terriers ken. En zachtaardig is zeker iets, wat ook gewoon bij een terrier kan. zoals er ook felle etterbakken van retrievers kunnen zijn zakmaarzeggenMaeve schreef:Ik denk dat je van een Terriër geen zachtaardig karakter moet verwachtenSaskia241 schreef:Dat is minder dan.
Hier woont er een in de flat en dat is een heel zachtaardig hondje juist. Oscar is helemaal weg van haar.Het zijn leuke honden hoor, het heeft wel wat vind ik. Maar ik zou er nooit een zelf willen
![]()
TS: de welsh is een iets serieuser typje, in vergelijking met bv een lakeland, qua uiterlijk raakt het elkaar behoorlijk, dus wie weet is een lakeland dan een iets veiligere keus
Dat heet opgevoed Nooryamie schreef:fel kunnen zijn, pittig kunnen zijn? ja zeker, maar dat sluit iets anders niet uit, ik ontken ook geen terrier eigenschappen, maar geen zachtaardig karakter kunnen verwachten van een terrier, dat is me te kort door de bocht. Dat een terrier geen fluffywuffy hondje is, ja goh, ga er even vanuit, dat iemand die interesse toont in terriers dat zelf ook wel weet![]()
en tja, die van mij zijn zoetjes met trimmen en bij de Da, maar dat zal dan wel toeval zijn
billy schreef:Dat heet opgevoed Nooryamie schreef:fel kunnen zijn, pittig kunnen zijn? ja zeker, maar dat sluit iets anders niet uit, ik ontken ook geen terrier eigenschappen, maar geen zachtaardig karakter kunnen verwachten van een terrier, dat is me te kort door de bocht. Dat een terrier geen fluffywuffy hondje is, ja goh, ga er even vanuit, dat iemand die interesse toont in terriers dat zelf ook wel weet![]()
en tja, die van mij zijn zoetjes met trimmen en bij de Da, maar dat zal dan wel toeval zijn![]()
Manager was een huftertje, maar trimmen en da was geen probleem, andere honden wilde hij dood maken![]()
Ik niet. Mensen vragen niet als ze al weten toch? En ik herhaal liever iets dan dat ik te weinig vertel eigenlijkyamie schreef: ja goh, ga er even vanuit, dat iemand die interesse toont in terriers dat zelf ook wel weet![]()
bouvierpoedel schreef:Over het algemeen moet je ze een beetje in de waan laten dat hun de controle hebben en ondertussen stuur je het een beetje aan waar je naar toe wil.
Sorry maar kan niets terriers zien in Bas.laeken schreef:Laatst stond er een op MP die ik overwogen heb. Heel lief zacht hondje dat perfect meedraaide in een gezin en sociaal met andere honden. Mijn partner heeft er ook een gehad en die heeft er leuke herinneringen aan en het was een erg lief sociaal hondje. Een reutje. Denk dat het veel aan opvoeding ligt omdat hij ook 2 Ieren reuen gehad heeft en dat is ook altijd perfect gegaan. Als ze genoeg bewegen en duidelijk consequent worden opgevoed zijn het zover ik weet hele leuke mensenhondjes. En als ze ook nog met honden kunnen heb je helemaal iets leuks.
Ik ken terriers eigenlijk als hele lieve honden voor mensen. Dieren kunnen een probleem zijn maar hoeft niet.
In Bas zit ook veel terrier. Ze is zeer zachtaardig naar mens en dier. Wel zal ze een dier dat ze kan pakken bijten. Gister vloog er een mus tegen de raam. Ze wist niet hoe snel ze daar op af moest en hem moest pakken. Goddank reageerde ze meteen op NEE! want ze had haar bek er al omheen. Toen ik de mus afgepakt had en heb laten bijkomen stond ze er bij het vrijlaten weer meteen bij. Hij vloog weg en ze stoof er achter aan. Jachtinstinct zit bijna in elke terrier wel denk ik. Zeker op kleine beestjes. Ik zou ze bv nooit combineren met kleine huisdieren. Daar vertrouw ik ze niet mee. Zelfs Bas niet.
Haha, ik wel. Bas heeft vele gezichten. Soms lijkt ze een gekleurde maltezer, van achter met wandelen lijkt ze net een ruwharige Yorkshire terrier. Ik zie er zelf minstens een halve York inbouvierpoedel schreef: Sorry maar kan niets terriers zien in Bas.
Klopt, zou haar zeker een keer moeten plukken. Alleen nu vind ik dat zielig want de vacht zit nog best wel vast. En het wordt koud. Maar ze zal zeker een keer goed en degelijk geplukt moeten worden als ik die vacht echt mooi wil krijgen. Maar dat komt wel. Nu laat ik het even voor wat het is en ik wacht of de haren niet echt los gaan zitten. Dan zal het plukken heel makkelijk gaan verwacht ik.bouvierpoedel schreef:Ja zo weer wel, die neus is langer als dat ik dacht.
Keertje plukken verbeterd wel haar harde vachtje.