Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hondje van 6 maanden vermist in Renkum OVERLEDEN :(

Is je hond vermist? Vraag hier extra aandacht voor hulp bij het zoeken naar je hond !

Moderator: moderatorteam

Manu

Re: Hondje van 6 maanden vermist in Renkum OVERLEDEN :(

Ongelezen bericht door Manu »

Afschuwelijk. Wat moet dat hondje in paniek geweest zijn. Getverdemme, arm ding :(
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Dee »

Je weet niet hoe of wat in dit verhaal. Maar je leest het wel vaak inderdaad.
Geen leuk bericht :(:

Ben ook al steeds aan t kijken voor die Yorkshire pup die hier vermist word. :(:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Beessie zal niet in de gaten hebben gehad dat hij in een vreemd land was toch :19: , geloof dat hij alleen maar de vrijheid ervaren heeft die hij daarvoor ook had.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Pepper en Lucy
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Pepper en Lucy »

bouvierpoedel schreef:Beessie zal niet in de gaten hebben gehad dat hij in een vreemd land was toch :19: , geloof dat hij alleen maar de vrijheid ervaren heeft die hij daarvoor ook had.
Dat is ook weer wat je zegt.
[size=40]In nood leert men z'n vrienden kennen.
Hoe beter je mensen leert kennen des te meer dat je van honden
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

bouvierpoedel schreef:Beessie zal niet in de gaten hebben gehad dat hij in een vreemd land was toch :19: , geloof dat hij alleen maar de vrijheid ervaren heeft die hij daarvoor ook had.
Mwah. Het vangen. Het daar in een asiel zitten. Het transport. Ineens in een gezin wonen.... Denk dat het beestje best in de gaten had dat zijn leven veranderd was.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Marion. schreef:
Mwah. Het vangen. Het daar in een asiel zitten. Het transport. Ineens in een gezin wonen.... Denk dat het beestje best in de gaten had dat zijn leven veranderd was.
Oh dat zal best wel maar hij zal niet zoiets hebben ohhh nu zit ik in een ander land :jank:
Wat jij aanhaald zet ik mijn bedenkingen bij waarom je zo'n beest dat allemaal aan wil doen.?
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

bouvierpoedel schreef:
Marion. schreef:
Oh dat zal best wel maar hij zal niet zoiets hebben ohhh nu zit ik in een ander land :jank:
Nee, natuurlijk niet.
bouvierpoedel schreef:Wat jij aanhaald zet ik mijn bedenkingen bij waarom je zo'n beest dat allemaal aan wil doen.?
Ik dus ook.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik heb er geen bedenkingen bij. Er worden best wel veel honden uit buitenlandse asielen naar NL gehaald om die honden een kans te geven en omdat er hier dus ruim voldoende mensen te vinden zijn die ze nemen. Als er in NL overal volwassen en halfwas honden te koop waren dan was er geen markt voor de buitenlandse honden en dan kwamen ze dus ook niet. Daar maken veel mensen een denkfout. Ik zocht bv een lief ongecompliceerd klein hondje omdat ik dat nu gewoon graag wil. Toen heb ik een jaar op MP gezocht en op dierenasiels.com. Ik vond niet echt iets. Een hond uit het asiel is niet zo makkelijk voor mij omdat het asiel geen thuissituatie kan schetsen. De vorige hond uit het asiel bleek vreselijke verlatingsangst te hebben en te slopen. Lastig. Op MP staan soms best hele leuke hondjes die weg moeten. De vorige hond die ik via via kreeg bleek ook enorm pittig wat verzwegen was door de vorige eigenaar.

En ik zag toen Bas via Merit en kreeg daardoor ook een uitermate eerlijke omschrijving. Ze zat daar in de opvang zoals veel buitenlandse honden in de opvang zitten. Niks gelogen aan wat ik kreeg. Dat geldt ook voor Cleo 13-14 jaar geleden. Lief, ongecompliceerd en sociaal. Dat was ze ook.

Dat een hond die niet goed vast zit kan ontsnappen weet iedereen. Dapper is ook aangereden. Wuilus is ook wel eens een weg op gerend dat het kantje boord was. Idem voor Cleo maar dat was bij Cleo wel 9 jaar nadat ze naar NL was gekomen :engel:

Soms zitten er lastige of bangere honden bij. Vergeet niet dat er veel jachthonden uit het buitenland komen. Podenco's die hier gefokt worden zijn ook geen makkelijke honden om los te laten. Zelfde geldt voor huskies. Als de gemiddelde husky uit NL gefokt los komt loopt hij ook weg. Een hondje dat je net hebt kan altijd weg lopen. Denk inderdaad dat de kans dat een ex zwerver in het begin weg zal lopen groter is. Die kennen nog niet veel en kunnen schrikken van vuurwerk bv. Maar er zijn ook extreem veel buitenlandse honden die helemaal niet weg lopen. De weglopers vertekenen het beeld. Neem Bas, een hondje dat nooit weg zal lopen. Die let beter op mij dan de gemiddelde Nederlands gefokte hond en ze is minder bang dan de gemiddeld Nederlands gefokte hond. Wuilus liep meer weg dan Cleo. Wuilus was gewoon een NL gefokte hond die hem de eerste 12 maanden regelmatig smeerde. Weg was ze. Zomaar een hele nacht.... :jank:

Als je op het forum kijkt lees je toch ook wel heel vaak berichten over honden die weglopen die helemaal niet uit het buitenland komen. En als er buitenlandse honden weglopen zijn het vaak rassen of kruisingen daarmee die sowieso al lastig los kunnen. In dit geval was het een bange hond die nog sociaal moest worden. Die moet je misschien inderdaad niet naar NL halen. Maargoed, wie weet hoe die hond toonde in het asiel aldaar? Misschien helemaal niet bang. Misschien was hij hier na een maand ook gewoon helemaal gewend en niet meer wegloperig.

Als je leest hoeveel herders en andere honden in het asiel zitten die gevonden zijn dan zijn die buitenlanders stiekem maar een fractie eigenlijk. En die zijn gechipt en worden gezocht omdat ze nieuw zijn. De Nederlandse honden gaan gewoon naar het asiel en hopen maar opgehaald te worden. Hoor je niks over want de baasjes zoeken niet.
Afbeelding
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Jion schreef:Ik zal zelf nooit een hond loslaten tot de hond en ik voldoende vertrouwensband hebben om zeker te weten dat de hond mij als veilige basis ziet en dus naar mij toe inplaats van weg van mij vlucht als hij schrikt. Hoewel er altijd uitzonderingen zijn is 10 dagen daarvoor gewoonweg te kort, zeker gezien het hier een bange hond betreft.
Ik dus niet. Een jonge hond laat ik gelijk los. Juist jong spul blijft over het algemeen gewoon bij je. Csiva liep 12 uur nadat ze hier was ook los.
laeken
Zeer actief

Ik heb Bas na een paar dagen los gelaten. Die gaf niks om vuurwerk, andere honden en omdat ze mij toch al de hele dag achterna loopt zag ik geen reden om haar niet los te laten. Wel ergens met overzicht in een polder. Dan kon ik haar wel inhalen als ze weg zou rennen want ik kan aardig hard rennen. Ook had ik een lampje om haar nek gedaan voor de zekerheid. Een fel knipperlicht. Dat helpt met zoeken.

Denk dat je dat prima kan inschatten. Bij Merit liep ze ook los en dat kan ook echt prima met dit hondje. Bij een andere hond had ik het misschien totaal anders aangepakt. De enige keer dat ze schrok was toen het flexje aan een paaltje bleef haken van plastic en dat een zoevend geluid maakte achter haar. Toen schoot ze weg. Maar dat was dus DOOR de riem haha!
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Ik heb overigens een 8 meter flex gekocht. Aangezien ze daar het einde nooit van heeft gehaald in de eerste dagen zag ik later ook geen reden meer om hem om te doen. Ze blijft altijd in je buurt en loopt eigenlijk voor of achter je of snuffelt ergens en komt meteen aanrennen. Zorgeloos wandelen. Als ik haar al kwijt ben loopt ze op mijn hakken en dan kijk ik er overheen. Langs wegen ed is ze uiteraard altijd aangelijnd.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

laeken schreef:Ik heb Bas na een paar dagen los gelaten.
Hier eigenlijk ook, al was het aan een lang touw. Maar dat zat er meer voor het idee omdat ze officieel niet los mogen.

Een ongeluk kan altijd gebeuren. Met Pjotr had ik na een tijdje een goede nieuwe halsband gekocht.
Geprobeerd over zijn kop te trekken, maar hij leek echt goed te zitten.
Niet dus, de eerste de beste keer dat ik met Pjotr en Niko de deur uit stapte glipte hij er met dat smalle kopje zo uit en rende de weg op.
Ben hard weggerend, Niko achterom in de schuur gepropt en Pjotr kwam godzijdank achter me aan het steegje in.
Had nog best moeite hem weer te vangen, ondanks dat hij al lang in NL en hier zelfs vlakbij woonde.
:oeps: ben je in één klap tien jaar ouder, maar het had natuurlijk heel anders af kunnen lopen.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Snow liep ook na een paar dagen al los, maar t hangt natuurlijk compleet van de hond en de omstandigheden af of t kan
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Ik kijk bij opvangers en logés ook altijd naar de hond en ga op mijn gevoel af. Hoeveel zijn ze met mij bezig, hoe reageren ze als ze ergens van schrikken of iets eng vinden (willen ze dan vluchten of komen ze juist direct steun zoeken), hoe reageren ze als ik in huis hun naam roep, volgen ze Mila overal als een schaduw... dat soort dingen.
Ik heb hier opvangers gehad die meteen de eerste dag al los liepen, en opvangers die alleen op afgesloten veldjes los konden, zelfs na ruim een maand bij mij.
Marley, mijn huidige logé, loopt ook vanaf de eerste wandeling al los. Maar die luistert dan ook perfect en is heel erg op mij gericht; ik zie dus geen reden om haar niet los te laten lopen.
Plaats reactie

Terug naar “Vermiste honden, help met zoeken!”