v.d Lupinehof schreef:
er is veel te veel over kleur verervinf enz waar je in praktijk wijnig tot niks aan hebt.
mol![]()
tis dat aan gaat echt erg, je komt echt alles te weten van het A locus tot Z
en daar tussen in
mol

Dat is in de KK2

Moderator: moderatorteam
v.d Lupinehof schreef:
er is veel te veel over kleur verervinf enz waar je in praktijk wijnig tot niks aan hebt.
mol![]()
tuurlijk grotelijnen wel maar de kneepjes van het vak leer je toch echt niet daar maar van mensen die het al een tijdje langer doen.Westside Kennel schreef:Fokken leer je nou eenmaal niet uit boeken en door cursussen maar je kan wel zoveel mogelijk informatie om het hele gebeuren heen verzamelen en leren![]()
:
Dit was dus de opening van de topic.Zillion schreef:Dat ik dan moet wachten is opzich niet erg, ik ben nu nog met een andere opleiding bezig voor mijn werk.
Ik wil het niet perse voor het fokken halen, maar ik wil vervolgens de cursus voor gedragskeurmeester gaan volgen. Ik heb er dus geen haast mee.
dan nog vind ik dat het secondere is ten opzichten van de skelet op bouw en exterrieur van de hond.Renske schreef:v.d Lupinehof schreef:
sorry hoor maar ik vind dat er te weing op fok gebiet in het algemeen word gelet.
quote]
Veel over kleurvererving?!?! Dit is pas bij de KKII cursus aan de orde. En of je er iets aan hebt of niet, dat hangt natuurlijk ook voor een groot gedeelte van het ras dat je hebt af.
Daar ben ik het wel mee eens hoor. De essentiele bouw en de bewegingen zijn veel belangrijker. Voordat je daar inzicht in hebt, heb je aan een KKI eigelijk niets. Het enige is dat je dan naar de KKII kunt, en als je die hebt de E&B kunt gaan volgen. Daar leer je wel veel beter naar honden kijken. De harmonie, het lichaam, de stand van de benen en de bewegingen komen daar wel aan de orde. Dus zeker een interessante cursus als je met honden wilt gaan fokken.v.d Lupinehof schreef: dan nog vind ik dat het secondere is ten opzichten van de skelet op bouw en exterrieur van de hond.
kleur fok komt pas veel later aan de orde in mijn optiek.
ik kan mensen die echt alles weten van de kleur locussen maar echt fokken homaar ,of wat een slijle voor of achterhand in houd weten ze niet eens.
dat is inderdaad interesant om te doen. maar voorlopig leer je dingen die eigelijk op dat moment tottaal niet van belang zijn.Renske schreef:Daar ben ik het wel mee eens hoor. De essentiele bouw en de bewegingen zijn veel belangrijker. Voordat je daar inzicht in hebt, heb je aan een KKI eigelijk niets. Het enige is dat je dan naar de KKII kunt, en als je die hebt de E&B kunt gaan volgen. Daar leer je wel veel beter naar honden kijken. De harmonie, het lichaam, de stand van de benen en de bewegingen komen daar wel aan de orde. Dus zeker een interessante cursus als je met honden wilt gaan fokken.v.d Lupinehof schreef: dan nog vind ik dat het secondere is ten opzichten van de skelet op bouw en exterrieur van de hond.
kleur fok komt pas veel later aan de orde in mijn optiek.
ik kan mensen die echt alles weten van de kleur locussen maar echt fokken homaar ,of wat een slijle voor of achterhand in houd weten ze niet eens.
Hoi,v.d Lupinehof schreef:tis dat aan gaat echt erg, je komt echt alles te weten van het A locus tot Z
en daar tussen in, maar echt vereving van reu of teef moet je ver zoeken.
Ik vind het ook nog wel een interessante cursus, hoor!v.d Lupinehof schreef:het is gewoon geld klopperij niks meer niks minder.
mol![]()
Hoi,v.d Lupinehof schreef:tuurlijk grotelijnen wel maar de kneepjes van het vak leer je toch echt niet daar maar van mensen die het al een tijdje langer doen.
mol![]()
Ligt dat dan aan een KK1-cursus of aan die mensen, denk je?!v.d Lupinehof schreef: ik kan mensen die echt alles weten van de kleur locussen maar echt fokken homaar ,of wat een slijle voor of achterhand in houd weten ze niet eens.
mol![]()