Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Danku Hondenforum!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Manu

Danku Hondenforum!

Ongelezen bericht door Manu »

Hier en daar lees ik af en toe wat negatiefs over het Hondenforum. Dus vanochtend dacht ik: laat ik jullie eens even lekker wat veren in de billen steken :engel:

Toen we een hond wilden heb ik het boek van Cesar Milan gelezen, ook online alles afgezocht, meegelezen en uiteraard heb ik elke Cesar aflevering gezien. Ik zou nóoit een hond vermenselijken :pffff: Een hond hoort op de grond en niet op bed of op de bank, een hond krijgt alleen eten in zijn voerbak of als beloning na een training, tegen een hond moet je niet praten, alleen als je wat van hem wil.
Manu, een fluffig Siberisch Husky pupje kwam in ons huis wonen :love:
De perfecte pup! Wat een goedsul, en hij liet zich zo makkelijk alles leren. Alles ging gesmeerd. Hij lag bij ons in bed, lag te snurken op schoot op de bank, terwijl ik het huishouden deed kletste ik de oren van zijn kop terwijl hij op mijn voeten zat en hij kreeg zoveel koekjes als hij maar wilde want hij was mijn lieve babykind met haar.
:E:

Toen we naar Frankrijk verhuisden verveelde ik me wat en wilde meer met de hond gaan doen, dus werd ik lid van het Hondenforum.
En ik had zoveel bewondering voor jullie, de meeste zijn zo heerlijk aan de slag met hun honden, niet alleen qua sport maar ook in gedrag. Doordat ik vele topics doorgebladerd heb ben ik hierin ook iets fanatieker geworden.
Ik kocht een tuig voor hem en voor mezelf een elastische heupriem en we zijn samen gaan joggen. Heerlijk, en je ziet Manu veranderen. Hij is dan echt geconcentreerd aan het werk. Left, right, go, of easy. Hij doet het allemaal op een fluistercommando.
Mijn doel is dan ook om in september 2014 een canicross te gaan lopen met hem, hij is dan 1,5 jaar oud.

Verder; het negeren van honden. Wij hebben de fout gemaakt Manu door iedereen te laten aaien en met alle honden te laten kennismaken. Hij is heel sociaal, of het daardoor komt weet ik niet, maar voor ieder hond of mens is hij vriendelijk.
Echter, ik ga elke zondag de rugbywedstrijd van mijn vriend kijken, waar we 90 minuten stil zitten en daar zijn een hoop mensen. Dan is iedere keer een aai of een loei enthousiaste hond aan de riem niet fijn. Net als honden die je tegen komt tijdens een wandeling, Manu sprong dan in de riem en werd heel speels en enthousiast. Oops.
Dus veel gelezen op het forum, door verschillende topics en aan de slag gegaan met heel veel tips.

Gisteren waren we aan het joggen door het bos, hij liep los mee. Omdat ik weet dat er bij een boerderij verderop 6 honden wonen die altijd luid blaffend naar ons toe stormen lijnde ik hem aan. Toen we daar kwamen bleek dat er 3 honden al buiten het hek liepen, de andere 3 stonden langs het hek al te blaffen. 2 van de honden buiten het hek botsten tegen Manu. Manu leek wat nerveus maar ik ben gewoon door gejogd zonder wat te zeggen. Tot op een gegeven moment Manu piepte, niet hard, en hij keek mij recht aan. Bleek dat een van die honden in zijn bil hing! De boer kwam al aan rennen die volgens mij hout aan het hakken was verderop. Ik heb de hond een tik met mijn voet gegeven in zijn flank, hij liet los en beet in mijn schoen. Ik heb hem toen een flinke ram gegeven en toen hij afdroop ben ik weer stug doorgerend. Manu had geen wond, alleen wat afgebroken haren en ook zijn staart is een pluk uit.
Manu keek niet eens op of om terwijl dit allemaal gebeurde, zelfs toen die hond in zijn bil hing volgde hij mij.
Achteraf denk ik dat ik het gebeuk had moeten voorkomen, al zou ik niet weten hoe. Dus als iemand daar een tip voor me heeft, kom maar op. Maar oh wat was ik trots dat het kwartje is gevallen!

Dus bij deze, een pluim voor het Hondenforum!
Door al jullie kennis ben ik heel wat stappen verder gekomen met mijn hond!
:cheer:
Laatst gewijzigd door Manu op 06 jan 2014 12:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Roompie
Zeer actief
Aantal honden: 1

Re: Danku Hondenforum!

Ongelezen bericht door Roompie »

:E: :E:
Afbeelding
kayleigh*
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Duitse Herder / Schotse Collie
Oudduitse herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door kayleigh* »

Top. :ok:
Afbeelding
RIP Bonny 10-03-1999? - 06-04-2011
Kat1
Zeer actief
Mijn ras(sen): American Akita

Ongelezen bericht door Kat1 »

Heerlijk, dit forum he. :mrgreen:

Ik heb hier ook zo veel geleerd, alhoewel ik geen groentje was op het gebied van honden. Ik denk dat ik lang niet zover met Aiko gekomen was als nu zonder alle mensen hier die de moeite namen om tips te geven of dingen vanuit hun eigen ervaringen te delen.

En ja, soms vliegt het er hier wel eens op, het belangrijkste is dat hier allemaal hondenliefhebbers pur sang zitten, dan kán het wel eens wat feller gaan.
Manu

Ach dat ben ik wel gewend van het paardenwereldje waar ik voorheen in zat :mrgreen:

Ik noem mezelf wel een groentje, zo vergeleken bij de meeste op het forum. Manu is mijn eerste hond en bijna iedereen die ik sprak raadde een Husky als beginnerhond af. Eigenlijk gaat het uitstekend. Maar wij zijn dan ook vrijwel altijd thuis, ik doe heel veel met hem, niet alleen fysiek maar ook mentaal en dat toch wel met kennis die ik hier heb opgedaan.
Mijn vriend heeft bijvoorbeeld meer ervaring met honden (Husky's en Am. Akita's) maar lang niet zoveel kennis als ik nu.
-Lilo-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje

Ongelezen bericht door -Lilo- »

wat leuk om te lezen :ok: voor mij geldt hetzelfde. Lola is mijn eerste hond, mijn schoonouders hebben al tig jaar honden en de eerste hondenschool waar ik kwam was ruk. Door het hondenforum heb ik zoveel geleerd dat mijn schoonouders nu van mij leren, dat ik ook op de huidige hondenschool soms m'n eigen plan trek en dat Lola en ik het gewoon superleuk hebben samen zonder 'je moet de baas zijn, anders wordt de hond de baas' dingen.

Go hondenforum go ;-)
Ήυs
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ήυs »

:ok:
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Leuk om te lezen! Hier wel hetzelfde, door het HF had ik al veel meer voorkennis voor ik aan een hond begon.
Daardoor heb ik een ras uitgezocht wat bij mij past (anders had ik alleen op uiterlijk gekozen) en weet ik dat het níet leuk is je pup op alles en iedereen af te laten gaan. Deed ik met de buurhonden altijd wel. :engel:
kaatje888
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boomer & Maltezer.

Ongelezen bericht door kaatje888 »

Fijn :E: :E:
In liefdevolle herinnering
Binky 12-08-2000?, ?-?-2010 en Tycho 20-05-2006, 02-04-2014
Manu

Iets positiefs mag ook gezegd worden.

Ik vind het nog steeds wel lastig om hem mensen te laten negeren. Mijn vriend zijn team + vaste supporter roepen Manu al van ver af en dan wordt hij zo enthousiast. Ik heb nu al een aantal keer uitgelegd dat ze dat niet moeten doen maar de verleiding is te groot ofzo. En ik voel me toch iedere keer weer zo'n pretbederver.
Marieta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog†. Boxer

Ongelezen bericht door Marieta »

Husky_Manu schreef:Iets positiefs mag ook gezegd worden.

Ik vind het nog steeds wel lastig om hem mensen te laten negeren. Mijn vriend zijn team + vaste supporter roepen Manu al van ver af en dan wordt hij zo enthousiast. Ik heb nu al een aantal keer uitgelegd dat ze dat niet moeten doen maar de verleiding is te groot ofzo. En ik voel me toch iedere keer weer zo'n pretbederver.
Mensen luisteren nooit. Met mijn Duitse dog zei ik altijd.bij bbinnenkomst, negeren tot ze is uit geblaft, niet aaien dan want dan hapt se in je mouw. Eb wat deed iedereen, hand.bovenop de kop praten dat ze rustig moest zijn, en dan boos en angstig kijken als ze hapte. Eigen schuld. (ze deed niks als ze gestopt was met blaffen en dat wisten ze)

Het gaat er wel eens op hier en ik heb ne ook ooit weg laten jagen hahaha, maar t is ook wel leuk om hier zo alles es door te lezen en te zien hoe anderen t doen.

Maar snap dat je trots op m bent, maar je mag ook trots op jezelf zijn :E:
Afbeelding
M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rleen »

:ok: Goed bezig :ok:
Mieke-Bo

Ongelezen bericht door Mieke-Bo »

Goed bezig en heel herkenbaar!

Ik kom ook uit het paardenwereldje!
Door het hondenforum ben ik actiever geworden met Bo, weet ik voor 100% zeker dat ik het juiste in huis heb de komende pup groot te brengen. (tuurlijk, iedereen maakt fouten, maar nu heb ik tenminste informatie en tips ingewonnen en stap ik er niet blanco in) Heb ik geleerd het stappenplan concreet te maken.
En leer ik nog elke dag en dat vind ik zo leuk..
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Husky_Manu schreef:Ik vind het nog steeds wel lastig om hem mensen te laten negeren. Mijn vriend zijn team + vaste supporter roepen Manu al van ver af en dan wordt hij zo enthousiast. Ik heb nu al een aantal keer uitgelegd dat ze dat niet moeten doen maar de verleiding is te groot ofzo. En ik voel me toch iedere keer weer zo'n pretbederver.
Dat doe ik ook als man aan komt lopen met de hondjes :P
En ja, dan IS hij een pretbederver, maar ik kijk er wel goedkeurend naar. Als er een teef/reu behangen met biefstuk in het bos loopt hoeft het tuig niet te trekken als ik er mee loop.
Nou, dan hoeven ze dat óók niet als ik ze op sta te wachten aan het eind van een wandeling met man ;)
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Manu

Wat leuk om te lezen.
Mijn moeder wil ook al zolang ik me herinner een hond, mijn vader heeft gewoon echt een spuughekel aan ze. Hij vindt ze stinken, altijd in de weg lopen, vies, irritant, noem maar op. Al vind hij Manu wel oké geloof ik, hij heeft het nooit toegegeven maar af en toe een opmerking: Deze laat me tenminste met rust! :lol1:
Mijn moeder is dan, als ze Manu ziet, altijd aan het proberen de dominante te blijven. Ze doet het goed hoor, maar ik zou het niet volhouden. Als het kan zoals we nu doen, dan waarom niet? Mijn tante had een hond die continue het huis probeerde te regelen en als je niet deed wat ie wilde hing ie in je vingers, dan vind ik het een heel ander verhaal.
(ik typ dit terwijl mijn Husky die ernstig in de rui is op mijn buik ligt op bed)
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”