Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Schrik schrik schrik

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Mariss
Actief
Mijn ras(sen): Poedel
Aantal honden: 1

Schrik schrik schrik

Ongelezen bericht door Mariss »

Rond ongeveer 5 uur kwam Yeti (pup 12 weken) in paniek naar mij toe gerent. Hij wou op bed, het leek alsof hij moest niesen, maar het kwam er niet uit. Na ongeveer 10 minuten vond ik het erger worden, hij kon zijn plek ook niet vinden, maar tegelijk werd hij te rustig.
Ik denk, ik ga gewoon de dierenarts bellen, want het ging echt wel richting benauwdheid.

We mochten langskomen. De dierenarts die is hier echt 5 minuten lopen vandaan, dus ik gaf Yeti even snel aan mijn vader, terwijl ik sokken pakte en mijn schoenen aandeed. Toen ik hem aan mijn vader gaf, zag ik dat zijn ogen wel erg dik waren.
Mijn vader vond het onzin want 'hij had zich vast verslikt' Nou dat kon, maar ik wou het laten zien
Naar het dierenziekenhuis voelde ik hem slapper worden, hij was echt moe. Assistente zei gelijk al 'allergische reactie', kop was ondertussen al mee gezwollen. En hij wou niet meer staan. Alleen maar liggen.

Toen de tondeuse aan ging, om een beetje te scheren voor de injectie, had meneer wel zoiets van 'He dat gebeurd niet', en stribbelde tegen.
Longen klonken goed, hart, en alles voelde goed aan, dus meneer kreeg een injectie. Hij ontspande helemaal.
Er werd gezegd dat de eerste 24 uur we hem echt in de gaten moeten houden, het kan alsnog naar zijn keel gaan, en dan moeten we gelijk terug komen. Hij kan meer gaan drinken en meer gaan plassen, maar ook slomer worden van de injectie.
Nou dat laatste echt niet. Hij is zichzelf wat meer.
Mijn vaders trui is niet veilig, t zelfde met onze oudere hond.

Afbeelding

Afbeelding

Slechte fotokwaliteit, maar je ziet 1 van de ogen het beste zo. Het is nu mijn kleine Chinees.

Hoe komt dit alles wil je zeggen? Door ontwormingstabletten. We hebben hem ontwormd vandaag, eerst werd hij bij de dierenarts ontwormd, maar nu door ons.
Ik heb het lijstje met wat in de tabletten zit meegekregen, en dat blijft bij het paspoort, voor het geval dat.

Ondanks dat alles, vind ik het stiekem best fijn en mooi dat hij naar mij in paniek kwam. Nu hopen op een rustige nacht, en dat alles heeft geholpen.
Meneer ligt lekker te snurken nu
monique1963
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaniël en JR met een te groot ego
Aantal honden: 2

Re: Schrik schrik schrik

Ongelezen bericht door monique1963 »

Jeetje goed dat je zo snel heb gereageerd :ok: ....welk merk ontwormmings pillen ?
Mariss
Actief

Dankjewel. Het was Mansonil. Meneer word extra verwend nu, maar maakt er ook misbruik van nu hoor
Yeufke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Yeufke »

Wat een schrik zeg. Beterschap voor Yeti.
Afbeelding
Polly 22 jan 2007 - 15 mei 2018 ❤️
Yessie 28 april 2010 -13 juli 2020
slaap zacht lieve meid
asani
Zeer actief

Ongelezen bericht door asani »

Wat goed dat je zo snel reageerde en gelijk naar de da bent gegaan .

Gr Rian,Ijuba,Fynn en Asani
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Jee, arm beestje!

Ik zou sowieso zo min mogelijk ontwormen, in principe hoeft dat echt niet zo vaak. Het is toch troep.
En als je het dan doet, neem dan Milbemax. Dat is een veilig middel.

Beterschap met de uk.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Jacq
Zeer actief
Mijn ras(sen): vubara
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jacq »

jeetje wat zal je geschrokken zijn! goed en snel gehandeld.
je kan beter te vroeg bij de dierenarts staan dan te laat vind ik in zulke gevallen.
altijd op je gevoel vertrouwen, dat blijkt maar weer.
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Jeetje dan schrik je je ook rot! Gelukkig had je zo snel in de gaten dat er iets niet pluis was!
Wij hebben inderdaad ook alleen Milbemax gegeven, over andere ontwormingsmiddelen werd ik gewaarschuwd. Ik dacht dat het een dierenartspraatje was, maar je hoort toch wel meer over dit soort reacties bij pups.
Hopelijk is hij gauw helemaal opgeknapt en hoef je niet meer met hem terug.
Mariss
Actief

Dankjulliewel. Meneer is eigenlijk wel zo goed als zichzelf nu. Rijd weer op zijn kussen. En speelt samen met de kat, rennen ze spelenderwijs achter elkaar aan.
Wel ziet hij nog niet zo goed. zijn rechter oogje is nog flink opgezwollen, en hij liep net tegen zijn bench aan.

@ Marjoleine, de dierenartsen zeiden dat het tot de 6 maanden elke maand moet. Maar dat is dus eigenlijk onzin? Ik heb dat merk inderdaad meegekregen.

@ Husky_manu ik dacht inderdaad dat ook dat gedeelte een dierenartspraatje was. Soms kan je dus best wel luisteren naar de dierenarts haha
rose
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door rose »

Wat sneu, fijn dat het al wat beter gaat met hem!
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Echt zo min mogelijk ontwormen... ik ben er mijn hond bijna door verloren. Staat hier ook nog wel ergens op het forum, hij is er door vergiftigd.
Ik ontworm nu alleen nog als pup, daarna niet of ik moet naar een land gaan met hartworm dan ontworm ik de rest wel met Milbemax, daar zit niks anders op. De hond die destijds vergiftigd is niet meer.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Mariss schreef:@ Marjoleine, de dierenartsen zeiden dat het tot de 6 maanden elke maand moet. Maar dat is dus eigenlijk onzin? Ik heb dat merk inderdaad meegekregen.
Probeer eens zelf te bedenken waarom dat zou moeten, en zet daarbij alle logische dingen op een rij.
Doen we even samen, let op:

Ontwormen, kan dat preventief? Nee, natuurlijk niet. Je kunt niet iets weghalen dat er nog niet is.

Waarom zou het de eerste 6 maanden elke maand moeten? Zijn ze extra gevoelig of zo? Welnee. Best duur trouwens, die pillen. Waar haal je ze ook weer? Oja, bij degene die adviseert ze te geven ;)

Waarom zou je ontwormen? Misschien omdat ze wormen hébben? Okee, maar wil je dan niet, voor je er gif in stopt, zeker weten dát ze wormen hebben?

Okee. Dan moet je dus mestonderzoek laten doen. Of je kijkt gewoon regelmatig of alles er goed uitziet, dat kan ook.
Natuurlijk zie je wormbesmetting pas in de ontlasting als het heel erg is, maar als de ontlasting altijd goed is en de hond is gezond, waarom zou je dan ontwormen?

Als je per se wilt weten of alles goed is, adviseer ik eens per jaar mestonderzoek. En dan kun je dus kijken of er wat te ontwormen valt.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Lindsey
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lindsey »

Helemaal eens. Ontwormen is nutteloos als er geen besmetting is.
Als je twijfelt; inderdaad gewoon een beetje ontlasting laten controleren door de DA. En nooit weer een middel toepassen met dezelfde samenstelling/werkzame stoffen. Misschien groeit hij erover heen, maar het kan ook zijn dat hij nog heftiger reageert. En dan wil je graag een DA in de buurt hebben, liefst binnen een paar minuten...
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”