Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Uitlaten is stom?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Neeltje

Re: Uitlaten is stom?

Ongelezen bericht door Neeltje »

Geen van mijn honden heeft daar ooit een probleem van gemaakt. Bij Yentle en Tirsa waren de woorden 'mee' of 'wandelen' taboe in gebruik, want dan stonden ze al bij de voordeur om te gaan. Lotje is nog niet zover, maar zo gauw ze merkt dat we gaan, staat ze ook al bij de voordeur, halsbandje om en erop uit. Lekker dwars door het dorp heen lopen van park naar park.
Simone88
Actief
Mijn ras(sen): Wawa's en een waussie
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Simone88 »

Tuigjes, halsbanden wat dan ook... zijn gewoon heel erg stom. Als ze eenmaal aan zijn maakt het niks meer uit wat Mila betreft. Duco is gewoon heel makkelijk, tuigje aan, mee, jee, door t natte gras denderen jeeeeehhh maar Mila.. OMG nee, waar begin ik aan?! Modder aan mijn pootjes? Nat buikje?! Echt niet! Maar ook niet als ze los mag hoor, dan loopt ze met nattigheid gewoon over de paden.. stel je voor ;)
Jeffy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Jeffy »

Ik kan me daar zo weinig bij voorstellen :D De dames hier willen altijd wel actie. Wat we ook gaan doen :mrgreen:
Helpt het als je er een feestje van maakt?
yuki
Zeer actief

Ongelezen bericht door yuki »

Mijn vorige pei yuki, was ook zo'n anti-loop, lag graag in de zon of zat op de trap voor ons huis alles te bekijken, maar lopen pfffff. Tenzij we naar het strand gingen, dan werd ie waus, leek het net een pup. Verde was wandelen soms echt een opgave, zeker bij slecht weer altijd strijd :roll:
Of er moest sneeuw liggen, dan vond meneer het leuk.
Yoshi vindt iedere wandeling een feestje :cheer:

Wie is trouwens die onderste op de foto, dat hoofd!! :LOL:
Eventhough you're gone, we're still a team'.
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)

Esther
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Mit, neem je ze weleens apart mee op zo'n rondje? Zo kun je ze echt aandacht geven (beloning met stem/koekje/aaitje etc.) waardoor ze het leuk (kunnen) vinden om iets met jou te doen, in dit geval dus samen met jou een rondje doen.

Hier een hond die met 'saai wandelen' altijd weer snel naar huis wil. Plasje gedaan en bij gods gratie ook een drol gedraaid en mevrouw maakt rechtsomkeert :hmmm: . Niet dat ik haar dan niet meer meekrijg, maar voor haar hoeft het dan verder niet meer.
Maar omdat ik het leuk vind om met haar bezig te zijn heb ik heb bijna altijd voertjes bij, daar laat ik haar lekker voor werken en dan kan het haar ineens niet lang genoeg duren :cool2: .
hewi
Zeer actief

Ongelezen bericht door hewi »

Donna loopt gewoon los mee :mrgreen:
als er een riem ommoet doet ze of ik dr ga wurgen of mee ga rondslingeren etc.
Ze kleeft gewoon aan mijn enkel en idd plassen moet op gras, of dat nou een grasveld is
of een polletje onkruid er dient iets onder te zitten :pffff:
Groetjes Heidi
Afbeelding
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

Figo wil altijd wel mee, of je nou de kliko gaat halen of wat dan ook gaat doen, alles is leuk!
Nani wil met met wel mee uit. Als de riem tevoorschijn komt kijkt ze wel bedrukt.

Bij het laatste rondje, die doet vriend meestal, moeten we haar ook echt een beetje dwingen. Al gaat het iets beter.
Vriend staat op, Figo staat dan gelijk klaar. Jeej :cheer:
Nani moet drie keer geroepen worden, dan kijkt ze eerst naar mij. Dan zeg ik 'ga maar'.
Dan gaat ze soms naar de gang, of ze gaat eerst uitgebreid even wat drinken, om mij nog een keer aan te kijken.
De rondjes zijn niet haar favoriet.

Maar als we met de auto weggaan vinden ze het allebei feest.
Figo iets te erg. Valt me mee dat er door de buren nog niet gebeld is naar de dierenbescherming. :schrik:
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Haha dat koppie op de tweede foto!
Wat grappig dat er toch best honden zijn die wandelen niet altijd feest vinden. Die van ons wil altijd mee, riem of geen riem. Scheelt dat, als hij een riem om krijgt of zijn tuig, we altijd naar iets leuks toe gaan. De standaard plasrondjes loopt hij los.
Hij springt zelfs in zijn tuigje, dan loopt hij eerst los mee de berg af en onderaan bij het oversteken moet hij vast. Het maakt hem niets uit, zolang hij maar mee mag!
primera
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Bullterrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door primera »

Yuki is alleen in de ochtend mega lui, plas en als ik zeg dat hij moet poepen, kijkt die chagerijnig en loopt snel het gras op gaat daar poepen draait om en rent weer richting huis (aangelijnd dat wel).
Maar beide zijn de lijn gewend en gaan vaak met plezier mee naar buiten.
De hondjes van mijn buurvrouw hebben wel moeten wennen aan buiten uitgelaten worden, ze snapte de bedoeling van dat hoge gras niet, een paar dagen logeren bij mij heeft gezorgd dat ze het uitlaten snapte. Enige nadeel is dan dat zodra ze me zien ze gelijk naar buiten willen :P en helemaal door t dolle gaan als ik de lijntjes pak.
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Bas vindt wandelen heerlijk maar plassen en poepen in de tuin stom. Dat moet maar anders deed ze het liever binnen. :hmmm:
Als ik dus mijn jas aan trek staat ze al bij de deur te springen maar als ik de achterdeur open trek moet ik haar echt overhalen om de tuin in te komen. Dat is stom. Als ze in de tuin is gaat ze zitten op het terras. Dan moet ik haar overhalen om op het gras te komen. Eenmaal op het gras doet ze een plas en een poep en dan rent ze naar de achterdeur. Mag ik please meteen weer naar binnen. :piew:

Alleen als ik op het gras met haar ga spelen rent ze van de achterdeur naar mij en weer terug. Dat vindt ze wel heel leuk.

Wat je dus moet proberen is iets van spel of iets persoonlijks in die wandelingen te leggen. Wat vinden ze leuk en dat moet je doen. Apporteren, trekspelletjes, gehoorzaamheid, wat dan ook. Dan associëren ze dat met de wandeling en dan gaat die wandeling een heel ander iets worden.
Afbeelding
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

Wat ze leuk vinden? Vreten :LOL:
Ik ga inderdaad maar eens met voertjes werken. Werk nu met stem, maak er een heel verhaaltje van en ik loop als de dorpsgek de ronde. "Ja het is zo gezéllig met mama, oooh lekker lopen he, en eventjes plássen, en als we terug zijn krijgen jullie wat lékkers en dan gaan we bij mama op de bánk, oh zo leuk!" :hmmm:
Afbeelding
Mit
Zeer actief

Inge O schreef:
Mit schreef: en als we terug zijn krijgen jullie wat lékkers en dan gaan we bij mama op de bánk, oh zo leuk!" :hmmm:
jaaa, dán zouden ze wel gek moeten zijn om 'even uit' leuk te vinden :oeps: .
Gelukkig snappen ze toch niet wat mama bralt :LOL:
Afbeelding
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

Aha dus het ligt niet aan de riem... :engel:
Als ik hier 'smorgens aangekleed naar beneden kom dan is het trappel trappel, gaanweuit,jawegaan uithéuitjaahhh.
Oooohh so happy happy happy, ik moet zo nodig gaan we nouwwww.
Als ik niet aangekleed naar beneden kom (ook al heb ik even een vest er overheen aan getrokken)
Dan kijkt ie me aan met één oog, oh, we gaan nog niet, gaaaappp en snurkt verder haha stomme poedel.
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
Mit
Zeer actief

Inge O schreef:
Mit schreef:
Inge O schreef:
Mit schreef: en als we terug zijn krijgen jullie wat lékkers en dan gaan we bij mama op de bánk, oh zo leuk!" :hmmm:
jaaa, dán zouden ze wel gek moeten zijn om 'even uit' leuk te vinden :oeps: .
Gelukkig snappen ze toch niet wat mama bralt :LOL:
nee, maar ik neem aan dat mama dat wel ook doet (wat ze zegt) :tongue: ?
Nee hoor. Ja, ze mogen best op de bank maar ik lig daar alleen 's avonds en ze krijgen soms wat lekkers. Maar het is geen gewoontegedrag ofzo, ik klets gewoon maar wat.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Bas verwacht anders wel wat lekkers na het wandelen. En die is slim en komt bij jou vandaan... :hmmm: :engel: Die rent naar de keuken met een blik van, nu hoor ik wat lekkers te krijgen. Dat geef ik dan ook altijd maar omdat ik het anders zielig vind.

Straks komen vrienden met kinderen. Dan gaan we daarmee naar het bos. Ik hoop dat ze kinderen lief vindt want dat ga ik nu maar op hoop van zegen testen. :mrgreen:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Inge O schreef:
Mit schreef:ik klets gewoon maar wat.
goed zo :F:
laeken schreef:Bas verwacht anders wel wat lekkers na het wandelen. En die is slim en komt bij jou vandaan... :hmmm: :engel:
euhh, mit :klaar: ?
:engel:
Afbeelding
Mit
Zeer actief

Doet ze dat serieus?
Ik geef echt nóóit iets direct na het wandelen eigenlijk :LOL: Eerst voor mezelf zorgen. En daarna zijn de honden evt aan de beurt.
Jij geeft haar nu iets zeg je, snap wel dat ze dat nu dan doet :mrgreen: Spanjaarden zijn slim hoor, ze probeert je gewoon uit, jij gaf toe en nu is het gewoonte :smile2:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Mit schreef:Doet ze dat serieus?
Ik geef echt nóóit iets direct na het wandelen eigenlijk :LOL: Eerst voor mezelf zorgen. En daarna zijn de honden evt aan de beurt.
Jij geeft haar nu iets zeg je, snap wel dat ze dat nu dan doet :mrgreen: Spanjaarden zijn slim hoor, ze probeert je gewoon uit, jij gaf toe en nu is het gewoonte :smile2:
Ik dacht meteen, Merit zal dat wel zo gedaan hebben. Dan mag dat hier ook wel :mep: :hmmm: :LOL:
Ik moet echt wat verzinnen op voeren. Ze wil zo graag eten en ik neig toe te geven. Ze komt aan en ik voel her en der vet komen. Wel frappant want ik wandel me helemaal suf eigenlijk en ze krijgt 200 gram per dag en 2 staafjes en 4 koekjes van mini mini formaat. Zal wel veel teveel zijn voor die kleine prop. Vandaag een uur gewandeld en zometeen dus met vrienden weer naar het bos. Je zou dus denken dat ze wel wat verbrand aan calorien. Heb jij haar wel eens bij hele kleine kindjes gehad? Weet niet goed hoe ze daarop gaat reageren. Verwacht prima maar dat kind is bang voor honden. :oohja:
Afbeelding
Mit
Zeer actief

Ik zou op het oog gaan voeren en als je graag koekjes/staafjes wilt geven dan minder normaal voer geven. Hier kreeg ze elke dag normaal voer maar écht niet elke dag koekjes :mrgreen: Krijgen ze hier af en toe, hooguit 3 keer per week ofzo?
Voor trainen gebruik ik een proefzakje lightbrokjes, heel klein.
Kindjes zal ze negeren denk ik, denk niet dat ze op een kindje af gaat wat bang is. Maar dat is een gok.
Buiten negeerde ze ze in elk geval.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Mit schreef:Ik zou op het oog gaan voeren en als je graag koekjes/staafjes wilt geven dan minder normaal voer geven. Hier kreeg ze elke dag normaal voer maar écht niet elke dag koekjes :mrgreen: Krijgen ze hier af en toe, hooguit 3 keer per week ofzo?
Voor trainen gebruik ik een proefzakje lightbrokjes, heel klein.
Kindjes zal ze negeren denk ik, denk niet dat ze op een kindje af gaat wat bang is. Maar dat is een gok.
Buiten negeerde ze ze in elk geval.

We zien wel, ze zijn elk moment hier. Misschien dat ik haar even aan de flex doe. Puur om de moeder en het kindje gerust te stellen. Dan kijken wat ze doet en als ze interesse heeft mag het kindje haar een koekje geven. Hmmm, nog een koekje haha! Straks wordt Bas een dikke worst. Dat willen we niet. :oohja: :neenee:
Afbeelding
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

laeken schreef:
Mit schreef:Doet ze dat serieus?
Ik dacht meteen, Merit zal dat wel zo gedaan hebben. Dan mag dat hier ook wel :mep: :hmmm: :LOL:
Ik moet echt wat verzinnen op voeren. Ze wil zo graag eten en ik neig toe te geven. Ze komt aan en ik voel her en der vet komen. Wel frappant want ik wandel me helemaal suf eigenlijk en ze krijgt 200 gram per dag en 2 staafjes en 4 koekjes van mini mini formaat. Zal wel veel teveel zijn voor die kleine prop. Vandaag een uur gewandeld en zometeen dus met vrienden weer naar het bos. Je zou dus denken dat ze wel wat verbrand aan calorien. Heb jij haar wel eens bij hele kleine kindjes gehad? Weet niet goed hoe ze daarop gaat reageren. Verwacht prima maar dat kind is bang voor honden. :oohja:
200 gram klinkt in mijn oren als best wel veel eigenlijk, voor een hondje van 4 kilo (toch?). Pol weegt het dubbele en krijgt hetzelfde.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

laeken schreef: We zien wel, ze zijn elk moment hier. Misschien dat ik haar even aan de flex doe. Puur om de moeder en het kindje gerust te stellen. Dan kijken wat ze doet en als ze interesse heeft mag het kindje haar een koekje geven. Hmmm, nog een koekje haha! Straks wordt Bas een dikke worst. Dat willen we niet. :oohja: :neenee:

Zie je zo'n goedkoop drogertje niet zitten? Dan kun je hele kleine friemeltjes kabeljauw (mager) of haar kvv voor haar drogen.
Hier zijn ze allemaal niks te dik, maar krijgen maar 1/4e mini frolic, gedroogd vlees of hun eigen brokken.
Voor amper zichtbaar kleine kittenbrokken doen ze ook bijna een moord :lol1:
Zo'n nylabone gekookt in bouillon hebben ze graag, of van die lekkere stinkhoefjes om op te knagen.
laeken
Zeer actief

Ik kan Bas niks te knagen geven want dat begraaft ze in de bananenboom in de woonkamer. Zodra iets meer tijd kost dan een minuut gaat het de potgrond in haha!
Bedankt voor de tips, ik wil haar graag genoeg geven zodat ze lekker vol zit maar ik wil niet dat ze dik wordt. Vis ed is een goed idee. De vriezer ligt vol vis en die eet ik toch niet meer. Hoop dat ze het lust.

We gaan ook een groot bot kopen dat ze niet kan verplaatsen. Misschien dat ze dan lekker gaat knagen en niet de bananenboom ontwortelt.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Ze heeft het overigens SUPER gedaan met de kinderen. Het bange kindje heeft ze aan het handje gelikt en daar ging ze netjes voor aan de kant. Het niet bange kindje heeft ze in het gezicht gelikt en daarvan heeft ze de rijstwafel proberen te jatten. Ze kon ineens plaats, dus na de wandeling lekker op haar kussen laten liggen en de kinderen renden en gilden door de kamer. Helemaal goed. Geen enkele reactie op een kwispel na als ze naar haar toe kwamen. Wat een heerlijk hondje.
Afbeelding
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

laeken schreef:Ze heeft het overigens SUPER gedaan met de kinderen. Het bange kindje heeft ze aan het handje gelikt en daar ging ze netjes voor aan de kant. Het niet bange kindje heeft ze in het gezicht gelikt en daarvan heeft ze de rijstwafel proberen te jatten. Ze kon ineens plaats, dus na de wandeling lekker op haar kussen laten liggen en de kinderen renden en gilden door de kamer. Helemaal goed. Geen enkele reactie op een kwispel na als ze naar haar toe kwamen. Wat een heerlijk hondje.
:ok:
wenmart20
Zeer actief
Mijn ras(sen): SBT , AST en CC
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door wenmart20 »

Hier geen problemen met uitlaten. Allemaal vinden ze het geweldig.
Dus gelukkig geen problemen mee
Afbeelding
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

Hier een Zwitserse berghond (sic) die er ook niet van houdt als haar voetjes nat worden.
Ze wordt wel heel blij als ze de riem ziet, maar het natte gras, daar moet ik haar in meezeulen.

Murdog daarentegen is totaal niet nuffig, die is en blijft blij, zolang hij maar niet echt het water in hoeft.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Umi vindt nat gras tegenwoordig ook stom (ons huis prinsesje) en zelfs hier los op het terrein zoekt ze hoe ze zo droog mogelijk vanaf de terrasdeur alles kan doen op een manier dat het niet te ducht bij de deur of op de verharding is (dat dan weer wel)
petertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): american staffordshire terrier

Ongelezen bericht door petertje »

yaga wil altijd wel naar buiten, al loop je 2 uur, als hij binnen is en de riem gaat af en je zegt mee, dan staat ie alweer bij de deur. Alleen als het regent staat hij me heel droevig aan te kijken in de deuropening.
Afbeelding
Mit
Zeer actief

petertje schreef:yaga wil altijd wel naar buiten, al loop je 2 uur, als hij binnen is en de riem gaat af en je zegt mee, dan staat ie alweer bij de deur. Alleen als het regent staat hij me heel droevig aan te kijken in de deuropening.
Regen en stoere honden gaat vaker niet samen. Onze Dogo Argentino hing loeiend in de deurposten als ie naar buiten moest met regen :LOL:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”