Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pup Puck

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Re: Pup Puck

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Rita
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee Oud Duitse Herders en twee Mechelaars.
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rita »

Johanna, ik ben ook erg blij met de vooruitgang van Puck en eindelijk krijg jij ook wat meer tijd om van haar te genieten.
Gelukkig is er iets gevonden, dus vanaf nu op naar het grote herstel.

Dat jij je account wilt opzeggen, kan ik ergens begrijpen, maar vindt het ook erg jammer.
Jij heb nu een minder leuke en nadien toch betere ervaring gekregen op het forum en ik ben er van overtuigd, dat jij hier ook voor anderen een bijdrage kunt zijn.

Weet je, een forum is statisch, helaas kunnen de letters niet de emotie er achter tonen, dat zorgt vaak voor wrevel en onbegrip, terwijl het vaak wel goed bedoeld wordt.

Hoop dan ook echt dat jij blijft en ons van tijd tot tijd eens lekker komt vervelen met verhaaltjes en foto's van een spelende Puk, een stoute Puck, een puberende Puck :D

Mocht je toch weggaan, ik hoop dat wij contact kunnen houden, Puck heeft mij ook gegrepen, je zal haar af en toe eens moeten delen :wink:
Afbeelding
johanna68
Zeer actief
Mijn ras(sen): kr bouvier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door johanna68 »

Rita schreef:Johanna, ik ben ook erg blij met de vooruitgang van Puck en eindelijk krijg jij ook wat meer tijd om van haar te genieten.
Gelukkig is er iets gevonden, dus vanaf nu op naar het grote herstel.

Dat jij je account wilt opzeggen, kan ik ergens begrijpen, maar vindt het ook erg jammer.
Jij heb nu een minder leuke en nadien toch betere ervaring gekregen op het forum en ik ben er van overtuigd, dat jij hier ook voor anderen een bijdrage kunt zijn.

Weet je, een forum is statisch, helaas kunnen de letters niet de emotie er achter tonen, dat zorgt vaak voor wrevel en onbegrip, terwijl het vaak wel goed bedoeld wordt.

Hoop dan ook echt dat jij blijft en ons van tijd tot tijd eens lekker komt vervelen met verhaaltjes en foto's van een spelende Puk, een stoute Puck, een puberende Puck :D

Mocht je toch weggaan, ik hoop dat wij contact kunnen houden, Puck heeft mij ook gegrepen, je zal haar af en toe eens moeten delen :wink:

ben ik met je eens hoor.. Vandaar dat ik ook uitgebreid update had geschreven. Had ergens een bericht gelezen betreft ervaring en leerzaam...ook in geval Puck.

Nogmaals het is niet alleen de reactie's in deze topic. En ook niet alleen de reactie's naar mij.

Idd misschien een idee om dan alleen maar even af en toe een foto te plaatsen van Puck? Op zich is dat weer handiger dan stuk voor stuk een update sturen.

Hoop dat Puck het drinken snel durft...Ik snap niks van dat gedrag. Krijg het niet voor elkaar dat ze zelf gaat drinken.. Ze kan wel zelfstandig maar durft of begrijpt het niet..
johanna68
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:
Mooi liedje ..je bent zo snel met afscheid..dat ik niet eens meer durf in te gaan op voorstel alleen update puck plaatsen :wink:
Yeufke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Yeufke »

Kan het ook niet gewoonweg aan het voer liggen dat ze krijgt?
Hier drinken ze met KVV bijna niks en met brokken veel meer.
Misschien bevat haar voer al veel vocht en dan geef je de pillen nog opgelost in water. ???
Je zou denken dat zo lang ze gewoon poept en plast dat het toch genoeg zou moeten zijn. :U:
Afbeelding
Polly 22 jan 2007 - 15 mei 2018 ❤️
Yessie 28 april 2010 -13 juli 2020
slaap zacht lieve meid
bouvierpoedel
Zeer actief

johanna68 schreef:
bouvierpoedel schreef:
Mooi liedje ..je bent zo snel met afscheid..dat ik niet eens meer durf in te gaan op voorstel alleen update puck plaatsen :wink:
johanna68
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:
johanna68 schreef:
bouvierpoedel schreef:

:LOL: :LOL: :LOL:
bouvierpoedel
Zeer actief

johanna68 schreef:
bouvierpoedel schreef:
johanna68 schreef:
bouvierpoedel schreef:

:LOL: :LOL: :LOL:
Moet je niet lachen ,maar huilen van blijdschap . :pffff:
johanna68
Zeer actief

Yeufke schreef:Kan het ook niet gewoonweg aan het voer liggen dat ze krijgt?
Misschien bevat haar voer al veel vocht en dan geef je de pillen nog opgelost in water. ???
Je zou denken dat zo lang ze gewoon poept en plast dat het toch genoeg zou moeten zijn. :U:
ze krijgt nu RC hypo allergeen en alles medicatie in vocht.. ongeveer 10 cc dus bij lange na niet genoeg Ze drinkt wel maar moet haar steeds helpen. Als ze water wil drinken gaat ze op afstand van waterbak piepen... Dan moet ik haar helpen dus. Vingers nat maken..dan likt ze die af en laat ik mijn vingers in de waterbak en gaat ze dicht bij mijn vingers drinken. Haal ik ze eruit dan gaat ze langs rand van de bak lebberen alsof ze denkt het water uit de bak zelf te moeten halen. Heb al van alles gedaan. ze had eerst aluminium bakjes...toen een stenen ..een glazen kom...diepe bord..platte bord..Kortom alle pogingen gedaan maar het lijkt erop dat ze gewoon niet weet hoe ze beginnen moet met water drinken of niet durft
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

johanna68 schreef: Nogmaals het is niet alleen de reactie's in deze topic. En ook niet alleen de reactie's naar mij.

Idd misschien een idee om dan alleen maar even af en toe een foto te plaatsen van Puck? Op zich is dat weer handiger dan stuk voor stuk een update sturen.

Hoop dat Puck het drinken snel durft...Ik snap niks van dat gedrag. Krijg het niet voor elkaar dat ze zelf gaat drinken.. Ze kan wel zelfstandig maar durft of begrijpt het niet..

:ok: Je hoeft ook niet overal aan mee te doen of dagelijks ieder topic te lezen. En net als in het normale leven ligt niet iedereen elkaar.
Maar mensen staan hier nog steeds voor elkaar klaar als er iets is.
Ik vond het vooral op de moeilijkere momenten met mijn honden gewoon heel fijn om een klankbord te hebben, te lezen hoe anderen dingen aanpakken en heb er echt heel veel aan gehad.
Ook van onderwerpen als voeding en castratie kun je hier veel leren en er geïnformeerd je eigen weg in kiezen. Of leuke foto's kijken.
Gewoon het positieve er uit halen :wink:
Woezel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Woezel de Shetland Sheepdog

Ongelezen bericht door Woezel »

En wat nou als je wat suiker/limonade siroop in het bakje doet? Mijn pup wou bij de fokker eerst ook niet uit een waterbak drinken (was veel lekkerder en handiger om dat bij mams te doen natuurlijk) en na het toevoegen van limonade siroop kon hij het ineens wel. :lol1:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

johanna68 schreef:ze krijgt nu RC hypo allergeen en alles medicatie in vocht.. ongeveer 10 cc dus bij lange na niet genoeg Ze drinkt wel maar moet haar steeds helpen. Als ze water wil drinken gaat ze op afstand van waterbak piepen... Dan moet ik haar helpen dus. Vingers nat maken..dan likt ze die af en laat ik mijn vingers in de waterbak en gaat ze dicht bij mijn vingers drinken. Haal ik ze eruit dan gaat ze langs rand van de bak lebberen alsof ze denkt het water uit de bak zelf te moeten halen. Heb al van alles gedaan. ze had eerst aluminium bakjes...toen een stenen ..een glazen kom...diepe bord..platte bord..Kortom alle pogingen gedaan maar het lijkt erop dat ze gewoon niet weet hoe ze beginnen moet met water drinken of niet durft
Probeer eens een laagje water in de waterbak met een scheutje karnemelk of bouillon er door?
Misschien drinkt ze dan wel?

Of een glaasje water bij de brokken.........
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
dagmar88
Zeer actief

johanna68 schreef: ze krijgt nu RC hypo allergeen en alles medicatie in vocht.. ongeveer 10 cc dus bij lange na niet genoeg Ze drinkt wel maar moet haar steeds helpen. Als ze water wil drinken gaat ze op afstand van waterbak piepen... Dan moet ik haar helpen dus. Vingers nat maken..dan likt ze die af en laat ik mijn vingers in de waterbak en gaat ze dicht bij mijn vingers drinken. Haal ik ze eruit dan gaat ze langs rand van de bak lebberen alsof ze denkt het water uit de bak zelf te moeten halen. Heb al van alles gedaan. ze had eerst aluminium bakjes...toen een stenen ..een glazen kom...diepe bord..platte bord..Kortom alle pogingen gedaan maar het lijkt erop dat ze gewoon niet weet hoe ze beginnen moet met water drinken of niet durft

Als ze wel zelfstandig eet zou je flink wat heet water over haar brokjes kunnen doen.
Wordt een zacht papje als je het laat staan. Dan krijgt ze voor nu in ieder geval wat binnen.
Mieke-Bo

Ongelezen bericht door Mieke-Bo »

Ben blij te lezen dat het langzaam beterder gaat met Puck!

Ik lees je updates, bedankt hiervoor! Heb niet altijd de tijd om te reageren. Excuses.
johanna68
Zeer actief

nadeel is dat ze dus niks anders nu mag ..ivm voedsel intolerantie. Voor dat ze die brok had heb ik poging gedaan met geitenmelk maar werkte niet..

@ dagmar 88 ja inderdaad water erover zou ik kunnen proberen . Scheelt hoop werk maar ben benieuwd waarom ze zo doet
Frolic

Ongelezen bericht door Frolic »

Heb je het water op de grond staan? Zou het helpen om het hoger te zetten? IK denk even aan dat trauma verhaal, pijn bij bukken misschien? Of misschien heeft ze een heel nare ervaring met water uit bakken drinken en zou je kunnen proberen om iets uit een fles te laten stromen en kijken of ze dan wat drinkt uit de straal?
Rita
Zeer actief
Contacteer:

johanna68 schreef:
Yeufke schreef:Kan het ook niet gewoonweg aan het voer liggen dat ze krijgt?
ze krijgt nu RC hypo allergeen en alles medicatie in vocht.. ongeveer 10 cc dus bij lange na niet genoeg Ze drinkt wel maar moet haar steeds helpen. Als ze water wil drinken gaat ze op afstand van waterbak piepen... Dan moet ik haar helpen dus. Vingers nat maken..dan likt ze die af en laat ik mijn vingers in de waterbak en gaat ze dicht bij mijn vingers drinken. Haal ik ze eruit dan gaat ze langs rand van de bak lebberen alsof ze denkt het water uit de bak zelf te moeten halen. Heb al van alles gedaan. ze had eerst aluminium bakjes...toen een stenen ..een glazen kom...diepe bord..platte bord..Kortom alle pogingen gedaan maar het lijkt erop dat ze gewoon niet weet hoe ze beginnen moet met water drinken of niet durft
Je zou bijna zeggen dat zij een nare ervaring heeft gehad met water!
Zou zij in een bak, zwembadje of slootje zijn gevallen, bv van de arm af?
Misschien is het door iets dergelijks een angst opgebouwd voor water en hoogte?

Misschien werkt een kleiner bakje, helaas moet je dan steeds bij vullen.
Een plastic bakje bv.
Weet nog van onze Dokyo, inmiddels vijf maandjes, was eerst bang van metalen voerbakken, heb voor hem dan plastic eet en drinkbakje geplaatst, dat ging goed, nu drinkt en eet hij uit metaal.
Afbeelding
johanna68
Zeer actief

heb inmiddels al groot en klein en noem maar op. Zit zelf ook te denken aan dwingen water drinken waardoor ze trauma heeft of laten vallen aangezien haar vreemd gedrag in begin... Dwangmatig water willen geven aangezien diarree wat ze bij fokster al had lijkt me dan voor de hand.. Tja maar blijft gissen.
Idd als ik met glas haar bord weer aanvul doet ze poging straal te drinken. Gisteren even tuinslang aan gezet om zomaar zogenaamd even de tegels te sproeien en dan is ze niet bang voor water. Komt ze juist op de straal af.

Zo ik ga nog 1 kamer stofzuigen en dan plat. Zit allemaal mee nu betreft Puck en nu ben ik aan de beurt. Al twee dagen koorts en zo ineens doodmoe. Gevoel alsof ik hele dagen kan slapen terwijl ik juist afgelopen dagen meer rust heb gehad..

Hoop morgen weer een update te plaatsen die positief is en met uitslag 2e bloedonderzoek
dagmar88
Zeer actief

Fonteintje proberen?
Vinden ze hier de hele zomer trouwens erg lekker.

http://www.zooplus.nl/shop/honden/voerbak/automaten
johanna68 schreef: Hoop dat Puck het drinken snel durft...Ik snap niks van dat gedrag. Krijg het niet voor elkaar dat ze zelf gaat drinken.. Ze kan wel zelfstandig maar durft of begrijpt het niet..
Wat doet ze dan eigenlijk precies?
Ik zou niet gaan denken in trauma's en nare ongelukken. Daar schiet je niets mee op.
Het zou net zo goed kunnen zijn dat er nu (begrijpelijk overigens) te veel nadruk op ligt, zeker na zo'n periode van dwangvoeren.
Wat doe je om te proberen haar te laten drinken?
Evertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Parson russell terrier en Roemeense mix
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Evertje »

Voor katten gebruiken ze ook wel eens van die stromende waterbakken, wordt de hele tijd een straaltje rondgepompt zeg maar. Is in een dierenwinkel wel te krijgen. Zou dat wat zijn?
bouvierpoedel
Zeer actief

Zou er ook niet al teveel bij denken en er een trauma aan vast plakken.
Jij en de hond schieten daar ook niets mee op .
Ik zou er een hele grote bak neerzetten en met haar gaan spelen en als ze in de stemming raakt balletje erin en even laten haar voorpoten erin zetten en heen en weer kledderen.
sky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border collies en mechelse herders.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door sky »

Je hebt ook (voor honden grotere uitvoering die je op een cola fles kan draaien) van die knaagdier waterflesjes, dan moeten ze eraan likken om water uit te krijgen.

Misschien is dat iets?

En anders water over het voer doen en iedere keer wat meer langzaam opbouwen en dan het voer weer afbouwen.
johanna68
Zeer actief

en nog steeds gaat goed..mooie poep..eet goed..speels. Hoop dat bloeduitslag komt vandaag alhoewel..zal dat nog iets zeggen? Nu het dus veel beter gaat? Afwachten maar.
-Lilo-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje

Ongelezen bericht door -Lilo- »

succes met de uitslag, fijn dat Puck t nog steeds goed lijkt te doen :ok:
johanna68
Zeer actief

gaat echt goed...ze is zelfs zelfstandig spelen..deed ze afgelopen dagen ook wel maar alleen als ik begon met spelen..Nu gaat ze zelf naar haar speelgoed mand om speelgoed te pakken.

Afgelopen nacht zelfs een nachtmerrie gehad van een puck die zo snel was dat ik haar steeds kwijt was omdat ze van alles uitvrat....hahahaha
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

johanna68 schreef:gaat echt goed...ze is zelfs zelfstandig spelen..deed ze afgelopen dagen ook wel maar alleen als ik begon met spelen..Nu gaat ze zelf naar haar speelgoed mand om speelgoed te pakken.

Afgelopen nacht zelfs een nachtmerrie gehad van een puck die zo snel was dat ik haar steeds kwijt was omdat ze van alles uitvrat....hahahaha
:ok:
Gelukkig dat ze zo goed opknapt.
Hopelijk komt er verder niets ernstigs uit het bloedonderzoek, of iets wat goed te behandelen is :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Nawosh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka

Ongelezen bericht door Nawosh »

Wat fijn dat het zo goed gaat!
Groetjes, Marjan
johanna68
Zeer actief

nog steeds geen telefoontje betreft bloeduitslag....spannend...heb al hele lijst met vragen op papier...en ik wacht
Rita
Zeer actief
Contacteer:

johanna68 schreef:nog steeds geen telefoontje betreft bloeduitslag....spannend...heb al hele lijst met vragen op papier...en ik wacht
De dag is nog niet om :wink:
Afbeelding
Natasja 2005
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse en Hollandse Herdershonden.
Ik ben het vrouwtje van Djiny Duitse x Hollandse herder En Storm (Keeshondje)

Ongelezen bericht door Natasja 2005 »

Wat fijn dat het zo goed gaat met puck ik hoop dat er geen terugslag meer komt en dat puck zich steeds meer als een ondeugende pup gaat gedragen.
Mag je zelf niet bellen?
Groetjes,

Sandra

Bayan 08-05-1996 _ 01-08-2014. Slaap zacht mijn kattekop

R.I.P. Snowey 22/10/2002 - 28/03/2011
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”