Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pup Puck

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

luna2906
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie
Aantal honden: 1

Re: Pup Puck

Ongelezen bericht door luna2906 »

Fijn dat er vooruitgang is! Hopelijk zet dat door :ok:
johanna68
Zeer actief
Mijn ras(sen): kr bouvier

Ongelezen bericht door johanna68 »

Heavy schreef:Ook ik ben blij dat het beter gaat met Puck.
En wat betreft de fokker zou ik zeggen laat dat achter je richt je op Puck en ga geen dingen zelf invullen die er misschien helemaal niet zijn.

Zodat Puck mishandeld zou zijn of gevallen zou zijn of geen water heeft gekregen of nooit heeft leren brokken te eten.puck kan zich ook door jouw "zorgen" en stress en spanning heel anders gaan gedragen .
Nou zoals ik schreef ik richt me op Puck tot ze helemaal gezond is//de rest heb ik nog 5 maanden tijd voor dus ..maar nee laat die fukker niet links liggen aangezien dit gewoon niet weer mag gebeuren en ook de praktijken van haar dierenarts niet. Als zou ik betreft haar dierenarts weinig kunnen aangezien die het goed doet betreft centjes zwart maar dat iets is tussen fukker en haar dierenarts en de fukker geen poot om op te staan richting hem...Ik zeker wel richting haar.. Aangezien Puck al dus diarree had en dat apart gedrag van niet willen eten..niet kunnen durven drinken en ook al medicatie voor diarree dat dus van acuut pancreatitis komt en het toch wel duidelijk dat het bij haar weg komt...er is trouwens hier niks gebeurt met Puck maar ze was al zo... dat bleek dag na halen. Behalve mevrouw vertelde dat Pups net van buiten kwamen en daarom zo rustig...dat geloofde ik aangezien toen we weg gingen de rest weer (althans) twee begonnen te kibbelen en spelen. Leek me normaal dat na een reis en vreemd omgeving enz puck de volgende dag ook niet echt actief was..aangezien de pillen die ze meekreeg ...een kuur dus al langer diarree. Maar goed er zijn nog wel meer dingen om te bewijzen.

Nogmaals..NEE ik richt me nu niet op haar maar wel als puck eenmaal zeker weten een vrolijk pup is en helemaal gezond...en ik ben bijgekomen van alles...

Ook al krijg ik geen cent terug...maakt me niet uit maar in geen geval ga ik toekijken hoe ze volgende pups en mensen tot slachtoffer maakt.. Tuurlijk was het en misschien nog een hele kostenpost...wat mij betreft ben ik al zeer tevreden als mevrouw een weet ik veel wat voor boete krijgt ...weet ik veel ...maar hier niks tegen doen? Geen optie...dan zou ze lekker haar gang kunnen blijven gaan zonder tegenwerking....
johanna68
Zeer actief

:I: fijne is ...net gemerkt met wandelen door bos...dat puck me toch wel graag mag ondanks injectie..pillen en dwangvoeren..ze is dan toch erg op me gericht en wil bij me zijn
Frolic

Ongelezen bericht door Frolic »

PUck :I: :I:

Wat fijn dat het de goede kant op gaat, Puck mag blij zijn met jou !!
ute
Actief
Mijn ras(sen): Puli, Komondor, Basset Artesien Normand
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door ute »

Natuurlijk houd Puck van je en de band word door de intensieve zorg misschien bijzonder sterk. Dat heb je ook met katten die ziek zijn en veel zorg nodig hebben.
Afbeelding
johanna68
Zeer actief

ik hoop het en wat lekker vooruitzicht... Moet zeggen dat ik gisteren gewoon wennen moest dat ik relaxter kon zijn.. Heb ook idee dat door alles stress ik op automatisch piloot heb gestaan...zoals ik al schreef...moest ook nog camping runnen incl paarden..hond..katten..kippen..konijnen..prive omstandigheden erbij die verre van leuk waren. Inmiddels zijn die opgelost..als goed is nog 4 dagen camping en dan zijn mensen terug...puck gaat beter... Kreeg gisteren denk door wat rust toch wel een dreuntje..was ineens toen ik bank kon hangen zo moe...kreeg koorts..geslapen van half 10 toe 12 (avonds en toen puck uitlaten en in bed...Geslapen tot half 5..puck uitgelaten ..nog steeds drijfnat van koorts...En weer tot kwart voor 9 geslapen...

Vanavond voor het eerst tijd om fatsoenlijk maaltijd te maken...heel simpel aardappelen groente en vlees... Jammie
ute
Actief
Mijn ras(sen): Puli, Komondor, Basset Artesien Normand
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door ute »

Dat is zeker heel erg slopend en word je vatbaarder voor ziektes. Ik heb ook veel zorgen nu om een van mijn honden, dat valt niet mee, is echt slopend.
Afbeelding
rose
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door rose »

Fijn om te lezen dat zij weer aan de beterende hand is, en het is echt een schattig meisje :I:
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Gelukkig dat het beter gaat, het is een leuk pupje.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Een lab x stabij?
Ik geef toe dat ik niet al die 20 pagina's doorworstel, dus misschien heb je het al gezegd, maar waar komt ze vandaan?
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

johanna68 schreef:
En wat betreft de fokker zou ik zeggen laat dat achter je richt je op Puck en ga geen dingen zelf invullen die er misschien helemaal niet zijn.

Zodat Puck mishandeld zou zijn of gevallen zou zijn of geen water heeft gekregen of nooit heeft leren brokken te eten.puck kan zich ook door jouw "zorgen" en stress en spanning heel anders gaan gedragen .
Nou zoals ik schreef ik richt me op Puck tot ze helemaal gezond is//de rest heb ik nog 5 maanden tijd voor dus ..maar nee laat die fukker niet links liggen aangezien dit gewoon niet weer mag gebeuren en ook de praktijken van haar dierenarts niet. Als zou ik betreft haar dierenarts weinig kunnen aangezien die het goed doet betreft centjes zwart maar dat iets is tussen fukker en haar dierenarts en de fukker geen poot om op te staan richting hem...Ik zeker wel richting haar.. Aangezien Puck al dus diarree had en dat apart gedrag van niet willen eten..niet kunnen durven drinken en ook al medicatie voor diarree dat dus van acuut pancreatitis komt en het toch wel duidelijk dat het bij haar weg komt...er is trouwens hier niks gebeurt met Puck maar ze was al zo... dat bleek dag na halen. Behalve mevrouw vertelde dat Pups net van buiten kwamen en daarom zo rustig...dat geloofde ik aangezien toen we weg gingen de rest weer (althans) twee begonnen te kibbelen en spelen. Leek me normaal dat na een reis en vreemd omgeving enz puck de volgende dag ook niet echt actief was..aangezien de pillen die ze meekreeg ...een kuur dus al langer diarree. Maar goed er zijn nog wel meer dingen om te bewijzen.

Nogmaals..NEE ik richt me nu niet op haar maar wel als puck eenmaal zeker weten een vrolijk pup is en helemaal gezond...en ik ben bijgekomen van alles...

Ook al krijg ik geen cent terug...maakt me niet uit maar in geen geval ga ik toekijken hoe ze volgende pups en mensen tot slachtoffer maakt.. Tuurlijk was het en misschien nog een hele kostenpost...wat mij betreft ben ik al zeer tevreden als mevrouw een weet ik veel wat voor boete krijgt ...weet ik veel ...maar hier niks tegen doen? Geen optie...dan zou ze lekker haar gang kunnen blijven gaan zonder tegenwerking....
Dacht dat je volgens de wet binnen 6 weken na constatering /diagnose je klacht moet neerleggen.?
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
johanna68
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:
johanna68 schreef:

Dacht dat je volgens de wet binnen 6 weken na constatering /diagnose je klacht moet neerleggen.?

Nee ik heb bepaalde rechten betreft tijd na aankoop... maar ook rechten tot half jaar na een diagnose betreft afwijking enz...en na aankoop..dan zit er nog weer verschil in met wat je kan eisen...bv een bedrag betreft behandeling dat gelijk staat aan bedrag waarvoor ze pups verkocht maar in dit geval is dat weer anders..Maar er zijn nog veel meer regeltjes betreft verwachting die je mag hebben van fokker en die van koper enz...kortom er zijn heel veel regeltjes en dan weer uitzonderingen..
Ariane
Erelid
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Ariane »

Bedankt voor je uitgebreide update en ik vind dat je het prima doet :ok:
Je doet volgens mij alles wat in je macht ligt om van Puck een vrolijke, gezonde Puck te maken en daarvoor duim ik heel hard!!
Ze is schattig :I:
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.

Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
labje
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador retriever

Ongelezen bericht door labje »

johanna68 schreef:
bouvierpoedel schreef:
johanna68 schreef:

Nee ik heb bepaalde rechten betreft tijd na aankoop... maar ook rechten tot half jaar na een diagnose betreft afwijking enz...en na aankoop..dan zit er nog weer verschil in met wat je kan eisen...bv een bedrag betreft behandeling dat gelijk staat aan bedrag waarvoor ze pups verkocht maar in dit geval is dat weer anders..Maar er zijn nog veel meer regeltjes betreft verwachting die je mag hebben van fokker en die van koper enz...kortom er zijn heel veel regeltjes en dan weer uitzonderingen..
Wat denk je te bereiken Johanna?
Daar waar organisaties, Dierenbescherming etc. bot vangen bij grote broodfokkers?
Heb je een koopcontract?
Ik denk dat je wellicht recht hebt op enige vorm van schadevergoeding, maar er wel naar kunt fluiten :wink:
Afbeelding
Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Flevo Bordertje »

Wat fijn dat het de goede kant uit gaat met Puck :cheer: Het moet enorm intensief zijn, maar je inspanningen worden wel beloond met een vrolijker en hopelijk uiteindelijk gezond pupje. Het is een schatje om te zien, zeg :I:
johanna68
Zeer actief

kan me niks schelen wat ik bereik maar niks doen en haar gang laten gaan is geen optie..betreft dierenbescherming heb ik geen hoge pet van op..gewoon omdat hun meer geld in eigen zak steken dan daadwerkelijk iets doen..die zouden meer kunnen als ze meer zouden willen.

En er is verschil..dierenbescherming zal mss betreft broodfokkers regels willen aanpassen..in mijn geval gaat het om klacht betreft 1 persoon die zichzelf geen broodfokker noemt...

Daarbij komt ..dat ik al geschreven had daar verder niet op in te willen gaan omdat ik niet weet wie hier leest maar heb wel de goeie personen en bewijs .
Asterix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver

Ongelezen bericht door Asterix »

johanna68 schreef:kan me niks schelen wat ik bereik maar niks doen en haar gang laten gaan is geen optie..betreft dierenbescherming heb ik geen hoge pet van op..gewoon omdat hun meer geld in eigen zak steken dan daadwerkelijk iets doen..die zouden meer kunnen als ze meer zouden willen.

En er is verschil..dierenbescherming zal mss betreft broodfokkers regels willen aanpassen..in mijn geval gaat het om klacht betreft 1 persoon die zichzelf geen broodfokker noemt...

Daarbij komt ..dat ik al geschreven had daar verder niet op in te willen gaan omdat ik niet weet wie hier leest maar heb wel de goeie personen en bewijs .
Ik begrijp je boosheid en dat je daar iets mee wilt doen. Dat komt wel als Puck en jij in rustiger vaarwater zijn gekomen :wink:

Puck is een lieverd :I: Of de foto's vertekenen maar als ik naar hoofd en lichaamsverhouding kijk, zie ik een ziek hondje. En dat is ze natuurlijk ook nog. Ik hoop voor Puck en jou dat alles in een stijgende lijn blijft gaan :ok: (En nog bedankt voor je uitgebreide update!)
Afbeelding Afbeelding

Pootjes van Ella en Joost (Josie)
Dag lieve Maatje 06-01-2008 - 15-12-2014
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Johanna68: Vooral als ik als onderdanig op de grond ga liggen..gaat ze over me heen kruipen en lebberen.. Ik weet het..betreft laten niet ideaal...maar zover denk ik nu even niet vooruit...dat komt later wel
Dat maakt niks uit hoor, doe maar lekker!
Jij bent de baas, ook als je op de grond ligt te spelen :wink:

Fijn dat het eindelijk de goede kant op lijkt te gaan!
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Fijn dat je weer berichten post en geweldig dat het langzaam vooruit gaat met Puck!
johanna68 schreef:En ik weet..het is weer een heel verhaal..maar wilde graag duidelijk uitleggen...om ook veel vragen weer uit te sluiten...tuurlijk verwacht ik dat er een aantal vragen zijn misschien maar...hoop erg veel te voorkomen. Ik heb echt tijd moeten maken om de lap te schrijven.
En ik wil echt niet ontzettend akelig overkomen maar kan je alsjeblieft gewoon hele zinnen met een hoofdletter aan het begin en 1 punt aan het eind schrijven, want hoewel ik stikgeïnteresseerd ben in je verhaal word ik alsmaar afgeleid door die drie puntjes op alle plaatsen waar eigenlijke een komma plus spatie hoort.

Ik heb je verhaal gelezen en ik blijf volgende verhalen lezen ook met horror-interpunctie, maar ik denk dat je veel geïnteresseerde mensen zoals ik een plezier zou doen als je het allemaal iets anders neer zou zetten.

Groetjes,

De Interpunctiepolitie die fan is van Puck
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
johanna68
Zeer actief

Hanneke2 schreef:Fijn dat je weer berichten post en geweldig dat het langzaam vooruit gaat met Puck!
johanna68 schreef:En ik weet..het is weer een heel verhaal..maar wilde graag duidelijk uitleggen...om ook veel vragen weer uit te sluiten...tuurlijk verwacht ik dat er een aantal vragen zijn misschien maar...hoop erg veel te voorkomen. Ik heb echt tijd moeten maken om de lap te schrijven.
En ik wil echt niet ontzettend akelig overkomen maar kan je alsjeblieft gewoon hele zinnen met een hoofdletter aan het begin en 1 punt aan het eind schrijven, want hoewel ik stikgeïnteresseerd ben in je verhaal word ik alsmaar afgeleid door die drie puntjes op alle plaatsen waar eigenlijke een komma plus spatie hoort.

Ik heb je verhaal gelezen en ik blijf volgende verhalen lezen ook met horror-interpunctie, maar ik denk dat je veel geïnteresseerde mensen zoals ik een plezier zou doen als je het allemaal iets anders neer zou zetten.

Groetjes,

De Interpunctiepolitie die fan is van Puck
wahahahaha ik begrijp je helemaal en ook de irritatie maar had al vaker geschreven. Bepaalde toetsen zitten vast . Aangezien zoonlief dol is op ijs eten boven de toetsenbord. Druk ik bv iets in dan blijft het hangen en heb ik 100 komma's op een rij waarvan ik dan eerst 99 moet wissen. en kan het daarna voorlopig helemaal niet gebruiken. Maar dat irritant is...zeker weten

En de hoofdletters. Denk doordat ik inmiddels weet dat het niet lukt ik makkelijk ben gaan schrijven. Betreft punten. En soms moet even snel en let ik er dus niet op. Zal mijn best doen met wat mogelijk is.
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

Dank je wel Johanna voor je uitgebreide update.
Ik weet niet of ik het zo zou kunnen volhouden zoals jij dat gedaan heb dus respect daarvoor.
Hoop dat alles nu in stijgende lijn voor Puck zal gaan en die broodfokster gestopt gaat worden.
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
johanna68
Zeer actief

update

Nog steeds is Puck actief...eet nog steeds zelfstandig..poept goed.

Enige waar ik geen verbetering in zie is zijn drinken en begrijp het ook niet waarom ze zo doet.

Maar ja....beetje geduld kan er bij. Heb haar gisteren met nat washandje gewassen. Vond ze heerlijk.

Ze heeft van half 1 tot half 9 mij laten slapen. Toen ik haar uit bench pakte was haar etensbakje leeg.
Op dit moment krijgt ze dus ook beetje brok voor de nacht mee in de bench omdat ze echt moet aansterken en aankomen.

Morgen ga ik voor overleg dierenarts bellen. Hoop dat de bloeduitslagen dan ook binnen zijn.(de andere)

Verder wilde ik even melden dat ik binnenkort mijn account hier ga opzeggen. Dus wie keertje update wil mag het even laten weten via een pb.
bouvierpoedel
Zeer actief

johanna68 schreef:update

Nog steeds is Puck actief...eet nog steeds zelfstandig..poept goed.

Enige waar ik geen verbetering in zie is zijn drinken en begrijp het ook niet waarom ze zo doet.

Maar ja....beetje geduld kan er bij. Heb haar gisteren met nat washandje gewassen. Vond ze heerlijk.

Ze heeft van half 1 tot half 9 mij laten slapen. Toen ik haar uit bench pakte was haar etensbakje leeg.
Op dit moment krijgt ze dus ook beetje brok voor de nacht mee in de bench omdat ze echt moet aansterken en aankomen.

Morgen ga ik voor overleg dierenarts bellen. Hoop dat de bloeduitslagen dan ook binnen zijn.(de andere)

Verder wilde ik even melden dat ik binnenkort mijn account hier ga opzeggen. Dus wie keertje update wil mag het even laten weten via een pb.
Als je opzegt kunnen ze je hier ook niet meer PBen.
Waarom opzeggen.?
rose
Zeer actief

Dat is schijnbaar 'in' BP. Lekker laten gaan, als ze dat wil moet ze dat doen :19:
Puck zit in stijgende lijn nu en dat is het belangrijkste (voor mij dan).
bouvierpoedel
Zeer actief

rose schreef:Dat is schijnbaar 'in' BP. Lekker laten gaan, als ze dat wil moet ze dat doen :19:
Afscheidstopicje dus. :engel:
Ariane
Erelid
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Ariane »

rose schreef:Dat is schijnbaar 'in' BP. Lekker laten gaan, als ze dat wil moet ze dat doen :19:
Voor mij is dat ook het belangrijkste maar Johanna, je kunt inderdaad ook niet meer pb-en als je je account opzegt.
En waarom? Ik denk dat iedereen blij is dat het beter met Puck gaat en graag updates blijft krijgen. Je wordt ook niet aangevallen, integendeel. Dus waarom opzeggen :U:
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.

Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Ariane schreef:
Voor mij is dat ook het belangrijkste maar Johanna, je kunt inderdaad ook niet meer pb-en als je je account opzegt.
En waarom? Ik denk dat iedereen blij is dat het beter met Puck gaat en graag updates blijft krijgen. Je wordt ook niet aangevallen, integendeel. Dus waarom opzeggen :U:
:U: Dan log je toch gewoon even niet in. Wat is dat toch met die uitschrijvingen.
Straks alleen maar handig om met bijvoorbeeld gedragsgerelateerde vragen terecht te kunnen.
bouvierpoedel
Zeer actief

aaahhhhhhhhhhhhhhh blijf nou pleaseeeee toe nou asjebliefffffff :jank: We gaan je missennnnnn :jank: :roos: :roos: :roos: :roos: :roos: :roos:
rose
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:aaahhhhhhhhhhhhhhh blijf nou pleaseeeee toe nou asjebliefffffff :jank: We gaan je missennnnnn :jank: :roos: :roos: :roos: :roos: :roos: :roos:

:LOL: :LOL:
johanna68
Zeer actief

Ik blijf ook wel schrijven tot Puck 100% gezond is. Daarna niet meer. Dat is zeker niet omdat ik me aangevallen voel. Absoluut niet.

Maar de hondenforum is niet wat ik verwacht had. Als ik eerlijk ben .. ja sommige opmerkingen de manier waarop..en dan heb ik niet alleen over topic Puck ..daar kan ik me niet in vinden. Is niet mijn manier. Zal aan mij liggen daarom zeg ik binnenkort account op.

Ik weet dat ik dan ook geen pb meer kan sturen . Vandaar dat ik het nu aan geef. Misschien is er een ander manier om voor wie wil kontakt te houden.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”