Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Uitlaten is stom?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Aantal honden: 1

Uitlaten is stom?

Ongelezen bericht door Mit »

Onze honden krijgen elke dag 1 of 2 losloopwandelingen, vreselijk leuk vinden ze dat. De babies staan al te trappelen. Ik neem dan nooit lijnen mee, til ze even op want de auto staat toch naast het huis en waar we lopen kunnen ze meteen los.
Dat is 1 groot feest.
Uitlaten echter....Zodra ik de riemen pak staan ze al bedroefd te kijken. Io komt liever helemaal niet dan.
Na enig gepruts heb ik de riempjes om en daar gaan we. Als sjacherijnig een gezicht had was dat van de Chihuahua's. Mijn gód.

Het gaat van 'wat doe je ons aaaaaaaaaaan'
Afbeelding

naar ')&^^%*^*% pokkewijf'
Afbeelding
naar 'stik er maar in trut'
Afbeelding

Ze willen liever niet op het gras dus ik moet er altijd zelf op lopen voor ze volgen. Ik moet ze echt meetrekken. In het losloopgebied is alleen maar gras en daar is het enig.
Snelsnelsnel piesen dan maar en dan als een idioot terug willen lopen.
Stellar loopt vrolijk mee, die vindt het allemaal best. Io vindt het het ergst en die piest en poept dus meteen op het eerste reepje gras wat ze ziet. Ideaal hoor, is dat meteen klaar.
U heeft wat langer de tijd nodig met als gevolg dat ook Io weer elders het gras op moet :LOL:

Enfin. Het is een ramp.
Herkennen mensen dit? Ik vind het maar maf, de meeste honden die ik ken vinden naar buiten gaan geweeeeeeldig.
Stomme wawa's.
Afbeelding
M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Re: Uitlaten is stom?

Ongelezen bericht door M@rleen »

Boomer vind het geweldig om naar buiten te gaan, behalve als hij ziet dat ik een tuigje pak :mrgreen:
Tuigjes zijn zoooooo stom :boos: En juist daarom moet hij m aan :pffff: Sowieso met fietsen.
Als het tuigje eenmaal om is, is er nix meer aan de hand en weet hij niet hoe snel hij buiten moet zijn.
Mit
Zeer actief

Hm, idee voor mij dus om dat om te wisselen en juist tuigjes te proberen.
Afbeelding
moniek&bo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door moniek&bo »

Haha die van mij staan al te springen als ze mee mogen vuilnis buiten zetten ofzo (we gaan dan dus niet eens wandelen :engel: )

Dus ehm.. nee geen tips.
Misschien leuke dingen doen tijdens die korte wandelingetjes?
Mariss
Actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Mariss »

Yeti vind naar buiten gaan ook helemaal niks. Maar nu is hij pas 12 weken dan. Hij liep in t begin helemaal niet mee aan een gewone lijn, en toen ik een flexlijn kocht, toen vond meneer het beter. Waarom weet ik nog niet. Ik hoop wel dat hij het leuker gaat vinden. Nu is hij helemaal ingeënt, en wil wat meer met hem lopen
Luna87
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Luna87 »

Luna wil 's ochtends nooit :U: Je hoort haar bijna roepen; dit zijn geen normale tijden idioot! :devil: Nu hoeft ze nooit aan de riem, maar ik moet haar echt streng toespreken wil ze meelopen. Dus meestal laat ik haar niet eens uit, ze gaat zo hop de auto in en piest pas als ik op mijn werk ben.
Afgelopen maandag kon ze een keer niet mee en moest ze dus bij uitzondering eens een dag thuis blijven. Ze kan haar pies en poep reuzegoed ophouden hoor, maar ik zie toch liever dat ze beiden even doet als ze wat uren alleen thuis is. Na 200 meter heb ik het opgegeven, piesen doet ze dan nog net maar poepen ho maar :U:

Maar, als ik 's ochtends om 7 uur tegen haar zeg; 'ga je mee naar het bos?' dan is ze er als de kippen bij hoor. Niets geen gezeur en moeilijk 'ik wil niehiet', hoe koud het ook is, regen of niet, 'bos' is echt een toverwoord hier. En ze heeft dan ook nog eens de grootste lol!
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

mee mogen vinden ze hier altijd feest, dus dat probleem ken ik eigenlijk niet, de ene keer gaan ze gelijk los en de andere keer pas op de dijk
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Kleuter vindt uit geweldig maar de lijn is om in te hangen en aan te sjorren. Ook als ie bij een ander om de nek zit, daar doet ze niet moeilijk over ;)
De rest gaat graag uit, al is aan de lijn wel minder leuk want dan kun je niks behalve dan wat mot. Uit met de auto is dus leuker, want dat betekent maximaal 2 minuten lijn en verder los. Ik doe wel altijd die lijn tot de auto, zelfs al staat die onder onze carport. Gewoon omdat ik niet wil dat ze een sprint trekken als ze iets mochten zien (en nee, het is hier ook niet druk, maar toch).
Fien is altijd wat beledigd als ze aan de lijn gaat. Want ze loopt eigenlijk vrijwel altijd los, en die lijn ervaart ze volgens mij als een motie van wantrouwen :LOL:
Nouja, jammer voor haar. Plat vind ik 'r niet leuk. ;)
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
kaatje888
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boomer & Maltezer.

Ongelezen bericht door kaatje888 »

Jenno wil altijd naar buiten, echt altijd.
Als je zegt buiten, dan komt hij al aanrennen, helemaal gek doen :denken:
Als je alleen al je schoenen aandoet, denkt hij BUITEN?? :cheer:

Tycho wilt ook wel naar buiten, maar vaak ook niet? :19:
Vooral savonds laat heeft hij er vaak geen zin meer in, en dan komt hij gewoon niet.
Nou jenno wel hoor !!

Kep verder niet echt tips voor je :wink:
In liefdevolle herinnering
Binky 12-08-2000?, ?-?-2010 en Tycho 20-05-2006, 02-04-2014
Daniela
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergteckel

Ongelezen bericht door Daniela »

Hier een hond die zich onder de bank verstopt als de riem tevoorschijn komt. Voornamelijk als het koud of nat is buiten.
En 's ochtends draait hij zich ook nog altijd een paar keer om in de bench voordat ik hem mee moet sleuren. Wandelen in de bossen vindt hij wel leuk gelukkig.
Afbeelding
Afbeelding
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Hier willen ze altijd mee. En het leukste vinden ze het als we de heupgordels pakken. Terwijl ze dan aan de riem moeten.. Gek spul :F:
Lucia
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lucia »

Als je het zou willen veranderen: aan de lijn naar de auto en uit de auto ipv optillen? Misschien dat ze het dan gaan linken.

Verder ken ik het niet haha. Peer is niet dol op een tuig, Jolie was dat ook niet. Zodra hij aan is geen probleem, maar hij wil altijd wandelen.
Van Milo hoeft het laatste rondje niet zo, dan krult hij zich zwaar zuchtend op, in de hoop dat hij niet mee hoeft. :mrgreen:
Corneliana
Zeer actief

Ongelezen bericht door Corneliana »

vaker aanlijnen dus.
ook stukjes tijdens de losloopwandeling.
koekerdekoek... optillen lijntje erom, leuke spelletjes doen, aangelijnd en gaan met die banaan weer.
ze hebben gewoon geen zin om aan een lijntje te zitten denk ik.
en anders verander je de stamboom naar chaggiwawa's
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

Heb ik iets gemist of zo?
Wie is dat laatste hondje, een nieuwe opvanger?
Wel een cutie.
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Ptje schreef:Heb ik iets gemist of zo?
Wie is dat laatste hondje, een nieuwe opvanger?
Wel een cutie.
Die eerste is ook niet van Mit, of ze moet de verfroller gepakt hebben :19:
Het zijn volgens mij gewoon illustratiehondjes ;)
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar

Ongelezen bericht door Pepie »

Dol vind de poep en plas rondjes ook geen feest hoor..Vlo wel...die staat vrolijk te kwispelen zovan..ikke ikke :cheer: :cheer:
Afbeelding
semmyboy
Zeer actief
Mijn ras(sen): De duitse herdershond!

Ongelezen bericht door semmyboy »

Haha herkenbaar!
Sem staat ook altijd heel chagrijnig te kijken als hij aangelijnd moet.
En dan krijg ik hem echt amper bij me.
Leer nooit een taal af, die je zelf niet spreekt!
Afbeelding
[/URL]Afbeelding[/url]
Sanner
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sanner »

Oh ja zo'n periode heeft Jamie ook gehad. Bij Jamie is het wel overgegaan maar ze loopt nog steeds liever altijd los.

Jij hebt er dan ook nog twee.. :LOL:
Mit
Zeer actief

Illustratiehondjes inderdaad. Allemaal niet van mij.
Net weer geweest, Io gaat in de ankers zodra ze kan :Q:
Nouja, ze hebben maar weer gepoept en geplast, dat doen ze dan in elk geval nog wel :mrgreen:
Afbeelding
Buddyboy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Altijd dogachtigen, nu 2 chihuahua's (van dochter)

Ongelezen bericht door Buddyboy »

Misschien ook een halsbandje en/of tuigje om tijdens de losloop momenten...is trouwens ook handig als je ze bijv. een keer wel moet aanlijnen ( bij calamiteit)...

Hier ook altijd de tuigjes om bij het loslaten... stel dat er eentje in het water valt..niet ondenkbaar want waar wij lopen is veel water...
Afbeelding
Lizzy & Faya, de oppashondjes
Sanner
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sanner »

Trouwens wat ik me bedenk.. Jamie heeft nu een tuigje waar ze met haar voorpoten in moet gaan staan, dat vindt ze veel prettiger dan een tuigje waar haar koppie doorheen moet. Dat wil dus ook nog wel eens verschil maken.
Biet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull Mastiff, Border Terrier, XHollandse Herder

Ongelezen bericht door Biet »

Gewoon de tuin een beetje aanpassen: link.
Wiel
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar

Ongelezen bericht door Pepie »

Ik zou ze ook aan gaan lijnen als je ze in de auto meeneem..een beetje de gewoonte eruit halen zodat het niet meer voorspelbaar wordt..lijn is niet los :lol1:
Afbeelding
Adjani & Tyson
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door Adjani & Tyson »

Inez87 schreef:Luna wil 's ochtends nooit :U: Je hoort haar bijna roepen; dit zijn geen normale tijden idioot! :devil: Nu hoeft ze nooit aan de riem, maar ik moet haar echt streng toespreken wil ze meelopen. Dus meestal laat ik haar niet eens uit, ze gaat zo hop de auto in en piest pas als ik op mijn werk ben.
Afgelopen maandag kon ze een keer niet mee en moest ze dus bij uitzondering eens een dag thuis blijven. Ze kan haar pies en poep reuzegoed ophouden hoor, maar ik zie toch liever dat ze beiden even doet als ze wat uren alleen thuis is. Na 200 meter heb ik het opgegeven, piesen doet ze dan nog net maar poepen ho maar :U:

Maar, als ik 's ochtends om 7 uur tegen haar zeg; 'ga je mee naar het bos?' dan is ze er als de kippen bij hoor. Niets geen gezeur en moeilijk 'ik wil niehiet', hoe koud het ook is, regen of niet, 'bos' is echt een toverwoord hier. En ze heeft dan ook nog eens de grootste lol!
Is Luna de tweelingzus van Jessy misschien? Die is echt exact hetzelfde :LOL:
Afbeelding
Buddyboy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Altijd dogachtigen, nu 2 chihuahua's (van dochter)

Ongelezen bericht door Buddyboy »

Biet schreef:Gewoon de tuin een beetje aanpassen: link.
Blijft een leuk spektakel om te zien...
Afbeelding
Lizzy & Faya, de oppashondjes
Joey.K
Zeer actief

Ongelezen bericht door Joey.K »

Als ik een aantal keer alleen hier in de buurt een ronde doe, kruipt hij met staart tussen de poten weg :s
Nu we een aantal keer bos en strand zijn geweest is hij het halletje niet uit te meppen

Rare wawa's ja :s
Biet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull Mastiff, Border Terrier, XHollandse Herder

Ongelezen bericht door Biet »

Andere optie; weet niet hoe je woont.
Wiel
Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Flevo Bordertje »

Mijn "stoere" border terriër verandert bij een naar zijn idee te vroege ochtendwandeling en te late avondwandeling in een lui wezen en doet net of hij een heel stuk dover is dan hij werkelijk is :roll: Roep ik "naar het bos" of ziet hij de wandelschoenen dan staat hij vooraan :mrgreen: Sidney en Freddy willen altijd naar buiten, al zijn we net 10 minuten terug.
Belle
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Belle »

Kun je niet proberen om het leuk te maken? Lijn pakken = voertje, lijn omdoen = voertje, een stapje lopen aan de lijn = voertje enz.
Mijn honden vonden het niet leuk om naar huis te gaan, dus in de auto = voertje, thuis het trappetje op = voertje. Je moet eens zien hoe ze naar de auto racen en thuis om het hardst het trappetje opgaan.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Hailfall
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hailfall »

Inez87 schreef:Luna wil 's ochtends nooit :U: Je hoort haar bijna roepen; dit zijn geen normale tijden idioot! :devil: Nu hoeft ze nooit aan de riem, maar ik moet haar echt streng toespreken wil ze meelopen. Dus meestal laat ik haar niet eens uit, ze gaat zo hop de auto in en piest pas als ik op mijn werk ben.

Hier ook zo een, daar hoef ik het niet te wagen Loki voor 12 uur wakker te maken voor een eerste ronde, dan loopt hij mopperend mee en wil zo snel mogelijk meer naar binnen. Rond 12 uur heb ik mijn pauze en dan wil hij pas echt actie (bal of frisbee) en slaapt hij daarna weer rustig door. Op zich is uitslapen tot 12 niet zo'n probleem maar als je bedenkt dat zijn laatste ronde soms al om 9 uur ofzo en hij daarna gewoon niet meer naar buiten wilt dan is dat toch best lang... Het is trouwens niet dat wij hem niet vragen of hij nog even naar bed wilt als Alex gaat slapen maar hij blijft dan gewoon onder de dekens liggen of bromt kort dat hij liever blijft liggen. Nou ja prima.. :19:

Maar als wij ergens anders zijn bijv bij mijn vriend zijn ouders of bij die van mij dan is hij zo vroeg wakker want daar is het leuk en dan ben je dus al gauw om 8 uur (of soms vroeger x_x) uit bed.
Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”